کسب سود و درآمد بالا با فروش کیک و شیرینی خانگی در ایران

2

1402/9/22

23:22


چکیده : بررسی کسب و کار فروش کیک و شیرینی خانگی : این شغل چه مزیت ها و معایبی دارد و برای دستیابی به درآمدهای بالا در فروش کیک و شیرینی و کوکی خانگی چه کار باید کرد. کیک و شیرینی از جمله خوراکی های محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان  هستند. این خوراکی ها …

چکیده : بررسی کسب و کار فروش کیک و شیرینی خانگی : این شغل چه مزیت ها و معایبی دارد و برای دستیابی به درآمدهای بالا در فروش کیک و شیرینی و کوکی خانگی چه کار باید کرد.

کیک و شیرینی از جمله خوراکی های محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان  هستند. این خوراکی ها نه تنها طعمی لذیذ دارند، بلکه در مناسبت های مختلف نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل، کسب و کار فروش کیک و شیرینی خانگی می تواند یک منبع درآمدی مناسب برای افرادی باشد که به پخت کیک و شیرینی علاقه دارند و می خواهند از این طریق کسب درآمد کنند.

گفتنی است که برای رسیدن به مهارت کافی در زمینه پخت انواع شیرینی جات باید در دوره های معتبر و تخصصی این حوزه که به صورت حرفه ای و کاملا عملی به آموزش کیک پزی برای انواع مناسبت ها (مانند تولد، عروسی، نامزدی و …) و توانمندی های مکمل آن مانند کیک آرایی، خامه کشی، کار با فوندانت و آموزش شیرینی پزی (شامل تدریس روش تهیه انواع شیرینی های تر و خشک) می پردازند؛ شرکت نمایید و این مهارت ها را نزد اساتید مجرب و کاربلد و به صورت آکادمیک و عملیاتی فرا بگیرید.

کسب سود و درآمد بالا با فروش کیک و شیرینی خانگی در ایران

 مزایا و معایب کسب و کار فروش کیک و شیرینی خانگی

کسب و کار فروش کیک و شیرینی خانگی مزایای زیادی دارد، از جمله مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • سرمایه اولیه کم

برای راه اندازی کسب و کار فروش کیک و شیرینی خانگی به سرمایه اولیه زیادی نیاز نیست. شما می توانید با تهیه وسایل و مواد اولیه مورد نیاز، حتی در منزل خودتان این کسب و کار را راه اندازی نمایید بدون آن که نیاز باشد مغازه یا کارگاه های گران قیمت اجاره کرده و یا تجهیزات گران قیمتی بخرید.

  • زمان کار شناور

کسب و کار فروش کیک و شیرینی خانگی از نظر زمان شروع و یا پایان کار انعطاف پذیری زیادی دارد. به خصوص اگر در منزل خودتان مشغول به فعالیت باشید؛ به راحتی می توانید در اوقات فراغت خود با خیالی آسوده و آرامش خاطر، به پخت کیک و شیرینی بپردازید.

  • درآمد بالا

اگر در پخت کیک و شیرینی مهارت بالایی داشته باشید و محصولات با کیفیت تهیه کنید، بدون شک قادر خواهید بود درآمد بالایی از این کار کسب نمایید. البته ناگفته نماند که استفاده از روش های تبلیغاتی موثر و بازاریابی به سبک نوین و سنتی نیز در میزان سودآوری و درآمد فروش شما اثر گذار است.

کسب سود و درآمد بالا با فروش کیک و شیرینی خانگی در ایران

با این حال، کسب و کار فروش کیک و شیرینی خانگی معایبی نیز دارد، از مهم ترین این معایب و نکات نسبتا منفی می توان این موارد را برشمرد:

  • رقابت زیاد

به دلیل محبوبیت شغل فروش کیک و شیرینی خانگی در میان خانوم های خانه دار و حتی آقایانی که به هنر قنادی علاقه مند هستند، رقابت در این زمینه نسبتا زیاد است؛ به همین علت شما باید برای جذب مشتری، بیشتر تلاش کنید و میزان مهارت و خلاقیت خود را تا حد ممکن افزایش دهید.

  • نیاز به مهارت بالا

برای کسب موفقیت در این کسب و کار، نیاز به مهارت بالا در پخت کیک و شیرینی دارید. همچنین باید اصول بهداشتی را در پخت کیک و شیرینی رعایت کنید. البته این مورد را نمی توان کاملا یک نکته منفی و یا جزوی از معایب این کار دانست؛ چرا که هر شغلی نیازمند مهارت های خاص خودش می باشد و رعایت نکات بهداشتی نیز در کسب و کارهای مرتبط با صنعت غذا و نوشیدنی امری غیر قابل انکار و حذف نشدنی است.

چگونه با فروش کیک و شیرینی خانگی درآمد بالایی داشته باشیم؟

برای کسب درآمد بالا با فروش کیک و شیرینی خانگی، توصیه می شود نکات زیر را در کار خود رعایت کنید:

  • مهارت خود را افزایش دهید

اولین و شاید به نوعی، مهم ترین قدم در رسیدن به درآمدهای بالا در این شغل این است که مهارت خود را در پخت انواع و اقسام کیک و شیرینی افزایش دهید. این کار به شما کمک می کند تا محصولاتی با کیفیت و طعم عالی تهیه نمایید که مشتریان از آنها لذت ببرند.

برای افزایش مهارت خود در پخت کیک و شیرینی، پیشنهاد می کنیم از روش های زیر استفاده نمایید:

دوره های تخصصی و حرفه ای قنادی

این دوره ها می توانند به شما آموزش های لازم را در زمینه پخت انواع مختلف کیک و شیرینی، تزئینات روی کیک با مواد مختلف و اصول بهداشتی مهم و ضروری در روند تهیه این محصولات پرطرفدار و محبوب را به شکلی موثر و عملیاتی ارائه دهند.

یکی از دوره های آموزشی پرطرفدار در زمینه قنادی که می تواند درآمد خوبی را برای شما به همراه داشته باشد؛ دوره آموزش کیک کافی شاپ است. در این دوره شما به طور تخصصی روش تهیه انواع و اقسام کیک هایی که این روزها به صورت گسترده در کافه های تهران و سراسر ایران سرو می گردند (اعم از کیک های ردولوت، شکلاتی، نسکافه ای و …) را یاد گرفته و تبدیل به یک قناد حرفه ای در این زمینه می شوید و در ادامه با کسب تجربه و مهارت کافی حتی می توانید در عرصه فروش کیک و شیرینی و کوکی های خانگی به کافی شاپ ها نیز وارد شده و میزان درآمد خود را چندین برابر نمایید.

کسب سود و درآمد بالا با فروش کیک و شیرینی خانگی در ایران

 کتاب و ویدیو آموزشی

کتاب ها و مقالات و مجلات آموزشی زیادی (به صورت آنلاین و چاپی) در زمینه پخت کیک و شیرینی وجود دارند که می توانند به شما آموزش های لازم را ارائه دهند. به علاوه؛ این روزها بسیاری از متخصصان و قنادان حرفه ای و یا خانوم های خانه دار خوش سلیقه، اقدام به راه اندازی سایت و پیج و کانال در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی نموده اند و به صورت رایگان، مهارت های پخت انواع کیک و شیرینی را به علاقه مندان آموزش می دهند.

شما عزیزان می توانید در ابتدا، یادگیری را با مراجعه به همین منابع رایگان و یا ارزان قیمتِ در دسترس همه آغاز کرده و در ادامه مسیر در صورتی که حس کردید علاقه و استعداد کافی در این زمینه دارید؛ در دوره های آموزشی تخصصی تر کیک و شیرینی شرکت نمایید.

استفاده از تجربیات دیگران

با افرادی که در زمینه پخت کیک و شیرینی تجربه و سابقه بالایی دارند، مشورت کنید و از تجربیات آنها نهایت بهره را ببرید. به علاوه؛ شما می توانید در خصوص راه اندازی کسب و کار خانگی و یا مغازه قنادی و فروش انواع محصولات کیک و شیرینی نیز با این افراد خبره و باتجربه مشورت کرده و با راهنمایی این افراد اقدامات لازم را برای تاسیس یک بیزینس موفق و پر سود انجام دهید.

  • محصولات با کیفیت تهیه کنید

برای رسیدن به درآمدهای بالا و فروش بیشتر، بدیهی است که باید محصولات باکیفیت و خوشمزه با ظاهری آراسته و وسوسه برانگیز تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند تا مشتریان خود را حفظ نموده و در کنار آن، مشتریان جدیدی را هم جذب کنید.

برای تهیه محصولات باکیفیت، باید از مواد اولیه تازه و باکیفیت استفاده کرده و اصول بهداشتی را در پخت کیک و شیرینی رعایت کنید. همچنین باید به ظاهر محصولات خود نیز توجه نموده و آنها را به زیبایی تزئین کنید.

در این جا لازم است توضیح دهیم؛ در حال حاضر یکی از پرکاربردترین موادی که برای تزئین و ایجاد ظاهری زیبا و قابل قبول در کیک ها به کار می رود؛ فوندانت (نوعی خمیر قنادی سفید رنگ) می باشد. این ماده در بین قنادان و شیرینی پزهای حرفه ای به حدی پر استفاده و محبوب است که این روزها برای آن دوره های تخصصی تحت عنوان آموزش کیک فوندانت برگزار می شود و در این دوره ها صفر تا صد روش تزیین و رنگ آمیزی کیک ها با فوندانت در طعم ها و شکل های مختلف آموزش داده می شود.

  • تنوع محصولات خود را افزایش دهید

برای جذب طیف گسترده تری از مشتریان، بهتر است تنوع محصولات خود را تا حد ممکن افزایش داده و انواع کیک و شیرینی با طعم ها و تزئینات مختلف تهیه نمایید. این کار به شما کمک می کند تا مشتریانی که سلیقه های مختلف دارند را ترغیب کرده تا از محصولات مورد نظر خود را از شما خریداری کنند.

یکی از روش هایی که تهیه محصولات متنوع و با طعم و ظاهر متعدد را برای شما ممکن می سازد؛ یادگیری طرز تهیه کیک و شیرینی و دسرهایی است که در سایر شهرهای ایران و یا حتی دیگر کشورها سرو می شوند. جالب است بدانید؛ این روزها محصولات قنادی کشور فرانسه در بین علاقه مندان کیک و دسر بسیار محبوب شده اند و به همین دلیل، افراد زیادی به دنبال شرکت در دوره های تخصصی آموزش شیرینی فرانسوی هستند.

  • سایر روش های افزایش درآمد فروش کیک و شیرینی خانگی

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم؛ روش ها و تکنیک های موثر دیگری نیز برای افزایش میزان درآمد و سودآوری  کسب و کارهای فعال در زمینه فروش کیک و شیرینی خانگی وجود دارد که برخی از بهینه ترین و کارآمدترین این روش ها به شرح زیر هستند:

  1. استفاده از تبلیغات و روش های بازاریابی آفلاین و دیجیتال برای جذب مشتریان جدید
  2. ارائه محصولات و خدمات با ظاهر و طعم و قیمت متفاوت و بهتر نسبت به رقبای فعال در این زمینه
  3. شرکت در رویدادها مانند نمایشگاه ها، فستیوال ها و مسابقات کیک و شیرینی در سطح کشور و بین المللی
  4. همکاری کردن با فروشگاه ها، رستوران ها و کافی شاپ ها و عرضه محصولات کیک و شیرینی به این کسب و کارها
  5. ارائه هدیه های مناسبتیِ مخصوص و منحصر به فرد با بسته بندی های جذاب و شیک به مشتریان
  6. ارائه خدمات سفارش گیری آنلاین و تحویل سریع و مطمئن به مشتریان در محل مورد نظر آن ها
  7. ارائه تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه و هدفمند به مشتریان جدید و قدیمی
  8. حفظ و بهبود ارتباط با مشتریان قبلی و جلب مشتریان جدید از طریق ارائه خدمات سفارشی سازی شده و با کیفیت
  9. ارائه آموزش های رایگان در حوزه تهیه کیک و شیرینی خانگی به مشتریان و علاقه مندان
  10. ارائه خدمات ویژه به مشتریان مانند تهیه کیک ها و شیرینی ها به صورت سفارشی و با طرح و ظاهر کاملا دلخواه و مطابق با سلیقه مشتریان، تهیه کردن کیک و شیرینی هایی با طعم های جدید بنا به سفارش مشتریان
  11. و ….

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا کسب و کار فروش کیک و شیرینی خانگی را از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار داده و توضیح دهیم که این شغل چه مزیت ها و معایبی دارد و برای دستیابی به درآمدهای بالا در این کار باید چه تکنیک هایی را به کار ببرید.

در پایان لازم است توضیح دهیم که شما خوانندگان محترم می توانید برای یادگیری صفر تا صد هنر کیک و شیرینی پزی، در دوره های تخصصی این حوزه که توسط آکادمی های معتبر (به ویژه موسسات تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای کشور) برگزار می شوند؛ شرکت نمایید. یکی از برترین آموزشگاه های قنادی و آشپزی در تهران و سطح کل کشور آموزشگاه دنیز به آدرس “https://denizedu.com/”  می باشد که دوره های متنوعی را در زمینه مشاغل مربوط به صنعت قنادی، کافی شاپ، رستوران، نانوایی و سایر کسب و کارهای صنایع غذایی برگزار می نماید و همه روزه کارآموزان متعددی را از اقصی نقاط ایران می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آموزشگاه و ثبت نام در دوره های آن می توانید آدرس اینترنتی داده شده را در مرور خود وارد نمایید و یا در اینترنت عبارت “آموزشگاه دنیز” را سرچ کنید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو