طرز تهیه کیک قهوه و گردو، تجربه‌ای خوش طعم در منزل!

طرز تهیه کیک قهوه و گردو، تجربه‌ای خوش طعم در منزل!


منبع: نکته چی

3

1402/6/14

10:53


طرز تهیه کیک قهوه و گردو کیک قهوه و گردو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم …

طرز تهیه کیک قهوه و گردو

طرز تهیه کیک قهوه و گردو , دستور پخت کیک قهوه و گردو بدون شیر

کیک قهوه و گردو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم و لطیف دارد و خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود این کیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است و به روش‌های مختلف می‌توانید آن را درست کنید. برای آشنایی کامل با آموزش شیرینی پزی مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قهوه و گردو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
تخم مرغ ۴ عدد
آرد ۲ لیوان
شکر ۱ لیوان
روعن مایع نصف لیوان
شیر ۱ لیوان
بکینگ پودر ۲ قاشق غذا خوری
پودر قهوه ۳ قاشق غذا خوری
گردو خرد شده ۱ لیوان

طرز تهیه کیک قهوه و گردو

مرحله ۱: آماده‌سازی تخم‌مرغ و شکر

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و کمی پف کنند سپس مقداری شکر به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت تقریباً ۴ دقیقه هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۲: افزودن شیر و آرد به مخلوط

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده سفید و کش‌دار شد مقداری شیر را که به دمای محیط رسیده است به ترکیب اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود.

مرحله ۳: ادغام بکینگ پودر و پودر قهوه

بعد مقداری بکینگ پودر به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و سپس با توجه به سلیقه خودتان مقداری پودر قهوه هم به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و ترکیب آرد را سه بار الک کنید تا یکدست شود.

مرحله ۴: ترکیب آرد و مایه اصلی

سپس ترکیب آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک و یا همزن دستی به شکل دورانی و خیلی آرام هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و آرد داخل مخلوط گلوله نشود، در این مرحله نیاز نیست که مخلوط مواد را با هم خیلی هم بزنید.

مرحله ۵: افزودن روغن مایع و مغز گردو

بعد روغن مایع را به مواد اضافه کنید و فقط به اندازه‌ای که با مواد مخلوط شود و بافت ترکیب تشکیل شده صاف و یکدست شود هم بزنید و سپس مقداری مغز گردو را با دست خرد کنید و در مخلوط بریزید و هم بزنید تا در همه قسمت‌ها پخش شود.

مرحله ۶: آماده‌سازی قالب و ریختن مایه

سپس داخل قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و به آرامی روی سطح ضربه بزنید تا هوای داخل مایه کیک خارج شود و بعد سطح آن را با لیسک صاف کنید.

مرحله ۷: پخت کیک در فر

بعد قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بعد اجازه دهید تا کیک به مدت تقریبا ۳۰ دقیقه در فر بپزد و خوب مغز پخت شود و سطح آن تقریبا طلایی رنگ شود.

مرحله ۸: تست پخت کیک

دقت کنید در ۲۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود و بعد از آن برای تست یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته و آماده شده است.

مرحله ۹: خروج کیک از فر و قالب

بعد از این که کیک خوب پخت، قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود و بعد با یک چاقوی تیز اطراف کیک را از قالب جدا کنید و قالب را برگردانید و کیک را به آرامی و کامل از داخل قالب بیرون بیاورید.

مرحله ۱۰: تزئین و اضافه کردن شکلات و عسل

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری عسل و یا شکلات ذوب شده روی کیک بریزید و روی سطح آن پخش کنید و با مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام و یا شکلاتی چیپسی آن را تزئین کنید.

مرحله ۱۱: برش دادن و سرو کیک

بعد کیک قهوه و گردو را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و داخل ظرف مناسب بچینید و این کیک خوش طعم و لذیذ را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی یا یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای و یا قهوه سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو