نرخ ترافیک و کاربران فعال ایکس همچنان سیر نزولی دارد

منبع: تکراتو

3

1402/7/27

19:54


طبق گزارش‌های جدید، میزان ترافیک مصرف شده و تعداد کاربران فعال ایکس سیر نزولی داشته و این خلاف ادعای مدیرعامل این شبکه اجتماعی است.

نرخ ترافیک و کاربران فعال ایکس همچنان سیر نزولی دارد

طبق گزارش‌های جدید، میزان ترافیک مصرف شده و تعداد کاربران فعال ایکس سیر نزولی داشته و این خلاف ادعای مدیرعامل این شبکه اجتماعی است.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل زن شبکه اجتماعی ایکس که از طرف ایلان ماسک به این سمت رسید، پیش‌تر اعلام کرده بود که میزان استفاده از ایکس افزایش داشته است. اما گزارش‌ جدید SimilarWeb خلاف این ادعا را ثابت کرده و بیان می‌کند که نرخ ترافیک و تعداد کاربران فعال ایکس روند نزولی داشته است. این آمار رسمی بوده و شرکت‌های و سازمان‌های مختلفی نیز کاهش کاربران ایکس را تأیید کرده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نرخ ترافیک و کاربران فعال ایکس همچنان سیر نزولی دارد

مدیرعامل ایکس، لیندا یاکارینو، پیش‌تر اعلام کرد که استفاده از این شبکه‌ اجتماعی در تابستان امسال به بیشترین حد خود رسیده است؛ اما برخلاف این ادعا، گزارش جدید SimilarWeb می‌گوید که استفاده از شبکه‌ اجتماعی ایکس در همه‌ پلتفرم‌ها از وب گرفته تا گوشی هوشمند کاهش یافته است.

براساس گزارش Similarweb که فضای وب را آنالیز می‌کند، ترافیک جهانی ایکس در یک سال گذشته (از سپتامبر ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳) ۱۴ درصد کمتر شده است و آمار ترافیک مربوط به کاربران ایالات متحده نیز کاهش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. علاوه‌براین، استفاده از ایکس روی گوشی هوشمند براساس تعداد کاربران فعال ماهانه روی دستگاه‌های اندروید و iOS، فقط در ایالات متحده ۱۷٫۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

موضوع کاهش کاربران ایکس فقط به ایالات متحده محدود نمی‌شود و در سایر کشورها ازجمله بریتانیا ۱۱٫۶-، فرانسه ۱۳٫۴-، آلمان ۱۷٫۹- و استرالیا ۱۷٫۵- درصد کاهش یافته است. این گزارش خاطرنشان می‌کند که کاهش یادشده فقط به ماه سپتامبر مربوط نمی‌شود و روند کاهشی استفاده از ایکس در سال گذشته مشاهده می‌شود.

نرخ ترافیک و کاربران فعال ایکس همچنان سیر نزولی دارد

کاربران فعال ایکس

با‌ وجود کاهش میزان استفاده از ایکس، خبر خوش برای ایلان ماسک این است که ترافیک صفحه‌ شخصی او در ایکس (توییتر سابق) تا ماه گذشته، ۹۶ درصد درمقایسه‌با سال گذشته افزایش یافته است.

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی تخمین‌ها و محاسبه‌های گزارش میزان استفاده‌ کاربران ایکس را با میلیون‌ها وب‌سایت و برنامه تجزیه‌‌و‌تحلیل کرده است. درواقع، Similarweb برای به‌دست‌آوردن این آمارها فقط به داده‌های تحلیلی خود اکتفا نکرده و از همکاری با سایر شرکت‌ها ازجمله ارائه‌دهندگان اینترنت کمک گرفته است.

ناگفته نماند که این گزارش در مقیاس بزرگ‌تر از تغییر رویه اساسی‌تری حکایت می‌کند که ترافیک وب به‌طورکلی روی ۱۰۰ شبکه‌ی اجتماعی محبوب و جوامع آنلاین حدود ۳٫۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ البته به‌غیر از TikTok که در سطح جهانی ۲۲٫۸ درصد رشد کرده است. درمقابل، می‌توان کاهش ترافیک وب ۱۰٫۴ درصدی را در فیسبوک مشاهده کرد.

طبق گزارش Similarweb، مسئله‌ کاهش استفاده‌ کاربران از ایکس (توییتر سابق) نشان‌دهنده‌ی کاهش اهمیت این شبکه‌ اجتماعی در اکوسیستم خبری است. برای مثال، نیویورک‌تایمز به‌تنهایی ۳ تا ۴ درصد ترافیک خود را در وب‌سایت از توییتر دریافت می‌کرد؛ اما این ترافیک درحال‌حاضر حدود ۷۵ درصد کاهش یافته است و به ۱ درصد ترافیک می‌رسد.

این گزارش خبرهای خوشی برای شبکه‌ اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ندارد؛ اما تأکید می‌کند که به‌نظر می‌رسد این برنامه همچنان قدرت ماندگاری دارد. با‌این‌حال با درنظرگرفتن افزایش رقابت رقبایی مانند بلواسکای، Post ،Pebble ،Spill ،Mastodon و Threads، بد نیست اشاره کنیم که مدیران ایکس (توییتر سابق) به‌احتمال زیاد با آمارهای گزارش Similarweb مخالفت کنند؛ زیرا درحال‌حاضر، فقط افزایش ترافیک را تبلیغ کرده‌اند، نه کاهش!

نرخ ترافیک و کاربران فعال ایکس همچنان سیر نزولی دارد

کاربران فعال ایکس

برای مثال، شرکت ایکس اخیراً به تک‌کرانچ گفت که روزانه میزبان ۵۰۰ میلیون پست است که شامل محتوای اصلی و پاسخ‌ها و گزارش‌ها می‌شود و این پست‌ها روزانه ۱۰۰ میلیارد تعامل ایجاد می‌کنند.

یاکارینو نیز در اوایل ماه اکتبر، نمودارهایی به‌اشتراک گذاشت که نشان می‌دادند کاربران ۱۴ درصد زمان بیشتری در ایکس صرف می‌کنند و مخاطبان ویدئو ۲۰ درصد افزایش یافته‌اند و روزانه ۱٫۵ میلیون نفر در ایکس حساب کاربری ایجاد می‌کنند که درمقایسه‌با آمار سالانه ۴ درصد بیشتر است.

با وجود مغایرت آمار منتشرشده‌ ایکس با گزارش Similarweb، این شرکت هنوز واکنشی به آن نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آمار نرخ ترافیک و کاربران فعال ایکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو