معرفی گوشی شیائومی 14 پرو؛ تغییرات بسیار کم نسبت به قبل

معرفی گوشی شیائومی 14 پرو؛ تغییرات بسیار کم نسبت به قبل


منبع: پلازا

2

1402/8/8

13:41


معرفی گوشی شیائومی 14 پرو؛ تغییرات بسیار کم نسبت به قبل

گوشی شیائومی 14 پرو به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار این برند چینی به‌تازگی معرفی شده است. با پلازا همراه باشید تا بیشتر با مشخصات و تغییرات نسخه پرو نسل ۱۴ موبایل های شیائومی بیشتر آشنا شویم.

شیائومی 14 پرو و شیائومی 14 اولین گوشی‌های جهان هستند که با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه می‌شوند. با وجود این که این گوشی تغییرات خیلی زیادی نسبت به شیائومی 13 پرو نداشته اما شیائومی همچنان آن را از چند نظر بهبود داده است. از جمله مهمترین تغییرات نیز باید به عرضه این گوشی با سیستم‌عامل جدید HyperOS اشاره کنیم. در ادامه این مطلب می‌توانید با ویژگی های گوشی شیائومی 14 پرو آشنا شوید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی موبایل شیائومی ۱۴ پرو

ویژگی‌هاگوشی شیائومی 14 پرو
نمایشگر6.73 اینچی LTPO امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1440p
پردازندهاسنپدراگون 8 نسل 3
سیستم عاملHyperOS
حافظه/رم12/16 گیگابایت رم | حافظه 256/512 گیگابایت یا 1 ترابایت
دوربین‌‌ها50 + 50 + 50 با زوم اپتیکال 3.2 برابر
دوربین سلفی32
باتری4900 میلی‌آمپر با شارژ 120 وات
قیمتاز 680 دلار

معرفی گوشی شیائومی 14 پرو

شیائومی با معرفی این گوشی تلاش کرده تا جای ممکن همان تجربه مدل‌های قبلی را با بهبود چند بخش جزئی به کاربران ارائه دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی ۱۴ پرو آشنا شویم.

طراحی گوشی Xiaomi 14 Pro

طراحی گوشی نسبت به قبل تغییر زیادی نداشته است. گوشی همچنان فرم قبلی خود را حفظ کرده اما با این تفاوت که دیگر خبری از قاب خمیده نیست و در عوض شما با یک قاب کاملا تخت شبیه به آیفون روبه‌رو هستید. این قاب دارای پوشش براق است و به‌اندازه قابل توجهی جلب توجه می‌کند. با این حال گوشی دارای یک نسخه تیتانیومی هم هست که در آن نسخه قاب گوشی دارای پوشش مات و همانطور که حدس زدید از جنس تیتانیوم خواهد بود.

دوربین گوشی شیائومی 14 پرو

در بخش پشتی دستگاه نیز ماژول دوربین مانند قبل در یک جزیره مربعی شکل قرار گرفته و کمی از بدنه گوشی برآمدگی دارد. گوشی همچنین علاوه بر رنگ تیتانیومی در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز نیز عرضه می‌شود اما این رنگ‌ها دارای قاب آلومینیومی خواهند بود.

نمایشگر گوشی موبایل شیائومی ۱۴ پرو

اندازه و رزولوشن نمایشگر همچنان مثل قبل است. در شیائومی 14 پرو یک پنل 6.73 اینچی با رزولوشن 1440p و رفرش‌ریت 120 هرتز و پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 از شما استقبال می‌کند با این تفاوت که روشنایی حداکثری آن بیشتر از قبل است. روشنایی حداکثری نمایشگر 13 پرو به 1900 نیت می‌رسد اما نمایشگر شیائومی 14 پرو قادر است به حداکثر 3000 نیت دست پیدا کند که فعلا بیشترین میزان روشنایی در میان تمامی گوشی‌های موجود در بازار است. به گفته شیائومی، حاشیه‌های این پنل نیز نسبت به قبل کمتر و به فقط 1 میلی‌متر رسیده است.

سخت افزار گوشی شیائومی 14 پرو

همانطور که پیش‌بینی می‌شد پرازنده ی گوشی Xiaomi 14 Pro تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 است. تراشه‌ای که تا 30 درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به قبل دارد و مصرف باتری آن نیز به‌اندازه قابل توجهی بهینه شده است. با وجود این که این تراشه هنوز وارد بازار نشده اما انتظار داریم عملکرد پردازنده گرافیکی گوشی Xiaomi 14 Pro نیز نسبت به قبل بهبود قابل توجهی داشته باشد.

گوشی موبایل شیائومی ۱۴ پرو

از طرف دیگر حافظه داخلی و رم گوشی شیائومی 14 پرو نیز با تغییراتی همراه شده است. شیائومی پیکربندی پایه با رم و حافظه 8/128 گیگابایت را حذف کرده است و این گوشی را با رم و حافظه 12/256 گیگابایت به‌فروش می‌رساند. شما همچنین می‌توانید پیکربندی‌های گران‌تر 16/512 گیگابایتی و یک پیکربندی جدید با رم 16 گیگابایت و حافظه 1 ترابایتی را نیز به خانه ببرید.

ظرفیت باتری گوشی اما تغییری نداشته و با کمی افزایش به حدود 4900 میلی‌آمپر رسیده است. شیائومی 14 پرو مانند نسخه قبلی خود همچنان از شارژ 120 وات سیمی و شارژ 50 وات بی‌سیم و شارژ 10 وات بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند.

دوربین گوشی شیائومی 14 پرو

از مهمترین تغییرات در بخش دوربین گوشی می‌توانیم به جایگزینی سنسور 1 اینچی با یک سنسور جدید به‌نام Light Hunter 900 باشیم که با یک لنز کاستوم ساخت لایکا همراه شده است. این سنسور همچنان رزولوشن 50 مگاپیکسلی دارد ولی از دیافراگم متغیر f/1.42 تا f/4.0 پشتیبانی می‌کند. به گفته شیائومی این سنسور 44 درصد اندازه کوچک‌تری از سنسور 1 اینچی شیائومی 13 پرو دارد اما در عوض تا 80 درصد نور بیشتری جذب می‌کند و در نتیجه کیفیت تصاویر گوشی Xiaomi 14 Pro آن با نسل قبلی یکسان است.

معایب گوشی موبایل شیائومی ۱۴ پرو

از طرف دیگر دوربین‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض تغییری نکردند. در این گوشی نیز شما به یک دوربین 50 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم 3.2 برابر و یک دوربین فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ماکرو دسترسی خواهید داشت.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی Xiaomi 14 Pro

قیمت گوشی Xiaomi 14 Pro در پیکربندی پایه 4999 یوآن (حدود 680 دلار) خواهد بود. گران‌ترین پیکربندی نیز 5999 یوآن (820 دلار) قیمت خواهد داشت. با این حال این قیمت‌ها مخصوص بازار کشور چین هستند و هنوز قیمت این گوشی در بازارهای جهانی اعلام نشده است.

در حال حاضر این گوشی تنها در کشور چین قابل دسترسی است اما انتظار داریم در بهار سال آینده آن را در بازارهای جهانی و همچنین کشور خودمان نیز ببینیم؛ در آن زمان می‌توانیم به شکل کاملی به بررسی گوشی موبایل شیائومی ۱۴ پرو بپردازیم.

سخن پایانی

گوشی شیائومی 14 پرو تغییرات محدودی نسبت به قبل داشته است و بعید است بتواند نظر خیلی از صاحبان شیائومی 13 پرو را به‌خود جذب کند. با این حال بهره‌مندی از تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون 8 نسل 3 و نمایشگر با روشنایی بسیار بیشتر، از جمله مزایای گوشی شیائومی 14 پرو هستند. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو