آموزش تهیه ماسک خیار یخ زده و نحوه استفاده از آن

آموزش تهیه ماسک خیار یخ زده و نحوه استفاده از آن


منبع: آرگا

3

1402/7/28

23:09


آیا تاکنون به خواص خیار یخ زده برای پوست خود فکر کرده اید؟ استفاده از یخ و یخ درمانی یکی از روش های تأثیرگذار در حفظ سلامت و زیبایی پوست است. امروزه ماسک های یخ زده که از ترکیبات مختلفی تهیه شده اند، بسیار رواج یافته است. استفاده از ماسک خیار یخ زده یکی از مؤثرترین ماسک های خانگی است که باعث شادابی و نشاط پوست شما می شود. خیار سرشار از آب بوده و یک آبرسان فوق العاده برای پوست صورت به شمار می رود.

اگر دوست دارید پوست درخشانی داشته باشید، می توانید ماسک خیار یخ زده را امتحان کنید. این ماسک جزو ماسک های مؤثر و ساده است که برای ساخت آن وقت زیادی از شما گرفته نمی شود و به پوست شما شادابی و نشاط می بخشد. بهتر است بدانید خیار یخ زده سرشار از آب است و یک آبرسان فوق العاده برای پوست محسوب می شود. می توانید این ماسک را به روتین خود اضافه نمایید. ترکیب ماسک خیار و گلاب می تواند پوست را درخشنده و با طراوت نشان دهد. علاوه بر این برای کاهش التهابات پوستی نیز بسیار مناسب است. در ادامه مطلب به خواص ماسک خیار یخ زده برای پوست اشاره خواهیم کرد.

فواید خیار برای پوست

خیار یکی از میوه های مناسب و مغذی است که موجب شادابی و طراوت پوست می شود. علاوه بر این فواید فراوانی نیز برای پوست دارد. این میوه آبرسان فوق العاده برای پوست است. فواید خیار برای پوست این است که مواد معدنی زیادی دارد و موجب جوانسازی و آبرسانی پوست می شود. هم چنین می تواند التهابات پوستی را نیز کاهش دهد.

معجزه ماسک خیار یخ زده

آموزش تهیه ماسک خیار یخ زده

برای این که ماسک خیار یخ زده را تهیه کنید، باید یک خیار بزرگ را به خوبی بشویید و خشک کنید. پس از آن سر خیار را برش دهید و داخل فریزر بگذارید تا به طور کامل یخ بزند. می توانید این کار را شب انجام دهید تا صبح کاملا آماده باشد. هر روز صبح و شب می توانید از این ماسک استفاده نمایید. ابتدا باید صورت تان را با یک شوینده به طور دقیق بشویید و خشک نمایید. پس از آن خیار را از فریزر بیرون بیاورید و پوست تان را به سمت بالا ماساژ دهید. می توانید این ماساژ را برای تمام صورت تان حتی دور چشم تان نیز انجام دهید.

توجه داشته باشید که این کار را تنها باید ۱۰ دقیقه انجام دهید. بعد از اینکه کارتان تمام شد، احتیاجی نیست که پوست تان را بشویید. ماسک خیار یخ زده را درون فریزر قرار داده و روز بعد دوباره استفاده کنید. اگر زمانی که از این ماسک استفاده کردید دستان تان یخ کرد می توانید از یک دستکش کمک بگیرید.

تأثیر ماسک خیار یخ زده

نحوه ماساژ صورت با ماسک خیار یخ زده

  • ابتدا باید پوست تان را با یک پاک کننده مناسب تمیز کنید.
  • برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، باید از ابزار غلتکی مثل گواشا استفاده کنید. با غلتک حرکاتی یک طرفه از داخل به بیرون ایجاد نمایید.
  • ار حرکات بلند در جهت رو به بالا استفاده نمایید. یادتان باشد که از پایین کشیدن پوست پرهیز کنید.
  • خیار را محکم به پوست تان بزنید، اما نه آنقدر سفت که پوست تان متورم شود. پس از آن دایره های کوچک روی پوست تان ایجاد کنید. باید از مرکز به سمت شقیقه های تان به سمت بیرون حرکت نمایید.
  • به یاد داشته باشید که همه حرکات باید از سمت مرکز شروع شوند و پس از آن به سمت بیرون حرکت نمایید.
  • تنها ۵ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد تا بتوانید به طور کامل نتیجه را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید این نتایج کاملا موقتی هستند ولی به محض اینکه پوست تان گرم شد اثرات کم می شوند.
  • از یک حوله برای نگه داشتن ماسک یخ خیار استفاده کنید تا به دستان تان فشار زیادی وارد نشود.
  • زمان استفاده از ماسک خیار یخ زده باید مراقب باشید؛ زیرا پوست دور چشم تان به شدت ظریف است.

خواص خیار یخ زده

خواص ماسک خیار یخ زده برای پوست

خیار یخ زده با خواص زیادی برای پوست همراه است. برخی از مهم ترین خواص خیار یخ زده برای پوست عبارتند از:

۱. سفت شدن پوست

خیار پوست صورت را سفت می کند. علاوه بر این استفاده از خیار موجب بسته شدن منافذ پوست می شود.

۲. خاصیت آنتی اکسیدانی خیار

آنتی اکسیدان موجب محافظت از بدن در برابر استرس می شود. خیار مانع ورود رادیکال های آزاد به درون پوست می شود. رادیکال های آزاد می توانند به سلول ها آسیب فراوانی بزنند و موجب ایجاد بیماری های گوناگونی نظیر بیماری قلبی، آلزایمر و سرطان می شوند. خیار دارای آنتی اکسیدان هایی نظیر بتاکاروتن، فلاونوئید و ویتامین ث است که می تواند به جلوگیری از آسیب سلولی و خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک زیادی کند.

فواید خیار یخ زده برای پوست

۳. تسکین آفتاب سوختگی

اگر زمان زیادی را زیر نور آفتاب سپری نموده اید و فراموش کرده اید که از ضد آفتاب استفاده کنید می توانید از ماسک خیار یخ زده استفاده کنید. خیار برای پوست های آسیب دیده بسیار مناسب است و دارای خاصیت خنک کنندگی است.

۴. کاهش حلقه های تیره پوست

این ماسک به علت داشتن خاصیت ضد التهابی می تواند پوست کدر را خیلی سریع درمان کند. علاوه بر این پوست را بسیار جوان و شاداب می کند. می توانید تکه های خیار را زیر چشم هایتان قرار دهید. با این کار سیاهی دور چشم هایتان برطرف می شود. به یاد داشته باشید بعد از استفاده از ماسک خیار یخ زده از کرم دور چشم استفاده کنید.

۵. آبرسانی پوست

یکی از خواص مهم ماسک خیار یخ زده هیدراته نگه داشتن پوست است. به علاوه این ماسک به استحکام پوست کمک زیادی می کند. اگر پوست با کمبود آب مواجه شود، خشک و پوسته پوسته می شود و چین و چروک زیادی زیر چشم ها ایجاد می شود. خیار دارای پلی ساکارید است که باعث ایجاد رطوبت پوست می شود. خیار دارای ۹۶ درصد آب است که موجب هیدراته نگه داشتن پوست در طول روز خواهد شد.

۶. تسکین التهابات

خیار موجب تسکین التهابات پوستی می شود. کسانی که پوست حساسی دارد می توانند از ماسک خیار یخ زده استفاده کنند. همچنین خیار برای بیشتر پوست ها مناسب است و خاصیت ضد التهابی دارد که می تواند پف چشم ها را نیز کاهش دهد.

اثرات ماسک خیار یخ زده بر صورت

استفاده از ماسک خیار یخ زده برای رفع لک صورت

خیار دارای ماده معدنی به اسم سیلیس است که می تواند بافت های همبند را درخشنده و قوی تر کند. آب خیار می تواند لکه های پوست را درمان کرده و به کاهش قرمزی پوست کمک کند. با استفاده از ماسک خیار یخ زده پوستی درخشان تر و تمیزتر خواهید داشت. می توانید خیار را با بلغور جو دوسر، زردچوبه و عسل نیز ترکیب نمایید. این ماسک می تواند به از بین رفتن جای لک و زخم شما کمک کند. بنابراین می توانید آن را به طور روزانه استفاده کنید تا پوست صاف تری داشته باشید.

نکاتی درباره استفاده از ماسک خیار یخ زده

زمانی که از ماسک خیار یخ زده استفاده می کنید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • بعد از ماساژ صورت با ماسک خیار یخ زده نباید بلافاصله صورت تان را خشک کنید. باید اجازه دهید پوست تان به صورت طبیعی خشک شود. بعد از اینکه چند دقیقه گذشت می توانید صورت تان را آبکشی نمایید. پس از آن بهتر است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان زمانی که از این ماسک استفاده می کنید نباید به پوست تان فشار وارد شود.
  • از ماساژ یخ در اطراف چشم تان پرهیز نمایید.
  • ماساژ دورانی روی پوست موجب افزایش جریان خون می شود. هم چنین مانع از ایجاد چین و چروک خواهد شد.
  • ماساژ ماسک خیار یخ زده به شکل دورانی برای مدت یک تا دو دقیقه باید انجام شود. سعی کنید زمان زیادی به این کار اختصاص ندهید. مناسب ترین حالت برای ماساژ مکث ۳۰ ثانیه ای برای هر بخش صورت است.
  • ماسک خیار یخ زده را مستقیما روی پوست تان قرار ندهید، زیرا این کار موجب پارگی مویرگ های پوست تان می شود. باید یخ را در نایلون یا پارچه لطیف قرار دهید و پس از آن صورت تان را ماساژ دهید.
  • از ماساژ صورت با ماسک یخ زده در هفته دو بار استفاده کنید. بهتر است در انجام این کار افراط نکنید؛ زیرا این کار سینوس های شما را حساس می کند.

مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات ماسک هلو، ماسک هسته آووکادو، ماسک شلیل و ماسک صورت طالبی را نیز مطالعه فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو