رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش به‌منظور ارزیابی سطح توانمندی یگان‌های رزمی آغاز شد

منبع: تکراتو

3

1402/8/5

14:59


صبح امروز رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش با هدف به نمایش درآوردن سطح توانمندی این یگان نظامی آغاز شد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش به‌منظور ارزیابی سطح توانمندی یگان‌های رزمی آغاز شد

صبح امروز رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش با هدف به نمایش درآوردن سطح توانمندی این یگان نظامی آغاز شد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش صبح امروز به رمز یا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و با حضور جمعی از فرماندهان نظامی کشور آغاز شد. این رزمایش شکوهمند نمایشی زیبا از سطح توانمندی‌های نیروی زمین ارتش را در مقابل دیدگان قرار داد.

در رزمایش اقتدار ارتش، تمامی یگان‌های نیروی زمینی ارتش مانند نیروهای پیاده، توپخانه، زرهی، موشکی و چند یگان مسلح دیگر حضور داشتند و اقتدار نظامی ایران را به خوبی نشان دادند. سخنگوی رزمایش اقتدار 1402 درباره این رزمایش جزئیاتی را ارائه داده است که در ادامه به اختصار منتشر کرده‌ایم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش با حضور فرماندهان ارتش برگزار شد

رزمایش اقتدار 1402 با حضور جمعی از فرماندهین عالی‌رتبه کشوری در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار شد. در این مراس امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) حضور داشتند و شاهد قدرت نظامی یگان‌های نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند.

امیر سرتیپ چشک سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا در خصوص برگزاری این رزمایش اظهارداشت:

در این رزمایش یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا و هواپیماهای ترابری و پشتیبانی نهاجا حضور دارند. رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطابق با ساختار رزم سازمانی جدید، بر ۴ ویژگی‌ دور زن، دقیق زن، هوشمندی، قابلیت اتوماسیون و شبکه محور شدن تجهیزات تأکید دارد و این ۴ ویژگی را در مراحل مختلف این رزمایش مورد ارزیابی میدانی قرار خواهد داد.

رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش با حضور فرماندهان ارتش برگزار شد

وی درباره اهداف برگزاری این رزمایش اظهار کرد: «ارزیابی سطح توانمندی یگان‌های رزمی و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش، مرور تاکتیک‌های رزم زمینی، برآورد عملیاتی تسلیحات جدید، ارتقای توان بازدارندگی در مواجهه با تهدیدات نوین و همچنین توسعه‌ امنیت پایدار از جمله اهداف این رزمایش است. در این رزمایش دو روزه در مرحله نخست انتقال زمینی و هوایی ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی، یک گروه توپخانه و دیگر نیروها را به صورت همزمان از مناطق مختلف کشور، تحت امر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق خواهیم داشت و در مرحله بعدی اجرای عملیات شناسایی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات را با استفاده از سامانه‌های پهپادی، الکترونیکی، شنود الکترونیکی نیروهای اطلاعاتی در دستور کار داریم.»

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش ادامه داد:

در مرحله سوم و چهارم این رزمایش هدایت و اجرای عملیات پدافند ساحلی، طرح‌ریزی و اجرای عملیات شبانه هوانیروز را در دستور کار قرار داده و در مرحله نهایی طرح‌ریزی و اجرای عملیات آفندی به منظور انهدام نیروهای مهاجم در منطقه سرپل را خواهیم داشت.

مانور مقدماتی ناوگان بالگرد هوانیروز ارتش در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان

در ویدویی زیر لحظاتی از رزمایش بالگردی هوانیروز ارتش در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان را مشاهده خواهید کرد:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو