بیوگرافی آنیا تیلور جوی از شروع فعالیت هنری تا شهرت در گامبی وزیر

بیوگرافی آنیا تیلور جوی از شروع فعالیت هنری تا شهرت در گامبی وزیر


منبع: آرگا

4

1402/7/21

11:08


در این همراهی با شما بیوگرافی آنیا تیلور جوی را با یکدیگر مرور می کنیم و به کودکی، خانواده، شروع فعالیت و نیز آثار و افتخاراتش، به همراه عکس و زندگی شخصی و ازدواجش می پردازیم.

آنیا تیلور جوی بازیگر و مدل آمریکایی اصالتا آرزانتینی – انگلیسی که نخستین تجربه قرار گرفتن در مقابل دوربین سینما را با بازی در فیلم «آکادمی خون آشام» در ژانر کمدی – ترسناک در ۲۰۱۴ به دست آورد و سپس در سایر فیلم های سینمایی با ژانر ترسناک به اسم های «مورگان»، «جادوگر»، «اسپلیت» نیز حضور یافت. در این مطلب شما عزیزان را با بیوگرافی آنیا تیلور جوی بازیگر محبوب سریال گامبی وزیر آشنا می کنیم.

زندگینامه آنیا تیلور جوی بازیگر آمریکایی توانمند

بیوگرافی آنیا تیلور جوی بازیگر دوست داشتنی آمریکایی

آنیا تیلور جوی در شانزدهم ماه آوریل سال ۱۹۹۶ در میامی فلوریدای ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده که هم فعال در عرصه مدلینگ بوده و هم به عنوان هنرپیشه در سینما و تلویزیون بازی می کند. وقتی شانزده ساله بود ترک تحصیل نمود و به عنوان مدل شروع به فعالیت کرد، او نخستین تجربه فعالیت بازیگری اش را با بازی در فیلم سینمایی خون آشام در عرصه سینما کسب کرد که موفق ترین هنرپیشه دنیا معرفی گردید. این هنرپیشه دوست داشتنی ژوزفین ماری تیلور جوی اصالتی آرزانتینی- انگلیسی و آمریکایی داشته که مادر وی روانشناس با اصالت انگلیسی – اسپانیایی و پدر وی نیز بانکداری با اصالتی اسکاتلندی – آرژانتینی می باشد. وقتی او خیلی کوچک بود خانواده اش به بوینس آیرس کشور آرژانتین رفتند و تا سن ۶ سالگی در آن مکان پرورش یافت.

سپس برخلاف میلش به لندن انگلستان رفتند و تا وقتی ۱۶ ساله بود در مدرسه کوئینز گیت مشغول به تحصیل شد که در تئاتر آنجا به روی صحنه می رفت، ولی با وجود این در نهایت به خاطر مورد آزار قرار گرفتن از سوی همکلاسی های خود مدرسه و درس را ترک کرد. او این دوران را دورانی بد و تلخ دانسته است.

بیوگرافی آنیا تیلور جوی (آثار و عکس و ازدواج)

بیوگرافی آنیا تیلور جوی با عکس های زیبایش

زندگینامه آنیا تیلور جوی (آثار و عکس و ازدواج)

زندگینامه آنیا تیلور جوی هنرپیشه آمریکایی شناخته شده

زندگینامه آنیا تیلور جوی +عکس

مدل بودن

آنیا تیلور جوی در سن هفده سالگی از سارا دوکاس موسس مدیریت طوفان ( Storm Management) برای فعالیت در عرصه مدلینگ به عنوان مدل دعوت شد که در نتیجه به عنوان مدل شروع به فعالیت نمود.

زندگینامه آنیا تیلور جوی +عکس های جالبش

بیوگرافی آنیا تیلور جوی +سریال و فیلم هایش

آشنایی با بیوگرافی آنیا تیلور جوی بازیگر، مدل، صداپیشه

آشنایی با بیوگرافی آنیا تیلور جوی بازیگر، مدل، صداپیشه

زندگینامه آنیا تیلور جوی بازیگر آمریکایی مشهور

مرور زندگی شخصی و حرفه ای آنیا تیلور جوی

از اولین تجربه در بازیگری تا موفقیت

اولین بار وقتی تنها هجده سال داشت (۲۰۱۴) در فیلم سینمایی آکادمی خون آشام ها در ژانر کمدی ترسناک مقابل دوربین حضور یافت. وی بعدا در همان سال در فصل دوم سریال اندور تجربه بازی در تلویزیون را نیز به دست آورد. در ۲۰۱۵ بود که موفق به حضور در فیلم سینمایی جادوگر با ژانر ترسناک گردید که عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و در واقع این موفقیت بزرگ برای او محسوب می شد. همچنین این فیلم در زمینه تجاری حسابی موفق بوده و در فستیوال فیلم ساندنس پخش گردید. ایفای نقش آنیا در این اثر خیلی جذاب و گیرا بود که باعث شد تا از سوی منتقدین مورد توجه قرار گرفته و بتتواند جایزه امپایز برترین هنرپیشه زن جدید را از آن خود نماید. در ۲۰۱۶ این هنرمند در فیلم سینمایی بری که در مورد نخستین حضور رئیس جمهور وقت آمریکا «باراک اوباما» در دانشگاه کلمبیای ۱۹۸۱ بود، مقابل دوربین قرار گرفت.

مرور زندگی شخصی و حرفه ای آنیا تیلور جوی

زندگینامه آنیا تیلور جوی بازیگر دوست داشتنی و مستعد

مرور زندگی شخصی و حرفه ای آنیا تیلور جوی

شهرت بین المللی با گامبی وزیر

آنیا تیلور جوی در ۲۰۲۰ در مینی سریال تازه نتفلیکس به اسم گامبی وزیر با «The Queen’s Gambit» شخصیت اصلی یک نخبه شطرنج را بازی می کند که ایفای ننقش خوب او موجب مورد توجه قرار گرفتن وی از سوی مردم و منتقدان شد. طبق گفته نتفلیکس سریال گامبی وزیر تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۶۲ میلیون تماشاچی داشته که موفق شده به بزرگ ترین مینی سریال تاریخ نتفلیکس ملقب گردد. در سال ۲۰۲۰ این بازیگر به خاطر ایفای نقش در این سریال توجه های زیادی را به خود جلب نمود و توانست جایزه گلدن گلوب و نیز جایزه انجمن هنرپیشگان و نیز جایزه تلویزیونی منتقدین را به دست آورد.

بیوگرافی آنیا تیلور جوی با عکس و آثار

سایر فعالیت ها

آنیا تیلور جوی در سال ۲۰۱۵ در یک موزیک ویدیوی ریمیکس اسکریلکس آهنگ «لب قرمز» از GTA حضور یافت و در ۲۰۱۹ هم در یک موزیک ویدیو به اسم «Dinner & Diatribes از Hozier» حضور یافت.

آنیا به عنوان صداپیشه نیز فعالیت می کند، او در ۲۰۱۹ دوبلوری نقش Brea در انیمیشن کریستال تاریک: عصر مقاومت و نیز نقش مارلا در انیمیشنی به اسم «Playmobil: The Movie» را برعهده داشت.

آشنایی با بیوگرافی آنیا تیلور جوی بازیگر، مدل، صداپیشه

زندگینامه آنیا تیلور جوی بازیگر آمریکایی محبوب

زندگینامه آنیا تیلور جوی هنرپیشه آمریکایی موفق

افتخارات و جوایز

آنیا تیلور جوی در ۲۰۱۷ جهت نقش آفرینی خوبش در فیلم سینمایی «راز ماریوبون» توانست توجه های زیادی را به خود جلب نماید. وی در فستیوال بفتا موفق به کسب جایزه ستاره در حال ظهور و نیز در فستیوال فیلم کن جایزه شوپارد را به دست آورد. همچنین در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ شخصیت اصلی مینی سریال مینیاتوریست را برعهده گرفت که طبق یک رمان با این نام از جسی برتون تهیه شده است.

از ۲۰۲۰ آنیا تیلور جوی بعنوان سفیر برندهای معروفی همچون تیفانی و شرکت و نیز ویکتور و رولف برگزیده گردید. نام وی در فهرست ستاره های در حال ظهور هالیوود ۲۰۱۶ و نیز ۲۰۱۷ ثبت گردید. وی در ۲۰۱۹ به وسیله ی نشریه فوربز به عنوان از جمله درخشان ترین هنرپیشگان جوان و در ۲۰۲۰ به عنوان از جمله موفق ترین هنرپیشگان شناخته و انتخاب گردید. در ۲۰۲۱ نیز از سوی نشریه تایم به عنوان از جمله رهبرهای جوان آینده انتخاب گردید.

از صورت وی به خاطر شبیه بودن به کاراکتر والکری کاین جهت تصویرسازی جلد رمان های فانتزی «Skulduggery Pleasant» بهره برده می شود.

بیوگرافی آنیا تیلور جوی و همسرش

زندگینامه آنیا تیلور جوی (آثار و عکس و ازدواج)

زندگینامه آنیا تیلور جوی +عکس

از نامزدی ناموفق تا ازدواج

آنیا در ۲۰۱۶ با ایئوین مک کین هنرپیشه ایرلندی رابطه عاطفی را آغاز نمود تا جایی که شایعه ازدواج آنها به گوش می رسید، ولی در نهایت این دو از یکدیگر جدا گردیدند.

آشنایی با بیوگرافی آنیا تیلور جوی بازیگر، مدل آمریکایی

او سپس با یکی از عکاس های شناخته شده به اسم «بن سید» در ۲۰۲۰ وارد رابطه شد که آن هم بی نتیجه بود.

زندگینامه آنیا تیلور جوی +عکس های متفاوتش

سپس با ملکلم مکری رابطه عاشقانه ای را آغاز نمود که ابتدا به دلیل محافطه کاری آشکار نبود و در حد شایعه بود، اما در نهایت آشکار شدند و به صورت رسمی ازدواج کردند. این دو نخستین بار در افتتاحیه سریال گامبی وزیر در ماه مارس ۲۰۲۱ با یکدیگر آشنا گردیدند. مالک مک ری موزیسین بریتانیایی است.

مرور زندگی شخصی و حرفه ای آنیا تیلور جوی

معرفی آثار

آنیا تیلور جوی از بازیگران موفق و شناخته شده هالیوودی است که در عرصه های تلویزیون و سینما بازی کرده است، بنابراین در این قسمت از بیوگرافی آنیا تیلور جوی به معرفی و بررسی سریال ها و فیلم های سینمایی وی می پردازیم:

زندگینامه آنیا تیلور جوی بازیگر و مدل آمریکایی

سینما

  • فیلم سینمایی آکادمی خون آشام ها در سال ۲۰۱۴
  • فیلم سینمایی جادوگر در سال ۲۰۱۵
  • فیلم سینمایی مورگان در سال ۲۰۱۶
  • فیلم سینمایی بری در سال ۲۰۱۶
  • فیلم سینمایی شکافته در سال ۲۰۱۶
  • فیلم سینمایی مرویون در سال ۲۰۱۷
  • فیلم سینمایی ترویردز در سال ۲۰۱۷
  • فیلم سینمایی کراس ماگلن در سال ۲۰۱۸
  • فیلم سینمایی شیشه در سال ۲۰۱۸
  • فیلم سینمایی عشق آنتوشا در سال ۲۰۱۹
  • فیلم سینمایی پلی موبیل در سال ۲۰۱۹
  • فیلم سینمایی رادیو اکتیو در سال ۲۰۱۹
  • فیلم سینمایی اما در سال ۲۰۲۰
  • فیلم سینمایی مردان جوان اینجا هستند در سال ۲۰۲۰
  • فیلم سینمایی جهش یافته های جدید در سال ۲۰۲۰
  • فیلم سینمایی دیشب در سوهو در سال ۲۰۲۱
  • فیلم سینمایی مرد شمالی در سال ۲۰۲۲
  • فیلم سینمایی آمستردام در سال ۲۰۲۲
  • فیلم سینمایی صورت غذا در سال ۲۰۲۲
  • فیلم سینمایی فیلم برادران سوپر ماریو در سال ۲۰۲۳
  • فیلم سینمایی فیوریوسا در سال ۲۰۲۴

تلویزیون

  • سریال اِندور در سال ۲۰۱۴
  • سریال ماموریت وایکنیگ در سال ۲۰۱۴
  • سریال آتلانتیس در سال ۲۰۱۵
  • سریال مینیاتوریست در سال ۲۰۱۷
  • سریال پیکی بلایندرز در سال ۲۰۱۹
  • سریال بلور تاریک:دوران مقاومت در سال ۲۰۱۹
  • سریال گامبی وزیر در سال ۲۰۲۰
  • سریال پخش زنده شنبه شب در سال ۲۰۲۱

زندگینامه آنیا تیلور جوی بازیگر موفق و محبوب

آشنایی با بیوگرافی آنیا تیلور جوی بازیگر، مدل، صداپیشه

زندگینامه آنیا تیلور جوی بازیگر سریال گامبی وزیر

زندگینامه آنیا تیلور جوی بازیگر سریال گامبی وزیر

بیوگرافی آنیا تیلور جوی به همراه معرفی آثار

زندگینامه آنیا تیلور جوی +عکس های زیبایش

آشنایی با بیوگرافی آنیا تیلور جوی

امیدواریم همراهیتان با ما تا انتهای مطلب برای مطالعه بیوگرافی آنیا تیلور جوی بودید، مورد توجه تان واقع شده و مفید بوده باشد. همچنین برای آشنایی با تیلور سوئیفت و تیلور لانتر می توانید به لینک ها مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو