زیبایی ظاهری و قیافه چقدر در ازدواج و انتخاب همسر اهمیت دارد؟

زیبایی ظاهری و قیافه چقدر در ازدواج و انتخاب همسر اهمیت دارد؟


منبع: آویژه

4

1402/7/17

22:54


زیبایی ظاهری و قیافه چقدر در ازدواج و انتخاب همسر اهمیت دارد؟

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

آیا قیافه در ازدواج مهم است؟

برای افراد بسیاری، زیبایی ظاهری و چهره فردی که قرار است با او ازدواج کنند، بسیار اهمیت دارد. این موضوع نه تنها برای آنها در برقراری یک رابطه حائز اهمیت است بلکه حتی به طول و ماندگاری مدت زمان ازدواجشان نیز کمک می کند.

جالب است بدانید از بین تمامی جذابیت های فیزیکی، وزن فرد و هیکلش بیشترین میزان توجه را به خود جلب می کند. بنابراین بهتر است اگر قصد ورود به رابطه ای جدید را جهت ازدواج دارید، بیشتر از هر چیز برای رفع نواقصی که در هیکلتان هست، تلاش کنید.

این مقاله مشاوران آویژه به شما ثابت می کند که زیبایی ظاهری و چهره افراد تا چه اندازه در تصمیمشان برای ازدواج و ورود به یک رابطه جدید، حائز اهمیت است. اگر شما هم به ظاهر فرد مورد نظرتان توجه زیادی می‌کنید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

ملاک ظاهر زیبا و جذاب برای ازدواج چیست؟

بر اساس بررسی های انجام گرفته شده، تعریف امروز ما از زیبایی با تعاریف مربوط به 500 سال گذشته متفاوت است.

استانداردهای مربوط به چهره و قیافه زیبای برای ازدواج به مرور زمان تغییر کرده است و در جوامع مختلف تعاریف افراد از زن و مردهای زیبا بسیار متفاوت از سایر جوامع دیگر است. این موضوع موجب می‌شود که شما نتوانید تعریف واحدی از زیبایی یک فرد برای انتخاب وی جهت ازدواج ارائه دهید.

با این حال این واقعیت که زیبایی در ازدواج مرد و زن تاثیر قابل توجهی دارد را نمی توان کتمان کرد. با این حال فراموش نکنید که زیبایی ظاهری زنان نسبت به زیبایی ظاهری مردان همواره از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است.

نقش و تاثیر زیبایی در ازدواج

ازدواج یک تصمیم کاملا شخصی است. برخی از افراد، داشتن شریک زندگی زبیارو را به هر فرد دیگری ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر هرگز به این مولفه توجهی ندارند. بعضی ها دوست دارند شریک زندگی شان از نظر ظاهری برتر از اطرافیان باشد، برخی دیگر یک فرد نسبتا پُر از نظر اندام و بعضی هم همسران لاغر را ترجیح می دهند.

با توجه به سلایق متفاوت افراد در زمینه زیبایی نمی توان تعریف واحدی از یک چهره و یا هیکل زیبا چه برای مرد و چه برای زن ارائه داد

.

برخی از ویژگی ها وجود دارد که ممکن است در مراحل خاصی از زندگی شما برای ازدواج کردنتان بسیار مهم به نظر برسند.

برای مثال طبق تحقیقات انجام شده، قیافه برای افرادی که در سن 20 تا 30 سالگی هستند و قصد ازدواج دارند، بسیار مهم است. با این حال در بیشتر موارد، همزمان با گذشتن سن شما از سن 30 سالگی به بعد آنچه که بیشتر برایتان در انتخاب شریک زندگی اهمیت دارد، همدلی، قابل اعتماد بودن، مراقبت و موارد این چنینی هستند که شما را ملزم می کنند، برای انتخاب همسر آینده تان به آنها توجه کنید.

به مرور زمان متوجه آن می شوید که ویژگی هایی گذرای افراد مانند زیبایی پس از مدتی اهمیت خود را از دست داده و شما بیشتر به نیازهای واقعی تان برای انتخاب همسر آینده خود توجه می کنید.

در این میان دو ویژگی مهربانی و تعهد می تواند جای خالی زیبایی ظاهری تان را برای فردی که با شما آشنا می شود، پر کند. کافی است کمی بیشتر با او در ارتباط باشید تا وی متوجه وجود این دو ویژگی در وجود شما شود. از آن پس در نگاه وی شما زیباترین فرد روی کره زمین خواهید بود.

نقش و تاثیر زیبایی در ازدواج

آیا قیافه فرد در ازدواج مهم است؟

بله؛ باید به شما بگوییم که ظاهر هر فرد در انتخاب وی به عنوان شریک زندگی شخص دیگری اهمیت دارد و اکثر افرادی که در یک رابطه عاشقانه بلافاصله تصمیم به ازدواج دائمی با فرد دیگری می گیرند، تحت تاثیر جذابیت های ظاهری آن فرد قرار خواهند گرفت.

با این حال وقتی صحبت از ظاهر و جذابیت افراد می شود، تعاریف اغلب گمراه کننده و مبهمی در این زمینه ارائه می شود که می تواند تحت تاثیر فرهنگ،خانواده و محیط زندگی فرد باشد.

به عنوان مثال اگر شما در خانواده ای با پوست تیره زندگی می کنید، قطعا تمایل بیشتری به این موضوع دارید که رنگ پوست چهره همسرتان روشن باشد و یا اگر فردی لاغر هستید تمایل دارید با کسی ازدواج کنید که از نظر تناسب اندام کمی نسبت به شما پُرتر باشد.

به همین دلیل است که ظاهر زیبا و قیافه جذاب تنها در آنچه که افراد در چهره خود دارند، تعریف نمی شود. بلکه ویژگی های دیگری مانند سبک شخصی پوشش، بهداشت و تمیزی فرد و تناسب اندامش نیز جز این تعریف قرار می گیرد.

به طور کلی ازدواج یک امر و تصمیم مادام العمری است که اولویت های مربوط به ظاهر فیزیکی مرد و زن با گذشت زمان برایتان کمرنگ شده و جایش را به موارد دیگر می دهد. این حقیقت برای تمام افراد وجود دارد. درست همانطوری که افراد مشهور نیز زمانی به دلیل زیبایی ظاهری شان بسیار سر زبان ها افتاده و محبوب می شوند اما به مرور زمان که زیبایی ظاهر خود را از دست می دهند، در دید همگان کمرنگ تر شده و نسبت به قبل، کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

باید گفت که بر سر این موضوع که جذابیت فیزیکی در رابطه اهمیت دارد، اتفاق نظر وجود دارد. به اعتقاد ما، مشاوران مرکز مشاوره ازدواج آویژه اینکه از نظر فیزیکی جذب شریک زندگی خود شوید، بسیار مهم است و این موضوع اهمیت دارد که شریک زندگی تان را همانطوری که هست، جذاب ببینید و تایید کنید. در غیر این صورت ممکن است بعدها زمانی که از ازدواج شما مدتی گذشت، مشکلاتی برایتان پیش بیایید که دیگر تمایل به برقراری رابطه صمیمانه با شریک زندگی تان نداشته باشید.

با این حال باز هم باید گفت که جذابیت فیزیکی هر فردی در طول زمان برای شریک زندگی اش تغییر می کند. این موضوع شدیدا تحت تاثیر شخصیت، عواطف و روح فردی است که قرار است با او برای یک عمر زندگی کنید.

تاثیر زیبایی در ازدواج زن

موارد مختلفی وجود دارد که شما با مردان بسیار جذابی آشنا شده اید و با آنها ازدواج کرده اید اما پس از مدتی به دلیل دیدن برخی از ویژگی های زشت و غیرقابل پسند تصمیم به ترک آنها گرفته اید.

اصولا ویژگی های شخصیتی مانند مادی گرایی شدید، قضاوت های بی جا، حساسیت های بی مورد برای مردان آنها را در نظر همسرانشان به فردی زشت و یا حتی غیرقابل تحمل تبدیل می کند. بنابر این بهتر است پیش از آنکه نگاه همسر شما به شما تغییر کند، سعی کنید در کنار زیبایی ظاهر و تناسب اندامی که دارید، رفتاری متناسب با ظاهر و قیافه زیبای خود داشته باشید.

دقیقا عکس این موضوع نیز بسیار صادق است. بارها شده که شما با مردانی ملاقات داشته اید که احساس می کردید کاملا غیرجذاب هستند اما بعد از گذشت مدتی حس کردید به شدت آنها را دوست دارید و حتی در باورتان این افراد بسیار زیبا هستند. در چنین مواردی اطرافیان بهتر از شما متوجه این موضوع می شوند که شما جذب رفتار و اخلاق آن فرد شده اید و ظاهر وی چندان در انتخاب شما تاثیر گذار نبوده است.

تاثیر زیبایی در ازدواج زن

تاثیر زیبایی در ازدواج مرد

بررسی های انجام گرفته شده نشان می دهد که معیارهای زیبایی ظاهری برای مردان از اهمیت بیشتری نسبت به زنان در زمینه ازدواج برخوردار است.

استانداردهای زیبایی ویژه ای مانند لاغری، قد بلند، چشمان زیبا، لباس های خاص برای اکثر مردان، ویژگی هایی بسیار جذاب هستند که تمایل دارند برای انتخاب همسر آینده خود به آنها توجه داشته باشند.

حتی اگر در انتخاب همسر خود به این استانداردها توجه کافی نداشته باشید این احتمال وجود دارد که پس از ازدواجتان مدام به مقایسه همسرتان با زنان دیگر بپردازید.

این نکته را نباید فراموش کنید که همسر شما اگر بفهمد از نگاه شما فردی زیباست، بسیار اعتماد به نفس پیدا می کند. موضوعی که موجب خواهد شد در دوران زندگی تان، از زیبایی وی هرگز خسته نشوید و او را در هر مرحله از زندگی تان بهتر از مراحل قبل ببینید.

به شما توصیه می کنیم پس از انتخاب همسر آینده خود معیارها و استانداردهای زیبایی را مطابق با ویژگی های ظاهری همسرتان تغییر دهید. در واقع بهتر است وی را همانطور که هست با همان قد، وزن، رنگ مو، رنگ چشم و صدا و ظاهر زیبا ببینید و در ذهن خود او را متمایز از سایر زن های دیگر در نظر بگیرید. بهتر است تا رابطه شما به سمتی خطرناک پیش نرفته است، دست از مقایسه بردارید و نگاه خودتان را به شریک زندگی‌تان تغییر دهید.

مشاور «مرکز مشاوره آویژه» به شما توصیه می کند، به جای اینکه ویژگی‌های کلی همسرتان را با زنان دیگر مقایسه کنید، بر روی آن بخش از ویژگی‌ها و خصوصیت‌هایی از وی تمرکز کنید که مورد تایید شما بوده و در اطرافیان خودتان هم آن ویژگی‌ها را نمی بینید. هر چه ویژگی‌های مثبت همسرتان،کمتر در وجود دیگران یافت شود، آنها(زنان دیگر)جذابیت کمتری برای شما خواهند داشت. تحت تاثیر چنین مقایسه ای، همسر شما در باور قلبی‌تان، به نمونه‌ای کامل از زنی زیبا تبدیل می شود که هرگز قابل مقایسه با زن های دیگر نیست.

تاثیر زیبایی مرد و زن در ازدواج

چه زن باشید و چه مرد، برخی از شما در ازدواج تیپ و ظاهر خاصی را ترجیح می دهید و ممکن است به این دلیل در انتخاب شریک و همسر آینده تان وسواس بسیار شدیدی به خرج بدهید.

برای شما فرصت ازدواج پیش نخواهد آمد مگر اینکه همان فردی بر سر راهتان قرار بگیرد که از نظر ظاهری مدت ها مد نظر داشته و دنبالش بوده اید.

این موضوع کاملا قابل درک است اما سعی کنید مراقب انتخابی که انجام می‌دهید باشید. بهتر است در کنار زیبایی ظاهری فردی که مهر تایید شما را برای شروع یک زندگی مشترک می گیرد به زیبایی رفتارهای وی نیز توجه کافی داشته باشید.

فراموش نکنید که ظاهر افراد ساده ترین و اولین چیزی است که شما از فرد می بینید و این ویژگی های ظاهری حتی اگر مهم باشند، خیلی قابل اعتماد نیستند.

کافی است با ذهن بازتری شریک زندگی تان را انتخاب کنید. یادتان نرود تعریف شما از چهره و ظاهر زیبا موضوعی کاملا شرطی است و قاعده و قانون خاصی برای آن وجود ندارد.

با این حال یک نگاه بازتر به این موضوع موجب می شود تا شما از یک فرد تک بعدی برای انتخاب همسر آینده خود به فردی چند بعدی تبدیل شوید که به تمام خصوصیات ظاهری و باطنی به صورت همزمان توجه می کنید.

توصیه ما مشاوران مرکز مشاوره آنلاین آویژه به شما این است که اگر در حال حاضر شخصی را می شناسید که از نظر شخصیت ویژگی های خوبی دارد اما قیافه او را چندان جذاب نمی بینید، خیلی زود برای قطع ارتباط و رابطه تان با آن فرد تصمیم نگیرید. بهتر است کمی به خودتان و آن فرد برای شناخت بیشتر خصوصیات اخلاقی وی نسبت به ویژگی های ظاهری اش فرصت دهید.

تاثیر زیبایی در ازدواج مرد

چه مواردی شما را برای شریک زندگی تان زیباتر می کند؟؟

این موضوع را کاملا بپذیرید که جذابیت شما ربطی به ویژگی های ظاهری و فیزیکی تان ندارد. در اصل جذابیت شما شامل موارد دیگری است که خیلی فراتر از جنبه ها و خصوصیت ظاهری تان می شود. می توان برخی از مواردی که شما را برای شریک زندگی تان چه مرد و چه زن جذاب تر و زیباتر می کند، اینطور عنوان کرد:

حس شوخ طبعی زیادی دارید.

علایق مشترکی با شریک زندگی تان دارید.

همسری مهربان هستید.

ارزش ها و اصول مشترکی دارید.

باعث می شوید شریک زندگی تان مدام احساس امنیت و خوشحالی کند.

به طور کلی باید گفت ظاهر و قیافه زن و مرد در شکل گیری روابط و ازدواج آنها بسیار مهم است اما یادتان باشد این حقیقت به معنای آن نیست که ظاهر فرد مهم ترین جنبه در شکل گیری صمیمیت بین شما و مهم ترین عامل در داشتن یک رابطه سالم است. جذابیت امری ذهنی است و به خاطر همین است که ترجیحات شما در ازدواج و معیارهای زیبایی تان با ترجیحات فرد دیگری تفاوت دارد.

سخنی از مشاوران آویژه

فراموش نکنید اگر تنها معیار ازدواج برای همه افراد جهان زیبایی ظاهری تعریف شده ای بود، فقط سوپرمدل ها و بازیگران مشهور جهان می توانستند شانس ازدواج و جذب توجه و عشق به خود را داشته باشند. یادتان باشد، هر شخصی نواقص ظاهری خاص خودش را دارد و هیچ کس کامل نیست. با این حال، برخی ویژگی های شخصیتی وجود دارد که می تواند تمام نواقص ظاهری شما را از بین برده و باعث جذابیت شما برای دیگران و یا آنها برای شما شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو