پهپاد کمان 19 توسط ارتش معرفی شد [+عکس]

منبع: تکراتو

11

1402/7/14

21:43


ارتش امروز از پهپاد کمان 19 رونمایی کرد. عمده فعالیت این پهپاد پیشرفته در راستای انجام جنگ الکترونیک بوده و با به پرواز درآمدن، عملاً وارد ناوگان هوایی کشور شد.

پهپاد کمان 19 توسط ارتش معرفی شد [+عکس]

ارتش امروز از پهپاد کمان 19 رونمایی کرد. عمده فعالیت این پهپاد پیشرفته در راستای انجام جنگ الکترونیک بوده و با به پرواز درآمدن، عملاً وارد ناوگان هوایی کشور شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان برگزاری رزمایش مشترک نیروهای ارتش از پهپاد کمان 19 رونمایی کرد. کمان 19 که امروز برای اولین بار به پرواز درآمد، یک پهپاد پیشرفته است که می‌تواند وارد جنگ الکترونیک شده و سیستم‌های کامپیوتری و تسلیحاتی دشمن را دچار اختلال کند. این پهپاد توسط امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، معرفی شد.

بیشتر بخوانید: مهمترین پهپادهای صادراتی ایران و مشتریان آن‌ها کدامند؟ [+اینفوگرافیک]

پهپاد کمان 19 توسط ارتش رونمایی شد

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ علیرضا شیخ اظهار کرد: «در ادامه این رزمایش، یگان‌های جنگ الکترونیک از نیروهای چهارگانه ارتش روش‌ها و راهکارهای جنگ الکترونیک را تمرین و اجرا کردند.»

وی ادامه داد:

عملیات اخلال ارتباطی زمین پایه در ارتباط پهپاد با ایستگاه کنترل زمینی و اخلال الکترونیک بر روی پهپادهای مهاجم نیروی حمله‌ور و کنترل این پهپادها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش از رزمایش بود که توسط نیروهای جنگالی حاضر در منطقه رزمایش تمرین شد.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش افزود: «همچنین در این مرحله از رزمایش، عملیات اختلال در ارتباط پهپادی به صورت هواپایه و توسط پهپادهای ابابیل ۴ و کمان ۱۹ با موفقیت اجرا شد.»

امیر شیخ ادامه داد:

مقابله با تهدیدات متصور در عملیات پهپادی با استفاده از تجهیزات نوین جنگ الکترونیک زمین پایه و هوا پایه و همچنین سامانه‌های خود حفاظتی از دیگر اقدامات صورت گرفته در رزمایش مشترک پهپادی ارتش بود.

پهپاد کمان 19 توسط ارتش رونمایی شد

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز پهپاد کمان ۱۹ ارتش در جریان این رزمایش تخصصی خاطرنشان کرد: «پهپاد کمان ۱۹برای نخستین بار با انجام پرواز رزمی به چرخه عملیاتی این نیرو وارد شد و با پرواز از یکی از پایگاه‌های پهپادی ارتش در کشور جنگ الکترونیک و اخلال راداری به صورت هوا پایه را با موفقیت انجام داد.»

وی تصریح کرد:

بخش زیادی از تجهیزات و تسلیحات بومی استفاده شده در این رزمایش نیز که به دست جوانان و متخصصان کشورمان طراحی و تولید شده است به دلیل طبقه‌بندی و ملاحظات محرمانگی فناوری‌های بکار گرفته شده در این تسلیحات قابلیت رسانه‌ای شدن ندارد و در وقت مقتضی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها به سمع و نظر ملت شریف ایران اسلامی خواهد رسید.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش با بیان اینکه رزمایش مشترک پهپادی ارتش بر اساس تهدیدات موجود طراحی و در میدانی مشابه واقعیت اجرا می‌شود، تصریح کرد: «طرح‌های تعریف شده در این رزمایش بر اساس برآوردهای اطلاعاتی از تهدیدهای بالقوه و مطابق با واقعیت‌های عرصه نبرد است و مراحل مختلف این رزمایش با نظارت ستادهای بالا دستی از جمله قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) و قرارگاه راهکنشی ذوالفقار ارتش ارزیابی می‌شود.»

امیرشیخ، پیام رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش به کشورهای منطقه را برقراری صلح و دوستی دانست و خاطرنشان کرد:

کشورهای منطقه باید بدانند که با تکیه بر توان و اتحاد و بدون نیاز به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای و بازیگران نا امن کننده، جنگ طلب و اشغالگران می‌توانیم صلح و آرامش و امنیت را در منطقه حفظ کنیم.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ صلح در منطقه، بی اثر بودن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با بهره‌مندی از سلاح‌ها و تجهیزات بومی و نمایش علمی و اقتدار ارتش در دفاع از میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پهپاد کمان 19 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو