راهنمای ثبت نام و استفاده از سامانه طلوع حوزه علمیه auth.hozehkh.com+ آموزش تصویری

راهنمای ثبت نام و استفاده از سامانه طلوع حوزه علمیه auth.hozehkh.com+ آموزش تصویری


منبع: ساعد نیوز

5

1402/8/7

00:07


سامانه طلوع حوزه علمیه خراسان به نشانی auth.hozehkh.com جهت تسهیل دریافت مطالب تحصیلی، آموزشی، برگزاری کلاس ها و ثبت نام طلاب طراحی شده است. لازم به ذکر است که برای استفاده از این امکانات کاربران باید پس از ورود به سایت طلاب، ابتدا ثبت نام کرده و سپس وارد پرتال خود شوند.

سامانه طلوع حوزه علمیه خراسان به نشانی auth.hozehkh.com چندی پیش به عنوان سامانه جدید پرتال طلاب راه اندازی شد. هدف از طراحی این سایت، اضافه کردن امکانات بیشتر نسبت به پرتال قدیمی و یکپارچه سازی ورود طلاب به حساب های کاربری خود می باشد. بدین ترتیب ارائه محتواهای تحصیل، آموزشی، ثبت نام طلاب و ... بسیار راحت تر از گذشته خواهد بود.

بر این اساس لازم است تا کاربران گرامی با نحوه ثبت نام و ورود در سایت طلوع حوزه علمیه آشنایی داشته باشند تا بتوانند از امکانات این سامانه بهره مند شوند. به همین منظور در ادامه این مقاله علاوه بر ارائه راهنمای ثبت نام و ورود، نحوه ثبت نام در سایت طلوع حوزه علمیه همچنین روش دریافت رمز عبور در صورت فراموشی و سایر امکانات سامانه مذکور توضیح داده شده است.

معرفی سامانه طلوع حوزه علمیه auth.hozehkh.com

با الکترونیکی شدن بسیاری از فرایندها و برنامه های آموزشی، حوزه علمیه خراسان نیز بستری را برای دسترسی هر چه بهتر جامعه حوزوی خود فراهم کرده است. بدین منظور سایتی تحت عنوان سامانه طلوع حوزه علمیه طراحی شد که در آن آموزش سریع و آسان، برگزاری کلاس های آنلاین، آزمون الکترونیک، ثبت نام حوزه علمیه برادران و ... امکانپذیر می باشد.

در معرفی سامانه طلوع حوزه علمیه auth.hozehkh.com باید گفت که این سامانه در واقع نسخه جدید پرتال قدیم طلاب خراسان است که پیشرفته تر شده و به صورت واکنش گرا به تمامی کاربران خود خدمات ارائه می دهد. نکته حائز اهمیت آن است که این پرتال با انواع دستگاه های گوشی تلفن همراه سازگاری داشته و برای ورود به آن نیاز نیست که حتما از سیستم عامل ویندوز استفاده شود.

همچنین باید ذکر کرد که ورود به سایت طلاب auth.hozehkh.com برای تمامی اساتید، مدارس، کارکنان و اتوماسیون امکانپذیر بوده و کافی است که کاربران اطلاعات را در صفحه اصلی وارد کنند. مزیت بزرگ سامانه مذکور، یکپارچه سازی ورود کاربران و کاهش مشکلات به وجود آمده در سامانه قبلی می باشد.

راهنمای ورود به سامانه طلوع حوزه علمیه

همانطور که ذکر شد، با وجود سایت auth.hozehkh.com طلاب خراسان مجبور نیستند که برای انجام امور تحصیلی، ثبت نام و یا به طور کلی فعالیت های آموزشی به صورت حضوری به کلاس یا حوزه مراجعه کنند و از مزایای این سایت همانند سامانه سماوات حوزه علمیه که با هدف انجام آنلاین امور آموزشی طلاب راه اندازی شده، ایجاد سهولت در انجام امور مربوطه می باشد و کافی است که وارد این سامانه یکپارچه شده و به امور مربوطه بپردازند.

گفتنی است که کاربران سامانه مذکور ابتدا باید عضویت خود را به ثبت برسانند. در این صورت به آن ها یک کلمه عبور تعلق می گیرد که با وارد کردن آن به همراه نام کاربری که همان کد ملی است می توانند وارد حساب خود شوند. برای آشنایی بیشتر راهنمای ورود به سامانه طلوع حوزه علمیه ارائه شده است.

  • کاربر ابتدا باید سامانه طلوع حوزه علمیه خراسان به نشانی auth.hozehkh.com را در مرورگر خود جستجو کند

راهنمای ورود به سامانه طلوع حوزه علمیه

  • پس از مشاهده سیستم ورود یکپارچه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان بایستی نام کاربری یا کد ملی و کلمه عبور را در فیلدهای مربوطه وارد کرد

راهنمای ورود به سامانه طلوع حوزه علمیه

کاربران گرامی توجه داشته باشند که برای اطلاع از آخرین دوره های آموزشی می بایست به سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به نشانی lms2.hozehkh.com مراجعه کنند. در این سامانه عنوان تمامی دوره ها و جزئیات آن ها قابل مشاهده است و پس از انتخاب دوره می توان روی گزینه ورود واقع شده در سمت چپ سامانه کلیک کرد.

نحوه ثبت نام در سایت طلوع حوزه علمیه

با توجه به توضیحات فوق مشخص شد که برای ورود به سایت طلاب ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرد. جهت انجام این کار به اطلاعاتی همچون کد ملی و تاریخ تولد نیاز است. برای آشنایی بیشتر طلاب گرامی در زیر راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در سایت طلوع حوزه علمیه به صورت گام به گام ارائه خواهد شد.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در سامانه طلوع حوزه علمیه

  • مرحله اول ورود به سایت طلاب به آدرس auth.hozehkh.com و کلیک بر روی گزینه " ثبت نام " می باشد.

نحوه ثبت نام در سایت طلوع حوزه علمیه

  • در اینجا باید کد ملی و تاریخ تولد اعم از سال، ماه و روز را وارد کرد.

نحوه ثبت نام در سایت طلوع حوزه علمیه

  • حل نوبت به درج نام، نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر، تاریخ تولد، جنسیت، مذهب، و شماره تلفن همراه که به اسم خود کاربر می رسد.

نحوه ثبت نام در سایت طلوع حوزه علمیه

پس از انجام مراحل فوق و کلیک بر روی گزینه " تائید" یک کد به شماره تلفنی که در فرم قبلی وارد شده است، ارسال خواهد شد. این کد به منزله رمز عبور می باشد و کاربر از این پس برای ورود می تواند از آن استفاده کند. توصیه می شود که علاوه بر رعایت نحوه ثبت نام در سایت طلوع حوزه علمیه ذکر شده، در زمان ورود فیلترشکن دستگاه خاموش باشد.

مراحل ثبت نام اتباع در سامانه طلوع حوزه علمیه

یکی از مزایای تحصیل در حوزه علمیه خراسان، استفاده از امکانات بسیار خوبی است که در سامانه طلوع حوزه علمیه فراهم شده است، که علاوه بر طلاب ایرانی، طلاب اتباع هم می توانند در سایت مذکور ثبت نام کرده و از خدمات آن استفاده نمایند. این افراد باید ابتدا درخواست خود را در این سامانه به ثبت برسانند تا در صورت تائید کارشناسان، عضویت آن ها امکان پذیر شود. مراحل ثبت نام اتباع در سامانه طلوع حوزه علمیه به شرح زیر است.

راهنمای تصویری مراحل ثبت نام اتباع در سامانه طلوع حوزه علمیه

  • پس از ورود به صفحه اصلی سایت auth.hozehkh.com جهت ثبت نام اتباع در سامانه طلوع حوزه علمیه باید روی گزینه " ثبت نام " کلیک کرد

مراحل ثبت نام اتباع در سامانه طلوع حوزه علمیه

  • سپس در صفحه نمایش داده شده می بایست گزینه " اینجا " را انتخاب نمود.

مراحل ثبت نام اتباع در سامانه طلوع حوزه علمیه

  • در اینجا لازم است شماره موبایل به همراه عبارت امنیتی وارد و سپس بر روی عبارت " مرحله بعد" کلیک شود.

مراحل ثبت نام اتباع در سامانه طلوع حوزه علمیه

  • سپس یک کد تایید یکبار مصرف به شماره موبایل وارد شده پیامک می شود که باید آن را فیلدهای زیر وارد کرد.

مراحل ثبت نام اتباع در سامانه طلوع حوزه علمیه

  • در مرحله بعد می بایست نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، محل تولد، جنسیت، مذهب، ملیت، و اطلعات مربوط به کد مرکز خدمات و کد طلبگی وارد شود.

مراحل ثبت نام اتباع در سامانه طلوع حوزه علمیه

بعد درج اطلاعات فوق با انتخاب گزینه "ثبت درخواست جدید"، فرایند عضویت در سایت با موفقیت به اتمام می رسد و به شخص رمز عبور داده خواهد شد. لازم به ذکر است که شماره وارد شده در فیلد مربوط به شماره موبایل در صفحه ثبت نام اتباع در سامانه طلوع حوزه علمیه باید به نام خود کاربر باشد تا کد را در اسرع وقت دریافت و در محل وارد کند.

دریافت رمز عبور جدید سامانه طلوع حوزه علمیه

از جمله اطلاعات لازم برای ورود به سایت طلاب، رمز عبور است. این رمز برای هر کاربر به طور اختصاصی تعیین شده و در زمان ثبت نام به او ارائه می شود. با این حال ممکن است که برخی از طلاب رمزعبور خود را فراموش کرده و در زمان ورود به حساب کاربری دچارمشکل می شوند.

در صورت وقوع چنین مشکلی جای نگرانی نبوده و نیازی نیست که به سازمان مراجعه یا تماس گرفت. بلکه در auth.hozehkh.com گزینه ای برای این منظور در نظر گرفته شده است که با کلیک بر روی آن به راحتی می توان کلمه عبور را بازیایی کرد. راهنمای زیر نحوه دریافت رمز عبور جدید سامانه طلوع حوزه علمیه را توضیح داده است.

راهنمای تصویری نحوه دریافت رمز عبور جدید سامانه طلوع حوزه علمیه

  • در صفحه اصلی پرتال سامانه طلوع حوزه علمیه باید بر روی گزینه " دریافت رمز عبور جدید " کلیک کرد.

دریافت رمز عبور جدید سامانه طلوع حوزه علمیه

  • سپس می بایست کد ملی یا نام کاربری به همراه شماره موبایل و کد امنیتی نمایش داده شده در فیلدهای مربوطه وارد شود.

دریافت رمز عبور جدید سامانه طلوع حوزه علمیه

بعد از انتخاب عبارت " دریافت رمز عبور "، رمز جدید برای شماره تلفن وارد شده ارسال خواهد شد. گرچه تعداد دفعات بازیابی رمز عبور در این سامانه محدودیت ندارد، اما توصیه می شود که کاربراین جهت پیشگیری از احتمال فراموشی و نیاز به انجام مراحل فوق، رمز جدید را در جایی ذخیره کنند.

امکانات سامانه طلوع حوزه علمیه

  • در توضیحات بالا تا حدودی به امکانات سامانه طلوع حوزه علمیه پرداخته شد. علاوه بر این موارد، یکی دیگر از خدمات بسیار خوب این سامانه آن است که کاربران پس از ورود به پرتال خود می توانند محتواهای آموزشی را در قالب فایل صوتی، تصویری، متنی، پی دی اف، فایل های دانلودی و تمرین در اختیار داشته باشند.

  • همچنین در این سامانه همانند سامانه سخا به منظور تسهیل ارائه مطالب آموزشی، شرکت در کلاس های آنلاین با حضور مدرس به صورت زنده امکانپذیر خواهد بود. برای این منظور لازم است تا طلاب بر اساس تاریخ و ساعت آموزشی اعلام شده برای ورود به سایت طلاب اقدام کرده و در کلاس مربوطه حاضر شود.

  • از دیگر امکانات سامانه طلوع حوزه علمیه می توان به شرکت آزمون الکترونیک اشاره کرد. این آزمون ها ممکن است به صورت تستی یا تشریحی برگزار شوند. علاوه بر این، با مراجعه به سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان می توان تمامی دوره های آموزشی را مشاهده و در آن ها شرکت نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو