واکنش دانشگاه علوم پزشکی به فوت عجیب ۶ نوزاد

منبع: سیمرغ

3

1402/7/22

08:42


واکنش دانشگاه علوم پزشکی به فوت عجیب ۶ نوزاد

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درپی فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر

در پی فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر شهر کرد، پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی این شهر اطلاعیه‌ای منتشر کرده است.

در  اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی آمده است: بخش NICU در تمام بیمارستان‌های دنیا ویژه بستری نوزادانی است که پیش از موعود مقرر و به صورت نارس به دنیا می‌آیند. نوزادانی که به علت کمبود وزن، نارسایی تنفسی،  نواقص و ضعف سیستم ایمنی به عنوان مؤلفه‌های خطر، شانس کمتری برای زنده ماندن دارند و درصد مرگ و میر بالاتری در این نوزادان دیده می‌شود؛ مسأله‌ای که به کرات در بیمارستان‌های مختلف دنیا رخ می‌دهد.

نجات و یا مرگ و میر بیماران در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های مختلف کشور روندی است که کمیته‌های علمی و مدیران  بهداشتی درمانی بیمارستان‌ها بر آن نظارت مستمر و کامل دارند. کمااینکه پس از گزارش فوت شش نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد، پرونده این نوزادان  به صورت همه جانبه بررسی شد و  علت دقیق فوت  آنها که سه نفرشان  نارس و سه نفر دیگر حین تولد دچار ایست قلبی تنفسی شده‌اند، از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اینکه تمام بررسی‌ها و اقدامات لازم را از همان ابتدای فوت نوزادان آغاز کرده است، پرونده‌های مربوط را در اختیار پزشکی قانونی قرار داده است و  در صورت احراز هر گونه قصور یا  تخلف از سوی هر مدیر یا مسئول  بدون هیچ گونه  اغماضی طبق  قوانین و مقررات  با وی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

بر اساس اخبار رسیده قرار است تیمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان، موضوع فوت شش نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد را بررسی کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو