ترین 5 دمنوش کاهش چربی خون بالا

ترین 5 دمنوش کاهش چربی خون بالا


منبع: ناز وب

2

1402/7/29

09:14


بهترین دمنوش های کاهش چربی خون بالا را بشناسید و در زیباترین لحظه های پاییزی نوش جان کنید.   چربی خون یکی از بیماری های شایع در میان مردم جهان به ویژه ایران است. سبک تغذیه بسیار اشتباه و عدم توجه به نوع خوراکی، ورزش نکردن، سیگار کشیدن، کم‌کاری تیروئید و بیماری‌های کلیوی می‌توانند از […]

ترین 5 دمنوش کاهش چربی خون بالا

بهترین دمنوش های کاهش چربی خون بالا را بشناسید و در زیباترین لحظه های پاییزی نوش جان کنید.

 

چربی خون یکی از بیماری های شایع در میان مردم جهان به ویژه ایران است. سبک تغذیه بسیار اشتباه و عدم توجه به نوع خوراکی، ورزش نکردن، سیگار کشیدن، کم‌کاری تیروئید و بیماری‌های کلیوی می‌توانند از دلایل اصلی چربی خون بالا باشند.
اصی ترین عامل چربی خون است.

همانطور که می دانید کلسترول و تری گلیسرید دو چربی مهم بدن هستند که در کبد تولید می‌شوند و علاوه بر این از طریق مصرف مواد غذایی جذب بدن می‌شوند.

وجود کلسترول و تری گلیسرید کافی در بدن نه تنها مضر نیست، بلکه فواید زیادی هم دارند. تری گلیسرید برای افزایش سوخت‌وساز و تولید انرژی در بدن لازم و ضروری است.
کلسترول به ترشح صفرا در کبد و ساخت و ترمیم بافت‌های بدن کمک می‌کند. اما با وجود عملکرد مفیدی که برای بدن دارند، افزایش سطح کلسترول و تری گلیسرید نشانه خوبی نیست.

از مهم‌ترین دلایل افزایش چربی خون می‌توان به مصرف غذاهای چرب اشاره کرد. چربی اشباع شده و چربی ترانس دو چربی موجود در غذاهای چرب سرخ‌کردنی هستند که موجب افزایش چربی خون می‌شوند.

 

نشانه های فرد مبتلا به چربی خون بالا

 

ترین 5 دمنوش کاهش چربی خون بالا

 

خستگی و سنگینی
خواب آلودگی مداوم
سوزش در کف پا
خشکی و تلخی دهان
سردرد و سرگیجه خفیف
تعریق زیاد و ورم صورت

موارد بالا از مهم‌ترین علائم چربی خون بالا هستند که پیشنهاد می‌کنیم با انجام چک آپ سالیانه وضعیت چربی خون خود را همواره بررسی کنید.

 

ترین 5 دمنوش کاهش چربی خون بالا

 

و اما مهم ترین بخش این قسمت از سلامتی معرفی بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون بالا است:

1. دمنوش زرشک
2. دمنوش عناب
3. دمنوش چای سبز
4. آب نارگیل
5. آب لیمو ترش

زرشک، این گیاه، حاوی آلکالوئیدهای ایزوکوئینولین مانند بربرین است. بربرین قادر به کنترل قند خون و سوخت‌وساز چربی به همان میزان متفورمین است. به همین دلیل دمنوش زرشک می تواند تاثیر بسزایی در کاهش چربی خون داشته باشد.

 

روش تهیه دمنوش

1 قاشق غذاخوری زرشک شسته شده را در داخل آب جوش ریخته و روی بخار آب قرار دهید پس از 10 الی 15 دقیقه و خنک شدن آن را میل کنید.

عناب به دلیل وفور فیبر در این خوراکی گیاهی گزینه ی بسیار مناسبی برای رفع چربی خون است. عناب خواص بسیار زیادی دارد که می توانید با کلیک بر روی کلمه عناب به راز و خواص شگفت انگیز آن پی ببرید.

روش تهیه دمنوش عناب

نصف یک لیوان عناب خشک را در آب جوش ریخته و همانند دیگر دمنوش ها 15 تا 20 دقیقه روی حرارت دم بکشید نوووش جااان.

 

دمنوش چای سبز

 

ترین 5 دمنوش کاهش چربی خون بالا

 

پلی فنول های موجود در این گیاه پرطرفدار یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان برای لاغری و کاهش چربی خون است.

 

روش تهیه دمنوش چای سبز

 

2 پیمانه چای سبز با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه اجازه دهید دم بکشد. چای سبز کمی طعم گس دارد اگر به ذایقه شما نمی آید می توانید پس از دم کشیدن چند قطره گلاب یا زغفران به آن اضافه کنید.

 

آب نارگیل

این نوشیدنی دمنوش نیست اگر توانستید که نارگیل تازه تهیه کنید و با آب گیری نارگیل کمک رسان چربی خون بالای بدنتان باشید. و اگر میوه خشک نارگیل را داشتید می توانید با مخلوط یک ل آب گرم دمنوش نارگیل داشته باشید.

 

آب لیمو ترش

 

لیموها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آن‌ها می‌گردد. این گیاه در طب سنتی در درمان روماتیسم، نقرس، نفخ، یرقان، چاقی، سرماخوردگی، التهاب، آفتاب سوختگی، مالاریا و خون‌ریزی بینی استفاده می‌شود.
همچنین به صورت موضعی در رفع التهاب مخاط دهان و زبان، آفت و شکننده شدن ناخن‌ها مؤثر است.

همچنین اسانس لیمو که از پوست آن استخراج می‌شود و دارای خاصیت آنتی باکتریال، آنتی سپتیک و کاهش دهنده فشار خون است.

 

روش مصرف

 

می توانید به راحتی آب لیمو ترش را گرفته و میان وعده به اندازه 1 یا 2 قاشق می کنید. یا برای تهیه دمنوش آن برش های لیمو را به مدت 5 دقیقه در آب جوش دم کنید بیشتر از این تایم تلخی پوست لیمو ترش وارد آب لیمو می شود.

همواره سلامت و شاداب باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو