معرفی سریال بازگشت ؛ جدیدترین اطلاعات سریال زخم کاری ۲ و مروری بر روند آن

معرفی سریال بازگشت ؛ جدیدترین اطلاعات سریال زخم کاری ۲ و مروری بر روند آن


منبع: پلازا

2

1402/7/15

22:37


معرفی سریال بازگشت ؛ جدیدترین اطلاعات سریال زخم کاری ۲ و مروری بر روند آن

مدتی است که از پخش سریال زخم کاری ۲ می‌گذرد و هر هفته شاهد پخش قسمت‌های جدید آن هستیم. در ادامه این مقاله ضمن معرفی با بررسی سریال زخم کاری بازگشت همراه شما خواهیم بود.

زخم کاری سریالی پرطرفدار بود که در 14 خرداد 1400 از سرویس فیلیمو شروع به پخش شد و در 19 شهریور 1400 پس از 15 قسمت به پایان رسید. این سریال موفق شد نظرات مثبتی از اکثر منتقدان دریافت کند و با میانگین 20 میلیون بازدید تبدیل به پرتماشاگرترین سریال شبکه نمایش خانگی شد. این مجموعه مجموعا نامزد هفت جایزه در جشن حافظ شد و توانست 4 عنوان را برنده شود. از این‌رو سازندگان با توجه به پایان باز فصل اول، تصمیم به ادامه سریال زخم کاری گرفتند.

سریال زخم کاری ۲ دنباله فصل اول، به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان ساخته شده است. نویسندگان این اثر میلاد نجفی، میلاد اکبرنژاد، اعظم بهروز، علی بحرینی و خود آقای مهدویان هستند. در مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی سریال زخم کاری بازگشت همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

زمان پخش زخم کاری ۲

ژانر این سریال درام، جنایی، رازآلود و خانوادگی است. نخستین قسمت فصل دوم سریال زخم کاری در تاریخ 17 شهریور 1402 منتشر شد. این مجموعه در روزهای جمعه ساعت 8 صبح در پلتفرم فیلمیو قرار می‌گیرد. اگر سوال شما این باشند که زخم کاری ۲ چند قسمت است؟ باید بگوییم که طبق گفته سازندگان این اثر 12 قسمت خواهد داشت و تا کنون 5 قسمت آن منتشر شده است.

داستان سریال زخم کاری دو

داستان زخم کاری 2

توجه: اگر فصل اول را تماشا نکرده‌اید، این قسمت بخشی از داستان را برای شما اسپویل خواهد کرد.

این قسمت را به خلاصه سریال زخم کاری 2 بازگشت اختصاص می‌دهیم. البته در پایین جزئیات بیشتری از داستان فصل را برای شما تعریف می‌کنیم.

داستان فصل اول از آنجایی تمام شد که مالک با ضربات متعدد چاقو توسط خاندان ریزآبادی زخمی شد. حال در فصل دوم می‌بینیم که مالک مرده و میثم تنها وارث تاج و تخت او در پی انتقام از قاتلان پدرش است. از سوی دیگر طلوعی، که تنها حامی قدرتمند هولدینگ ریزآبادی بود، قصد نزدیک شدن به آنها را دارد و کم‌کم میثم درمی‌یابد نیات طلوعی فراتر از هولدینگ هستند. رفته‌رفته درمی‌یابیم که حقایق زیادی باید آشکار شوند و در این بین گویی مرگ مالک آنطور که بنظر می‌رسد نیست…

بازیگران زخم کاری ۲

در این قسمت با معرفی کامل لیست بازیگران فصل دوم زخم کاری همراه شما هستیم. در ابتدا باید بگوییم که هنرپیشه‌های اصلی در این سریال حضور دارند و چند شخصیت جدید کلیدی نیز به جمع بازیگران اضافه شده است.‌ در پایین بیوگرافی از بازیگران اصلی می‌خوانید و همچنین سایر بازیگران نیز معرفی خواهند شد.

جواد عزتی در نقش مالک مالکی

بازیگران سریال زخم کاری ۲ / بازیگران فصل دوم زخم کاری

جواد عزتی بازیگر ایرانی متولد 20 دی 1360 است که بازیگری را از تئاتر و سپس قصه‌های شبانه در سال 1381 شروع کرد. او عمدتا پیش از زخم کاری در نقش‌های طنز حضوری پر رنگ داشت اما پس از این سریال به خوبی پتانسیل خود را برای نقش‌های جدی نشان داد. این بازیگر یکی از پول‌سازترین هنرپیشه‌های ایرانی است و در سریال زخم کاری ۲ نقش اصلی و شخصیتی قدرت‌طلب را بازی می‌کند و از مدیران شرکتی موفقی است که نعمت ریزآبادی صاحب آن است. جواد عزتی در زخم کاری ۲ نقش اصلی را ایفا می‌کند.

رعنا آزادی ور در نقش سمیرا

بازیگران فصل دوم زخم کاری

رعنا آزادی‌ور بازیگر ایرانی متولد 17 فروردین 1362 است و فعالیت بازیگری خود را از فیلم مارمولک کمال تبریزی آغاز کرد. او برای زخم کاری برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی شد. خانم آزادی‌ور ایفاگر نقش سمیرا  و همسر مالک در زخم کاری است که شخصیتی جاه طلب، سنگدل، عصبی، هیستریک و البته منفعت‌طلب دارد.

الهه حصاری در نقش کیمیا

بازیگران زخم کاری ۲

الهه حصاری بازیگر زن جوان ایرانی متولد 18 مرداد 1369 است و نخست با فیلم تاکسی نارنجی در سال 1387 وارد دنیای بازیگری شد. او با نقش برکه سریال ممنوعه به شهرت رسید. خانم حصاری ایفاگر نقش کیمیا، منشی باهوش دفتر مظفر است، که آرام‌‌آرام به مالک نزدیک می‌شود و بسیار مرموز است.

مرتضی امینی تبار در نقش میثم مالکی

بازیگران فصل دوم زخم کاری

مرتضی امینی تبار بازیگر جوان ایرانی متول 16 مرداد سال 1378 است. او ابتدا از تئاتر شروع کرد و با زخم کاری جلوی دوربین رفت. آقای امینی تبار در نقش میثم پسر مالک حضور داشت که از پدرش سادگی و حس ارزنده بودن را به ارث برده بود.

سعید چنگیزیان در نقش ناصر ریزآبادی

هنرپیشه های سریال زخم کاری 2 / داستان زخم کاری 2

سعید چنگیزیان بازیگر ایرانی متولد 22 آذر 1356 است. او بازیگری را از سال 1382 و فیلم خداحافظ رفیق شروع کرد. آقای چنگیزیان نقش ناصر ریزآبادی زخم کاری را از خاندان ریزآبادی‌ها بازی می‌کند که شخصیتی متزلزل اما ریاست‌طلب دارد.

سید جواد هاشمی در نقش دستمالچی

بازیگران فصل دوم زخم کاری / دستمالچی در زخم کاری

سید جواد هاشمی بازیگر، نویسنده و کارگردان متولد 27 دی 1344 است که بازیگری را از حضور در یک تله فیلم شروع کرد و به خاطر چهره‌اش که کاملا حسی مثبت به مخاطب انتقال می‌دهد، بیشتر در نقش‌های مذهبی بازی کرده است. او ایفاگر نقش دستمالچی در سریال زخم کاری ۲ خواهد بود. نقشی که اگرچه کوتاه است اما برای این بازیگر چالش‌های فراوانی پیش آورد. دستمالچی در زخم کاری ۲ نقشی کلیدی و مهم دارد.

کامبیز دیرباز در نقش مسعود طلوعی

زمان پخش زخم کاری ۲

کامبیز دیرباز یکی از بازیگران جدید سریال زخم کاری 2 است که به این مجموعه پیوسته. دیرباز متولد 12 شهریور 1354 است. اگرچه بازیگری را از سال 1376 آغاز کرد، اما سکوی پرتابش سریال نابرده رنج بود. دیرباز در سال‌های اخیر در شبکه نمایش خانگی فعالیت زیادی داشته و در چندین رئالیتی شو همچون شام ایرانی، ۱۳ شمالی، شب‌های مافیا و پدرخوانده ۱ و ۲ حضور پیدا کرده است. او همچنین در سریال‌هایی چون آقازاده نیز به ایفای نقش پرداخته.

مهران غفوریان در نقش رضا شفاعت

بازیگران فصل دوم زخم کاری

یکی دیگر از بازیگران جدیدی که در زخم کاری فصل دوم خواهیم دید، کمدین محبوب ایرانی یعنی مهران غفوریان است. او بازیگری را با سریال لبخند سوم آغاز کرد و به مرور با حضور در آثار طنز مختلف، مسیر تبدیل به یکی از ستاره‌های سینما و تلویزیون را طی کرد. سریال زیر آسمان شهر محصول سال 1380 را شاید بتوانیم سکوی پرتابی برای غفوریان بدانیم که شهرت زیادی را برایش به ارمغان آورد.

مهران غفوریان اخیرا فعالیت زیادی در شبکه نمایش خانگی داشته. او در سال 1399 در سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی به ایفای نقش پرداخت و سپس در آثار دیگری چون شبهای مافیا، خاتون، نیسان آبی، جوکر، نوبت لیلی، پدر گواردیولا و ناتو حضور پیدا کرد.

مه لقا باقری در نقش مهناز

بازیگران فصل دوم زخم کاری

معرفی بازیگران زخم کاری ۲ را با مه لقا باقری ادامه می‌دهیم. مه لقا باقری از بازیگران و کارگردانان ایرانی متولد 25 خرداد 1360 است. بیشتر فعالیت‌های او در عرصه تئاتر است. او با ایفای نقش در سریال قهوه تلخ به مخاطبان شبکه نمایش خانگی معرفی شد و پس از آن با بازی در سریال‌هایی چون دردسرهای عظیم ۲، حکم رشد، یاغی و فیلم‌هایی چون شنای پروانه و آینه بغل به شهرت بیشتری دست یافت. جالب است بدانید که مه لقا باقری در سال 1385 با جواد عزتی، بازیگر طناز سینما و تلویزیون ایران ازدواج کرد.

الناز ملک در نقش سیما

بازیگران زخم کاری ۲

الناز ملک بازیگر ایرانی در 19 آذر 1374 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1396 با حضور در آموزشگاه‌های بازیگری شروع کرد و سال بعد در تئاتر حضور پیدا کرد. او در فیلم‌های کوتاه میل شخصی، کافه فراموشی و چاه سرخ حضور پیدا کرد و سرانجام در سال 1401 با فیلم وهم سرد پشت دوربین یک فیلم سینمایی رفت. شهرت این بازیگر با سریال سقوط به اوج خود رسید. الناز ملک در زخم کاری ۲ ایفاگر نقش سیما، همسر جوان رضا شفاعت است که شخصیتی عجیب دارد.

نگار نیک دل در نقش شیدا شفاعت

بازیگر زخم کاری 2 در نقش شیدا

نگار نیک دل بازیگر اهل ایران متولد 31 تیر 1376 است. او بازیگری را از سال 1397 به طور رسمی آغاز کرد. او بازیگر زخم کاری 2 در نقش شیدا است و اولین تجربه‌های بازیگری خود را با این فیلم می‌گذراند.

سایر بازیگران فصل دوم زخم کاری عبارتند از:

  • منوچهر علیپور در نقش مظفر میرلوحی
  • هادی قمیشی در نقش املشی
  • نیوشا علیپور در نقش دختر پیشگو
  • سهند جاهدی در نقش شهریار شفاعت
  • رضا بای در نقش دستیار طلوعی
  • پانته‌آ قدیریان در نقش فرناز طلوعی
  • کیومرث مرادی در نقش سماوات
  • امیر دژاکام در نقش فرنهادزاده
  • سهیل قنادان
  • و…

نقد فصل دوم سریال زخم کاری

تا کنون نزدیک به نیمی از سریال زخم کاری بازگشت گذشته است و این اثر توانسته در نگاه مخاطبان موفق عمل کند اما وقتی فصل اول آنقدر قوی بود، طبعا انتظارات از فصل دوم بالاتر باید باشد. زخم کاری ۲ در برخی از جنبه‌ها نسبت به فصل اول تا کنون عملکرد پایینی داشته است. یکی از این جنبه‌ها بازیگر اصلی به نظر می‌رسد. اگرچه مرتضی امینی‌ تبار تمام تلاش خود را برای ایفای نقش خود می‌‌کند، اما در برخی از مواقع به دلیل تجربه کم بازیگر، گویی کشیدن بار نقش اصلی برای او سخت می‌شود. در برخی از سکانس‌ها نیز می‌بینیم که آقای امینی تبار حرکاتی مشابه جواد عزتی در نقش مالک انجام می‌دهد. البته این مسئله صرفا نباید صرفا از جنبه انتقادی به بازیگر دیده شود، چون هم ممکن است سازندگان و روند داستان خواستار چنین چیزی باشند و هم بالاخره میثم پسر مالک است و شباهت رفتاری آنها غیرمنطقی نیست.

فصل دوم سریال زخم کاری

از سوی دیگر دو کاراکتر جدید و اصلی این مجموعه یعنی طلوعی و شفاعت که با بازی بازیگران خوبی همچون آقایان دیرباز و غفوریان به تصویر کشیده شده‌اند، نتوانسته‌اند آنطور که باید برای مخاطبان جذاب باشند. برخی معتقدند این دو بازیگر و خصوصا کامبیز دیرباز، کاریزمای لازم برای نقش‌های تعیین شده را از خود نشان نداده‌اند. در برخی از قسمت‌ها نویسندگان برای لو دادن اتفاقات و حقایق عجله دارند و برخلاف فصل اول مخاطب با درگیری ذهنی کمتری روبه‌رو می‌شود. همچنین گاهی از لحاظ زمانی در سریال با سوالاتی روبه‌رو می‌شویم که تابدین‌جا پاسخ شفافی به آنها داده نشده‌است. مثلا یکی از سوال‌ها این است که چه مدت از نبود مالک می‌گذرد؟

حال باید از نکات مثبت سریال زخم کاری بازگشت بگوییم. در فصل دوم (خصوصا قسمت‌های 2 و 5) با هیجان‌های خوبی روبه‌رو می‌شویم. برخلاف لو رفتن‌های اتفاقات، در برخی نقطه‌ها زخم کاری ۲ واقعا غیرقابل پیش‌بینی می‌شود. سمیرا یکی از کاراکترهای مهم سریال است که در فصل دوم نیز بازی قوی‌ای را از او می‌بینیم و باعث جذابیت سریال می‌شود. با این تفاسیر و همچنین پیشرفت‌‌های سریال در قسمت پنجم، امیدواریم نمرات سریال بالاتر برود و داستان جذابیت بیشتری پیدا کند.

سوالات متداول

زخم کاری ۲ کی میاد؟

در رابطه با اینکه سریال زخم کاری ۲ کی پخش میشود باید بگوییم که این مجموعه از 17 شهریور به صورت هفتگی ساعت 8 صبح جمعه منتشر خواهد شد.

سریال زخم کاری ۲ چند قسمت است؟

متأسفانه هنوز اطلاعات مربوط به تعداد قسمت‌های فصل دوم سریال زخم کاری مشخص نشده است.

کلام آخر

جواد عزتی در زخم کاری ۲

با معرفی و بررسی سریال زخم کاری 2 همراه شما بودیم و سعی کردیم هر آنچه از جریان انتشار و داستان احتمالی آن می‌دانیم با شما به اشتراک بگذاریم. آیا شما تیزر زخم کاری فصل دوم را تماشا کرده‌اید؟ چه انتظاراتی از سریال دارید و فصل دوم آن را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ همچنین باید ذکر کنیم. شما برای دانلود سریال زخم کاری 2 باید به صورت قانونی اقدام به دانلود سریال کنید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو