بیوگرافی افسر اسدی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی افسر اسدی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

3

1402/8/5

11:22


بیوگرافی افسر اسدی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

افسر اسدی از بازیگران با تجربه و مستعد سینما، تئاتر و تلویزیون ایران محسوب می‌شود که تاکنون در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. در این مقاله از وب‌سایت پلازا با بیوگرافی افسر اسدی همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

افسر اسدی فعالیت هنری خود را از سال 1356با نمایش تلویزیونی نقاشی روی چوب کاری از منوچهر شیبانی آغاز نمود. وی در سال 1358 به واسطه همکاری در یک تئاتر با اصغر همت (بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر) ازدواج کرد. خانم اسدی درکارنامه هنری خود تا کنون با کارگردانی‌های بزرگی چون زنده‌یاد علی حاتمی، اسماعیل خلج، رخشان بنی اعتماد و پوران درخشنده همکاری داشته است. از آثاز شاخص این بازیگر که وی در آن نقش داشت می‌توان به سریال محبوب دزدان مادربزرگ به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده اشاره کرد. در مقاله پیش‌رو به بیوگرافی افسر اسدی می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی افسر اسدی

  • نام و نام خانوادگی: افسر اسدی
  • تاریخ تولد: 26 دی 1336
  • محل تولد: میانه (آذربایجان شرقی)
  • پیشه: بازیگر، چهره پرداز و شاعر
  • شروع فعالیت هنری: 1356 با نمایش تلویزیونی نقاشی روی چوب
  • تحصیلات: کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران
  • وضعیت تاهل: متاهل (ازدواج …-1358)
  • همسر افسر اسدی: اصغر همت گوینده رادیو و بازیگر سینما، تلوزیون و تئاتر
  • فرزندان: هامون و غزل
  • اینستاگرام افسر اسدی: afsarassadi@

زندگی خصوصی افسر اسدی

در این بخش از مقاله بیوگرافی افسر اسدی با زندگی این بازیگر از زمان تولد تا ازدواج و روابط وی همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

زندگی خصوصی افسر اسدی

افسر اسدی در بیست و ششمین روز از ماه دی سال 1336 و در اویل فصل سرد زمستان این سال در میانه از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد. اسدی فعالیت هنری خود را با تئاتر شروع کرد و مقطع کارشناسی رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارفتحصیل شد. ماجرای ازدواج افسر اسدی در سال 1358 به واسطه همکاری در یک تئاتر با اصغر همت آغاز شد. ثمر زندگی مشترک این دو بازیگر یک پسر به نام هامون و یک دختر به غزل (غزال) است.

غزل همت تا مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری تحصیل نمود و هم اکنون ساکن کشور آمریکا است. پسرشان هامون همت متولد 1367 در رشته کارشناسی هنرهای نمایشی تحصیل نمود و به مجسمه سازی، صداپیشگی در اینستاگرم و دوبلوری اشتغال دارد. هامون با تکیه بر توانایی مجسمه سازی در مسابقه تلویزیونی عصر جدید شرکت نمود که یک اسلحه فلزی با قطعات دوریز ماشین ساخته بود.

در ادامه با عکس افسر اسدی و خانواده‌اش به معرفی کارنامه هنری این بازیگر می‌پردازیم.

بیوگرافی افسر اسدی

زندگی شغلی افسر اسدی

افسر اسدی بازیگری را از تئاتر شروع کرد و در سال 1356 با نمایش تلویزیونی روی چوب کاری به کارگردانی منوچهر شیبانی در کنار جمشید جهان‌زاده مقابل دوربین رفت.

زندگی شغلی افسر اسدی

اسدی در ادامه فعالیت هنری خود در سال 1360 با نقش کوتاه شاهدخت برای سریال هزاردستان اثر ماندگاری از زنده‌یاد علی حاتمی بازیگری در حوزه تلویزیون را تجربه نمود. در سریال هزاردستان هنرمندان بزرگی به ایفای نقش پرداختند و اصغر همت هم در این اثر نقش یکی از سربازهای ارتش ایران در شهریور 1320 را برعهده داشت.

افسر اسدی در سال 1362 برای نقش اصلی مجموعه تلویزیونی نوروزنامه کاری از مهوش جزایری انتخاب شد. در این سریال بازیگرانی چون مریم معترف، مرحوم رضا کرم‌رضایی، عنایت شفیعی، مجید رزاز، سرور رجایی و علیرضا خمسه حضور داشتند.

در سال 1363 اسدی با فیلم شب مکافات کاری از فرامرز باصری بازیگری در حوزه سینما را تجربه نمود. از آثار پرمخاطب این بازیگر در حوزه سینما می‌توان به فیلم روسری آبی به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد اشاره کرد. وی در این اثر سینمایی  نقش انسیه دختر رسول رحمانی را برعهده داشت. در این علاوه بر اسدی بازیگرانی چون زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی، فاطمه معتمدآریا، گلاب آدینه، مرحوم جمشید اسماعیل‌خانی، رضا فیاضی، باران کوثری، مرحوم نادیا دلدار گلچین، فرهاد اصلانی، نیره فراهانی، بهناز جعفری، عباس محبی، مرحوم مهری مهرنیا، فقیهه سلطانی و زنده‌یاد نعمت‌اله گرجی حضور داشتند.

بیوگرافی افسر اسدی

سریال های افسر اسدی

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، افسر اسدی با سریال هزارداستان کاری از مرحوم علی حاتمی بازیگری در حوزه تلویزیون در بعد از انقلاب تجربه نمود. از دیگر سریال‌های پرمخاطب این بازیگر می‌توان به مجموعه تلویزیونی دزدان مادربزرگ کاری از مهدی صباغ‌زاده اشاره کرد. این سریال پس از پخش با استقبال بالایی از سوی مخاطبان مواجه شد. در دزدان مادربزرگ علاوه بر اسدی، بازیگرانی نظیر مرحوم نیکو خردمند، فرهاد جم، حبیب اسماعیلی بهروز بقایی، مهوش وقاری، جمشید گرگین، مرحوم مهری ودادیان، مرحوم اسماعیل داورفر، زنده‌یاد جهانگیر فروهر، لادن طباطبایی، مرحوم نادیا دلدار گلچین، بیژن بنفشه‌خواه، زنده‌یاد علی‌اصغر گرمسیری، مرحوم محمدعلی ورشوچی، حسین معلومی و زنده یاد حسین پناهی به ایفای نقش پرداختند.

افسر اسدی در سال 1383 برای نقش نقش میانسالی آسیه در سریال ریحانه کاری از سیروس مقدم انتخاب شد. از دیگر بازیگران این سریال پرمخاطب می‌توان به زیبا بروفه، ایرج نوذری، رؤیا تیموریان، حسن پورشیرازی، مرجان محتشم، حسین سحرخیز، نگار فروزنده، عنایت‌الله بخشی، مرحوم عباس امیری مقدم، مرحوم نیکو خردمند، صالح میرزاآقایی، زنده‌یاد زهره فکورصبور، کاوه سماک‌باشی، نعیمه نظام‌دوست، ناهید مسلمی اشاره کرد.

سریال های افسر اسدی

سالنام سریالکاگردانشبکه پخش
1360هزاردستانعلی حاتمیشبکه 1
1362نوروزنامهمهوش جزایریشبکه 1
1366این شرح بی‌نهایتاسماعیل خلجشبکه 2
1369وزیرمختارسعید نیکپورشبکه 1
1371روزگار وصلمسعود رشیدیشبکه 1
1374دزدان مادربزرگمهدی صباغ‌زادهشبکه 1
1377به سوی افتخارسیروس مقدمشبکه 3
1378تنها در تاریکیمسعود رشیدیشبکه 2
1384ریحانهسیروس مقدمشبکه 3
1387از جنس پریشانیمانلی شجاعی‌فرشبکه 2
1388ماه عسلشاهد احمدلوشبکه 2
1389قسمحسین تبریزیشبکه 3
1392باغ سرهنگفلورا سامشبکه تهران
1397تعطیلات رؤیاییعلیرضا امینیشبکه 2
1398پناه آخرداریوش یاریشبکه 1

فیلم های افسر اسدی

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، افسر اسدی در حوزه سینما فعالیت بازیگری خود را با فیلم شب مکافات آغاز نمود. وی در ادامه فعالیت هنری خود برای آثار زیادی در عرصه سینما نقش آفرینی داشت که کارهای شخاص دیگر این بازیگر می توان به فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش به کارگردانی تهمینه میلانی اشاره کرد. در این اثر سینمایی افسر اسدی در نقش مادر سیامک  جلوی دوربین قرار گرفت و بازی درخشانی را از خود ارائه داد. از دیگر بازیگران فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش می‌توان به ماهور الوند، میلاد کی‌مرام، جمشید هاشم‌پور، السا فیروزآذر، ستاره اسکندری، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌خواه، تورج منصوری، شهاب ملک‌ پور اشاره کرد.

فیلم های افسر اسدی

سالنام فیلمکارگردان
1363شب مکافاتفرامرز باصری
1364جستجو در شهرحجت‌الله سیفی
1365روزهای انتظاراصغر هاشمی
1368عبور از غبارپوران درخشنده
1368زمان از دست رفتهپوران درخشنده
1368پرواز پنجم ژوئن  (چهره پرداز)علیرضا سمیع آذر
1369راز خنجرمحمدحسین حقیقی
1373سربلندفتحعلی اویسی
1373روسری آبیرخشان بنی‌اعتماد
1381کودکانهمسعود کرامتی
1384اسببابک محمدی
1387یک وجب از آسمانعلی وزیریان
1390دوازده صندلیاسماعیل براری
1391گهواره‌ای برای مادرپناه‌برخدا رضایی
1393جامه‌درانحمیدرضا قطبی
1393تا آمدن احمدصادق صادق دقیقی
1395قرارمون پارک شهرفلورا سام
1395ملی و راه‌های نرفته‌اشتهمینه میلانی
1396رقص پامزدک میرعابدینی
1396رضاعلیرضا معتمدی

فیلم های تلویزیونی افسر اسدی

افسر اسدی در حوزه تلویزیون برای دو فیلم با مازیار لرستانی به عنوان بازیگر همکاری داشت. نخستین اثرفیلم این بازیگر قاب تلویزیون فیلم عمه ماه منیر به کارگردانی مزیار لرستانی بود که در آن بازیگرانی مثل فاطمه گودرزی و حسن پورشيرازی به ایفای نقش پرداختند.

سالنام تله فیلمکارگردان
1386عمه ماه‌منیرمازیار لرستانی
1388بی‌بی خاتونمازیار لرستانی
1390دوازده صندلیاسماعیل براری

تئاترهای افسر اسدی

افسر اسدی فعالیت در عرصه نمایش را از دوران دانشجویی در دانشکده هنرهای زیبا شروع کرد و تا اویل دهه شصت در چندین اثر نمایشی به ایفای نقش پرداخت. وی پس از چندین سال دوری از عرصه تئاتر فعالیت مجدد خود در عرصه تئاتر با نمایشنامه‌خوانی در خانه ام ایستاده بودم و منتظر بودم باران بیاید اثری از عباس فردوسی آغاز کرد.
اسدی در سال 1396 در نمایش سهروردی کاری از شکرخدا ‌گودرزی در کنار همسرش اصغر همت به ایفای نقش پرداخت. از دیگر بازیگران این اثر می‌توان به علی ‌دهکردی، حبیب ‌دهقان ‌نسب، فخرالدین صدیق‌شریف، الهام ‌جعفرنژاد، نوید گودرزی،  علیرضا درویش نژاد و مجید ‌جعفری اشاره کرد.

تئاترهای افسر اسدی

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1395نمایشنامه‌خوانی در خانه ام ایستاده بودم و منتظر بودم باران بیایدعباس فردوسیتماشاخانه پندار
1396سهروردیشکرخدا ‌گودرزیتالار ‌وحدت
1398جنایات قلب (نریشن)دلارا ‌نوشینتئاترشهر-سالن ‌سایه
1402در انتظار گودومازیار لرستانیتئاترشهر-سالن ‌چهارسو
1402در انتظار گودومازیار لرستانیخانه نمایش دا-سالن1

جوایز و افتخارات افسر اسدی

افسر اسدی هنرپیشه توانمند سینما، تئاتر و تلویزیون برای بازی در فیلم عبور از غبار ساخته پوران درخشنده برنده بهترین بازیگر نقش دوم زن از هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

سالعنوان
1368برنده بهترین بازیگر نقش دوم زن از هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای عبور از غبار
1373کاندید بهترین بازیگر نقش دوم زن از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای روسری آبی

کتاب شعر

کتاب چوب حراج مجموعه اشعار دلنشین و روح نواز افسر اسدی است که در قالب غزل سروده شده و در آن مضامین مختلفی پرداخته شده است که چندی پیش کتاب صوتی این مجموعه شعر هم تولید شد.

کتاب شعر

شایعات و حواشی افسر اسدی

به‌ طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند که بازیگری مانند افسر اسدی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از داغ‌ترین شایعات درباره این بازیگر می‌توان به اختلاف و طلاق از اغر همت در فضای مجازی و برخی از رسانه‌های زرد اشاره کرد که خیلی زود کذب بودن خبر مشخص شد.

از دیگر شایعات این بود که زیبا بروفه بازیگر ایرانی خواهر ناتنی و کوچکتر افسر اسدی است، که کذب بودن این خبر هم از ابتدا مشخص بود.

شایعات و حواشی افسر اسدی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو