پی پال بهتر است یا پرفکت مانی؟ | مقایسه پرفکت مانی و پی پال

منبع: پلازا

5

1402/7/14

19:21


پی پال بهتر است یا پرفکت مانی؟ | مقایسه پرفکت مانی و پی پال

پی پال و پرفکت مانی، هر دو سیستم‌های پرداخت آنلاین محبوبی‌اند که در تمام دنیا از آن‌ها استفاده می‌شود. این سیستم‌ها به‌صورت کیف پول‌های آنلاینی هستند که می‌توانید انواع ارز را در آن‌ها نگه‌داری کنید. همچنین، امکان خرید اینترنتی نیز از طریق این کیف پول‌ها فراهم است. اما، سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که پرفکت مانی بخریم یا پی پال؟  و یا اینکه پرفکت مانی پاسخگو نیازهای شماست یا پی پال؟ برای پاسخ به این سؤالات، باید نقاط قوت و ضعف آنها را بدانید و آگاهانه انتخاب کنید، چراکه ندانستن این موارد انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. برای اینکه بتوانید این تفاوت‌ها را درک کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به مقایسه پرفکت مانی و پی پال، تفاوت، مزایا و معایب آن بپردازیم.

فهرست مطالب

مقایسه پرفکت مانی و پی پال

مقایسه پرفکت مانی و پی پال

پی پال PayPal بهتر است یا پرفکت مانی Perfect Money؟

در دنیای امروز، تکنولوژی‌های مالی آنلاین به‌ سرعت درحال‌رشد و توسعه هستند. کیف پول‌های آنلاین، یکی از این تکنولوژی‌ها است که به کاربران امکان مدیریت و انجام تراکنش‌های مالی در بستر اینترنت را می‌دهند و نقش مهمی در تجارت ایفا می‌کند. در حال حاضر، دو کیف پول‌ برجسته و پراستفاده، پی پال و پرفکت مانی، به‌عنوان دو سیستم پرداخت آنلاین محبوب، برای مدیریت امور مالی به‌حساب می‌آیند.

اگر به دنبال کیف پولی با کارمزد کمتر برای برخی از تراکنش‌ها هستید و در برخی کشورها به طور گسترده پذیرفته شده است، پرفکت مانی ممکن است انتخاب بهتری باشد. با این‌حال، اگر به دنبال سیستمی هستید که تأیید آسان‌تر باشد و پشتیبانی مشتری بهتری داشته باشد، ممکن است PayPal انتخاب مناسب‌تری باشد. به‌طورکلی، انتخاب بهترین سیستم پرداخت آنلاین به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. به همین دلیل، ابتدا اولویت‌های خود را بشناسید و سپس با توجه‌ به مزایا و معایب هریک از این سیستم‌ها، بهترین را برای خود انتخاب کنید.

معرفی پی پال و پرفکت مانی

پرفکت مانی (PerfectMoney) یک سیستم پرداخت آنلاین بین‌المللی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های مالی خود را به‌صورت اینترنتی و با امنیت بالا، انجام دهند. این سیستم در سال 2007 در پاناما پایه‌گذاری شد و در حال حاضر بیش از ده میلیون کاربر دارد و یکی از معتبرترین شرکت‌های خدمات پرداخت است. کاربران پرفکت مانی قادرند از طریق این پلتفرم به‌آسانی و به‌صورت امن، انواع ارزهای دیجیتال را معامله و با ذخیره آن‌ها در حساب کاربری خود، سود ماهیانه دریافت کنند.

پی پال (PayPal) نیز یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیکی آمریکا است. این شرکت، تراکنش‌های مالی را بر روی اینترنت در سریع‌‌ترین زمان و امنیت بالا انجام می‌دهد. پی پال توسط مکس لوچین (Max Levchin) و پیتر تیل (Peter Thiel)  با نام کانفینیتی (Confinity ) تأسیس شد و بعد از دو سال به پی پال تغییر نام داد. در حال حاضر شرکت ebay مالک حقیقی و حقوقی پی‌ پال است و بیش از 286 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.

تفاوت پی پال و پرفکت مانی در چیست؟

پی پال و پرفکت مانی، امکانات و خدمات مالی آنلاین زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند؛ اما تفاوت‌های قابل‌توجهی در مواردی مانند امنیت، کارمزد، پشتیبانی مشتری و پشتیبانی ارزهای گوناگون دارند. در ادامه به بررسی تفاوت‌ پی پال و پرفکت مانی به طور کامل و جامع، می‌پردازیم:

  • امنیت: پرفکت مانی و پی پال هر دو به‌ عنوان سیستم‌های پرداخت، امنیت بالایی دارند. بااین‌حال، پرفکت مانی به دلیل عدم شفافیت، مورد انتقاد قرار گرفته است.
  • کارمزد: کارمزد استفاده از پرفکت مانی و پی پال با توجه‌ به نوع تراکنش، متفاوت است.به‌طورکلی، هریک از این دو در موارد مختلف و بسته با نوع تراکنش، نسبت به دیگری تراکنش کمتری دارند، لذا برای انتخاب باید نوع تراکنش خود را در نظر بگیرید و بررسی کنید که کدام یک برای شما مفیدتر خواهد بود.
  • پشتیبانی مشتری: به‌طورکلی، پرفکت مانی و پی پال، هر دو دارای پشتیبانی مشتری خوبی هستند. بااین‌حال، پاسخگویی پشتیبانی مشتری پرفکت مانی به‌اندازه پی پال خوب نیست.
  • استفاده توسط بازرگانان: پرفکت مانی و پی پال، هر دو توسط تعداد زیادی از بازرگانان استفاده می شوند. اما آمارها نشان می‌دهد که پی پال نسبت به پرفکت مانی، محبوبیت بیشتری در میان بازرگانان دارند.
  • گزینه‌های ارز: پی پال از چندین ارز پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد پرداخت ها را با ارزهای مختلف ارسال و دریافت کنید. پرفکت مانی نیز از ارزهایی مانند USD، EUR و ارزهای دارای پشتوانه طلا، پشتیبانی می‌کند.
  • ادغام: پی پال به طور گسترده در پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک ادغام شده است و راه‌اندازی و استفاده از آن را برای تراکنش‌های آنلاین آسان می‌کند. پرفکت مانی ممکن است گزینه‌های یکپارچه‌سازی محدودتری داشته باشد، و لازم است بررسی کنید که آیا با پلتفرم‌های خاصی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، سازگار است یا خیر.
  • پشتیبانی از کریپتوکارنسی: پرفکت مانی به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین، لایت کوین و اتریوم را در پلتفرم نگه دارند و با آنها معامله کنند. پی پال نیز شروع به ارائه پشتیبانی محدود از ارزهای دیجیتال کرده است، اما به‌اندازه ویژگی های رمزنگاری پرفکت مانی جامع نیست.

مقایسه پرفکت مانی و پی پال

مقایسه پرفکت مانی و پی پال

مقایسه پرفکت مانی و پی پال در نرخ کارمزد

نخستین بخش مقایسه پرفکت مانی و پی پال به نرخ کارمزد مربوط می‌شود. سرویس پی پال یک سرویس معروف جهانی است که امکانات وسیعی دارد. این سرویس، کارمزدهای زیادی را نیز از کاربران خود دریافت می‌کند. برخلاف پی پال، سرویس پرفکت مانی کارمزد متغیری دارد و سطح کارمزد بالایی ندارد. هنگام استفاده از این سرویس، پایین‌ترین نرخ کارمزدی به شما تعلق خواهد گرفت و چنانچه احراز هویت کنید، کارمزد آن کمتر نیز خواهد شد.

مقایسه در پشتیبانی از کیف پول‌ها

به‌صورت کلی، پی پال تنها از کیف پول‌های یورویی و دلاری پشتیبانی می‌کند. در واقع، شما نمی‌توانید برای نگه‌‌داری ارزهای دیجیتال یا سایر ابزارهای هوشمند و مدرن از این سرویس استفاده کنید. در عوض، پرفکت مانی از ارز دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند و شما قادرید تمام پول‌های خود را با چند کلیک ساده از طریق پرفکت مانی، به بیت‌کوین تبدیل کنید.

مقایسه پی پال و برفکت مانی در اعتبار و پذیرش جهانی

نکته مهم دیگری که برای مقایسه پرفکت مانی و پی پال وجود دارد، بررسی اعتبار و پذیرش جهانی است. به‌طورکلی از نظر سرویس‌های خارجی و بین‌المللی، پی پال بیشتر مورد قبول است. این سرویس به‌آسانی توسط سیستم‌های بانکداری گوناگون در سراسر جهان، مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین، شما می‌توانید پی پال را به ویزاکارت و مسترکارت متصل کنید، اما این قابلیت برای پرفکت مانی وجود ندارد. پس، پذیرش پی پال بیشتر است، ولی پرفکت مانی هم در تلاش است تا میزان مقبولیت خود را افزایش دهد.

مقایسه پی پال و برفکت مانی در سرعت انجام تراکنش

در راستای مقایسه پرفکت مانی و پی پال از نظر سرعت، شما باید دقت کنید که هر دو این سرویس‌ها بسیار به‌روز هستند و همواره زیر ساخت های خود را ارتقا می‌دهند. البته پرفکت مانی، فعالیت‌های خاصی مانند ثبت تراکنش و تبدیل ارز را سریع‌تر از پی پال انجام می‌دهد، اما سرعت پی پال هم بسیار خوب است. به‌صورت کلی می‌توان گفت که سرعت هر دو سرویس تقریباً یکسان و خوب است.

مقایسه پرفکت مانی و پی پال در شارژکردن حساب

در آخر، آخرین موضوع به شارژکردن حساب کاربری مربوط می‌شود. شارژکردن پی پال، هزینه کارمزد زیادی دارد و ممکن است که دارایی شما در خطر بلاک شدن قرار گیرد. درحالی‌که پرفکت مانی تمامی خدماتش را به‌صورت تضمینی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. کاربران ایرانی قادرند از نمایندگی‌های ایرانی بدون کارمزد سنگین برای شارژ حساب خود استفاده کنند.

مزایا و معایب پرفکت مانی و پی پال

همان‌طور که گفتیم، پرفکت مانی در کنار مزایای بسیار، معایبی دارد که باید آنها را بدانید. از مزایای پرفکت مانی می‌توان به عدم توجه به تحریم‌های بین‌المللی، ارائه خدمات به زبان فارسی، تبدیل به ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین، کارمزد پایین، پشتیبانی از ارزهای فیات دلار، یورو و طلا، سرعت بسیار بالا در تبدیل ارز فیات به ارزهای دیجیتال، دریافت سود ماهیانه، دریافت یا اعطای وام، امنیت بالا و عدم محدودیت در میزان تراکنش‌های مالی اشاره کرد.

همچنین از معایب آن نیز می‌توان به عدم امکان اصلاح مبادلات، پرداخت هزینه بالا در صورت فراموشی رمز کاربری کیف پول و عدم امکان خروج پول از حساب‌های پرفکت مانی توسط کارت‌های ویزاکارت (Visa card ) و مسترکارت (Mastercard)اشاره کرد.

در راستای مقایسه پرفکت مانی و پی پال، پی پال نیز دارای مزایا و معایبی است که از مزایا آن می‌توان به امنیت بسیار بالا، تخفیفات ویژه برای کاربران دائمی، تراکنش‌های ثبت شده، انتقالات وجه به دوستان بدون کارمزد، خرید امن، حفظ حریم خصوصی و پذیرش آنلاین اشاره کرد. همچنین معایب پی پال شامل تحریم کاربران ایرانی، امکان مسدود شدن حساب بدون هشدار قبلی و دریافت کارمزد بالا می‌شود.

آیا پرفکت مانی جایگزین خوبی برای پی پال است؟

پرفکت مانی بخریم یا پی پال؟ همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم:

نقل قول:
هر دو این سرویس‌ها مزایا و معایب بسیاری دارند. اما در حال حاضر باتوجه‌ به شرایط کنونی کشور ما، پرفکت مانی جایگزین خوبی برای پی پال است.

این سرویس‌ها سطح امنیتی بالایی دارد و هم می‌تواند به‌آسانی برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی استفاده شود. پرفکت مانی از معدود شرکت‌هایی است که تحریم‌های بین‌المللی را جدی نمی‌گیرد و کاربران ایرانی به‌آسانی قادرند به‌صورت رایگان و غیرحضوری از آن استفاده کنند. ایرانیان در سراسر دنیا می‌توانند حساب کاربری افتتاح کنند و با کارت‌بانکی خود از صرافی‌های آنلاین، کیف پول بخرند و ازآن‌جهت معاملات رمزارزها و یا انتقال آن‌ها به سراسر دنیا استفاده کنند.

نحوه افتتاح حساب پی پال و پرفکت مانی

شما با مراجعه به سایت پرفکت مانی به ‌آسانی می‌توانید حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار باید پس از ورود به سایت، اطلاعات خود را به ‌درستی وارد و سپس روی گزینه ثبت نام یا Register کلیک کنید. اطلاعات درخواستی مورد نیاز، شامل اطلاعات شخصی، کدپستی، آدرس، شماره همراه و ایمیل شماست. با ورود و تایید این اطلاعات، مراحل ثبت نام و افتتاح حساب شما در پرفکت مانی انجام خواهد شد. همچنین، جهت احراز هویت، به تصویر گواهینامه یا پاسپورت یا کارت ملی خود نیاز دارید. سپس باید مدارک هویتی خود را بارگذاری و آن‌ها را به همراه شماره تماس و آدرس خود تایید کنید.

برای شارژ حساب کاربری پرفکت مانی و پی پال می‌توانید به شرکت‌ها ارزی و صرافی‌‌های معتبر در داخل کشور مراجعه و به آسانی کیف پول پرفکت مانی خود را شارژ کنید و از مزایای آن بهره ببرید. این شرکت ها با دریافت کمی کارمزد به افتتاح و شارژ حساب پرفکت مانی و پی پال برای شما اقدام کرده و در این زمینه به شما راهنمایی خواهند داد. ما استفاده از این شرکت ها را امن ترین روش برای کار با سیستم های پرداخت ارزی میدانیم.

 

سؤالات متداول مقایسه پرفکت مانی و پی پال

پرفکت مانی بخریم یا پی پال؟

در پاسخ به این سؤال که پرفکت مانی بخریم یا پی پال، باید بگوییم، بستگی به شرایط و نیازهای شما دارد. شما باید هریک از این سیستم‌ها را بررسی کنید و باتوجه‌به نیازهای خود، بهترین انتخاب را برای خرید انجام دهید.

تفاوت پی پال و پرفکت مانی در چیست؟

پی پال و پرفکت مانی تفاوت زیادی با هم ندارند و خدمات مشترک زیادی را به کاربرانشان ارائه می‌دهند. اما به‌طورکلی تفاوت‌های اندکی در نرخ کارمزد، نحوه شارژ، میزان مقبولیت، سرعت تراکنش و پشتیبانی از ارزها دارند که به طور مفصل برایتان شرح داده‌ایم.

در ایران باید از پی پال استفاده کنیم یا پرفکت مانی؟

همان‌طور که می‌دانید کشور ما تحت تحریم‌های شدید بین‌المللی است. به همین دلیل در حال حاضر، استفاده از پی پال در ایران غیرممکن است، اما می‌توان از خدمات گسترده پرفکت مانی بدون محدودیت های بین‌المللی استفاده کرد.

تفاوت پی پال و پرفکت مانی در میزان امنیت چگونه است؟

هر دو این سرویس‌ها دارای امنیت بالایی هستند و می‌توانید با خیال آسوده از آن‌ها استفاده کنید. هرچند که برخی معتقدند امنیت پی پال به دلیل شفافیت زیاد از پرفکت مانی بیشتر است، اما ما تفاوت زیادی در بحث امنیتی نمی‌بینیم.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به مقایسه پرفکت مانی و پی پال، معرفی آن‌ها و بررسی تفاوت‌هایشان پرداختیم. در این موضوع شکی نیست که کیف پول‌های آنلاین، یک روش مناسب برای پرداخت‌های اینترنتی و انتقال پول هستند. اما به دلیل مشکلات بین‌المللی و تحریم‌های اعمال شده برای ایرانیان، استفاده از سرویس‌هایی مانند پی پال، تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل باتوجه‌به عدم اعمال تحریم‌ها توسط پرفکت مانی، می‌توان از آن به‌عنوان یک روش جایگزین معتبر و مطمئن برای تراکنش‌های مالی بین‌المللی استفاده کرد.

همچنین درصورتی‌که خارج از ایران هستید و نمی‌دانید که پی پال بهتر است یا پرفکت مانی، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که نیازها و اولویت‌های خود را در نظر بگیرید و باتوجه‌به مزایا و معایب هریک از این سرویس‌ها، بهترین را برای خود انتخاب کنید. باید بدانید که پی پال و پرفکت مانی در زمینه ارائه خدمات تفاوت زیادی با هم ندارند. هر کاربر باید باتوجه‌به نوع نیاز و شرایط خود، مانند کارمزد یا پشتیبانی از ارزهای متفاوت، انتخاب و خرید خود را انجام دهد. نظر شما راجع به این 2 سرویس چیست؟ با توجه‌ به مزایا و معایب مطرح شده، کدام را برای خود مناسب‌تر می‌دانید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو