بررسی مشخصات احتمالی شیائومی ۱۴ پرو

بررسی مشخصات احتمالی شیائومی ۱۴ پرو


منبع: آرگا

2

1402/7/24

15:07


خبرها حاکی از آن است که قرار است گوشی شیائومی پرو در اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ به بازار معرفی شود. در این مطلب به بررسی شیائومی ۱۴ پرو خواهیم پرداخت.

گوشی شیائومی ۱۴ پرو شایعه شده که با مشخصات و ویژگی های چشمگیری قرار است در اواخر سال جاری یا ابتدای سال ۲۰۲۴ به بازار راهی شود. از این رو در ادامه به بررسی شیائومی ۱۴ پرو و مشخصات احتمالی آن می پردازیم.

بررسی شیائومی ۱۴ پرو و مشخصات احتمالی این گوشی

مدتی است که خبرهایی حول معرفی گوشی شیائومی ۱۴ پرو در اواخر سال جاری یا ابتدای سال ۲۰۲۴ با مشخصات و ویژگی های چشمگیر پیچیده است. برخی از رقبای این گوشی را نیز آیفون ۱۴ پرو و گلکسی اس ۲۳ اولترا عنوان می کنند. احتمالا شیائومی ۱۴ پرو با تراشه نسل بعدی اسنپدراگون ۸ نسل ۳، باتری بزرگتر و شارژ سریع ۱۲۰ به همراه نمایشگر خمیده ارائه شود.

در ضمن انتظار می رود این اسمارتفون طراحی ممتاز، سیستم دوربین سطح بالا و دیگر ویژگی های پرچمدار را با خود همراه نموده باشد. با این وجود در حال حاضر مشخصات دقیق، قیمت و زمان ارائه دقیق آن هنوز توسط شیائومی تایید نشده است. این گوشی ممکن است بعد از عرضه در چین به بازار جهانی ارائه شود.

در ادامه به بررسی مشخصات احتمالی شیائومی ۱۴ پرو خواهیم پرداخت.

طراحی

یکی از ویژگی های اصلی شیائومی ۱۴ پرو طراحی آن می باشد که با توجه به بررسی ها گفته می‌شود نمایشگر منحنی با حاشیه های نازک و حفره ناچ برای دوربین سلفی داشته باشد. این مدل نمایشگر ممکن است تجربه تماشای فراگیرتر و طراحی شیک تری در مقایسه با صفحه نمایش تخت شیائومی ۱۴ ارائه دهد.

پنل پشتی این گوشی ممکن است تغییر چندانی نسبت به شیائومی ۱۳ پرو پیدا نکرده باشد که دارای یک ماژول دوربین پشتی بزرگ با چهار سنسور و یک فلاش ال ای دی بود. برآمدگی دوربین هم ممکن است زیبایی و ارگونومی شیائومی ۱۴ پرو را تحت تأثیر قرار دهد و در ضمن آن را بیشتر در معرض خراش و آسیب قرار دهد.

همچنین این گوشی همچنین ممکن است بسیار سنگین باشد و وزن آن به حدود ۲۲۹ گرم برسد. این وزن در صورت استفاده از قاب سنگین تر هم می شود. این موضوع سبب می شود محصولات این سری همانند سری شیائومی ۱۲ خیلی خوش دست و سبک نباشند. در ضمن سنگین بودن گوشی موجب خستگی دست در استفاده های طولانی مدت خواهد شد.

جزئیات نمایشگر

پیشتر اطلاعاتی در مورد طراحی شیائومی ۱۴ پرو به بیرون درز کرده بود ولی حالا جزئیات جدیدی درباره نمایشگر آن به صورت آنلاین بیان شده است. به این ترتیب بر اساس توئیتی که منتشر شده شیائومی ۱۴ پرو از نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع LTPO Micro Quad Curved 2K C8 با نرخ نوسازی پویا ۱-۱۲۰ هرتز بهره می برد. این نمایشگر با گوریلاگلس کورنینگ ویکتوس ۲ محافظت می شود و حاشیه های بسیار باریک یک میلی متری دارد.

در ضمن صفحه نمایش شیائومی ۱۴ پرو حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ را ارائه می دهد و از قابلیت های HDR 10+، Full Link Dolby Vision و Pro Color Tuning پشتیبانی می کند. در ضمن به قابلیت ۲K+Hz PWM dimming برای کاهش آسیب چشم مجهز است.

پردازنده و باتری

با توجه به بررسی ها پیش بینی می شود شیائومی ۱۴ پرو به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شود. همچنین برای آن ظرفیت رم تا ۲۴ گیگابایت به همراه فناوری LPDDR5x و گزینه های ذخیره سازی تا یک ترابایت حافظه UFS 4.0 در نظر گرفته شود. انرژی این گوشی را نیز بارتی ۵ هزار میلی آمپر ساعتی تامین می کند.

قابل ذکر است که بر اساس فهرست ۳C این گوشی به شارژ سریع ۱۲۰ وات نیز مجهز خواهد بود. در قسمت اتصالات احتمالا شیائومی ۱۴ پرو از قابلیتهای اتصال ماهواره ای روی رابط کاربری MIUI 15 و اندروید ۱۴ استفاده نماید. برای علاقمندان به عکاسی، در پنل پشتی یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با تثبیت کننده تصویر اپتیکال و دیافراگم متغیر در نظر گرفته می شود.

این دوربین با یک لنز اولتراواید ۵۰ مگاپیکسل و دوربین تله ماکرو ۵۰ مگاپیکسل تکمیل خواهد شد.

مزایا و معایب

در این بخش از بررسی شیائومی ۱۴ پرو به برخی مزایا و معایب آن اشاره می شود. از جمله مزایای شیائومی ۱۴ پرو عبارت است از:

۱. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سوم: این تراشه جدیدترین و قدرتمندترین پلتفرم گوشی کوالکام می باشد که انتظار می‌رود عملکرد سریعتر و کارایی بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه دهد.

۲. نمایشگر خمیده: شیائومی ۱۴ پرو ممکن است نمایشگر خمیده داشته باشد، برخلاف صفحه نمایش تخت نمایشگر خمیده ممکن است تجربه تماشای فراگیرتر و طراحی شیک تری را در اختیار کاربر قرار دهد.

۳. سیستم دوربین پیشرفته: احتمال می‌رود شیائومی ۱۴ پرو به دوربین زوم پریسکوپ با زوم اپتیکال ۵ برابر و فاصله کانونی ۱۱۵ میلی متر مجهز باشد.

۴. باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع ۱۲۰ واتی: شایعه شده است که این گوشی دارای باتری کمی بزرگتر از شیائومی ۱۳ پرو است که دارای سلول ۴۸۲۰ میلی آمپر ساعتی بود. همچنین گفته می‌شود که شیائومی ۱۴ پرو از شارژ سیمی ۱۲۰ وات و شارژ بی سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند باتری را در حدود چند دقیقه شارژ کند.

و از معایب احتمالی این گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. وزن زیاد: بر اساس شایعات مطرح شده شیائومی ۱۴ پرو حدود ۲۲۹ گرم وزن خواهد داشت که برای یک گوشی هوشمند بسیار سنگین بوده و این ممکن است آن را برای در دست گرفتن و استفاده طولانی مدت آزار دهنده نماید.

۲. ماژول بزرگ دوربین عقب : ممکن است این گوشی دارای یک ماژول دوربین عقب بسیار بزرگ و بیرون زده باشد که زیبایی و ارگونومی آن را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین احتمال می رود این برآمدگی دوربین، گوشی را مستعد خراش و آسیب کند.

۳. رابط کاربری: شیائومی ۱۴ پرو احتمالا از رابط کاربری MIUI 15 بهره بگیرد که پوسته سفارشی شیائومی مبتنی بر اندروید ۱۴ می باشد. برخی از کاربران ممکن است به این رابط کاربری ، ویژگی‌ها یا نرم‌افزار bloatware را تمایلی نداشته باشند و ممکن است یک تجربه اندرویدی موجود را ترجیح بدهند. MIUI همچنین ممکن است برخی از مشکلاتی را داشته باشد که بر عملکرد دستگاه تاثیر می گذارد.

سخن پایانی

با توجه به اخبار منتشره در این مطلب به برخی مشخصات احتمالی گوشی شیائومی ۱۴ پرو اشاره شد. به این ترتیب احتمالا شیائومی ۱۴ پرو با نمایشگر اولد پر نور و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به همراه قوی ترین سخت افزار بازار و دوربین های بسیار باکیفیت ارائه خواهد شد. با این وجود هنوز این موارد توسط برند شیائومی تایید نشده و بایستی منتظر اعلام رسمی و عرضه شیائومی پرو باشیم تا بررسی دقیق تری از آن صورت گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو