طرز تهیه کیک ژله بستنی، کیکی جدید و شیک برای پذیرایی!

طرز تهیه کیک ژله بستنی، کیکی جدید و شیک برای پذیرایی!


منبع: نکته چی

3

1402/7/14

03:58


طرز تهیه کیک ژله بستنی کیک ژله بستنی یکی از انواع دسرهای شیک و خوشمزه است که از دو لایه مختلف با طعم‌های …

طرز تهیه کیک ژله بستنی

طرز تهیه کیک ژله بستنی , کیک ژله بستنی نی نی سایت , کیک ژله بستنی توت فرنگی , کیک ژله بستنی موزی , آموزش تصویری کیک با روکش ژله , طرز تهیه کیک دسر , طرز تهیه کیک ژله ای

کیک ژله بستنی یکی از انواع دسرهای شیک و خوشمزه است که از دو لایه مختلف با طعم‌های متنوع تشکیل شده است، کیک ژله بستنی برای پذیرایی بسیار مناسب است، این دسر خوش طعم را می‌توانید خیلی راحت به روش‌های مختلف درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک ژله بستنی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک مقدار مواد
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل نصف قاشق چای خوری
شکر نصف لیوان
شیر ۳/۱ لیوان
روغن مایع ۳/۱ لیوان
آرد ۱ و ۳/۱ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم ژله مقدار مواد
ژله قرمز با طعم دلخواه ۲ بسته
آب جوش ۲ لیوان
بستنی وانیلی ۱ لیوان
شیر برای روی کیک نصف لیوان

طرز تهیه کیک ژله بستنی

مرحله ۱: زدن تخم‌مرغ و اضافه کردن شکر

برای درست کردن کیک ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها یکدست شود سپس شکر را به تخم مرغ اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شود.

مرحله ۲: افزودن عصاره وانیل و همزدن

وقتی بافت مخلوط تشکیل شده صاف، یکدست، کرم رنگ و کش‌دار شد سپس وانیل را به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی تقریبا به مدت یک دقیقه دیگر مخلوط را خوب هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد.

مرحله ۳: اضافه کردن شیر و روغن مایع

بعد از آن شیر را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید، سپس روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید کمی هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند طوری که روغن به خورد مواد برود.

مرحله ۴: آماده‌سازی مخلوط آرد و کاکائو

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود بعد مقداری بکینگ پودر به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند سپس پودر کاکائو را به ترکیب آرد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و آرد گلوله نشود.

مرحله ۵: الک کردن مخلوط آرد

بعد از آن ترکیب تشکیل شده را سه بار الک کنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند به طوری که بافت صاف و یکدستی تشکیل شود، الک کردن آرد باعث می‌شود که بعد از پخت کیک بافت آن نرم و لطیف‌تر شود، علاوه بر آن کیک خوب پف می‌کند.

مرحله ۶: ترکیب مخلوط آرد با مخلوط اصلی

سپس ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید با همزن دستی به آرامی هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود دقت کنید بعد از اضافه کردن آرد به مخلوط خیلی هم نزنید چون پف آن از بین می‌رود.

مرحله ۷: آماده‌سازی تابه و ریختن مایه

سپس داخل یک تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و سطح آن را با روغن مایع چرب کنید بعد مایه کیک را داخل تابه بریزید، سپس شعله پخش کن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود بعد تابه را روی آن بگذارید و حرارت را کم کنید.

مرحله ۸: نکات مهم در استفاده از تابه معمولی

اگر تابه دو نفره در دسترس نبود می‌توانید از تابه معمولی استفاده کنید ولی حتما در آن را با دم‌کنی محکم ببندید، سپس اجازه دهید تا کیک به مدت ۳۰ دقیقه خوب بپزد و آماده شود در طول زمان پختن در تابه را باز نکنید چون پف آن از بین می‌رود.

مرحله ۹: چک کردن پخت کیک با استفاده از سیخ چوبی

بعد از این مدت یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته شده و آماده است سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا حرارت آن کم شود و کمی خنک شود.

مرحله ۱۰: برگرداندن کردن و خنک کردن کیک

بعد تابه دو طرفه را برگردانید تا کیک داخل آن برگردد و در تابه را باز کنید و کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید بعد دوباره در تابه را ببندید و آن را برگردانید تا کیک به حالت اول برگردد، سپس اجازه دهید تا کیک در دمای محیط کمی خنک شود.

مرحله ۱۱: آماده‌سازی پودر ژله

حالا دو بسته پودر ژله با رنگ قرمز و با هر طعمی به دلخواه خودتان را داخل یک ظرف بریزید، می‌توانید با سلیقه خودتان از یکی از ژله‌های آلبالو، توت فرنگی، انار، تمشک استفاده کنید، سپس یک لیوان آب جوش روی پودر ژله‌ها بریزید.

مرحله ۱۲: همزدن مخلوط ژله و آب جوش

بعد مخلوط آب و ژله ‌ها را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند، برای این که ذرات ژله کاملا در آب حل شوند، طوری که بافت مخلوط شفاف و یکدست شود می‌توانید ظرف مخلوط را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید.

مرحله ۱۳: افزودن بستنی به مخلوط ژله و همزدن

سپس مخلوط را با قاشق هم بزنید تا بافت مخلوط شفاف شود بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود، سپس مقداری بستنی که به دمای محیط رسیده و کاملا نرم شده است را به آن اضافه کنید بعد خوب هم بزنید.

مرحله ۱۴: قرار دادن ژله در یخچال

وقتی که مخلوط ژله و بستنی کاملا با هم ترکیب و یکدست شدند، ظرف ژله را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد سپس در این فاصله روی سطح کیک مقداری شیر بریزید و با فرچه کاملا پخش کنید تا مرطوب شود.

مرحله ۱۵: ریختن ژله روی کیک

مرطوب کردن سطح کیک با شیر باعث می‌شود که ژله به کیک بچسبد بعد ژله را از یخچال بیرون بیاورید و با همزن دستی هم بزنید تا بافت آن یکدست شود سپس ژله را به آرامی روی کیک بریزید و پخش کنید تا یک لایه روی کیک را بگیرد.

مرحله ۱۶: منسجم شدن بافت ژله

بعد از آن تابه را داخل یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد و به کیک بچسبد، بعد از تقریبا ۲ تا ۳ ساعت که ژله منسجم شد تابه را از یخچال بیرون بیاورید و کیک را به آرامی از داخل تابه خارج کنید سپس آن را در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۷: تزیین و سرو کیک ژله‌ای

سپس سطح ژله را به دلخواه و با سلیقه خودتان با دانه‌های انار یا برش‌های حلقه‌ای توت فرنگی، تمشک، گیلاس یا آلبالو تزئین کنید، بعد در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید سپس چند برش از کیک ژله بستنی را داخل یک ظرف مناسب بچینید. در آخر کیک ژله بستنی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی همراه با دورچین و مخلفات سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو