بیانیه سازمان ملل درباره وضعیت فاجعه‌ بار غزه

منبع: سیمرغ

3

1402/7/30

12:13


بیانیه سازمان ملل درباره وضعیت فاجعه‌ بار غزه

هشدار سازمان ملل درباره وضعیت غزه

آژانس‌های سازمان ملل روز شنبه طی بیانیه‌ای هشدار دادند که غزه در وضعیتی فاجعه بار قرار داشته و جهان باید اقدامات بیشتری انجام دهد. آژانس‌های سازمان ملل در این بیانیه مشترک خواستار آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به تمام غزه بدون هیچگونه محدودیتی شدند.

در این بیانیه تاکید شده است: «بیش از 1.6 میلیون نفر در غزه به کمک‌های بشردوستانه نیاز فوری دارند». آژانس‌های سازمان ملل افزودند: «کمک‌های که امروز به غزه وارد شدند تنها آغازی کوچک بوده و بعید به نظر می‌رسد که کافی باشند».

این نهادهای بین‌المللی درباره افزایش شدید تلفات در غزه به دلیل شیوع بیماری‌ها و کمبود مراقبت‌های بهداشتی هشدار دادند. آژانس‌های سازمان ملل هشدار دادند که تاسیسات بهداشتی در غزه با مقدار کمی سوخت که به صورت محلی عرضه می‌شود کار می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که طی دو روز آینده به اتمام برسند.

این نهادها در بیانیه مشترک خود تاکید کردند: «بیمارستان‌های غزه مملو از قربانیان بوده و غیرنظامیان با چالش‌هایی برای دستیابی به نیازهای غذایی خود مواجه هستند». از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه، ۲۱ اکتبر اعلام کرد که بر اساس دستور العمل‌های مقامات سیاسی تل‌آویو، سوخت به نوار غزه وارد نخواهد شد.

 «آویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار توییتی در «ایکس»، مدعی شد: وضعیت انسانی در نوار غزه تحت کنترل است. رژیم اشغالگر از ۷ اکتبر و در میانه هشدارهای سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشر بین‌المللی، وارد کردن سوخت به نوار غزه را متوقف کرده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه، صبح امروز اعلام کرد که ۲۰ کامیون شامل مقادیری ملزومات پزشکی و مقادیر محدودی مواد غذایی وارد این منطقه شده است. گذرگاه رفح تنها روزنه ارتباطی غزه با جهان خارج محسوب می‌شود و رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تهدید کرده بود که در صورت ورود هرگونه کمکی به غزه آن را بمباران خواهد کرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو