راهنمای کامل واریز اجاره خوابگاه‌های دانشجویی خارجی و همچنین رزو آن‌ها

منبع: پلازا

4

1402/8/2

20:57


راهنمای کامل واریز اجاره خوابگاه‌های دانشجویی خارجی و همچنین رزو آن‌ها

یکی از اصلی‌ترین دغدغه دانشجویانی که موفق به گرفتن اپلای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی شده‌اند، پرداخت هزینه خوابگاه خارجی است. در واقع فرایند پرداخت هزینه و اجاره خوابگاه‌ دانشگاه خارجی از داخل ایران توسط راهکارهایی چون پی پال، کارت‌های اعتباری بین‌المللی، مستر کارت، پرفکت مانی و… امکان‌پذیر است.

از طرفی به علت اعمال برخی تحریم‌ها علیه ایران، خانواده افراد ایرانی برای پرداخت هزینه‌های خوابگاه خارجی باید از خدمات سایت‌های واسط معتبر استفاده کنند. زیرا افتتاح حساب در شبکه‌های ارزی چون پی پال، وب مانی، پرفکت مانی و همچنین صدور کارت اعتباری در ایران بدون مشارکت سایت‌های خدمات ارزی تقریبا غیر ممکن است!

اگر شما هم قصد رزرو خوابگاه در یکی از کشورهای خارجی را دارید؛ حتما باید قبل از انجام هر کاری با فرایند پرداخت هزینه‌های آن از ایران به صورت کامل آشنا شوید. در ادامه این مطلب از پلازا علاوه بر معرفی انواع خوابگاه دانشجویی خارجی معتبر، در مورد نحوه پرداخت هزینه‌ و اجاره خوابگاه‌های خارجی راهنمایی‌های کامل را ارائه خواهیم داد.

راهنمای پرداخت هزینه خوابگاه خارجی

آشنایی با روش های پرداخت هزینه خوابگاه خارجی از داخل ایران

پرداخت هزینه خوابگاه خارجی از ایران

بسیاری از دانشجویانی که در کشورهای خارجی در حال تحصیل هستند با مشکلاتی از قبیل پرداخت هزینه‌های خوابگاه و… مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی خانواده دانشجوی ایرانی می‌توانند به راحتی از داخل ایران کلیه هزینه‌های فرزند دانشجوی خود اعم از پرداخت هزینه خوابگاه، شهریه و… را انجام دهند.

اما شرط اصلی انجام این کار استفاده از کارت‌های بین‌المللی اعتباری یا داشتن حساب کاربری در شبکه‌‌های ارزی چون پی پال است. برای برطرف کردن چالش چالش اصلی فرایند اجاره و پرداخت هزینه خوابگاه خارجی از ایران توصیه می‌کنیم حتما از سایت‌های خدمات ارزی کمک بگیرید. زیرا همان گونه که در مطالب بالا اشاره شد؛ فرایند صدور انواع کارت بین‌المللی، افتتاح حساب در شبکه‌های ارزی بین‌المللی برای توابع ایرانی به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست.

خوابگاه‌های خارجی چه ویژگی‌هایی دارند؟

پیش از اینکه در مورد نحوه پرداخت هزینه خوابگاه خارجی به صورت مفصل صحبت کنیم، لازم دانستیم تا شما را با مزیت‌ها و ویژگی‌ خوابگاه‌های خارجی آشنا کنیم. خوابگاه‌های خارجی بر اساس کیفیت خدمات‌رسانی در دسته‌بندی‌های مختلفی توزیع می‌شوند. اما بسیاری از خوابگاه‌های خارجی موجود در کشورهای توسعه یافته مانند آلمان، فرانسه، کانادا، آمریکا و… امنیت بسیار بالاتری داشته و همچنین از نظر فرهنگی غنی‌تر هستند.

قرارگیری در محیط خوابگاه‌های دانشجویی خارجی باعث می‌شود تا شما به عنوان یک دانشجو غیر بومی، با گویش محلی و زبان مادری آن ایالت به شکلی مفهومی‌تر آشنا شوید. مهم‌ترین مزیت خوابگاه‌های دانشجویی خارجی، کم‌هزینه بودن آن‌ها در مقایسه با سوئیت و خانه‌های دانشجویی است. چراکه خوابگاه‌های دانشجویی در بسیاری از کشورهای خارجی اجاره کمتری نسبت به سوئیت‌ها و منازل دانشجویی دارند.

معرفی انواع خوابگاه‌های دانشجویی خارجی

خوابگاه‌های دانشجویی خارجی انواع مختلفی داشته و از نظر محیطی (مهندسی ساختمانی) با یکدیگر متفاوت هستند. دانشجویان بومی و غیر بومی در هر یک از کشورهای خارجی می‌توانند در یکی از 4 نوع خوابگاه زیر اسکان داشته باشند:

  1. خوابگاه On-Campus (خوابگاه محوطه دانشگاه)
  2. خوابگاه Off-Campus (خوابگاه خارج از محوطه دانشگاه)
  3. خوابگاه Hostel (اقامتگاه‌های ارزان)
  4. خوابگاه Home Stay (زندگی با خانواده)

معرفی انواع خوابگاه دانشجویی خارجی

خوابگاه های خارجی در 4 نوع مختلف وجود دارند که در این بخش هر یک را به صورت مفصل معرفی کرده ایم.

معرفی خوابگاه داخل محوطه دانشگاه

این دسته از خوابگاه‌های خارجی در داخل محوطه دانشگاه مستقر بوده و کلیه امور فرهنگی و خدماتی آن توسط خود دانشگاه مدیریت می‌شود. اکثر خوابگاه‌های دانشجویی خارجی از نوع On-Campus خدمات قابل قبولی و امکانات مرفهی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. همان گونه که می‌دانید، خوابگاه‌‌های داخل محوطه دانشگاه‌های خارجی عمدتا به دانشجویان غیر بومی و بین‌المللی اجاره داده می‌شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی این نوع از خوابگاه‌های خارجی، نزدیک بودن به محیط دانشگاه و همچنین نیاز به هزینه‌های رفت و آمد بسیار کمتر است.

علاوه بر موارد فوق، شما با اجاره خوابگاه دانشجویی خارجی از نوع on-campus می‌توانید به بخش‌‌های مختلف دانشگاه و همچنین کتابخانه آن دسترسی کاملی داشته و از سایر مزایای این خوابگاه همچون هزینه اجاره کمتر و امنیت بسیار بیشتر بهره‌مند شوید.

خوابگاه دانشجویی Off-Campus

خوابگاه‌های دانشجویی که در خارج از محوطه دانشگاه قرار گرفته‌اند مزایا و معایب خاص خود را دارند. به علت وجود تفاوت‌های بسیار بین انواع خوابگاه، قبل از انتخاب و پرداخت هزینه خوابگاه دانشجویی باید خوابگاهی متناسب با شرایط فرهنگی و بودجه خود را انتخاب کنید.

در حالت کلی خوابگاه‌های دانشجویی خارج از محوطه دانشگاه بزرگ‌تر از خوابگاه‌های داخل محوطه دانشگاه هستند. همچنین تعداد دانشجویانی که در اتاق‌های خوابگاه Off-Campus قرار می‌گیرند کمتر از تعداد نفرات در خوابگاه‌های داخل محوطه‌ای است.

اما نکته مهمی که باید در مورد این خوابگاه‌ها در نظر داشته باشید، گران‌تر بودن هزینه و اجاره آن‌ها است. البته بسیاری از دانشجویان ایرانی برای برطرف کردن مشکل بالا بودن هزینه و اجاره، تصمیم می‌گیرند با دوستان و هم‌کلاسی‌های خود در این خوابگاه‌ها ساکن شده و اجاره آن را در بین یکدیگر تقسیم کنند. از مزیت‌های سکونت در خوابگاه‌های خارجی Off-Compus می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان انتخاب محل زندگی بر اساس علاقه
  • برخورداری از امکانات بیشتر مانند حمام و دستشویی مجزا
  • حریم‌شخصی بیشتر

خوابگاه Home Stay و ویژگی‌های آن

نوع دیگری از خوابگاه‌های دانشجویی خارجی وجود دارد که دانشجویان با پرداخت هزینه معقول می‌توانند در آن‌ها اسکان داشته باشند. خوابگاه دانشجویی زندگی با خانواده، یکی از مرسوم‌ترین اشکال سکونتی دانشجویان در کشورهای خارجی است. در بین چندین نوع خوابگاه دانشجویی، خوابگاه Home Stay ارزان‌ترین مکان اقامتی برای دانشجویان است. اما این دسته بندی از خوابگاه‌ها مزایا و معایب خود را دارند.

دانشجویان ایرانی باید در اولین قدم تلاش کنند تا امن‌ترین خانواده با علایق نسبتا نزدیک به علایق و روحیات خود را پیدا کنند. از طرفی سکونت در این نوع خوابگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی مزیت‌هایی از جمله آشنایی عمیق و سریع با زبان مادری و فرهنگ کشور را به همراه دارد. حتی دانشجویان می‌توانند در موضوع پرداخت هزینه خوابگاه خارجی Home Stay و اجاره آن با خانواده صاحب منزل به توافق برسند.

خوابگاه دانشجویی Hostel

ارزان‌ترین نوع خوابگاه‌های دانشجویی خارجی، خوابگاه‌های Hostel دارند. دانشجویان با رزرو تنها یک تخت خواب در یک اتاق چند نفره می‌توانند در این نوع از خوابگاه‌ها سکونت کنند. به بیانی ساده‌تر اتاق‌های موجود در خوابگاه‌های هاستل از نوع اشتراکی بوده و سایر امکانات آن‌ها نیز از جمله حمام، دستشویی، لابی، آشپزخانه و بار به صورت عمومی است. بر خلاف تصور عموم، خوابگاه‌های هاستل فضای بسیار شاد و اجتماعی داشته و به همین دلیل اغلب دانشجویان تصمیم می‌گیرند در این خوابگاه‌ها سکونت داشته باشند.

تفاوت انواع خوابگاه‌های دانشجویی خارجی

یکی از مسائلی که به هنگام انتخاب و پرداخت هزینه خوابگاه خارجی ذهن دانشجویان ایرانی را مشغول می‌کند، بحث تفاوت بین انواع خوابگاه‌ها است. انواع خوابگاه دانشجویی خارجی که معرفی کردیم، هر کدام از نظر هزینه و اجاره، خدمات و امکانات با یکدیگر فرق دارند. اما اصلی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین تفاوت بین این خوابگاه‌ها با یکدیگر، هزینه اجاره آن‌ها است. در بین 4 نوع خوابگاه معرفی شده، خوابگاه‌های خارج از محوطه اجاره بیشتری دارند. البته از طرفی دیگر، اجاره هر نوع خوابگاه بسته به درجه یک، دو سه و بودن آن متفاوت است.

آموزش پیدا کردن خوابگاه‌های دانشجویی خارجی

یکی از رایج‌ترین سوالات دانشجویان ایرانی به هنگام مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی این است که چگونه خوابگاه دانشجویی مناسب خود را پیدا کنیم؟ حتما قبل از ورود به کشور نسبت به یافتن انواع خوابگاه دانشجویی اقدام کنید. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از سایت‌های معتبر زیر برای پیدا و انتخاب کردن خوابگاه دانشجویی در کشورهای خارجی دیدن کنید:

علاوه بر منابع معتبر معرفی شده، برخی سایت‌های خدمات ارزی ایرانی نیز وجود دارند که در کنار ارائه خدمات مربوط به پرداخت هزینه خوابگاه خارجی، می‌توانند در امر پیدا کردن خوابگاه دانشجویی نیز به شما کمک کنند.

روش های پیدا کردن خوابگاه های خارجی

آموزش پیدا کردن خوابگاه های خارجی از ایران

نحوه پرداخت هزینه خوابگاه دانشجویی

شرایط پرداخت هزینه خوابگاه دانشجویی بسته به نوع خوابگاه، نوع دانشگاه و کشور متفاوت است. در حالت کلی شما برای پرداخت هزینه دانشگاه‌های خارجی از داخل ایران باید از روش‌های پرداختی بین‌المللی استفاده کنید. اما همان طور که مستحضر هستید، کلیه خدمات شرکت‌های پرداخت بین‌المللی همچون مستر کارت، ویزا کارت، پی پال و… برای ایرانیان تحریم است. در حال حاضر بهترین و سریع‌ترین راهکار برای پرداخت هزینه خوابگاه خارجی از ایران، استفاده از خدمات سایت‌های واسط معتبر ایرانی است.

حتی شما می‌توانید از طریق این سایت‌ها (سایت‌های خدمات ارزی) فرایند صدور کارت‌های اعتباری بین‌المللی یا افتتاح حساب در شبکه‌های ارزی چون پی پال، وب مانی و پرفکت مانی را انجام داده و سپس هزینه خوابگاه را به راحتی پرداخت کنید.

اما بهترین و سریع‌ترین راهکار برای پرداخت هزینه‌های خوابگاه خارجی از داخل ایران، استفاده از خدمات مستقیم سایت‌های پرداخت بین‌المللی معتبر ایرانی است. سایت‌های خدمات ارزی ایرانی در ازای دریافت کارمزدی نه چندان زیاد فرایند پرداخت اجاره خوابگاه، شهریه دانشگاه و هر نوع پرداخت بین‌المللی دیگری را برای ایرانیان انجام می‌دهند. برای استفاده از خدمات گسترده سایت‌های خدمات ارزی ایرانی کافی است تا اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ثبت نام در سایت پرداخت بین‌المللی
  • ثبت حساب کاربری
  • ارسال درخواست پرداخت هزینه خوابگاه
  • پرداخت کارمزد تعیین شده توسط سایت
  • تایید و انجام درخواست شما در مدت کمتر از 3 ساعت توسط سایت!

نکات بسیار مهم در مورد هزینه و اجاره خوابگاه‌های خارجی

  • هزینه یا اجاره خوابگاه دانشجویی خارجی دقیقا به نوع کشور و نوع دانشگاه بستگی دارد.
  • همیشه به هنگام انتخاب خوابگاه دانشجویی به فاصله خوابگاه تا دانشگاه توجه داشته باشید تا بتوانید در هزینه‌های تحصیلی خود اعم از تردد و رفت و آمد صرفه‌جویی کنید.
  • اگر بودجه کمی دارید، خوابگاه‌های نوع هاستل بهترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه برای شما هستند.

سوالات متداولدر مورد پرداخت هزینه خوابگاه خارجی

حالا که با روند پرداخت هزینه خوابگاه خارجی از ایران آشنا شدید، بهتر است از پاسخ برخی سوالات بسیار مهم و چالش‌برانگیز در این مسیر هم مطلع شوید. در ادامه به برخی از سوالات مهمی که ممکن است ذهن شما را به هنگام انتخاب خوابگاه دانشجویی به خود درگیر کند، پاسخ کاملی خواهیم داد.

چگونه می‌توان هم‌اتاقی خارجی پیدا کرد؟

برای اینکه بتوانید افرادی با خلق و خوی نزدیک به خود را به عنوان هم اتاقی انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در باشگاه‌های مختلف و اجتماعات دانشگاه مورد نظر خود عضو شوید.

بهترین روش پرداخت هزینه خوابگاه خارجی کدام است؟

بهترین روش برای دانشجویان ایرانی به منظور پرداخت تمامی هزینه‌های خود در خارج از کشور به خصوص اجاره خوابگاه، سایت‌های خدمات ارزی است.

هزینه اجاره خوابگاه خارجی چقدر است؟

اجاره خوابگاه دانشجویی خارجی بر اساس میزان امکانات، نوع دانشگاه، کشور مقصد و... تعیین می‌شود. در حالت کلی خوابگاه‌های On-Campus کمتر از هزار دلار است.

کلام آخر

پرداخت هزینه خوابگاه خارجی، یکی از اصلی‌ترین مشکلات و چالش‌های دانشجویان ایرانی در کشورهای خارجی است. اما خوشبختانه این مشکل در طی چندین سال اخیر برطرف شده است؛ امروزه والدین یا نزدیکان حاضر در ایران، می‌توانند به صورت مستقیم هزینه‌های فرزند دانشجوی خود از جمله اجاره خوابگاه، شهریه دانشگاه و… را از طریق سایت‌های خدمات ارزی ایرانی انجام دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو