طرز تهیه کرپ

طرز تهیه کرپ صبحانه بدون شیر کرپ شیرین کرپ مکزیکی کرپ کالباس کرپ رژیمی با ماست رنگی نوتلا

کرپ یکی از انواع پنکیک های ساده و بسیار خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به فرانسه می باشد، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ ساده در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کرپ
شیر۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
آب۱ لیوان
آرد۱ لیوان
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه کرپ

مرحله اول

برای تهیه کرپ ساده ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا حجمشان دو برابر شود. در ادامه شیر را به همراه آب و روغن مایع به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله در حدی که مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم و به همراه نمک به کاسه اضافه می کنیم، سپس در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که اگر می خواهید کرپ شما شیرین باشد می توانید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شکر یا مواد شیرین کننده دیگر مانند عسل، شیره انگور و … هم اضافه کنید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا با مقداری کمی روغن کف تابه را چرب می کنیم، سپس با ملاقه از مایه کرپ داخل تابه می ریزیم تا مانند پنکیک حباب بزند و کف طلایی شود، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود

مرحله پنجم

به همین ترتیب تمام کرپ ها را آماده می کنیم و روی یک پارچه تمیز پهن می کنیم تا کمی خنک شوند. حالا کرپ ها را می توانید به سلیقه خود با موادی مثل انواع مربا، نوتلا، عسل، انواع میوه های فصل و … سرو کنید.