طرز تهیه کاپ کیک خرمالو، ایده‌ای جدید برای مهمانی‌ها

طرز تهیه کاپ کیک خرمالو، ایده‌ای جدید برای مهمانی‌ها


منبع: نکته چی

4

1402/6/18

12:06


طرز تهیه کاپ کیک خرمالو کاپ کیک خرمالو یکی از انواع کاپ کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم و …

طرز تهیه کاپ کیک خرمالو

طرز تهیه کاپ کیک خرمالو , دستور پخت کاپ کیک خرمالو

کاپ کیک خرمالو یکی از انواع کاپ کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم و لطیف دارد، این کاپ کیک‌ها به روش‌های مختلف آماده و تهیه می‌شوند و از آن‌ها می‌توانید به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل با آموزش شیرینی پزی مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک خرمالو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
آرد ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
خرمالوی پوره شده ۳/۲ پیمانه
شکر ۱۵۰ گرم
روغن مایع ۱ پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
گردو خرد شده ۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کاپ کیک خرمالو

مرحله ۱: آماده‌سازی مخلوط شکر و روغن

ابتدا مقداری شکر را داخل یک ظرف بریزید و سپس روغن مایع را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه خوب هم بزنید تا شکر در روغن حل شود و کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت مخلوط تشکیل شده یکدست و صاف و کش‌دار شود.

مرحله ۲: افزودن تخم‌مرغ به مخلوط

بعد تخم مرغ‌ها را یکی یکی به مخلوط مواد اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدام از تخم مرغ‌ها مخلوط را به مدت تقریبا یک دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند و با مخلوط مواد خوب ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۳: ادامه فرآیند با افزودن وانیل و آرد

سپس وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد و بعد مقداری آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک شود سپس بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله ۴: ترکیب آرد و بکینگ پودر

بعد ترکیب آرد و بکینگ پودر را دو تا سه بار با هم الک کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود سپس ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و بعد به آرامی و به شکل دورانی مخلوط را با لیسک هم بزنید.

مرحله ۵: نکاتی برای بعد از افزودن آرد

بعد از اضافه کردن آرد مخلوط مواد را خیلی زیاد هم نزنید چون باعث می‌شود که پف کیک از بین برود، فقط به اندازه‌ای مخلوط مواد را هم بزنید که با هم ترکیب شوند و آرد داخل مخلوط گلوله نشود و بافت صاف و یکدست و لطیفی تشکیل شود.

مرحله ۶: آماده‌سازی خرمالوها برای افزودن به مخلوط

سپس خرمالوها را که از قبل شسته‌اید پوست بگیرید و هسته‌های داخل آن‌ها را جدا کنید و بعد خرمالوها را به قطعات کوچک برش دهید و خرد کنید و در مخلوط کن یا میکسر بریزید و آن‌ها را کاملاً پوره و له کنید تا بافت آن‌ها صاف و یکدست شود.

مرحله ۷: افزودن پوره خرمالو و گردو به مخلوط

بعد پوره خرمالوها را به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک کمی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند سپس مقداری مغز گردو را با دست خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا گردوها در همه قسمت‌ها به طور یکسان پخش شود.

مرحله ۸: آماده‌سازی قالب‌های کاپ‌کیک

سپس داخل قالب‌های کاپ کیک را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کپسول کاغذی داخل قالب‌ها قرار دهید و سپس با قاشق مایه کیک را داخل کپسول‌های کاغذی بریزید به طوری که فقط نصف حجم آن‌ها پر شود چون بعد از پخت پف می‌کنند.

مرحله ۹: پختن کاپ‌کیک‌ها در فر

بعد از این که همه کپسول‌های کاغذی را با مایه کاپ کیک پر کردید قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و سپس اجازه دهید که به مدت نیم ساعت کاپ کیک‌ها در فر بپزند.

مرحله ۱۰: نکات پخت و تست نهایی

دقت کنید در ۲۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کاپ کیک از بین می‌رود و بعد از آن یک سیخ چوبی را در یکی از کاپ کیک‌ها فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی خوب پخته و آماده شده است‌.

مرحله ۱۱: خنک کردن و آماده‌سازی کاپ‌کیک‌ها

سپس کاپ کیک‌ها را از داخل فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شوند بعد کاپ کیک‌ها را به آرامی از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس با سلیقه خودتان مقداری عسل روی کاپ کیک‌ها بمالید.

مرحله ۱۲: تزئین و سرو کاپ‌کیک‌ها

به جای عسل می‌توانید از شکلات ذوب شده یا گاناش هم استفاده کنید و سپس کاپ کیک خرمالوها را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام و یا شکلات چیپسی و چند برش نازک خرمالو، تزئین کنید. در آخر تعدادی کاپ کیک خرمالو را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده سالم و مقوی همراه با چای سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو