برندگان توپ طلای فوتبال جهان چقدر ثروت دارند؟ از مایکل اوون تا زین الدین زیدان

منبع: روزیاتو

3

1402/8/8

19:01


برندگان توپ طلای فوتبال جهان چقدر ثروت دارند؟ از مایکل اوون تا زین الدین زیدان

برندگان توپ طلای فوتبال جهان چقدر ثروت دارند؟ از مایکل اوون تا زین الدین زیدان

مراسم اهدای توپ طلای امسال در تاریخ دوشنبه ۳۰ اکتبر برگزار می شود و ارلینگ هالند و لیونل مسی به عنوان دو نامزد اصلی کسب این عنوان در نظر گرفته می شوند. پیش بینی می شود، مسی برای هشتمین بار این جایزه را از آن خود کند، در حالی که هالند نیز با زدن ۵۲ گل در اولین فصل حضورش در منچستر سیتی، شانس بالایی برای کسب این عنوان دارد. تاکنون ۶۴ فوتبالیست، موفق به کسب جایزه توپ طلا شده اند که از حدود ۷۰ سال پیش به برترین گل زنان هر سال اهدا می شد و این بازیکنان موفق، همراه با این جایزه، ثروت هنگفتی نیز به دست آورده اند. در ادامه فهرست ثروتمندترین برندگان توپ طلا را مرور خواهیم کرد.

کریستیانو رونالدو – ۴۵۰ میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

کریستیانو رونالدو با بیش از ۸۷۶ میلیون دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اینکه محبوب‌ترین ورزشکار جهان شناخته می شود، پردرآمدترین ورزشکار جهان نیز هست. این ستاره پرتغالی که پنج بار برنده توپ طلا شده است، ثروتی معادل ۴۵۰ میلیون دلار دارد. در دسامبر ۲۰۲۲، رونالدو قراردادی دو سال و نیمه با النصر عربستان سعودی امضا کرد. به لطف فرصت‌های تجاری مختلف موجود در این قرارداد، تصور می‌شود که او می‌تواند برای هر سال حضور در این تیم، حدود ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

این بازیکن ۳۸ ساله همچنین قرارداد مادام العمری با نایکی دارد که در سال ۲۰۰۳ آغاز شد و ارزش آن ۱.۲ میلیارد دلار است. رونالدو علاوه بر استفاده از نام خود برای تبلیغ برندهای دیگر، امپراتوری تجاری خود را نیز دارد که شامل دو هتل، برند لباس زیر، پتوهای CR7، دستگاه تناسب اندام صورت و شامپو است.

لیونل مسی – ۱۳۰ میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

مسی یکی از بهترین فوتبالیست‌های تمام دوران به حساب می‌آید، بنابراین جای تعجب نیست با وجود اینکه قبلاً هفت بار این جایزه را کسب کرده است، بار دیگر برنده توپ طلا شود. بازیکن سابق بارسلونا و پاری سن ژرمن در ماه ژوئن پس از امضای قرارداد اولیه برای دو سال و نیم به اینتر میامی دیوید بکام رفت. اعتقاد بر این است که او سالانه حدود ۴۲ تا ۵۶ میلیون دلار درآمد دارد. بر اساس گزارش فوربس، دارایی خالص مسی در ابتدای سال ۲۰۲۳ حدود ۱۳۰ میلیون دلار تخمین زده شد که بدون شک از زمان انتقال او به اینتر میامی افزایش یافته است.

این بازیکن ۳۶ ساله در کنار دستمزد فوتبالی‌اش، مجموعه‌ای از قراردادهای اسپانسری برای برندها را دارد که به افزایش درآمد او کمک می‌کند. او در سال ۲۰۱۷ یک قرارداد مادام العمر با آدیداس به ارزش ۲۵ میلیون دلار در سال امضا کرد. او همچنین سفیر جهانی پپسی نیز هست.

مسی برند لباس‌های لوکس خود را با جینی هیلفیگر، خواهر تامی هیلفیگر در سال ۲۰۱۹ روانه بازار کرد و در سال ۲۰۱۷ هتل MiM Sitges را در یک منطقه ساحلی نزدیک بارسلونا به قیمت ۳۱ میلیون دلار خریداری کرده است. MiM از آن زمان تاکنون هتل‌های دیگری را در شهرهای ایبیزا، مایورکا، باکیرا و سوتوگرانده نیز افتتاح کرده‌ است.

کاکا – ۹۰ میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

قبل از اینکه کریستیانو رونالدو و مسی بیش از یک دهه این جایزه را به انحصار خود درآورند، آخرین بازیکنی که آنها را شکست داد، اسطوره برزیلی کاکا بود. این فوق ستاره ۴۱ ساله، در سال ۲۰۰۷ این جایزه را به دست آورد، همان سالی که گل پیروزی میلان را در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول به ثمر رساند.

پس از بازنشستگی در سال ۲۰۱۷، کاکا هنوز ۹۰ میلیون دلار ثروت دارد که بخشی از آن به لطف فالوورهای زیادش در رسانه های اجتماعی است. او اولین ورزشکاری بود که بیش از ۱۰ میلیون دنبال کننده در توییتر به دست آورد و ۲۲.۷ میلیون طرفدار در اینستاگرام دارد.

این ستاره باهوش قراردادهای سودآوری با شرکت فناوری هوشمند جهانی مانند OPPO، American Tourister و Playstation بسته است که اخیراً در تبلیغاتی برای آنها در کنار گرت بیل بازی کرده است.

کریم بنزما – ۷۵ میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

کریم بنزما بازیکن سابق رئال مادرید در سال ۲۰۲۲ برنده توپ طلا شد و ثروتی در حدود ۷۵ میلیون دلار دارد. طبق گزارش ها، این ملی پوش فرانسوی با بازی برای تیم اسپانیایی هفته ای ۳۳۲ هزار دلار درآمد داشت و پس از ۱۴ سال در ماه ژوئن این باشگاه را ترک کرد. او برای پیوستن به باشگاه الاتحاد در لیگ برتر عربستان قراردادی گران قیمت امضا کرد و اکنون ۳.۹ میلیون دلار در هفته درآمد دارد.

مایکل اوون – ۶۵ میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

مایکل اوون که در سال ۲۰۰۱ این جایزه را به خانه برد، ثروتش حدود ۵۴.۴ میلیون دلار تخمین زده می شود. این مهاجم ۴۳ ساله پیش از بازنشستگی در سال ۲۰۱۳ برای تیم هایی مانند لیورپول، رئال مادرید، نیوکاسل یونایتد، منچستریونایتد و استوک سیتی بازی کرد. از آن زمان، او به عنوان کارشناس برای BT Sport کار می کند. او همچنین در پرورش اسب‌های مسابقه شرکت داشت و به همراه همسرش لوئیز، Manor House، یک مرکز آموزش اسب‌های مسابقه را در چشایر تأسیس کرد.

زین الدین زیدان – ۶۲ میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

ستاره فرانسوی زین الدین زیدان، سالی که توپ طلا را برد، الهام بخش تیمش برای قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۸ بود. زیدان ۵۱ ساله به عنوان سرمربی رئال مادرید سالانه ۲.۷ میلیون دلار درآمد داشت که با احیای این تیم در پایان فصل ۲۰۱۵/۲۰۱۶ دو برابر شد. در حالی که او در حال حاضر بدون شغل است، ثروت خالص او ۶۲ میلیون دلار گزارش شده است. قراردادهای او با برندهایی مانند آدیداس، لویی ویتون و کریستین دیور به درآمد او کمک کرده است.

لوئیس فیگو – ۵۰ میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

انتقال جنجالی لوئیس فیگو بازیکن پرتغالی از بارسلونا به تیم رقیب یعنی رئال مادرید در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد، یعنی همان سالی که توپ طلا را به دست آورد. این بازیکن ۵۰ ساله، که اکنون حدود ۵۰ میلیون دلار ثروت دارد، در سال ۲۰۱۷ به یوفا پیوست و نقش مشاور را بر عهده گرفت و مسابقات آن را در سراسر جهان تبلیغ کرد.

فابیو کاناوارو – ۴۳ میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

فابیو کاناوارو، کاپیتان سابق ایتالیا که در سال ۲۰۰۶ جام جهانی و توپ طلا را به دست آورد، ۴۳ میلیون دلار ثروت دارد. این بازیکن ۵۰ ساله قبل از بازنشستگی در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از بهترین مدافعان تمام دوران در نظر گرفته می شد. پیش از این گزارش شده بود که او پردرآمدترین مربی در سوپرلیگ چین و چهارمین مربی پردرآمد جهان با درآمد ۱۲.۸ میلیون دلار در سال بود.

رونالدینیو – مشخص نیست

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

رونالدینیو، برنده جام جهانی برزیل، قبلاً ثروت خود را تا ۹۶ میلیون دلار گزارش کرده بود، اما ثروت خود را به دلیل بدهی های سنگین از دست داده است. ستاره افسانه ای برزیل در سال ۲۰۱۸ فقط ۶ دلار در حساب بانکی خود داشت و همزمان ۲.۱ میلیون دلار بدهی داشت. رونالدینیو ۴۳ ساله به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی در یک منطقه حفاظت شده در برزیل به شدت جریمه شد.

با وجود مصادره اموال، ستاره سابق بارسلونا، نتوانست بدهی هایش را بپردازد که باعث شد قاضی دستور توقیف پاسپورت رونالدینیو را صادر کند. اما این پایان ماجرا نبود، رونالدینیو در سال ۲۰۲۰ به اتهام تلاش برای ورود به پاراگوئه با اسناد جعلی مدتی را در زندانی در این کشور گذراند.

رونالدینیو که در سال ۲۰۰۵ برنده توپ طلا شد، با برندهایی از جمله نایکی، پپسی، کوکاکولا، EA Sports و Danone قرارداد دارد. او در حال حاضر برای حمایت مالی و شرکت توسعه Nooke کار می کند و همچنین یکی از بنیانگذاران Footsider است که به عنوان «برنامه ای که استخدام را در دنیای فوتبال تسهیل و دیجیتالی می کند» توصیف می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو