هشدار امیرعبداللهیان نسبت به پیامد‌های عدم توجه به درخواست گوترش از شورای امنیت سازمان ملل

منبع: سیمرغ

1

1402/9/18

12:57


هشدار امیرعبداللهیان نسبت به پیامد‌های عدم توجه به درخواست گوترش از شورای امنیت سازمان ملل

امیرعبداللهیان: بی تردید شکست سیاست جنگی و نسل‌کشی آمریکا و اسرائیل علیه فلسطین بسیار نزدیک است

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به تداوم جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه و کرانه باختری در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: «نسل‌کشی و کودک‌کشی، کاربرد سلاح‌های ممنوعه، ممانعت از ورود آب، غذا و دارو به غزه و توحش در رفتار با اسرا و شهروندان بی‌گناه گروگان نشان می‌دهد این رژیم آپارتاید و اشغالگر در رقابت با داعش برای خلق انواع جنایت، بسیار جلوتر است!

‏عدم توجه فوری به هشدار دبیرکل سازمان ملل و استمرار حمایت کاخ سفید از جنایات جنگی رژیم اسرائیل، منجر به فروپاشی ساختاری سازمان‌های بین‌المللی، صلح و امنیت جهانی و سرانجام زوال حیثیت بشریت خواهد شد.

‏بی تردید شکست سیاست جنگی و نسل‌کشی آمریکا و اسرائیل علیه فلسطین بسیار نزدیک است.»

بر اساس این گزارش اخیرا آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در اقدامی نادر با استفاده از اختیارات قانونی خود، ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل متحد را فعال کرد.

دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت تاکید کرد: مانع از وقوع یک فاجعه انسانی شوید و یک آتش‌بس انسان‌دوستانه فوری اعلام کنید.

وی تاکید کرد: اوضاع در غزه به سرعت رو به وخامت است.

براساس این گزارش این ماده که در تاریخ سازمان ملل متحد تنها ۹ بار مورد استفاده قرار گرفته، به دبیرکل این سازمان اجازه می‌دهد در مواردی که احساس می‌کند «امنیت و صلح جهان» در خطر است اعضای شورای امنیت را به جلسه‌ای فوری دعوت کند و از آن‌ها بخواهد اقدامی اضطراری در این باره انجام دهند.



گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو