بررسی اصلی‌ترین تفاوت‌های پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی با یکدیگر

منبع: پلازا

2

1402/7/30

19:25


بررسی اصلی‌ترین تفاوت‌های پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی با یکدیگر

وقتی صحبت از پرداخت‌های ارزی و بین‌المللی همچون خرید محصول از سایت‌های خارجی، پرداخت هزینه رزرو هتل یا بلیط خارجی و… می‌شود؛ خیلی از افراد در انتخاب یکی از روش‌های پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی دچار شک و تردید می‌شوند. در چنین شرایطی بدون شک کاربران با رایج ترین سوال تفاوت پرفکت مانی با ووچر پرفکت مانی چیست مواجه می شوند. اصلی‌ترین تفاوت بین پرفکت مانی و ووچر آن میزان کارمزدی است که باید پرداخت شود! البته پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی از نظر سایر ویژگی‌ها، خدمات و موارد استفاده با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

در ادامه این مطلب از پلازا در رابطه با تفاوت‌های پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی و اینکه کدام یک برای افراد گزینه بهتری است بیشتر بحث خواهیم کرد. پس اگر شما هم می‌خواهید از بین این دو گزینه بهترین و مناسب‌ترین را با توجه به شرایط و میزان تراکنش‌های مالی خود انتخاب کنید، با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

بررسی تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی

پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

پرفکت مانی بهتر است یا ووچر پرفکت مانی؟

زمانی که در مورد تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی صحبت می‌شود؛ پرسش بهتر و برتر بودن پرفکت مانی نسبت به ووچر آن یا برعکس ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند. در حالت کلی پرفکت مانی یا ووچر پرفکت مانی نسبت به یکدیگر برتری ندارند؛ بلکه این شرایط افراد است که تعیین می‌کند کدام یک از این دو گزینه برای او مناسب‌تر و بهتر است!

معرفی پرفکت مانی

پرفکت مانی بزرگ‌ترین سیستم پرداخت الکترونیکی در سراسر دنیا است. این سیستم پرداخت ارزی بین‌المللی به افراد این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین، تراکنش‌ها و پرداخت‌های خود را انجام دهند. در بستر پرفکت مانی از ارسال و دریافت وجه گرفته تا پرداخت‌های آنلاین و تبادلات ارزی با کمترین کارمزد صورت می‌گیرد. در صورتی که دوست دارید در مورد پرفکت مانی و ویژگی‌های آن اطلاعات کامل‌تری به دست آورید پیشنهاد می‌کنیم مقاله پرفکت مانی چیست را مطالعه کنید.

ووچر پرفکت مانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از اینکه در مورد تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی به صورت کامل و جامع بحث کنیم؛ لازم دانستیم تا ابتدا این پلتفرم و کارت اعتباری آن را معرفی کنیم. اگر تا به امروز حداقل یکبار تراکنش‌های بین‌المللی را انجام داده باشید حتما با کارت‌های اعتباری نیز آشنایی دارید.

کارت‌های اعتباری بین‌المللی در پرداخت‌های اینترنتی از سایت‌ها و پلتفرم‌های بین‌المللی بیشترین کاربرد را دارند. ووچر پرفکت مانی نیز از جمله پرکاربردترین این کارت‌های اعتباری بین‌المللی بوده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت ناشناس فرایند وجه واریز وجه را انجام دهند!

چگونه از ووچر پرفکت مانی می‌توان استفاده کرد؟

طریقه استفاده از ووچر پرفکت مانی یا همان کردیت کارت انحصاری پلتفرم پرفکت مانی بسیار ساده بوده و افراد تنها با دریافت کوپن از فروشنده خریدهای خود را انجام داده و یا با استفاده از آن نقل و انتقالات مالی را انجام دهند. متاسفانه در حال حاضر صدور این نوع از کارت‌های اعتباری در داخل ایران به علت مسدود بودن خدمات خدمات پرفکت مانی تحریم است. اما برخی از نهادهای معتبر و مورد تایید همچون سایت‌های خدمات ارزی می‌توانند به صورت کاملا قانونی فرایند افتتاح حساب در پرفکت مانی و همچنین صدور ووچر پرفکت مانی را انجام دهند.

بررسی تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی

حالا که با تعریف و ویژگی‌های پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی آشنا شدید، نوبت آن است که این دو را از نظر موارد مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم. چنانچه قصد انجام خریدهای اینترنتی و پرداخت‌های بین‌المللی را داشته و دچار شک و تردید شده‌اید، با کسب اطلاعات کامل در مورد تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی به راحتی می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

تفاوت های بین پرفکت مانی و ووچر آن

بررسی کامل تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی

اولین تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی: ناشناس بودن اطلاعات!

شاید شنیدن این جمله شما را به فکر فرو ببرد که اصلا چرا باید ووچر پرفکت مانی و خود پرفکت مانی از نظر ناشناس بودن اطلاعات با یکدیگر باید متفاوت باشند؟ اما در واقع کاربران در هر نقطه از دنیا می‌توانند به صورت کاملا ناشناس ووچرهای پرفکت مانی را خریداری کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

البته ناشناس بودن اطلاعات در کوپن‌های پرفکت مانی به معنای ناامن و غیر معتبر بودن آن‌ها نیست. بلکه برعکس، این قضیه به افراد کمک می‌کند تا تراکنش‌های مالی خود را به صورت خصوصی انجام داده و از بابت عدم بروز و به سرقت رفتن اطلاعات شخصی خود مطمئن شوند.

در مقابل پلتفرم پرفکت مانی بر ارسال و وارد کردن اطلاعات درست و صحیح کاربران تاکید بسیار زیادی دارد؛ به گونه‌ای که شما برای افتتاح حساب در این پلتفرم باید تمامی اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد کنید! ناشناس بودن اطلاعات در ووچرهای پرفکت مانی نه تنها باعث محبوبیت این کوپن‌ها شده است، بلکه باعث شده تا افراد زیادی از بستر ایمن پرفکت مانی استفاده کنند.

دومین تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی: امنیت و حریم شخصی!

اگر بخواهیم به تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی از نظر امنیت بپردازیم، باید بگوییم که این دو از نظر امنیت در سطح یکسانی قرار دارند. به بیانی ساده‌تر پرداخت با هر دو روش حساب پرفکت مانی یا ووچر آن بسیار ایمن است.

در پلتفرم پرفکت مانی از فرایند رمزگذاری پیشرفته برای حفظ اطلاعات مهم کاربران و همچنین انجام درست تراکنش‌ها استفاده می‌شود. از طرفی به هنگام پرداخت با ووچر پرفکت مانی به ازای هر بار، کدی منحصربه‌فرد برای انجام تراکنش ارسال می‌گردد.

سومین تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی: کارمزد و هزینه‌ها!

پرفکت مانی و ووچر آن هر دو، کارمزد مشخصی را برای نقل و انتقالات ارزی، پرداخت‌های آنلاین و… مشخص کرده‌اند. پلتفرم پرفکت مانی برای مواردی چون برداشت و واریز وجه و تامین مالی حساب کارمزد دریافت می‌کند. در هر دوی این گزینه‌ها، میزان کارمزد دقیقا بر اساس نوع تراکنش و مبلغ آن تعیین می‌گردد.

اما در حالت کلی کارمزد پایه ووچر پرفکت مانی به ازای هر تراکنش حدود 1.99 درصد است. البته به این نکته خیلی مهم هم اشاره کنیم که پرداخت‌های انجام شده به صورت مستقیم از طریق حساب پرفکت مانی فاقد کارمزد هستند. در کل می‌توان از این بخش نتیجه گرفت که از نظر کارمزد ووچر پرفکت مانی نسبت به حساب پرفکت مانی هزینه‌بر است.

چهارمین تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی: سطح و میزان دسترسی

ووچر پرفکت مانی در کنار داشتن مزیت‌های فراوان برخی معایب هم دارد. یکی از معایب این کوپن‌‌ها، این است که قابلیت استفاده در تمامی کشورها را ندارند. در حالی که کاربران پرفکت مانی با استفاده از این پلتفرم به صورت مسستقیم می‌توانند در هر کشور و ایالتی امورات بانکی خود را انجام دهند. در کل می‌توان گفت از نظر محدودیت مکانی، سیستم پرفکت مانی نسبت به ووچر یا همان کارت اعتباری انحصاری خود برتر است!

پنجمین تفاوت ووچر پرفکت مانی و ووچر آن از نظر قابلیت استفاده مجدد

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های حساب پرفکت مانی، قابلیت بارگیری و شارژ مجدد است. در مقابل ووچرهای پرفکت مانی دقیقا مانند کارت‌های اعتباری یکبار مصرف بوده و باید پس از اتمام اعتبار، کاربر نسبت به خرید کوپن جدید اقدام کند!

آموزش کامل شارژ حساب پرفکت مانی از ایران

شما در داخل ایران با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید حساب کاربری پرفکت مانی خود را شارژ کنید. اما شرط اصلی برای انجام این کار استفاده از خدمات سایت‌های واسط معتبر است. در واقع به علت وجود برخی تحریم‌ها علیه ایران، کاربران ایرانی نمی‌توانند از روش‌های زیر به صورت مستقیم برای شارژ حساب کاربری پرفکت مانی خود استفاده کنند:

  • شارژ حساب از طریق حواله پرفکت مانی
  • شارژ از طریق ووچر پرفکت مانی
  • شارژ حساب با ارزهای دیجیتال

حواله پرفکت مانی

از جمله بهترین روش‌ها برای شارژ حساب پرفکت مانی، حواله این پلتفرم است. البته برای انجام این کار باید کارمزدی بین 0.5 درصد الی 1.9 درصد را به سیستم پرداخت کنید. برای اینکه بتوانید حساب پرفکت مانی خود را با حواله شارژ کنید؛ ابتدا باید اطلاعات حساب خود را به شخص واریز کننده وجه ارسال کنید.

سپس شخص مورد نظر با مراجعه به حساب خود می‌تواند به راحتی به صورت حواله حساب کاربری شما را شارژ کند. این شخص گیرنده می‌تواند یک فرد حقیقی یا یک ارگان و نهاد مانند سایت‌های خدمات ارزی باشد. این سایت‌ها در قبال دریافت کارمزدی مشخص فرایند شارژ حساب با حواله پرفکت مانی را انجام می‌دهند.

شارژ حساب پرفکت مانی از طریق ووچر

اولین کاری که برای شارژ حساب خود با ووچر پرفکت مانی باید انجام دهید؛ خرید ووچر پرفکت مانی است. همان گونه که در بحث بررسی تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی پرداخته شد، فرایند خرید و صدور کوپن پرفکت مانی در حال حاضر در ایران به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست.

بهترین راهکار برای خرید ووچر پرفکت مانی، مراجعه به سایت‌های خدمات ارزی است. این وب‌سایت‌ها در ازای دریافت کارمزدی تعیین شده صفر تا صد فرایند صدور کارت اعتباری پرفکت مانی را انجام می‌دهند.

شارژ حساب پرفکت مانی با ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از رایج‌ترین روش‌های شارژ حساب کاربری پرفکت مانی، استفاده از ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین است. شارژ حساب با ارز دیجیتال روشی بدون واسطه و مستقیم بوده و از امنیت بالایی هم برخوردار است؛ به شرطی که از صرافی معتبر و مورد اطمینان برای انجام این کار پیدا کنید!

معرفی انواع حساب در پرفکت مانی

در فرایند افتتاح اکانت در پرفکت مانی شما می توانید یکی از دو گزینه زیر را به اختیار انتخاب کنید:

  • حساب شخصی
  • حساب بیزینسی

البته انواع حساب پرفکت مانی بر اساس سطح و میزان امکانات در چندین دسته بندی زیر عرضه می‌شوند:

  • سطح نرمال: این سطح از حسابب‌های کاربری تمامی کاربران در پرفکت مانی می‌توانند استفاده کنند.
  • سطح ویژه یا پرمیوم: شرط اصلی فعال کردن این سطح فعالیت در پرفکت مانی به مدت یک سال است. این سطح مناسب برای تراکنش‌هایی با مبالغ و دفعات بالا است.
  • سطح همکاری: این سطح از حساب کاربری در پرفکت مانی تنها برای افراد حقوقی در دسترس است. حساب کاربری با سطح همکاری برای افرادی همچون نمایندگان پرداخت، صاحبان کسب‌و‌کارها و… مناسب است.

حساب شخصی (Personal Account) پرفکت مانی

این نوع از حساب پرفکت مانی برای افراد عادی یا حقیقی مناسب است. با استفاده از این حساب شما می‌توانید انواع نقل و انتقالات ارزی، پرداخت‌های بین‌المللی، خرید بلیط و… را انجام دهید.

حساب تجاری (Business Account) پرفکت مانی

دومین نوع حساب کاربری در پرفکت مانی، حساب تجاری یا بیزینسی است. این حساب کاربری برای تاجران و افرادی که در زمینه تجارت بین‌المللی فعالیت دارند بسیار مناسب و کاربردی است. تفاوت اصلی این حساب تجاری با حساب شخصی در میزان سقف تراکنش‌های روزانه و همچنین کارمزدهای پرداختی است. حساب‌های تجاری در کل نسبت به حساب‌های شخصی در پرفکت مانی محدودیت تراکنشی کمتری دارند. علاوه بر موارد فوق، شما با افتتاح حساب تجاری در پرفکت مانی می‌توانید از امکانات بی‌نظیر این حساب از جمله انجام هم‌زمان چندین تراکنش بهره‌مند شوید.

بهترین روش برای خرید ووچر پرفکت مانی در ایران

خرید و استفاده از ووچر پرفکت مانی در ایران برای افراد مزیت‌های فراوانی را به همراه دارد. اما شمار زیادی از افراد به هنگام خرید ووچر پرفکت مانی به علت وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها بسیار، سردرگم می‌شوند، در حالی که با مراجعه به سایت‌های معتبر خدمات ارزی ایرانی می‌توانند در کمترین زمان و با پرداخت هزینه کمتر این کوپن را خریداری کنند. برای استفاده از خدمات سایت‌های خدمات ارزی حتما باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ثبت نام در سایت خدمات ارزی
  2. ایجاد حساب کاربری
  3. ارسال درخواست
  4. پرداخت کارمزد تعیین شده توسط سایت
  5. دریافت ووچر پرفکت مانی در کمتر از 3 روز

آموزش خرید ووچر پرفکت مانی از ایران

با مراجعه به سایت های خدمات ارزی می توانید ووچر پرفکت مانی را به راحتی خریداری کنید.

سوالات متداول در مورد تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی

با وجود بررسی کامل تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی، برخی از افراد ممکن است با سوالاتی مبهم در این زمینه مواجه شوند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در بخش نهایی این مقاله از پلازا به برخی از این پرسش‌ها پاسخ کامل دهیم.

آیا خدمات حساب پرفکت مانی نسبت به ووچر آن بیشتر است؟

بله، شما به عنوان یک کاربر در حساب پرفکت مانی به امکانات بیشتری نسبت به ووچر آن دسترسی خواهید داشت.

بله، شما به عنوان یک کاربر در حساب پرفکت مانی به امکانات بیشتری نسبت به ووچر آن دسترسی خواهید داشت.

در حالت کلی، ووچر پرفکت مانی از نظر نقل و انتقالات ارزی سریع‌تر است.

امنیت پرفکت مانی بیشتر است یا ووچر پرفکت مانی؟

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مطلب، می‌توان نتیجه گرفت که امنیت حساب پرفکت مانی نسبت به کوپن آن بیشتر است.

سخن پایانی

تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی در بین افرادی که در زمینه تجارت بین‌المللی فعالیت داشته و تراکنش‌های بین‌المللی زیادی انجام می‌دهند به یک چالش اصلی تبدیل شده بود. ووچر پرفکت مانی و حساب کاربری پرفکت مانی از نظر مواردی چون امنیت، میزان سرعت تراکنش‌ها، خدمات و امکانات و دسترسی‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. اما در کل، این دو گزینه، روشی امن و مطمئن در مقایسه با سایر روش‌ها برای پرداخت‌های آنلاین و تبادلات ارزی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو