طرز تهیه پودر موسیر حرفه ای به سادگی آب خوردن در خانه

منبع: آرگا

3

1402/8/8

18:17


اگر از علاقه مندان به آشپزی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه پودر سیر خانگی آشنا شوید. این پودر سیر چاشنی فوق العاده ای است.

پودر سیر یکی از ادویه ها و چاشنی های فوق العاده ای بوده که شما می توانید برای انواع غذاها استفاده کنید. در این بخش می توانید با طرز تهیه پودر موسیر آشنا شوید. این ادویه طعم و مزه ای فوق العاده در فست فودها دارد.

برای داشتن یک چاشنی فوق العاده می توانید در آرگا با طرز تهیه پودر گوجه فرنگی و پودر پاپریکا آشنا شوید که طعم و مزه فوق العاده دارد. این پودرها طعم و چاشنی عالی دارند.

طرز تهیه پودر سیر

 

مواد اولیه:

  • موسیر تازه

طرز تهیه پودر سیر:

برای داشتن این پودر سیر و چاشنی فوق العاده باید ابتدا موسیرهای تازه را تهیه کنید. موسیرها را پوست کنده و به خوبی آن را بشویید. در این بخش باید آن ها را به اندازه های مناسب و نازک برش دهید.

بهتر است تا موسیرها را به صورت ورقه ای برش داده و سعی کنید تا ورقه های شما تا حد امکان نازک باشند. اگر می خواهید، تندی موسیرها از بین برود می توانید آن را درون آب گذاشته و بعد از ۲۴ ساعت خارج کنید و آبکشی نمایید. در این صورت تندی و تیزی موسیرها کم خواهد شد.

روش تهیه پودر سیر

در غیر این صورت نیز بعد از ورقه ای کردن می توانید موسیرها را خشک کنید. ما توصیه می کنیم تا موسیرها را با عطر و طعم طبیعی ان خشک کنید که در همه مواقع بتوانید از آن استفاده کنید. حالا روی یک پارچه نخی موسیرها را پهن کرده و در محیطی که بخاری دارد، قرار دهید.

در صورتی که در تابستان این کار را انجام می دهید، می توانید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید. برای اینکه غبار روی سیرها را نگیرد، می توانید یک پارچه نازک دیگر روی آن قرار دهید در این صورت موسیرهای بهداشتی تری خواهید داشت.

در این مرحله از طرز تهیه پودر سیر باید چند روزی زمان دهید تا سیرها خشک شود. بعد از خشک شدن، می توانید سیرها را درون میکسر یخته و میکس کنید تا پوره ای صاف داشته باشید. توجه کنید که سیرها باید به خوبی خشک شده باشد در غیر این صورت پودر شما به زودی کپک می زند.

پودر سیر

برای خشک کردن موسیرها می توانید از فر نیز استفاده کنید. سینی را درون فر قرار داده و زمان بندی کنید. در صورتی که موسیرها خشک نشده بود، می توانید آن را مجدد زمانبندی نمایید. یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای تهیه این موسیر داشته باشید استفاده از حرارت بخاری است.

سینی موسیرها را روی بخار قرار داده و زمان دهید تا خشک شود. در این مدت باید توجه کنید که موسیرها نسوزد و روی حرارت بالای بخاری نگذارید. ممکن است به دلیل تندی موسیرها محیط خانه کمی آلوده شود و بهتر است تا این کار را در فر یا در بیرون از خانه انجام دهید.

شما به همین سادگی می توانید یک پودر سیر خانگی و کاربردی داشته باشید. این پودر را می توانید در کنار غذا و به عنوان یک چاشنی کاربردی داشته باشید. افزودن این پودر درون پیتزا و انواع اسنک های خانگی عالی بوده و یک گزینه فوق العاده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو