کنار گذاشتن نتانیاهو چه دلیلی دارد؟ | نتانیاهو از قدرت کنار گذاشته شد!!!

2

1402/8/3

20:04


کنار گذاشتن نتانیاهو چه دلیلی دارد؟ | نتانیاهو از قدرت کنار گذاشته شد!!!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه عبری «هاآرتص» امروز سه‌شنبه، ۲۴ اکتبر در گزارش جدیدی از گسترده‌شدن مخالفت‌ها با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حتی در حزب «لیکود» خبر داد و نوشت: همه درباره رفتن او بعد از جنگ، به اجماع رسیده‌اند.

به نقل از فارس، طبق گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، هاآرتص در مقدمه گزارشش می‌نویسد: در ابتدای حمله دو هفته پیش حماس به اسرائیل، اعتقاد اعضای حزب لیکود این بود که نتانیاهو «تصویر پیروزی» خود را ثبت خواهد کرد تا چهره «رهبر قدرتمند» را به خودش بازگرداند.

این رروزنامه عبری ادامه داد: پس از تحولات کنونی، هم‌حزبی‌های او هم از دفاع دست کشیدند. یکی از وزرای حزب لیکود می‌گوید: «هر تصمیمی که نتانیاهو در دو سال گذشته گرفت، بد بود. از جمله طرح اصلاحات یا تضعیف قوه قضائیه که یا درموردش خود تصمیم نگرفت یا تصمیمات بدی گرفت.

هاآرتص در خصوص کنار گذاشته‌شدن نتانیاهو از قدرت هم نوشت: درباره این واقعیت که نتانیاهو پس از جنگ خواهد رفت، اتفاق نظر وجود دارد. لیکود در حال حاضر آماده می‌شود تا سر نتانیاهو را روی یک طبق بگذارد و تقدیم کند تا حزب را نجات دهد. اگر نتانیاهو درس نگیرد، دیگران به جای او تصمیم خواهند گرفت.

پیش‌تر پایگاه عبری «واللا» هم در گزارشی انتقادی از عملکرد نتانیاهو نوشته بود: نخست‌وزیر کابینه مانند سایر مقامات امنیتی تل‌آویو، هنوز به شکست‌هایش در مقابل حماس اعتراف نکرده و حتی درباره تلفات اسرائیل، اظهارنظر و یا ابراز تاسف نمی‌کند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز روز جمعه (۲۰ اکتبر)، یک هفته پس از اغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط «حماس» علیه اشغالگران، با انتشار آخرین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی گزارش داد: ۸۰ درصد اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مسئول شکست و کشته‌های حمله از نوار غزه می‌دانند./تازه نیوز

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو