بیوگرافی پانته آ بهرام ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

بیوگرافی پانته آ بهرام ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او


منبع: پلازا

3

1402/7/24

11:22


بیوگرافی پانته آ بهرام ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

پانته آ بهرام یکی از هنرپیشگان مرد ایرانی است که تا کنون فعالیت‌های درخشانی در سینمای کشور داشته است و در ادامه این مقاله قصد داریم به سراغ بیوگرافی پانته آ بهرام برویم.

پانته‌آ بهرام متولد اسفند ۱۳۴۸ بازیگر زن ایرانی است. او برای بازی در فیلم و تئاتر، نامزد و برنده چند جایزه از جشنواره فیلم فجر شده‌است. فعالیت او با بازی در سری سوم مجموعه تلویزیونی آینه (۱۳۶۸) آغاز شد و همان سال نیز در فیلم هامون داریوش مهرجویی ظاهر شد. او برای بازی در بچه‌های ابدی (۱۳۸۵) برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. جدا از سینما و تلویزیون، او در بیش از ۲۰ تئاتر، از جمله تئاتر مرگ یزدگرد، بازی کرده‌ است.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی پانته آ بهرام

  • نام و نام خانوادگی: پانته‌آ بهرام
  • تاریخ تولد: ۱۳ اسفند ۱۳۴۸
  • محل تولد: تهران
  • سن پانته‌آ بهرام: 53 سال
  • قد پانته‌آ بهرام: 164 سانتی متر
  • وضعیت تاهل پانته‌آ بهرام: مجرد
  • صفحه اینستاگرام پانته‌آ بهرام: @officialpanteabahram

بیوگرافی پانته آ بهرام

در این بخش به زندگی نامه پانته‌آ بهرام می‌پردازیم که تا الان با او آشنا شده‌ایم. اکنون زندگی زندگی خصوصی پانته‌آ بهرام را بررسی می‌کنیم.

زندگی خصوصی پانته آ بهرام

پانته آ بهرام بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران 13 اسفند 1328 در تهران متولد شد. این بانوی هنرمند دانش آموختهٔ مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه است. که از طرفداران تیم فوتبال استقلال است.

پانته آ بهرام یک برادر و یک خواهر به نام رکسانا دارد، پدرش «داوود بهرام» و زنده یاد مادرش «صدیقه محمدتقی بیک» نام دارد. درباره ازدواج و همسر خانم پانته‌آ بهرام اطلاعاتی منتشر نشده است و گویا این بانوی هنرمند مجرد بوده و ازدواج نکرده است.

زندگی شغلی پانته آ بهرام

پانته آ بهرام پس از ورود به مدرسه هنر و ادبیات وارد کار تئاتر شد. او همزمان با تحصیل در دانشگاه در تئاتر های دانشجویی با بازیگران مطرح امروز همچون ریما رامین فر و امیر جعفری شرکت می‌کرد. پانته آ بهرام در سال 1366 مقابل دوربین فصل سوم از سریال «آینه» به کارگردانی غلامحسین لطفی رفت و فعالیت بازیگری خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.

او که در کلاسهای خانم گلاب آدینه نیز دوره‌های بازیگری را می‌گذراند به توصیه او در پشت صحنه فیلم ماندگار «هامون» در سال 1368 شرکت کرد. در یکی از پلان‌ها به درخواست داریوش مهرجویی کارگردان فیلم، لباس پوشیده و نقشی بسیار کوتاه ایفا کرد اما به گفته خود برای همین نقش کوتاه، 12 ساعت زمان صرف شد.

با نمایش «آتقی و شهر خیال» در سال ۱۳۶۹ حرفه ای روی صحنه تئاتر حضور داشت تا اینکه سال ۱۳۷۵ با فیلم «زشت و زیبا» وارد سینما شد. این بانوی هنرمند در دهه هفتاد تنها در دو فیلم «زشت و زیبا» و «عینک دودی» نقش‌های کوتاهی بر عهده داشت تا اینکه در سال 1381، نقش اصلی فیلم «توکیو بدون توقف» ساخته سعید علام زاده، نقش اصلی را مقابل مهران مدیری ایفا کرد.

پانته آ بهرام در سال 1379 و با سریال مسافر دیده شد و به شهرت رسید. او کارش را با مجموعه هایی چون «وکیل»، «پلیس جوان»، «سکوت»، «چهره به چهره» و «بحران معنویت » ادامه داد اما سریال «مسافر» به خاطر نقش، شیوه بازی آن دختر معتاد و لحن و گونه خاص ادای دیالوگ و نیز همبازی بودن با بازیگری مانند ابوالفضل پور عرب در آثار تلویزیونی او جایگاه متفاوت‌تری یافت.

حضور درخشانی وی در فیلم «بچه های ابدی» به کارگردانی پوران درخشنده فیلم را برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فیلم فجر کرد. ایفای نقش او در فیلم «چهارشنبه سوری» تندیس بهترین بازیگر نقش دوم زن از دهمین دوره جشن خانه سینما را به ارمغان داشت.

پانته آ بهرام مانند بسیاری از هنرمندان فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرده و تعصب خاصی به صحنه دارد. او در سال 1370 برای نمایش «مرگ یزدگرد» موفق به کسب جایزه شد و سپس در سال 1375 با نمایش«زمستان 66» جایزه بهترین بازیگری را بدست آورد. پانته‌آ بهرام در سال 1378 نیز جایزه اول بازیگری تئاتر «پس تا فردا» را کسب کرد.

پانته آ بهرام بازی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی را با مجموعه «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی آغاز کرد و سپس در سریال «ملکه گدایان» حسین سهیلی زاده یکی از نقشهای فرعی اما مهم را ایفا کرد. سریال «پوست شیر» ساخته جمشید محمودی یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های نمایش خانگی است که پانته‌آ بهرام به همراه ستارگان دنیای هنر در آن نقش آفرینی کرده است.

زندگی نامه پانته آ بهرام

فیلم های پانته آ بهرام ؛ بهترین فیلم و سریال‌ها

پانته آ بهرام بیش از 3 دهه در سینما و تلویزیون ایران فعالیت داشته و کارنامه پرباری در عرصه بازیگری دارد که در این بخش از بیوگرافی او به معرفی برخی از نقش‌های ماندگارش می‌پردازیم.

فیلم سینمایی شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت در سال 1398 است با نامزدی در 14 بخش جشنواره فجر، موفق به کسب 6 سیمرغ بلورین شد. پانته‌آ بهرام در این فیلم با گریمی متفاوت نقش شاپور را ایفا می‌کند که برای گذران زندگی، با ظاهری مردانه کار می‌کند. او در این فیلم با هنرمندانی همچون امیر آقایی، طناز طباطبایی، علی شادمان، علیرضا داوودنژاد، مه لقا باقری، مهدی حسینی نیا، ایمان صفا و ناهید مسلمی به نقش آفرینی پرداخته است.

تعبیر وارونه یک رویا ساخته فریدون جیرانی یک سریال جاسوسی با موضوع انرژی هسته‌ای در سال 1394 است که از شبکه یک سیما پخش شد. در این سریال بازیگران دیگری همچون داریوش ارجمند، امیر جعفری، الهام کردا، قاسم زارع، نگار عابدی و فرهاد قائمیان به هنرمندی پرداخته اند.

کوچه بی نام فیلمی به کارگردانی هاتف علیمردانی در سال 1393 است و پانته آ بهرام در آن نقش زنی به نام فروغ را ایفا می‌کند که به همراه پسرش حمید در کنار خانواده حاج مهدی با بازی فرهاد اصلانی در یک خاه قدیمی زندگی می‌کنند. پانته آ بهرام در این فیلم با بازیگران دیگری همچون باران کوثری، فرشته صدر عرفایی، ستاره پسیانی، امیر آقایی، محمدرضا غفاری، علیرضا استادی، ملیسا ذاکری و پروین ملکی به هنرمندی پرداخته است.

سریال ملکه گدایان به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال 1399 است که در پلتفرم فیلمیو از نمایش خانگی پخش شد. پانته آ بهرام در این سریال ایفا گر نقش خورشید یکتا است و با بازیگرانی همچون آرمان درویش، رویا نونهالی، باران کوثری، الهام کردا، رضا بهبودی، محمدرضا غفاری، عرفان ناصری و…همکاری کرده است.

پوست شیر سریال به کارگردانی جمشید محمودی در ژانر درام و جانیی است که در سال 1401 به طور اختصاصی از پلتفرم فیلم نت در نمایش خانگی منتشر شد. هادی حجازی فر، شهاب حسینی، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی، مهرداد صدیقیان، بابک کریمی، کامران تفتی، آناهیتا افشار، علی اوسیوند و علیرضا استادی از بازیگران این سریال می‌باشند.

فیلم های پانته آ بهرام

سالعنوانکارگردان
1368هامونداریوش مهرجویی
1375زشت و زیبااحمدرضا معتمدی
1378عینک دودیمحمد حسین لطفی
1381توکیو بدون توقفسعید عالم‌زاده
1381بانوی منیدالله صمدی
1381غوغاسعید سهیلی
1384چهارشنبه سوریاصغر فرهادی
1385بچه‌های ابدیپوران درخشنده
1385اقلیمامحمدمهدی عسگرپور
1387پستجی سه بار در نمی‌زندحسن فتحی
1388هیجعبدالرضا کاهانی
1388طهرون: روز‌های روشنداریوش مهرجویی
1388خواب‌های دنباله‌دارپوران درخشنده
1388بدرود بغدادمهدی نادری
1389اسب حیوان نجیبی استعبدالرضا کاهانی
1389من مادر هستمفریدون جیرانی
1390بی خود و جهتعبدالرضا کاهانی
1390میگرنمانلی شجاعی فرد
1391روز روشنحسین شهابی
1391گسکاریوش اسدی‌زاده
1392بلوک 9 خروجی 2علیرضا امینی
1392بیگانهبهرام توکلی
1392تراژدیآزیتا موگویی
1392طبقه حساسکمال تبریزی
1393کوچه بی نامهاتف علیمردانی
1394گذر موقتافشین هاشمی
1396شاید عشق نبودسعید ابراهیمی فر
1397آیندهامیرپورکیان
1398شنای پروانهمحمد کارت
1399خائن کشیمسعود کیمیایی

تئاترهای پانته آ بهرام

سالعنوان
1369آتفی و شهر خیال
1369مجلس عاشقانه سلیمان و بلقیس
1370مرگ یزرگرد
1374-75 شب بخیر مادر
1376زمستان 66
1377رقص کاغذ پاره
1378پس تا فردا و دل سنگ
1379یک دقیقه تا سکوت
1380افسون معبد سوخته
1381همان همیشگی – زمزمه مردگان – رازها و دروغها
1383خواب در فنجان خالی – شب هزار و یکم
1383نمایشنامه‌خوانی آدم‌های خیس
1383شکلک
1383با دهان‌بند سکوت
1383زمزمه مردگان
1383هی مرد گنده گریه نکن
1383منطقه اشغال شده
1389نورا
1395افسون معبد سوخته
1396یک دقیقه و سیزده ثانیه
1401اتاق محترم

مجموعه تلوزیونی پانته آ بهرام

سالعنوانکارگردان
1366آیینهغلامحسین لطفی
1372خانواده حمزه‌علی خانمحمدباقر خسروی
1379مسافرسیروس مقدم
1379وکیلسیروس مقدم
1380پلیس جوانسیروس مقدم
1381راز سکوتحسین حکمت جو
1388جستجوگرانمحمدعلی سجادی
1389زیر هشتسیروس مقدم
1394تعبیر وارونه یک رؤیافریدون جیرانی
1396دلدادگانمنوچهر هادی
1397خنداننده شورامبد جوان

مجموعه تلوزیونی پانته آ بهرام

سالعنوانکارگرداننقش
1395عاشقانهمنوچهر هادیریحانه رستاک
1399ملکه گدایانحسین سهیلی زادهخورشید یکتا
1401پوست شیرجمشید محمودیلیلا برزگر

جوایز و افتخارات پانته آ بهرام

زندگی خصوصی پانته آ بهرام

این هنرمند محبوب و دوست داشتنی در طول سال‌های فعالیت درخشان خود در سینما و تلویزیون تا کنون جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده و مورد تقدیر منتقدان قرار گرفته است. در جدول زیر می‌توانید جوایز و افتخارات پانته آ بهرام در طول چندین سال فعالیت در عرصه بازیگری را مشاهده کنید.

عنوان جایزهجشنوارهاثر
کاندید بهترین بازیگر زنبیست و چهارمین جشنواره فیلم فجرچهارشنبه سوری
کاندید بهترین بازیگر سینمانهمین جشن حافظچهارشنبه سوری
برنده تندیس بهترین نقش مکمل زندهمین جشن خانه سینماچهارشنبه سوری
برنده تندیس سیمرغ بلورین نقش مکمل زنبیست و پنجمین جشنواره فیلم فجربچه‌های ابدی
نامزد بهترین بازیگر زن سینمایازدهمین جشن دنیای تصویربچه‌های ابدی
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زنیازدهمین جشن خانه سینمابچه‌های ابدی
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زنسومین جشن منتقدان و نویسندگانصندلی خالی
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زنچهارمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایرانهیچ
نامزد بهترین بازیگر زن سینماسیزدهمین جشن دنیای تصویرهیچ
نامزد بهترین بازیگر زن بخش نگاه نوسیمین جشنواره فیلم فجرمیگرن
نامزد بهترین بازیگر نقش اول زنششمین جشن منتقدان و نویسندگانبی خود و بی جهت
نامزد بهترین بازیگر زن بخش نگاهسی و یکمین جشنواره فیلم فجرروز روشن
نامزد بهترین بازیگر زن سینماپانزدهمین جشن دنیای تصویرروز روشن
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زنشانزدهمین جشن خانه سینمامن مادر هستم
نامزد بهترین بازیگر نقش اول زنهفدهمین جشن خانه سینمابیگانه
نامزد بهترین بازیگر زن سینماشانزدهمین جشن دنیای تصویربیگانه
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زنهشتمین جشن منتقدان و نویسندگانبیگانه

حواشی پانته آ بهرام

پانته آ بهرام بازیگر شناخته شده سینمای ایران که به نسبت حواشی زیادی داشته و در اخبار زیادی نام او را میبینیم، در ادامه با برخی از حاشیه‌های این بازیگر محبوب با ما همراه باشید

ازدواج و طلاق پانته آ بهرام

اخباری مبتنی بر اینکه پانته‌آ بهرام سال ها پیش ازدواج کرده که ثمره این زندگی یک فرزند پسر می‌باشد، مدتی از سیامک احصایی (بازیگر) بعنوان همسرش یاد می‌شد که این اخبار صحت ندارد.

قهر از سریال دلدادگان

پانته آ بهرام در سال ۱۳۹۶ به دلیل عدم پرداخت دستمزد خود حاضر به بازی در قسمت آخر سریال «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی نشد. در نهایت تلاش برای رضایت ایشان نتیجه نداد و نویسندگان پایان سریال را کامل تغییر دادند و این اختلاف باعث شد در فصل دوم سریال عاشقانه «گیسو» آقای هادی نیز با ایشان همکاری نکند.

حقایق پنهان پانته آ بهرام

در ادامه بیوگرافی پانته آ بهرام بر علایق و حقایقی درباره این بازیگر پی می‌بریم:

فوتبالی متعصب

در بازی ایران و استرالیا حالتی شبیه سکته را گذراندم تا جایی که از هیجان زیاد کارم به بیمارستان کشید، بعد از آن چشمم ترسید و بازی تیم ملی را گذری می‌بینم. در بین تیم‌ها هم طرفدار استقلالم و همیشه پیگیر نتایج این تیم می‌باشم.

مشوق بازیگری

انوشیروان ارجمند از بهترین و اصلی ترین مشوق‌‌های من در بازیگری بود و نحوه‌ کارم را دوست داشت من به مرگ هنرمند اعتقاد ندارم و ایشان همیشه زنده است.

در فیلم هامون

حضور من در فیلم موفق هامون (داریوش مهرجویی) یه نقش کوتاه که بعنوان مشق کلاس توسط استادم گلاب آدینه به من توصیه شد برمی‌گردد. شاید باورتان نشود که برای ضبط همین یکبار رد شدن از جلوی دوربین ۱۲ ساعت وقت صرف شد.

علاقه به تئاتر

در تئاتر احساس آسودگی بیشتری دارم ، خواستگاه‌ام آنجاست، خیلی راحت‌ترم وقتی تئاتر کار می‌کنم، به‌طور دیگر روی تئاتر تعصب دارم، تئاتر فضای بهتری برای عنوان کردن خیلی از موضوعات دارد، بداهه گویی و سانسور نشدن از نظر من دلایل کافی برای تعصب شخصی من به تئاتر است.

خط قرمز من

با آدمی که نشود او را به چیزی قسم داد و به هیچ اصولی معتقد نیست ترسناک است و هیچ دوستی با او ندارم که این یکی از خط قرمزهای زندگی‌ام است.

حضور در خندوانه

خانم بهرام در سری پنجم خندوانه در تابستان 1397 بعنوان یکی از داوران برنامه خنداننده شو حضور داشت گرچه او تجربه چندانی در کارهای طنز ندارد اما موفق ظاهر شد.

بازی با نگاه کارگردان

بازی من شدیدا به نگاه کارگردان وابسته است، دوستانم می‌گویند که تو همانند یک دستگاه با دکمه‌های مختلف، قابلیت بازی در هر نقش بنا به خواسته کارگردان را داری

آلبوم عکس

کلام آخر

ما در این مقاله بیوگرافی پانته آ بهرام از زمان کودکی تا رسیدن به شهرت و محبوبیت را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. بهرام بازیگر کارگردان فیلم‌نامه‌نویس مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر است که آثار ماندگاری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو