شربوتدین ماگومدوف؛ مبارز یک چشم داغستانی ستاره جدید دنیای یو اف سی + ویدیو

شربوتدین ماگومدوف؛ مبارز یک چشم داغستانی ستاره جدید دنیای یو اف سی + ویدیو


منبع: روزیاتو

3

1402/8/3

15:01


شربوتدین ماگومدوف؛ مبارز یک چشم داغستانی ستاره جدید دنیای یو اف سی + ویدیو

شربوتدین ماگومدوف؛ مبارز یک چشم داغستانی ستاره جدید دنیای یو اف سی + ویدیو

چهره ای جدید و متمایز روز شنبه برای اولین بار در رینگ هشت ضلعی پا به میدان گذاشت، جایی که شربوتدین ماگومدوف بدون شکست در یو اف سی ۲۹۴ یک پیروزی دیگر کسب کرد.

شربوتدین ماگومدوف مبارز یک چشم داغستانی

ماگومدوف در ورزشگاه الاتحاد در ابوظبی با برونو سیلوا، مبارز کهنه کار برزیلی در اولین مبارزه شب مبارزه کرد و در پایان با رأی قاطع داوران پیروز شد. این مبارز ۲۹ ساله روس در ۱۱ مبارزه حرفه ای قبلی خود شکست نخورده بود اما ۵ پیروزی دیگر هم داشت که در سابقه او درج نشده بود زیرا این پیروزی ها تحت قوانین اصلاح شده بدست آمده بودند. سبک خاص مبارزه ماگمدوف شامل مجموعه ای از ناک اوت های خیره کننده است که طرفدارانش را روی صندلی هایشان نیم خیز می کند.

اما مبارزه با یک چشم هیچ وقت آسان نیست و گذراندن تست های پزشکی پیش از مبارزه می تواند به اندازه یک مسابقه دشوار باشد. خوشبختانه ماگومدوف در چشم راست خود کاملاً نابینا نیست اما به دلیل معضلات متعدد، بینایی نسبی دارد. هشت عمل جراحی چشم، دو سال او را از دنیای رینگ دور کرد تا اینکه ماگومدوف توانست این آسیب دیدگی را پشت سر بگذارد. ماگومدوف در اوایل دوران حرفه ایش آسیب شدیدی در چشم راست خود متحمل شد و برای نجات آن تحت هشت عمل جراحی قرار گرفت.

او در این باره می گوید: «درمان هایی باید صورت می گرفت مانند اینکه باید در چشم تزریق می شد. در این مورد بیهوشی موضعی انجام می شود، اما شما همه چیز را حس می کنید. آن ها چشم را از دو یا سه طرف سوراخ می کنند. مراحل دشوار بسیاری داشت ه ام، چشم هایم به طور خاص شکنجه می شدند. دکتر گفت بدترین اتفاقی که ممکن است برای چشم شما بیفتد از قبل رخ داده است. بنابراین، می توانی تمرین کنی».

ماگومدوف در ادامه افزود: «این کار پول زیادی لازم داشت اما در آن زمان، من تحت مراقبت والدینم بودم. خودم را در شرایط سختی دیدم، دو سال تمرین نکردم، مبارزه نکردم. در واقع، می توانید تمام حرفه من را به قبل و بعد از این آسیب تقسیم کنید. بعد از آن، ذهنم را جمع و جور کردم، دوستانم به من ایمان داشتند و همه چیز خوب پیش رفت».

با این وجود، این مبارز داغستانی تنها پس از امضای قرارداد با UFC در اواخر سال گذشته مورد توجه هواداران این ورزش قرار گرفت. نرخ ۹۰ درصدی ناک اوت ماگومدوف هواداران را در مورد موفقیت او در این حوزه هیجان زده کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو