واکنش نتانیاهو به ایده بمباران اتمی غزه

منبع: سیمرغ

4

1402/8/15

07:58


واکنش نتانیاهو به ایده بمباران اتمی غزه

وزیر صهیونیست ایده بمباران اتمی غزه را پس گرفت



رسانه های عبری گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی اظهارات جنجالی اخیر آمیخای الیاهو وزیر کابینه خود در زمینه بمباران اتمی غزه و قتل اسرای صهیونیست، وی را تا اطلاع ثانوی از جلسات کابینه کنار گذاشته است.

همچنین در پی فشارها و واکنش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی که خواستار بمباران اتمی غزه شده بود، حرفش را پس گرفت.

او در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت: «روشن است هر کس در کله‌اش عقل باشد متوجه می‎‌شود که اشاره من مجازا بود... باید عملا پاسخی قوی و نامتناسب به تروریسم بدهیم... این همان فرمولی است که نظام‎‌های دموکراتیک از طریق آن تعامل می‌کنند... روشن است که اسرائیل هر چه در توان دارد به کار می‌گیرد تا اسرا را زنده و سالم بازگرداند».

نتانیاهو در داخل رژیم تحت فشار شدید خانواده‌های اسراست. شب گذشته پلیس با استفاده از زور، معترضان را از مقابل خانه او پراکنده کرد و اکنون سخنان این وزیر کابینه او برایش گران تمام می‌شود زیرا الیاهو در پاسخ اینکه ۲۴۱ اسیر در غزه هستند و شما بمباران اتمی را پیشنهاد می‌کنید، گفته بود «این هم تاوان جنگ است».

این وزیر کابینه تندروی نتانیاهو علاوه بر درخواست بمباران غزه، مخالفت خود را با اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بیان کرده و گفته بود «ما به نازی‌ها کمک‌های بشردوستانه نمی‌دهیم» و در حالی که هر روز صدها زن و کودک در حملات رژیم صهیونیستی در غزه شهید می‌شوند، مدعی شد «چیزی به نام غیرنظامی بی‌نقش در غزه وجود ندارد». این ادعاها در حالی است که بسیاری معتقدند آنچه در غزه رخ می‌دهد، نسل‌کشی به سبک نازی‌ها است.

الیاهو همچنین از اشغال نوار غزه و ایجاد شهرک در آنجا حمایت کرده و در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت فلسطینیان این منطقه گفت «می‌توانند به ایرلند یا بیابان‌ها بروند، هیولاهای غزه باید خودشان راهی بیابند». وی در ادامه اظهاراتش که ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی را نمایان می‌کند، گفت «نوار غزه حق موجودیت ندارد» و افزود «هر کسی که پرچم فلسطین یا حماس را به اهتزاز درمی‌آورد، نباید به زندگی روی زمین ادامه دهد».

نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی در واکنش گفت «سخنان او از واقعیت جداست» و به رغم جنایات جنگی این رژیم در غزه که هر روز تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مدعی شد اسرائیل و ارتش آن مطابق با بالاترین استانداردهای قوانین بین‌الملل برای جلوگیری از آسیب به افراد غیردرگیر عمل می‌کنند. همچنین رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند بنیامین نتانیاهو در دستوری، وی را تا اطلاع ثانوی از حضور در جلسات کابینه محروم کرد.

طبق گزارش‌های خبری، مجموع بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی طی چهار هفته روی غزه ریخته به اندازه قدرت دو بمب اتمی است که آمریکا در جنگ جهانی دوم روی شهرهای ژاپن ریخته است. تاکنون نزدیک به ده هزار نفر از مردم بی دفاع غزه زیر بمباران کشته شده‌اند که بیش از یک سوم آن کودک هستند. حدود ۲۷ هزار نفر هم تاکنون مجروح شده‌اند. این رژیم ضمن حملات نامتناسب و حمله به غیرنظامیان، از سلاح‌های ممنوعه مثل بمب‌های فسفری هم استفاده کرده است.

پیش‌تر هم «موشه ویگلین» عضو سابق پارلمان رژیم موقت نیز خواستار استفاده از بمب اتم علیه غزه شده بود. او با عنوان کردن «انتقام خشن» در توییتی نوشته بود: «موشک اریخا! موشک اریخا. هشدار راهبردی. قبل از فکر کردن به وارد کردن نیروها[ی زمینی به غزه]. سلاح روز قیامت. این نظر من است». موشک اریخا، موشکی قاره‌پیماست که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد و برد آن حدود ۶۵۰۰ کیلومتر است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemadonline.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو