راهنمای کامل سفر به کشور هندوستان برای ایرانیان

راهنمای کامل سفر به کشور هندوستان برای ایرانیان


منبع: پلازا

3

1402/7/19

19:22


راهنمای کامل سفر به کشور هندوستان برای ایرانیان

برای سفر به هندوستان چه وسایلی نیاز داریم؟ اختلاف ساعت هندوستان با تهران چقدر است؟ بهترین فصل سفر به هندوستان چه زمانی است؟ اگر شما هم تصمیم دارید که برای اولین بار به کشور هندوستان سفر کنید بدون شک سوالاتی این چنینی برایتان پیش خواهد آمد. در راهنمای سفر به کشور هندوستان با ما همراه باشید تا هم به سوالات عنوان شده پاسخ دهیم و هم اینکه اطلاعات کلی درباره اقامت در هندوستان، آب و هوای این کشور، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی، غذاهای محلی و سوغات هندوستان برایتان بگوییم.

سفر به هندوستان بدون شک می‌تواند تجربه جالبی برای شما باشد چرا که افرادی با نژادها و ادیان متفاوت در کشور هندوستان زندگی می‌کنند. این کشور دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است که از هزاران سال قبل به جا مانده است. کشوری که به ۷۲ ملت معروف است و در همه حال چیزی برای متحیر کردن گردشگران دارد. در سفر به هندوستان در واقع به دنیای عطر و مزه‌ها و معبدها و بناهای تاریخی و طبیعت بکر و کاخ‌های اسرارآمیز سفر کرده‌اید. در واقع باید بگوییم که هندوستان در فهرست کشورهای توریستی است که مساحت آن دو برابر ایران می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی مابین اقیانوس هند و رشته کوه هیمالیا قرار گرفته است. این کشور با پاکستان از شمال غربی، با چین، نپال و تبلت از شمال و با بنگلادش از شمال شرقی همسایه است.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به هندوستان

راهنمای کامل سفر به هندوستان

راهنمای کامل سفر به هندوستان

هندوستان کشوری بزرگ و پهناور در جنوب آسیاست که دارای فرهنگ‌ها، مذاهب و زبان‌های متفاوتی است این کشور از نظر جمعیت دومین کشور و از نظر وسعت هفتمین کشور دنیا به شمار می‌آید. هندوستان را سرزمین عجایب می‌نامند و علت آن هم وجود معبدهای مختلف از مذاهب متنوع است که هنوز هم با گذشت هزاران سال فعال هستند.

یکی از منابع درآمدی هندی‌ها از راه صنعت گردشگری است که برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد در این سرزمین انواع هتل‌ها، هاستل و محل‌های اقامت برای رفاه حال مسافرین وجود دارد.

زبان رسمی آنها هندی است که ۴۰ درصد از جمعیت این کشور به این زبان صحبت می‌کنند البته زبان انگلیسی هم در بسیاری از موقعیت‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. واحد پول کشور هندوستان روپیه است که با کد ایزوی شناخته می‌شود.

افرادی که به هند سفر می‌کنند تنها به قصد گشت و گذار و تفریح نمی‌روند بلکه عده‌ای برای کار یا تحصیل به هندوستان سفر می‌کنند. برای سفر به هندوستان نیاز به دریافت ویزا دارید تا اجازه ورود به این کشور را داشته باشید. برای دریافت ویزای هندوستان می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید فقط کافیست به سفارت هند در ایران رفته و کارهای اولیه را انجام دهید.

مدت زمان بررسی مدارک و جهت صدور ویزای هندوستان ۳ الی ۷ روز کاری می‌باشد.

آب و هوایی هندوستان

آب و هوای در سفر به هندوستان

آب و هوای هندوستان در فصول مختلف

قبل از اینکه اقدامات اولیه را برای سفر به هندوستان انجام دهید باید از شرایط آب و هوایی این کشور در فصل‌های مختلف سال به خوبی اطلاعات داشته باشید تا بتوانید مناسبترین زمان را برای سفر خود انتخاب کنید.

در راهنمای سفر به کشور هندوستان باید بگوییم که با سفر به این کشور آب و هوای متنوعی را شاهد خواهیم بود. کوهستان‌های همیشه پوشیده از برف و صحراهای کویری و خشک جنوب این کشور حالت گرمسیری دارد و شمال آن معتدل و مرطوب است.

در حقیقت باید بگوییم که هندوستان کشوری با سه فصل است، تابستانی گرم و شرجی، فصلی با باران‌های موسمی و زمستان معتدل و ملایم.

فصل بهار که یکی از مناسب‌ترین فصل‌های سفر به هندوستان می‌باشد فصلی است که منظره‌های طبیعی هندوستان به اوج زیبایی خود می‌رسد فستیوال‌های سال و فستیوال‌های هولی در اولین روز این فصل برگزار می‌شود. بهار در هندوستان آب و هوای ملایمی دارد و گاهی بادهای خنک می‌وزند.

در تابستان هوای هند گرم است و اگر تصمیم دارید در این فصل سال به هندوستان سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم تا مناطق کوهستانی و شهرهای ساحلی این کشور را انتخاب کنید که گرمای هوا زیاد شما را اذیت نکند.

فصل پاییز که به فصل موسمی در هندوستان شناخته شده است یکی از پربارش‌ترین فصل‌های هند است. فصلی که شاید اجازه گردش در سطح شهر را به گردشگر ندهد.

به طور کلی باید بگوییم که هندوستان فصلی به نام فصل زمستان ندارد چرا که آب و هوای این روزها کاملاً ملایم و خنک است و با فصل بهار تفاوت چندانی نمی‌کند از آنجایی که هندوستان کشوری پهناور به شمار می‌آید در نواحی شمالی آن می‌توانید آب و هوای زمستانی را تجربه کنید.

بهترین فصل برای سفر به هندوستان

بهترین فصل برای سفر به هندوستان

بهترین فصل برای سفر به هندوستان

حال که شرایط آب و هوایی هندوستان در هر چهار فصل سال آشنا شدید بد نیست بدانید که ماه‌های هر یک از این چهارفصل به چه صورت می‌باشند تا با توجه به آنها بهترین فصل را برای سفر خود به کشور هندوستان راحتر انتخاب کنید. چهار فصل­ در هند به این صورت است، فصل زمستان در ماه­‌های(آذر، دی و بهمن)، تابستان در ماه‌­های(اسفند، فروردین و اردیبهشت)، فصل بارانی موسمی (از خرداد تا شهریور) و دوره پس از موسمی (از مهر تا آبان).

یادآوری می‌کنیم که کشور هندوستان به دلیل وسعت زیادی که دارد دارای الگوهای آب و هوایی متنوعی است و به طور کلی کشوری گرمسیری است که تحت تاثیر سه فصل اصلی تابستان، زمستان و فصول موسمی قرار دارد به همین خاطر بهترین زمان برای سفر به این کشور از مهرماه تا آذر و بهمن و اسفند می‌باشد چرا که در این فصول درجه حرارت هوای هندوستان متوسط و آب و هوای معتدلی را شاهد خواهید بود در ضمن شرایط راحت‌تری را برای سفر خواهید داشت.

چگونه به هندوستان سفر کنیم؟

نحوه سفر به هندوستان

چگونه به هندوستان سفر کنیم؟

برای سفر به هندوستان می‌توان از راه‌های مختلفی استفاده کرد. اینکه شما کدام یک از راه‌ها را انتخاب می‌کنید کوتاه‌ترین راه (سفر هوایی) یا سفر هیجان انگیز زمینی، به خود شما بستگی دارد اما برای اینکه انتخاب راحت‌تری داشته باشید در ادامه راهنمای سفر به کشور هندوستان برایتان خواهیم گفت که سفر به هند با اتوبوس، قطار و هواپیما به چه صورت می‌باشد.

یکی از روش‌های سفر به هندوستان که بیشتر مورد علاقه گردشگرانی است که می‌خواهند هم در هزینه خود صرفه جویی کرده و هم زمان کافی برای سفر دارند انتخاب اتوبوس یا اتومبیل شخصی می‌باشد.

در راهنمای سفر به هندوستان با اتوبوس باید به این موضوع اشاره کنیم که این روش درست است که مقرون به صرفه‌ترین راه برای سفر است اما زمان زیادی از شما خواهد گرفت تا به مقصد برسید.

برای سفرهای زمینی همچون سفر به هند با اتوبوس یا اتومبیل شخصی در گذشته از جاده ترکیه، ایران، افغانستان و کشورهای اروپایی باید عبور می‌کردند. اما امروزه می‌توان از مرز زمینی سیستان و بلوچستان به پاکستان رفته و از آنجا وارد هندوستان شد.

برای سفر به هندوستان پروازهای مستقیم زیادی از تهران به سمت بمبئی وجود دارد که حدوداً ۳ ساعت زمان می‌برد. این روش برای سفر می‌تواند نسبت به سایر روش‌ها گرانتر باشد اما اگر برای شما زمان مهم است و دوست دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هندوستان برسید سفر هوایی انتخاب مناسبی است.

آخرین راه برای سفر به هندوستان که نسبت به پرواز هوایی ارزانتر می‌باشد سفر با قطار به هندوستان است که یکی از لذت‌بخش‌ترین گزینه‌ها برای سفرهای طولانی است چرا که در طول مسیر از جاهای مختلفی عبور خواهید کرد و از دیدن طبیعت بین راه لذت خواهید برد.

اقامت در هندوستان

بهترین هتل‌های هندوستان

اقامت در بهترین هتل‌های هندوستان

هندوستان کشوری وسیع و شگفت انگیز است که در آن ادیان و فرقه‌های متفاوتی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند به همین خاطر است که سفر به این کشور برای گردشگران ایرانی بسیار هیجان انگیز است.

اما آنچه اهمیت بسیار زیادی دارد انتخاب محل اقامت و هتل مناسب برای سکونت است چرا که وقتی خسته از گردش روزانه و بازدید از جاهای دیدنی، خرید از مراکز تجاری برمی‌گردید در هتل می‌توانید تجدید قوا کرده و خستگی را از تن به در کنید.

برای اینکه بتوانید در کشور هندوستان اقامت راحت و آسانی داشته باشید چندی از بهترین هتل‌های این کشور از ۵ ستاره تا ۳ ستاره را به شما معرفی خواهیم کرد.

هتل آکورد متروپولیتن (هتل 5 ستاره)

  • آدرس: 35 , Gopathi Narayanaswami Chetty Rd, Lakshimi Colony, T Nagar, Chennai, Tamil Nadu 600017, India
  • تلفن:  9141001231800

هتل تاج پالاس شهر دهلی نو (هتل 5ستاره)

  • آدرس: Sardar Patel Marg Chanakyapuri 110021 New Delhi India

هتل لالیت (هتل 5 ستاره)

  • آدرس: Barakhamba Avenue, 110001 New Delhi, India

هتل رویال پلازا (هتل 4 ستاره)

  • آدرس: 19 Ashoka Road | Connaught Place, New Delhi 110001, India

هتل د مانور (هتل 4 ستاره)

  • آدرس: ۷۷, Mathura Rd, Friends Colony West, New Delhi, Delhi 110065, India

هتل لمون تری پریمیر (هتل 4ستاره)

  • آدرس: Asset No. 6 Asset No. 6 IGI Airport, Aerocity, Delhi 110037, India

هتل دیپلمات (هتل 3 ستاره)

  • آدرس:A4 NH_8 Near IGI Airport Mahipalpur New Delhi 110037

رستوران‌های هندوستان

انتخاب رستوران در سفر به هندوستان

معرفی بهترین رستوران‌های هندوستان

یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های سفر به هندوستان آشنا شدن با غذاهای جدید است در سفر خود به این کشور می‌توانید بهترین و جدیدترین غذاها را در بهترین رستوران‌های هندوستان نوش جان کنید.

در ادامه راهنمای سفر به کشور هندوستان می‌خواهیم اشاره‌ای به بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های این کشور برای گردشگران ایرانی داشته باشیم و آنها را به شما معرفی کنیم.

رستوران نوش جون

  • ساعت فعالیت: از صبح تا ساعت 11 شب
  • تلفن:  01133106340

رستوران مانکی

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11:30 شب

رستوران مبروک

  • آدرس: هندوستان، بمبئی، هتل ساهارا استار
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 7 عصر تا 12 شب

رستوران دم پخت

  • آدرس: هندوستان، دهلی، محله چاناکیاپوری
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

رستوران پیر 38 

  • آدرس: هندوستان، ایالت هاریانا در شرق دهلی

رستوران نمک

  • آدرس: هندوستان، بزرگراه وسترن اکسپرس بمبئی
  • ساعت کاری: همه  روزه از ساعت 12:30 تا 15 و از ساعت 7 عصر تا 12 شب

رستوران دربار

  • آدرس: هندوستان،  لینکین رود
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 12 شب

رستوران واسابی

  • آدرس: هندوستان، دهلی نو

ماسک

  • آدرس: هندوستان، بمبئی

رستوران بومرا

  • آدرس: هندوستان، شهرگوا

جاهای دیدنی هندوستان

جاهای دیدنی هندوستان

آشنایی با جاهای دیدنی هندوستان

کشور هندوستان کشور انتخاب‌های سخت است چرا که جاهای دیدنی آن بسیار زیاد می‌باشد و ممکن است زمان کافی برای بازدید از تمام جاذبه‌های دیدنی این کشور را نداشته باشید. برای اینکه بعد از سفر از هندوستان افسوس اینکه زمان کافی برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور را نداشتید نخورید بهتر از قبل از سفر لیستی از بهترین جاهای دیدنی هندوستان همراه با عکس و آدرس را برای خودتان آماده کنید و طبق لیستی که دارید آنها را اولویت بندی کنید.

در این بخش از راهنمای سفر به هندوستان، ما کار را برایتان راحت کرده و به چندی از بهترین جاهای دیدنی هندوستان که می‌توانید آنها را در اولویت قرار دهید اشاره کردیم.

  • تاج محل
  • قصر میسور
  • غارهای آجانتا
  • غارهای الوار
  • شهر مقدس بنارس
  • معبد طلایی امریتسار
  • معبد ماهابودی
  • قلعه سرخ دهلی نو
  • قلعه آگرا
  • سواحل گوا

جاهای تفریحی هندوستان

جاهای تفریحی هندوستان

لیست جاهای تفریحی هندوستان

هندوستان کشوری وسیع و پر جنب‌وجوش با شگفتی‌های بسیار است.

تفریح در کشور هندوستان بسته به نوع و هدف سفر هر گردشگر متفاوت می‌باشد و اینکه به کدام یک از مناطق هندوستان می‌خواهید سفر کنید. هر کدام از شهرهای هندوستان تفریحات مخصوص به خود را دارند.

  • کوه نوردی
  • دره نوری
  • آبشار گردی
  • شنا
  • غواصی
  • واتر برد
  • رفتینگ
  • قایق سواری

بازارها و مراکز خرید هندوستان

مراکز خرید هندوستان

بازارها و مراکز خرید هندوستان

دهلی که پایتخت هندوستان است از جمله شهرهای توریستی این کشور به شمار می‌آید که برخی از بهترین مراکز خرید را در خود جای داده است.اغلب این مراکز کاملا مدرن بوده و در کنار مغازه‌های متنوع خرید، امکانات تفریحی مختلفی را به گردشگران ارائه می‌دهد.

مراکز خرید هند در طی چند دهه اخیر تحول چشمگیری پیدا کردند و امروزه چندین مرکز خرید خیلی خوب در این کشور وجود دارد که برندهای بین المللی زیادی را در این مراکز خرید می‌توانید تهیه کنید.

اگر بخواهیم تمام مراکز خرید معروف در کشور هندوستان را که کم هم نیستند به شما معرفی بکنیم یک لیست بلند بالا خواهد شد اما از آنجایی که زمان کافی برای پرداختن به این مسئله وجود ندارد تنها چند مورد از بهترین مراکز خرید هندوستان را همراه با آدرس در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

مرکز خرید سِلِکت سیتی واک دهلی

  • آدرس: A-3, Distt. Centre, Saket, New Delhi
  • ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

مرکز خرید دی ال اف امپوریو

  • آدرس: 4, Nelson Mandela Road, Vasant Kunj, New Delhi
  • ساعات کاری: دوشنبه تا پنجشنبه از ۱۱ صبح تا ۸ شب؛ جمعه تا یکشنبه از ۱۱ صبح تا ۹ شب

مرکز خرید دی ال اف پرومناد

  • آدرس: 3, Nelson Mandela Marg, Vasant Kunj, New Delhi
  • ساعات کاری: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

مرکز خرید آمبیانس مال

  • آدرس: 2, Nelson Mandela Marg, Vasant Kunj, New Delhi
  • ساعات کاری: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

مرکز خرید آنسال پلازا

  • آدرس: Andrews Ganj, Khel Gaon Marg, South Delhi
  • ساعات کاری: دوشنبه تا جمعه از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب؛ شنبه و یکشنبه از ۱۱ صبح تا ۱۲ نیمه شب

تی دی آی مال

  • آدرس: Shivaji Place, Vikas Enclave, West Delhi
  • ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

سوغات هندوستان

سوغات هندوستان چیست؟

تنوع سوغاتی‌های هندوستان همچون مکان‌های دیدنی این کشور بسیار زیاد است به طوری که نمی‌دانید از بین آنها کدام یک را انتخاب کنید.

از نظر گردشگرانی که به هندوستان سفر کردند معروف‌ترین سوغاتی این کشور ادویه‌های خوش طعم آن می‌باشد. ادویه‌هایی که طعم فراموش نشدنی دارند و از گیاهان مختلفی تهیه شدند. در واقع می‌توان گفت: هندوستان کشوری است که به عرضه خوش عطرترین و با کیفیت‌ترین ادویه‌ها در جهان شهرت پیدا کرده است.

در هر گوشه و کنار کشور هندوستان فرهنگ‌های خاصی وجود دارد که این تنوع فرهنگی در متنوع بودن سوغات‌های هند نیز تاثیر گذاشته‌اند و هندوستان را به کشوری با سوغاتی‌های متنوع تبدیل کرده‌اند.

در این بخش از راهنمای سفر به کشور هندوستان برای آشنایی با دیگر سوغاتی‌های متنوع کشور هندوستان همراه ما باشید تا آنها را به شما معرفی کنیم.

  • روغن‌های طبیعی و گیاهی
  • کاسه آوازه‌خوان
  • کفش‌هایی از جنس چرم شتر
  • چای
  • ماسک کاتاکالی
  • ساری ابریشمی میسور
  • ساری‌های چاندری
  • روتختی و رومیزی پارچه‌ای چیکان
  • ظرف‌های برنجی
  • جواهرات سنتی و امروزی
  • کلاه هیماچالی

غذاهای محلی هندوستان

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی هندوستان

یکی از لذت بخش‌ترین و هیجان انگیزترین بخش‌های سفر، امتحان کردن غذاهای سنتی و محلی شهر و کشوری است که به آنجا سفر می‌کنید این مسئله در مورد کشور هندوستان و غذاهای خوشمزه و متنوع آن نیز کاملاً صدق می‌کند.

هندوستان که کشور رنگ‌ها و ۷۲ ملت است به خاطر تنوع در هر چیزی شهرت پیدا کرده است. تنوع غذایی این کشور نیز همچون جاذبه‌های دیدنی و سوغات آن بسیار بالاست و در عین حال جزء خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا به شمار می‌آید. غذاهایی که در فرهنگ هندوستان اهمیت بسیار زیادی دارند.

در کشور هندوستان تقریباً در هر شهر و منطقه متناسب با عقاید، ذائقه و مواد اولیه غذاهای متفاوتی پخته می‌شود به همین خاطر است که در هر گوشه و کنار این کشور طعم و مزه متفاوتی را در غذاها می‌توانید تجربه کنید.

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی و محلی هندوستان عبارتند از:

  • چیکن تندوری یا مرغ تندوری
  • چیکن تیکا ماسالا
  • روگان جوش یا روغن گوشت
  • چوله یا کاری نخود
  • پالک پنیر
  • آلو گوبی
  • داهی وادا
  • کوفته مالایی
  • دال گوشت
  • خوراک ویندالو

آداب و رسوم هندوستان

آشنایی با آداب و رسوم هندوستان

هندوستان هم همچون سایر کشورها دارای آداب و رسوم بسیار وسیع و گسترده‌ای است. این کشور دارای اسطوره‌های بی‌نظیر و تاریخ غنی، آیین‌ها و ادیان‌های مختلف و زبان‌های مختلف است که در طول چند هزار ساله فراز و فرودهای بسیاری داشتند اما همواره سعی کردند تا فرهنگ، جشن‌های باشکوه و آداب و رسوم‌های مختلف خود را حفظ کند.

هندوستان کشوری است که به جشنواره‌های خود بها می‌دهد و حدود ۲۴ فستیوال دارد که باعث نشاط و شور مردم هندوستان می‌شود.

آداب معاشرت هندی‌ها ترکیبی از فرهنگ بریتانیایی و آسیایی است مثلاً هندی‌ها دوست دارند با دست غذا بخورند اما تمایل دارند فقط با دست راست غذا بخورند زیرا دست چپ را پاک نمی‌داند.

از دیگر بخش‌های مهم آداب و رسوم هندی لباس پوشیدن آنهاست. لباس سنتی زنان هندوستان ساری‌های ابریشمی رنگارنگ است. این لباس پارچه بلندی است که به دور کمر و سپس به دور سینه بسته می‌شود.

مردان هم، پارچه دوخته نشده‌ای به دور کمر و پاهای خود می‌بندند که به آن دوتی می‌گویند. علاوه بر آن لباس دیگری که مردان هندی به تن می‌کنند پیراهنی گشاد تا زانو است. اما، در مراسم‌ها و مناسبت‌های خاص از شروانی یا آچکان که یک کت بلند با یقه است استفاده می‌کنند.

از دیگر آداب و رسوم مردم هندوستان برگزاری جشن هولی است که به آن جشن عشق و جشن رنگ‌ها می‌گویند. این جشن به معنای فرا رسیدن بهار و پیروزی خیر بر بدی است. در این جشن آتش‌های عظیمی روشن می‌شود و مردم دور آن آتش ترقه زن آواز می‌خوانند و می‌رقصند و رنگ‌های مختلفی را به روی هم می‌پاشند.

شماره تلفن‌های ضروری

لیست شماره تلفن‌های ضروری گشور هندوستان به شرح زیر می‌باشد.

  • کد هند: 0091
  • شماره پلیس: 100
  • شماره اورژانس: 102
  • شماره آتشنشانی: 101

مراکز درمانی

بهترین مراکز درمانی هندوستان

از آنجایی که همه مسافران انتظار سفری بدون بیماری و ناراحتی را دارند نسبت به این مسئله که لیستی از بهترین مراکز درمانی آن شهر یا کشور را برای خود تهیه کنند بی توجه می‌باشند.

اما، از آنجایی که متاسفانه حادثه و بیماری هرگز خبر نمی‌کند لازم است تا قبل از اینکه کوله بار سفر را ببندید علاوه بر کسب اطلاعات لازم درباره بهترین هتل‌های هندوستان، رستوران‌ها بهترین جاذبه‌های دیدنی و تفریحی این کشور، لیستی از مراکز درمانی هندوستان همراه آدرس تهیه کنید تا در صورت نیاز بدانید باید به کدام مرکز درمانی در این کشور مراجعه کنید.

از جمله بهترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هندوستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بیمارستان فوق تخصص BLK با خدمات شبانه روزی

  • آدرس: Pusa Rd, Radha Soami Satsang, Rajendra Place, New Delhi, Delhi 110005, India
  • تلفن: ۳۰۴۰ ۳۰۴۰ ۱۱ ۹۱

بیمارستان مرجع کلمبیا آسیا

  • آدرس: ۲۶/۴, Brigade Gateway, 1st Main Road, beside Metro Station, Malleshwaram, Bengaluru, Karnataka 560055, India
  • تلفن: ۶۲۶۲ ۶۱۶۵ ۸۰ ۹۱

بیمارستان تخصصی قلب فورتیس اسکورتس

  • آدرس: Okhla road, Sukhdev Vihar Metro Station, New Delhi, Delhi 110025, India
  • تلفن: ۵۰۰۰ ۴۷۱۳ ۱۱ ۹۱

بیمارستان کودکان رنگین کمان مادهوکار

  • آدرس: FC-29, Plot No.5, Geetanjali, Near Malviya Nagar Metro Station Gate No.1, New Delhi 110017

سوالات متداول راهنمای کامل سفر به کشور هندوستان برای ایرانیان

بهترین فصل برای سفر به هندوستان چه فصلی است؟

بهترین زمان برای سفر به این کشور از مهرماه تا آذر و بهمن و اسفند می‌باشد چرا که در این فصول درجه حرارت هوای هندوستان متوسط و آب و هوای معتدلی را شاهد خواهید بود در ضمن شرایط راحت‌تری را برای سفر خواهید داشت.

بهترین جاهای دیدنی هندوستان کدامند؟

تاج محل، قصر میسور، غارهای آجانتا، غارهای الوار، شهر مقدس بنارس، معبد طلایی امریتسار، معبد ماهابودی، قلعه سرخ دهلی نو، قلعه آگرا و سواحل گوا

معروفترین سوغات هندوستان چیست؟

معروف‌ترین سوغاتی این کشور ادویه‌های خوش طعم آن می‌باشد. ادویه‌هایی که طعم فراموش نشدنی دارند و از گیاهان مختلفی تهیه شدند.

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی و محلی هندوستان کدامند؟

چیکن تندوری یا مرغ تندوری، چیکن تیکا ماسالا، روگان جوش یا روغن گوشت، چوله یا کاری نخود، پالک پنیر، آلو گوبی، داهی وادا، کوفته مالایی، دال گوشت، خوراک ویندالو و....

جمع بندی

از جمله وسایلی که برای سفر به هندوستان نیاز است همراه خود داشته باشید دستمال کاغذی، کرم ضد آفتاب، دارو، شارژر، پودر او آر اس، ژل ضد عفونی برای دست، کفش مناسب برای پیاده روی و اسپری ضد حشرات ضروری است. درباره اختلاف ساعت کشور هندوستان با تهران هم باید بگوییم که چیزی نزدیک به 2 ساعت می‌باشد یعنی ساعت کشور هندوستان از ساعت ایران دو ساعت جلوتر است. وسایل مورد نیاز برای سفر به هندوستان را آماده کرده‌اید، ویزای توریستی خود را گرفته و برای گرفتن بلیط هواپیما می‌خواهید بدانید که بهترین زمان سفر چه فصلی از سال می‌باشد؟ خب، باید بگوییم که هندوستان دارای شرایط آب و هوایی متنوعی می‌باشد و از آنجایی که کشوری کاملا گرمسیری می‌باشد تحت تاثیر سه فصل اصلی تابستان، زمستان و فصول موسمی است از این رو بهترین زمان برای سفر به هندوستان از مهر ماه تا اسفند ماه می‌باشد که دارای آب و هوای معتدلی می‌باشد.

در راهنمای سفر به کشور هندوستان شما را با بهترین جاهای دیدنی و تفریحی، مراکز خرید، آداب و رسوم مردم هندوستان، بهترین هتل‌ها برای اقامت، خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای سنتی و محلی و… آشنا کردیم و اطلاعاتی درباره هر یک از این موارد که نیازهای اولیه هر سفر می‌باشد را در اختیارتان قرار دادیم تا با اطلاعاتی و شناختی که از کشور هندوستان بدست می‌آورید بتوانید خود را برای یک سفر مهیج آماده کنید.

در سفر به هندوستان شما دوست دارید اول از کدام جاذبه دیدنی این کشور دیدن کنید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو