ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ معرفی شد؛ قیمت، امکانات جدید و تاریخ عرضه

ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ معرفی شد؛ قیمت، امکانات جدید و تاریخ عرضه


منبع: پلازا

3

1402/7/11

14:21


ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ معرفی شد؛ قیمت، امکانات جدید و تاریخ عرضه

ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ رسما رونمایی شد. نسل جدید ساعت‌های پیکسل با چندین ویژگی جدید و همچنین بهبود قابلیت‌های قبلی وارد بازار می‌شود. با پلازا همراه باشید تا بیشتر با ساعت گوگل پیکسل واچ 2 آشنا شویم.

گوگل پیکسل واچ به‌عنوان نسل اول ساعت‌های هوشمند گوگل، امکانات و قابلیت‌های قابل توجهی ارائه می‌داد. پیکسل واچ 2 نیز با هدف بهبود این امکانات و ویژگی‌ها عرضه شده است. در این ساعت نیز تمرکز اصلی بر قابلیت سلامتی و ورزشی ارائه شده توسط فیت‌بیت است و در کنار آن امکانات جدیدی مثل قابلیت سنجش استرس و یک سنسور سنجش ضربان قلب ارتقا یافته هم به آن افزوده شده است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به این ساعت جدید گوگل بپردازیم.

فهرست مطالب

ساعت گوگل پیکسل واچ 2
نمایشگر1.2 اینچی امولد با حداکثر روشنایی 1000 نیت و رزولوشن 450×450
تراشهاسنپدراگون W5 نسل 1
رم2 گیگابایت
حافظه32 گیگابایت
باتری306 میلی‌آمپر
سیستم‌عاملWear OS 4
قیمتاز 349 دلار

معرفی ساعت گوگل پیکسل واچ 2

گوگل در این ساعت از یک تراشه قدرتمندتر استفاده کرده و مدعی است شارژدهی ساعت نیز نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. همچنین وزن ساعت نیز کمتر شده است و با وجود این که حاشیه‌های دور نمایشگر همچنان بسیار زیاد است اما گوگل ضخامت ساعت را کمتر کرده و به همین خاطر این نسخه به‌شکل بهتری روی مچ دست قرار می‌گیرد.

طراحی ساعت گوگل پیکسل واچ 2

طراحی ظاهری ساعت نسبت به نسخه قبل تغییری نکرده است. پیکسل واچ 2 نیز مثل مدل قبلی همچنان در یک مدل 41 میلی‌متری عرضه می‌شود و از یک نمایشگر دایره‌ای شکل با حاشیه‌های نسبتا قابل توجه بهره می‌برد.

ساعت گوگل پیکسل واچ 2

به گفته گوگل قاب ساعت تماما از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است و وزن نیز از 36 گرم به 31 گرم کاهش پیدا کرده است. همچنین شیشه قرار گرفته روی نمایشگر نیز ضخامت کمتری دارد و سبب شده ابعاد ساعت کمی کوچک‌تر از قبل باشد. پیکسل واچ 2 قرار است در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی عرضه شود.

ویژگی های ساعت Google Pixel Watch 2

همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، نسل دوم ساعت‌های هوشمند گوگل مثل نسل اول تمرکز زیادی بر قابلیت‌های سلامتی ارائه شده توسط فیت‌بیت دارد و در کنار آن‌ها چند قابلیت جدید هم اضافه کرده است.

اولین ویژگی جدید سنسور ضربان قلب ارتقا یافته ساعت است که به گفته گوگل تا 40 درصد دقت بیشتری از قبل دارد. در کنار این سنسور یک سنسور پایش پیوسته تحرکات الکترودرمال یا همان سنسور تشخیص سطح استرس، در این ساعت وجود دارد. سنسوری که از فیت‌بیت سنس 2 به پیکسل واچ 2 آمده و قادر به شناسایی تغییرات جزئی در ضربان قلب، دمای بدن و حتی رطوبت پوست است؛ علائمی که با تغییرات مربوط به حالات روح و روانی افراد مرتبط هستند. ساعت در صورت شناسایی این علائم از شما می‌خواهد احساسات خود ثبت کرده و در صورت نیاز به‌شما پیشنهاد می‌کند به پیاده‌روی بروید یا تمرینات تنفسی انجام دهید.

ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲

پیکسل واچ 2 همچنین دارای یک سنسور تشخیص دمای بدن است و به گفته گوگل به‌شکل بهتری می‌تواند مراحل خواب شما را پایش کند.

قابلیت جدید دیگر ساعت ویژگی Safety Check است که از گوشی‌های پیکسل به ساعت آمده است. با این قابلیت می‌توانید یک تایمر زمان‌بندی کرده تا دوستان شما از این که شما در سلامت و امنیت هستید، مطلع شوند. به محض این که این تایمر به پایان برسد، ساعت از شما می‌پرسد که آیا حالتان خوب است یا اگر می‌خواهید موقعیت مکانی خود را با دیگران به‌اشتراک گذاشته و یا با پلیس یا اورژانس تماس حاصل کنید. در صورتی که جواب ساعت را ندهید، به‌صورت خودکار موقعیت مکانی زنده شما را با مخاطبین اضطراری به‌اشتراک خواهد گذاشت.

یکی دیگر از امکانات ساعت گوگل پیکسل واچ 2 امکان ردیابی خودکار تمرینات است. ساعت می‌تواند 7 تمرین یا ورزش مختلف را به صورت خودکار شناسایی کرده و اطلاعات و آمار و ارقام آن را ذخیره کند. همچنین در صورتی که ورزش را متوقف کنید، ساعت نیز به‌صورت خودکار ردیابی را تا زمانی که دوباره فعالیت را شروع کنید، متوقف خواهد کرد.

ساعت گوگل پیکسل واچ 2

سایر ویژگی‌های نسل اول مثل پایش پیوسته ضربان قلب، ردیابی خواب، تشخیص سقوط از ارتفاع یا زمین خوردن، سنجش اکسیژن خون، Heart Zone Training و Pace Training نیز در این ساعت قابل استفاده هستند. گوگل همچنین اعلام کرده با خرید پیکسل واچ 2 شما اشتراک 6 ماهه فیت‌بیت پریمیوم را به‌صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

سخت افزار ساعت گوگل پیکسل واچ 2

پرازنده ی پیکسل واچ 2 نسبت به قبل به اندازه قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. گوگل در نسل اول از تراشه اگزینوس 9110 استفاده کرده بود که در سال 2018 معرفی شده بود. اما در این ساعت به سراغ تراشه اسنپدراگون W5 نسل 1 رفته است که کوالکام در تابستان سال 2022 آن را معرفی کرده است. این تراشه 4 نانومتری یک تراشه 4 هسته‌ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است و علاوه بر قدرت بیشتر مصرف باتری بهینه‌تری هم نسبت به تراشه 10 نانومتری اگزینوس 9110 دارد.

ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲

به همین خاطر نیز گوگل قول شارژدهی 24 ساعته این ساعت حتی با نمایشگر همیشه روشن را داده است و می‌گوید ساعت از نسل اول عملکرد روان‌تر و سریع‌تری دارد و مصرف باتری آن نیز کمتر شده است.

قیمت و تاریخ عرضه ی ساعت گوگل پیکسل واچ 2

پیکسل واچ 2 قرار است از 20 مهر وارد بازارهای جهانی شود. به گفته گوگل قیمت Google Pixel Watch 2 در نسخه وای‌فای 349 دلار و در نسخه LTE نیز 399 دلار خواهد بود.

در حال حاضر نسل اول این ساعت در بازار ایران حدود 15 میلیون تومان قیمت دارد و احتمالا مدل جدیدتر نیز با قیمت بیشتری در ایران به‌فروش می‌رود.

سخن پایانی

ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ نسبت به قبل با تغییرات مثبت زیادی همراه شده است و می‌تواند رقیب جدی‌تری برای ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ به‌حساب بیاید. نظر شما در مورد این ساعت چیست؟ آیا تجربه کار با نسل اول آن را داشته‌اید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو