هشدار اتحادیه اروپا به ایلان ماسک: ایکس بیشترین نرخ اطلاعات نادرست را دارد

منبع: تکراتو

3

1402/7/6

15:58


براساس هشداری که اتحادیه اروپا به ایلان ماسک داده است، ظاهراً شبکه اجتماعی ایکس بیشترین نرخ اطلاعات نادرست را در میان تمامی شبکه‌های اجتماعی دارد.

هشدار اتحادیه اروپا به ایلان ماسک: ایکس بیشترین نرخ اطلاعات نادرست را دارد

براساس هشداری که اتحادیه اروپا به ایلان ماسک داده است، ظاهراً شبکه اجتماعی ایکس بیشترین نرخ اطلاعات نادرست را در میان تمامی شبکه‌های اجتماعی دارد.

را جورووا، نایب‌ رئیس کمیسیون اروپا اخیراً با گلایه از عملکرد شبکه اجتماعی ایکس این شبکه اجتماعی را مورد اتهام قرار داده است. براساس گفته‌های وی ایکس که متعلق به ایلان ماسک کارآفرین بزرگ و مالک تسلا و اسپیس ایکس است، بیشترین نرخ اطلاعات نادرست و شایعه‌پراکنی را در میان تمامی شبکه‌های اجتماعی دارد. طبق مطالعه جدیدی که از بین چند شبکه اجتماعی انجام شده، ایکس بیشتری نرخ اطلاعات غلط و یوتیوب کمترین میزان را دارند.

بیشتر بخوانید: بررسی دنبال‌شوندگان ایلان ماسک در ایکس ؛ ثروتمندترین مرد جهان مخاطب چه کسانی است؟

ایکس بیشترین نرخ اطلاعات نادرست را دارد

ورا جورووا، نایب‌ رئیس کمیسیون اروپا، طی سخنرانی جدیدی در رابطه با آمار اتحادیه اروپا از دستورالعمل اطلاعات وارونه ۲۰۲۲ که یک چارچوب داوطلبانه برای مبارزه با اطلاعات وارونه و نادرست است به وضعیت بد ایکس در مقایسه با همتایان خود اشاره کرد.

براساس مطالعه‌ای که با بررسی ۶ هزار پست شبکه اجتماعی در ایکس، یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک، تیک‌تاک و لینکدین انجام گرفته است،‌ ایکس بیشترین و یوتیوب کمترین نسبت اطلاعات وارونه به محتوا را دارد.

او در این بیانیه خبری گفت:

«اطلاعات وارونه نه یک پدیده جدید هستند و نه محدود به پلتفرم‌های آنلاین، اما با افزایش دیجیتال‌سازی، بدکاران راه‌های جدیدی برای ضربه به دموکراسی ما پیدا کرده‌اند.»

ایکس بیشترین نرخ اطلاعات نادرست را دارد

جورووا گفت امضاکنندگان این دستورالعمل باید خطر اطلاعات وارونه در رابطه با اتفاقات فعلی، به ویژه جنگ روسیه با اوکراین و انتخابات سال آینده اتحادیه اروپا، را درک کنند.

او گفت: «دولت روسیه در یک جنگ عقیده‌ای سعی دارد تا فضای اطلاعات ما را با نیمه حقیقت و دروغ‌هایی آلوده کرده و این تصویر اشتباه را به نمایش بگذارد که دموکراسی بهتر از خودکامگی نیست.»

او هشدار داد که پلتفرم‌های دیجیتال مرتبط با اروپا و دیگر بخش‌های جهان باید خطر دستکاری شبکه اجتماعی را رفع کنند.

چهل و چهار شرکت از جمله گوگل، متا، مایکروسافت و تیک‌تاک که این دستورالعمل داوطلبانه را امضا کرده‌اند در ماه جولای گزارشی از تلاش‌های خود برای مبارزه با اطلاعات نادرست را ارائه کردند. اما این شبکه اجتماعی محبوب از این تعهد داوطلبانه کنار کشیده است.

ایکس در ماه مه از این تعهد داوطلبانه انصراف داد. از زمان مالکیت ایلان ماسک و رویکرد متفاوت ایکس، درآمد تبلیغاتی این شبکه اجتماعی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با وجود کنار کشیدن این پلتفرم از تعهد داوطلبانه، قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا که به تازگی بخشی از آن به اجرا در آمده است، شرکت‌های شبکه‌اجتماعی را نسبت به شایعه پراکنی مسئول می‌داند.

اروپا پیش از این هم درمورد عملکرد ناکافی شبکه‌های اجتماعی در مبارزه با شایعه‌پراکنی و اطلاعات وارونه هشدار داده بود. اروپا در ماه سپتامبر شبکه‌های اجتماعی را متهم کرد که در مبارزه کارزار‌های اطلاعات وارونه روسیه از زمان حمله به اوکراین، عملکرد خوبی نداشته‌اند.

جورووا همچنین اشاره کرد که در ماه‌های منتهی به انتخابات اتحادیه اروپا، هوش مصنوعی و اطلاعات وارونه ساخته این ابزار هم پدیده مهمی به حساب می‌آیند. او قرار است در همین راستا با نمایندگانی از اوپن‌ای‌آی دیدار کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رکورد ایکس در بیشترین نرخ اطلاعات نادرست چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو