سامانه اصالت سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد pc.iaun.ac.ir+ آموزش تصویری

سامانه اصالت سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد pc.iaun.ac.ir+ آموزش تصویری


منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/9

11:24


سامانه اصالت سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد به منظور ارتقا کیفیت پروپوزال، پایان نامه و رساله های دانشجویان و همچنین جلوگیری از سرقت علمی و ادبی راه اندازی شده است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای ورود به سایت مشابهت یاب به نشانی pc.iaun.ac.ir باید ابتدا اقدام به احراز هویت در این سامانه نمایند.

با توجه به اهمیت بالای امور پژوهشی و تعداد بالای مقالات علمی، دانشگاه آزاد برای جلوگیری از کپی برداری و سرقت ادبی و همچنین بهبود کیفیت مقالات و مطالعات دانشجویان در راستای ارائه پروپوزال، پایان نامه و رساله اقدام به راه اندازی سامانه مشابهت یاب نموده است.

با استفاده از سامانه اصالت سنج درصد مشابهت با سایر مقالات و منابع الکترونیکی بررسی می شود. حد مجاز درصد مشابهت برای پایان نامه های مقطع ارشد در این سامانه زیر 20 درصد و برای رساله های دکتری زیر 10 درصد می باشد. در صورتی که مشابهت بیش از این مقدار باشد، پایان نامه و رساله برگشت می خورد و دانشجو باید پس از اصلاح مجدد فایل مربوطه را در این سامانه برای اصالت سنجی بارگذاری نماید.

برای ورود به سایت مشابهت یاب دانشگاه آزاد کلیک کنید.

برای ورود به سامانه pc.iaun.ac.ir و استفاده از امکانات آن برای مشابهت یابی کلیک کنید.

معرفی سامانه اصالت سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد pc.iaun.ac.ir

دانشگاه آزاد برای ارزشیابی پروپوزال ها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویان اقدام به معرفی سامانه اصالت سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد pc.iaun.ac.ir نموده است تا با استفاده از امکانات این سایت از هر گونه سرقت علمی و ادبی جلوگیری نماید. مهم ترین نوع سرقت ادبی که در این سامانه مورد برررسی قرار می گیرد کپی برداری می باشد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی پس از بارگذاری فایل خود در این سامانه معمولا بعد از بیست دقیقه می توانند نتیجه مشابهت یابی را مشاهده نمایند. زمان دریافت نتیجه، در این سامانه میزان تشابه کل با سایر منابع اعلام می شود که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری حد مجاز قبولی آن متفاوت است.

در صورتی که درصد تشابه کل برای دانشجویان ارشد 20 درصد به بالا باشد، حد مجاز قبولی در اصالت سنجی را دریافت نخواهند کرد و باید بعد از ویرایش، مجددا فایل خود را در این سامانه بارگذاری نمایند. برای دانشجویان دکتری هم به همین ترتیب است با این تفاوت که درصد تشابه باید زیر 10 درصد باشد.

همچنین دانشجویان می توانند پیش از اصالت سنجی در بخش جست و جو پایان نامه ها، مطالب مشابه را مشاهده نمایند. علاوه بر این مشاهده مقالات، پروپوزال و پایان نامه های مشابه می تواند اطلاعات دانشجویان را افزایش دهد و از انتخاب موضوعات تکراری برای پروپوزال جلوگیری نماید.

راهنمای ورود به سایت مشابهت یاب پایان نامه دانشگاه آزاد

در حال حاضر ورود به سامانه اصالت سنج دانشگاه آزاد به دو روش امکان پذیر است. روش اول ورود مستقیم به این سامانه با استفاده از نام کاربری و رمز عبور است و روش دوم ورود به این سامانه از طریق احراز هویت می باشد که بر اساس اعلام سایت مشابهت یاب دانشگاه آزاد، ورود به این سامانه به زودی فقط از طریق احراز هویت امکان پذیر خواهد شد و گزینه ورود مستقیم برداشته می شود. در ادامه به بررسی این دو روش پرداخته شده است.

  • برای ورود مستقیم به این سامانه ابتدا از طریق آدرس pc.iaun.ac.ir وارد صفحه مربوطه شوید و بر روی گزینه ورود به سامانه اصالت سنج کلیک کنید.

 ورود به سایت مشابهت یاب پایان نامه دانشگاه آزاد

  • سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک نمایید.

 ورود به سایت مشابهت یاب پایان نامه دانشگاه آزاد

  • در صورتی که پیش از این در سامانه عضو نشده بودید، گزینه عضویت در سامانه را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده یک نام کاربری و رمز عبور برای خود انتخاب نمایید.

 ورود به سایت مشابهت یاب پایان نامه دانشگاه آزاد

  • پس از ورود به سامانه از این طریق می توانید نسبت به بارگذاری فایل خود برای مشابهت یابی اقدام نمایید.

راهنمای تصویری ورود به سایت اصالت سنج از طریق احراز هویت

  • برای ورود از طریق احراز هویت بر روی گزینه ورود به سامانه احراز هویت کلیک کنید.

ورود به سایت اصالت سنج از طریق احراز هویت

  • در این مرحله در بخش نام کاربری کد ملی خود را وارد کنید و گزینه بعدی را انتخاب کنید. در این مرحله از شما رمز عبور خواسته می شود. اگر پیش از این نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نموده اید می توانید رمز عبور خود را وارد کنید. در غیر این صورت فراموشی رمز عبور را انتخاب نمایید.

ورود به سایت اصالت سنج از طریق احراز هویت

  • کد احراز هویت به شماره ای که در سامانه ساجد ثبت کرده اید ارسال خواهد شد. کد را وارد کنید و سپس رمز عبور جدیدی را برای خود انتخاب کنید. بدین ترتیب می توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور جدید وارد سایت شوید.

نحوه جستجو پایان نامه در سایت اصالت سنج دانشگاه آزاد

دانشجویان می توانند از طریق سامانه مشابهت یاب، مقاله های مرتبط با حیطه پژوهش خود را شناسایی کنند و از انتخاب موضوع تکراری اجتناب نمایند. در واقع دانشگاه آزاد با راه اندازی این سامانه علاوه بر ارزشیابی محتوای پایان نامه ها و رساله ها از ایجاد موضوعات تکراری برای نگارش مقاله جلوگیری می نماید. در ادامه به بررسی نحوه جستجو پایان نامه در سایت اصالت سنج دانشگاه آزاد پرداخته می شود.

نحوه جستجو پایان نامه در سایت اصالت سنج دانشگاه آزاد به این صورت است که ابتدا وارد سایت مشابهت یاب دانشگاه آزاد به نشانی pc.iaun.ac.ir می شوید. بدون نیاز به اینکه وارد پورتال خود شوید و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید، در همان انتهای صفحه نخست، نام پایان نامه یا کلمات کلیدی مرتبط را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس بر روی عبارت جست و جو کلیک کنید.

جستجو پایان نامه در سایت اصالت سنج دانشگاه آزاد

  • سپس نتایج یافت شده برای عبارت سرچ شده توسط شما نمایش داده خواهد شد. تعداد مطالب یافت شده به همراه نام کامل مقالات، شماره مقاله، نام نویسندگان و بخشی از چکیده هر مقاله به صورت کامل قابل رویت خواهد بود.

نحوه اصالت سنجی پایان نامه در سایت مشابهت یاب دانشگاه آزاد

دانشجویان تحصیلات تکمیلی بعد از ورود به سایت مشابهت یاب دانشگاه آزاد باید فایل پایان نامه خود را در این سامانه بارگذاری نمایند تا درصد تشابه آن ها رویت شود. همانطور که پیش تر اشاره شد، حد مجاز درصد تشابه برای پایان نامه کارشناسی ارشد زیر 20 درصد و برای دانشجویان دکتری زیر 10 درصد می باشد. طی فرایند اصالت سنجی ابتدا کپی بودن مطلب و سپس بازنویسی و ترجمه متون بررسی می شوند.

موارد ذکر شده در نحوه اصالت سنجی پایان نامه در سایت مشابهت یاب دانشگاه آزاد، درصد تشابه را بالا می برند و دانشجویان باید سعی کنند از هرگونه کپی برداری، بازنویسی و یا ترجمه سایر مطالب جدا خودداری نمایند. با اطمینان از رعایت تمامی این موارد فایل را در سامانه مشابهت یاب بارگذاری شود.

 اصالت سنجی پایان نامه در سایت مشابهت یاب دانشگاه آزاد

  • پس از گذشت حدود بیست دقیقه نتایج قابل دسترسی خواهند بود. در صفحه اعلام نتایج درصد تشابه کل و میزان درصد تشابه به هر یک از منابع موجود در سامانه اصالت سنج قابل مشاهده خواهد بود.

 اصالت سنجی پایان نامه در سایت مشابهت یاب دانشگاه آزاد

سایر امکانات سامانه اصالت سنجش دانشگاه آزاد

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، سامانه اصالت سنج دانشگاه آزاد همانند سامانه همانندجو امکان ارزشیابی پروپوزال ها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویان را فراهم کرده است و با استفاده از سایر امکانات سامانه اصالت سنجش دانشگاه آزاد از هرگونه سرقت ادبی و علمی از جمله کپی برداری و بازنویسی سایر مقالات و یا ترجمه مقالات خارجی جلوگیری خواهد شد.

از طرفی با استفاده از جست و جوی پیشرفته این سامانه، می توان مقالات موجود در زمینه پژوهش را یافت کرد و ضمن بهره گیری از مطالب مفید، از انتخاب موضوع تکراری و یا باز نویسی از روی آن ها جدا خودداری نمود. این امکانات سایت مشابهت یاب باعث شده تا پژوهش های دانشجویان با دقت بیشتری انجام شود و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو