راهنمای ثبت نام در سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد support.iauec.ac.ir+ آموزش تصویری

راهنمای ثبت نام در سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد support.iauec.ac.ir+ آموزش تصویری


منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/6

14:22


سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد واحد الکترونیک برای رفع اشکال و پاسخ به سوالات دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد به صورت کاملا مجازی ایجاد شده و افراد باید در ابتدا از راهنمای ورود به سایت support.iauec.ac.ir اطلاع یافته و سپس بعد از ارسال تیکت خود منتظر دریافت پاسخ از طریق کارشناسان بخش پشتیبانی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد باشند.

دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد به صورت مجازی و از راه دور کلیه مراحل ثبت نام و انتخاب واحد و پرداخت شهریه را انجام داده و در کلاس های آنلاین شرکت می کنند. پیش از ایجاد سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد، دانشجویان می بایست از نقاط مختلف کشور برای پاسخ به سوالات خود به صورت حضوری اقدام نموده و این امر باعث صرف هزینه و زمان زیادی برای دانشجویان این واحد می شد.

سامانه تیکتینگ برای تسهیل در ارتباط بین دانشجویان و کارشناسان پشتیبانی این واحد دانشگاه آزاد ایجاد شده و افراد می توانند با ورود به سایت support.iauec.ac.ir از امکانات این سامانه بهره مند شوند. افراد در ادامه مقاله با نحوه ثبت درخواست در سایت تیکتینگ و مراحل دریافت پاسخ در سامانه تیکتینگ آشنا شده و در مورد تغییر رمز عبور سایت تیکتینگ دانشگاه آزاد اطلاعات مناسبی را کسب می کنند.

برای ورود به سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد کلیک کنید.

برای ورود به سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد به نشانی support.iauec.ac.ir کلیک کنید.

معرفی سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد

کارشناسان بخش های مختلف پشتیبانی دانشگاه آزاد معمولا با سیل عظیمی از مراجعات حضوری، پیام های متنی، ایمیل و تماس تلفنی مواجه شده و برای پاسخ به همه این پیام ها و درخواست ها در همه ساعات کاری به مشکل می خوردند. به همین دلیل سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد برای تسهیل در ارتباط بین دانشجویان و کارشناسان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ایجاد شد.

سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد یکی از راه های ارتباطی دانشجویان با کارشناسان بخش های مختلف دانشگاه آزاد بوده و دانشجویان می توانند از طریق این سامانه، سوالات و مسائل و مشکلات خود را با پشتیبانی دانشگاه مطرح نموده و منتظر دریافت پاسخ باشند. کارشناسان بخش های مختلف دانشگاه آزاد سوالات را بررسی نموده و ظرف مدت 24 ساعت پاسخ تیکت دانشجویان را در سامانه درج می کنند.

کلیه مراحل ثبت نام و آموزش دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد به صورت مجازی انجام گرفته و گاها دانشجویان از نقاط مختلف کشور نسبت به تحصیل در واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اقدام می کنند. بنابراین به دلیل مسافت طولانی که برخی از دانشجویان با واحد الکترونیک دانشگاه آزاد دارند، پاسخ به سوالات و رفع اشکال به صورت حضوری مشکلات زیادی را برای این افراد به وجود آورده که از طریق سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد این مشکل حل شده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری دانشجویان نمی باشد.

دانشجویان هنگام معرفی سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد باید به این نکته توجه کنند که سامانه تیکتینگ واحد الکترونیک دانشگاه آزاد تنها برای رفع مشکلات دانشجویان ایجاد شده و این سامانه برای پرداخت شهریه، انتخاب واحد و برگزاری کلاس های آموزش از راه دور نمی باشد. بنابراین دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه ازاد به صورت مجازی آموزش دیده و از طریق ورود به سایت support.iauec.ac.ir می توانند تنها سوالات خود را مطرح و جواب را در سامانه مشاهده می کنند. آمار و ارقام ارائه شده از طریق دانشگاه آزاد بیانگر رضایت دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد از سامانه تیکتینگ بوده و این سامانه در ماه های اخیر کاملا مفید و موفق عمل کرده است.

راهنمای ورود به سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد

سامانه تیکتینگ واحد الکترونیک دانشگاه آزاد برای رفع مشکلات دانشجویان دانشگاه آزاد ایجاد شده و به دانشجویان این امکان را می دهد به صورت غیرحضوری سوالات و مشکلات خود را مطرح نموده و ظرف مدت 24 ساعت پاسخ سوالات خود را از طریق سامانه مذکور دریافت کنند. اکثر داوطلبان دانشگاه آزاد و عادی می توانند در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد و قسمت پاسخگویی سوالات خود را بپرسند. در ادامه مقاله راهنمای ورود به سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد ارائه شده است.

دانشجویان برای ورود به سامانه پاسخگویی تیکتینگ واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد می توانند نشانی اینترنتی support.iauec.ac.ir را در مرورگر خود وارد کنند. پس از ورود به سایت support.iauec.ac.ir، افراد باید زبان مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بخش شناسه کاربری، کد دانشجویی و در بخش رمز عبور، کد ملی و در نهایت کد امنیتی مشخص شده را در بخش های مشخص وارد نموده و روی گزینه ورود کلیک کنند.

راهنمای ورود به سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد

ذکر این نکته لازم است که دانشجویان جدیدی که هنوز شماره دانشجویی خود را دریافت نکردند، می توانند در هر دو قسمت شناسه کاربری و رمز عبور، کد ملی خود را وارد نموده تا وارد سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد شده و سوال خود را مطرح کنند. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امکانات سایت ساجد، مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

نحوه ثبت درخواست در سایت تیکتینک

سیستم تیکتینگ واحد الکترونیک دانشگاه آزاد برای تسهیل در ارتباط بین دانشجویان و کارشناسان پشتیبانی دانشگاه آزاد ایجاد شده و دانشجویان می توانند از طریق این سامانه، نسبت به رفع ابهامات و اشکالات خود اقدام نموده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری و معطل ماندن در بخش های مختلف پشتیبانی دانشگاه آزاد نمی باشد. در ادامه نحوه ثبت درخواست در سایت تیکتینک ارائه شده است.

همانگونه که اشاره شد، افراد برای ورود به سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد می توانند از طریق آدرس اینترنتی support.iauec.ac.ir صفحه ورود به سیستم پاسخگویی دانشگاه آزاد را مشاهده نموده و بعد از وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور خود می توانند وارد سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد شوند. دانشجویان بعد از ورود به سایت support.iauec.ac.ir می بایست بر روی گزینه تیکت جدید کلیک نموده تا نسبت به ایجاد تیکت جدید اقدام کنند.

نحوه ثبت درخواست در سایت تیکتینک

افراد در این بخش می بایست دپارتمان/ گروه را بر روی گزینه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی قرار داده و در ادامه دسته بندی تیکت را از بین سه گزینه امور سامانه دانش آموختگی، سایر امور مرتبط با سما و سایر موارد انتخاب نموده و سوال خود را در بخش پیغام وارد کنند. در ادامه افراد باید بعد از انتخاب میزان اهمیت پیام، اگر نیاز است مدارک را از طریق فایل های الحاقی وارد نموده و در نهایت بر روی گزینه ارسال تیکت کلیک کنند.

نحوه ثبت درخواست در سایت تیکتینک

افراد بعد از اینکه اعلان ارسال تیکت را دریافت نمودند، می بایست بر روی گزینه بازگشت به آرشیو تیکت ها کلیک نموده و منتظر دریافت پاسخ تیکت خود ظرف مدت 48 ساعت باشند. البته گاهی ممکن است افراد بیشتر از 48 ساعت برای دریافت پاسخ تیکت خود منتظر بمانند. توصیه می کنیم داطولبان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سایت سلامت دانشگاه ازاد مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

مراحل دریافت پاسخ در سامانه تیکتینگ

ثبت نام و انتخاب واحدهای رشته تحصیلی دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد به صورت کاملا غیر حضوری و مجازی صورت گرفته و سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد نیز برای پاسخ دهی غیرحضوری و رفع مشکلات و معضلات دانشجویان ایجاد شده و دانشجویانی که نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد الکترونیکی اقدام کرده اند، می توانند از مزایای این سامانه بهره ببرند.

همانگونه که اشاره شد، مراحل ورود به سیستم تیکتینگ دانشگاه آزاد بسیار ساده بوده و افراد با ورود به سایت support.iauec.ac.ir و با وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور خود می توانند وارد سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد شده و نسبت به ایجاد اولین تیکت خود در این سامانه اقدام کنند. مراحل دریافت پاسخ در سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد بدین صورت بوده که افراد می بایست مطابق با تصویر زیر، بر روی گزینه تیکت ها کلیک نموده تا وارد آرشیو تیکت های سامانه مذکور شوند.

مراحل دریافت پاسخ در سامانه تیکتینگ

  • در ادامه افراد می بایست بر روی عنوان تیکت مورد نظر خود کلیک نموده و در صورتی که کارشناسان واحد پشتیبانی پاسخ تیکت را وارد نموده باشند، آن را مشاهده کرده و در صورت لزوم نسبت به ایجاد پیام جدید در این تیکت اقدام کنند.

مراحل دریافت پاسخ در سامانه تیکتینگ

در این بخش افراد اطلاعاتی نظیر سمت پشتیبان، ساعت و تاریخ پاسخ پشتیبان و وضعیت تیکت را به دست آورده و در صورتی که پاسخ سوال خود را به درستی دریافت نکردند، می توانند پیام جدیدی را در همان تیکت درج نموده و منتظر دریافت پاسخ پشتیبان باشند. معمولا پشتیبان ظرف 48 ساعت به تیکت دانشجویان پاسخ داده ولی گاهی ممکن است افراد برای دریافت پاسخ تیکت خود کمی بیشتر منتظر بمانند.

تغییر رمز عبور سایت تیکتینگ دانشگاه آزاد

سامانه تیکتینگ واحد الکترونیک دانشگاه آزاد مختص دانشجویانی است که به صورت مجازی و آموزش از راه دور تحصیل نموده و این سامانه برای حل مشکلات و رفع سوالات و ابهامات و پیگیری درخواست اقداماتی مانند وام شهریه دانشگاه آزاد دانشجویان این دانشگاه ایجاد شده و تاکنون رضایت اکثر دانشجویان را جلب کرده است. در نتیجه داوطلبان به منظور تغییر رمز عبور سایت تیکتینگ دانشگاه آزاد می توانند اقدام نمایند.

افراد برای ورود به سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد می بایست آدرس اینترنتی support.iauec.ac.ir را از طریق مرورگر خود وارد نموده تا باکس ورود به سامانه پاسخگویی دانشگاه آزاد برای آنان نمایش داده شود. دانشجویان بعد از ورود به سایت support.iauec.ac.ir و با وارد کردن شناسه کاربری که شماره دانشجویی آنان بوده و رمز عبور که کد ملی دانشجویان می باشد، می توانند وارد سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد شوند.

  • رمز عبور سایت تیکت دانشگاه آزاد کد ملی دانشجویان بوده و ممکن است افراد بخواهند نسبت به تغییر رمز عبور سایت تیکتینگ دانشگاه آزاد اقدام کنند. افراد برای تغییر رمز عبور سامانه تیکتینگ می بایست ابتدا کلیه مراحل ورود به سامانه تیکتینگ را مطابق با مراحل گفته شده طی کنند. سپس افراد باید بر روی گزینه تغییر رمز عبور کلیک نموده تا در صفحه جدید رمز عبور خود را تغییر دهند.

تغییر رمز عبور سایت تیکتینگ دانشگاه آزاد

  • در این بخش افراد می بایست مطابق با تصویر زیر، رمز عبور قبلی، رمز عبور جدید، تکرار رمز عبور و کد امنیتی را وارد نموده و بر روی گزینه بروزرسانی کلیک کنند.

تغییر رمز عبور سایت تیکتینگ دانشگاه آزاد

  • افراد بعد از تغییر رمز عبور سایت تیکتینگ می بایست از ایمیل و رمز عبور جدید خود برای ورود به سامانه تیکتینگ استفاده کنند. دانشجویان می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را در جای مطمئنی نگهداری نموده چرا که در صورت فراموشی شناسه کاربری و رمز عبور برای ورود به سایت تیکتینگ دچار مشکل خواهند شد. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سامانه ساهم دانشگاه ازاد مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

سایر امکانات سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد

یکی از امکانات سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد، امکان ایجاد تیکت برای بخش های مختلف پشتیبانی دانشگاه آزاد بوده و دانشجویان می توانند از طریق این سامانه سوالات خود را با کارشناس پشتیبانی فنی، کارشناس امور دانشجویی، کارشناس امور مالی، کارشناس امور پژوهشی، کارشناس مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، کارشناس امور بایگانی، مدیر گروه و کارشناس گروه مطرح نموده و منتظر دریافت پاسخ ظرف 48 ساعت بمانند.

برای توضیح سایر امکانات سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد در ابتدا می توان گفت دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد امکان تغییر رمز عبور خود را دارند و می بایست ابتدا با ورود به سایت support.iauec.ac.ir وارد سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد شده و نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کنند. تغییر رمز عبور امری ضروری بوده و امنیت ورود به سامانه را برای دانشجویان بالا می برد.

سایر امکانات سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد بدین صورت بوده که افراد بعد از ورود به سامانه از طریق فهرست امکان دسترسی به بخش های مختلف را خواهند داشت. اولین گزینه ای که افراد در فهرست سایت مشاهده می کنند داشبورد بوده که اطلاعاتی نظیر زمان و آی پی ورود قبلی کاربر به سامانه و گزینه تیکت جدید و آمار تیکت ها درج شده است.

دانشجویان از طریق گزینه پایگاه دانش امکان دسترسی به فایل های آموزشی را پیدا نموده و این پایگاه دانش به مرور به روز شده و مطالب جدیدتری برای بالابردن سطح دانش دانشجویان در آن قرار می گیرد. دانشجویان می توانند از گزینه تیکت ها برای مشاهده همه تیکت ها استفاده نموده و دیگر گزینه مشاهده شده در فهرست، تنظیمات بوده که افراد از طریق این گزینه می توانند وارد پروفایل خود شده و با ثبت ایمیل خود نسبت به دریافت پاسخ تیکت ها اطلاع پیدا کنند.

دانشجویان از باکس سرچ سامانه تیکتینگ دانشگاه آزاد برای جستجو در میان تیکت ها می توانند استفاده نموده و درواقع این گزینه زمانی کاربرد داشته که تیکت های دانشجویان زیاد شده و پیدا کردن تیکت مورد نظر اندکی سخت باشد. در نهایت افراد از طریق گزینه خروج می توانند نسبت به خروج از اکانت خود اقدام کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو