موشک شفق توسط ارتش ایران رونمایی شد؛ [+جزئیات و قابلیت های موشک شفق]

منبع: تکراتو

2

1402/9/18

11:44


موشک شفق صبح امروز توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد. این موشک یک موشک همه‌جانبه است و در هر شرایطی توانایی عملیات دارد.

موشک شفق توسط ارتش ایران رونمایی شد؛ [+جزئیات و قابلیت های موشک شفق]

موشک شفق صبح امروز توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد. این موشک یک موشک همه‌جانبه است و در هر شرایطی توانایی عملیات دارد.

صبح امروز در جریان برگزاری نخستین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران، هوانیروز ارتش از موشک شفق به عنوان جدیدترین دستاورد خود رونمایی کرد. در این نمایشگاه که با عنوان «از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی» برگزار شد، جمعی از فرماندهین عالی‌رتبه کشور ازجمله سرلسکر باقری، رئیس ستاد مشترک نیورهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده ارتش ایران و غیره برگزار شد. در ادامه نوشته به معرفی قابلیت‌های موشک جدید هوانیروز می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: ویژگی و مشخصات موشک هایپرسونیک فتاح 2 ؛‌ آنچه باید از موشک جدید ایران بدانید [+ویدیو]

موشک شفق توسط هوانیروز ارتش رونمایی شد

امروز شنبه، 18 آذر 1402 هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان برگزاری اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش ایران از موشک شفق با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد.

این نمایشگاه با حضور سردار سرلشکر محمدباقر باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیئت‌رئیسه ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش، فرمانده نیروی انتظامی ایران، فرماندهین نیروهای زمینی، پدافند هوایی و دریایی ارتش و همچنین جمعی از معاونان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

موشک شفق توسط هوانیروز ارتش رونمایی شد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد:

در این‌که تربیت و آموزش یکی از ارکان مهم هرجامعه و سازمانی است همه اتفاق نظر داریم و همه قبول دارند که بدون تربیت و آموزش تحقق اهداف میسر نیست.

این فرمانده ارتش افزود: «تعلیم و تربیت در ارتش ایران از گذشته تاکنون یکی از ارکان مهم بوده است و در همه راهبردهای جایگاه خود را داشته است.»

فرمانده ارتش ادامه داد:

از آن روزی که فرماندهی کل قوا فرمودند آموزش در نیروهای مسلح یک فرضیه است موضوع تربیت و آموزش به صورت دیگری در ارتش مورد توجه قرار گرفت و ما در این نمایشگاه بنا داریم فرآیند ادای این فرضیه را به نمایش بگذاریم.

مشخصات و ویژگی های موشک شفق

موشک شفق جدیدترین دستاورد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در این نمایشگاه معرفی شد. این موشک دارای 48 کیلوگرم وزن و 189 سانتی‌متر طول دارد. همچنین سرجنگی آن 13 کیلوگرم وزن دارد. ویژگی‌ های موشک شفق عبارتنداز:

  • برد 20 کیلومتری
  • انجام عملیات در روز و شب
  • انجام عملیات در همه شرایط آب و هوایی
  • قابلیت هدایت لیزری و نصی بر روی جنگنده‌ها، کشتی و قایق‌ها تندرو

موشک شفق توسط هوانیروز ارتش رونمایی شد

ارتش جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش در یک مراسم ویژه از ناوشکن دیلمان به عنوان جدیدترین دستاورد  نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی رونمایی کرد. این ناوشکن امنیت کل دریای خزر را به ارمغان می‌آورد و از ویژگی‌ها و نسلیحات نظامی متنوعی بهره می‌برد. برخی از ویژگی های ناوشکن دیلمان عبارتنداز:

  • شناسایی 100 هدف در آن واحد
  • رهگیری 13 هدف
  • خاصیت ضدجنگالی
  • توانایی شناسایی و رهگیری انواع اهداف هوایی مانند، جنگنده‌ها، پهپادها، بالگردها، موشک‌های سطح به هوا و دیگر اهداف سطحی
  • رهگیری اهداف تا 200 کیلومتر توسط رادار نصب شده بر روی آن
  • افزایش حجم مخازن سوخت برای ماندگاری بیشتر در دریا (اهمیت این موضوع برای انجام مأموریت‌های مختلف دریایی و اعزام نیروها به سمت هدف در آبهای آزاد و دریاهای طولانی است)

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص موشک شفق به عنوان جدیدترین دستاورد ارتش چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو