رقم قرارداد حسن یزدانی در لیگ کشتی | حسن یزدانی چه قدر پول می گیرد؟

3

1402/8/8

19:44


رقم قرارداد حسن یزدانی در لیگ کشتی | حسن یزدانی چه قدر پول می گیرد؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حسن یزدانی نابغه کشتی ایران است که تا کنون ۹ مدال جهانی و المپیک به دست آورده و می‌تواند در المپیک این عدد را به ۱۰ برساند. این نابغه کشتی ایران در ۱۰ ماه مانده به بازی‌های المپیک، روز جمعه کتف خود را به تیغ جراحان سپرد تا برای حداقل ۵ ماه از میادین دور باشد. این غیبت طولانی حالا این سؤال را به وجود آورده که آیا او به المپیک می‌رسد یا نه اما یک سؤال مهم دیگر هم وجود دارد که به دغدغه این روزهای علاقه‌مندان به کشتی تبدیل شده که آیا می‌توانند این نابغه را در مسابقات لیگ برتر ببینند؟

لیگ برتر کشتی دو هفته‌ای است که شروع شده و حسن یزدانی هم با بانک شهر برای حضور در لیگ برتر قرارداد بسته اما حالا با این جراحی که روی کتفش انجام داده قطعاً نمی‌تواند در لیگ برتر به میدان برود و حالا با این وضعیت تکلیف قرارداد او در لیگ برتر چه می‌شود؟

علیرضا دبیر بعد از اینکه یزدانی در فینال مسابقات قهرمانی جهان به تیلور باخت، در سالن گرم حسن یزدانی را به آغوش گرفت و به او گفت با توجه به وضعیت مصدومیتش کسی توقع نداشت بهتر از این کشتی بگیرد! این یعنی که کتف حسن یزدانی از قبل جهانی مصدوم بوده و البته خودش هم در چند مصاحبه به این مصدومیت اشاره کرد که از قبل جهانی بلگراد وجود داشته و همین موضوع باعث شده تا همه این سؤال را بپرسند که با وجود این مصدومیت چرا قبل از جهانی بلگراد کتفش را جراحی نکرد؟

شاید حالا با توجه به فاصله ۱۰ ماه مانده به المپیک این نگرانی وجود داشته باشد که او حتی به این بازی‌ها هم نرسد اما شاید اگر به جهانی نمی‌رفت و کتفش را جراحی می‌کرد با خیال راحت به المپیک می‌رسید اما با همین وضعیت مصدومیت که همه از آن خبر داشتند، به بازی‌های آسیایی هانگژو هم رفت و مدال طلا را گرفت تا جایزه ۹۰۰ میلیون تومانی بازی‌ها را به دست بیاورد. قبل از اعزام به هانگژو هم قراردادش در لیگ برتر را امضا کرد اما او که مصدوم بود چرا به هانگژو رفت و چرا برای حضور در لیگ برتر قرارداد امضا کرد؟

قرارداد لیگ برتر کشتی البته که شفاف نیست و کسی به طور دقیق نمی‌داند که کشتی‌گیران چقدر پول می‌گیرند اما با توجه به شنیده‌ها و منابع غیر رسمی، کشتی‌گیران درجه یک تیم ملی بالای ۱/۵ میلیارد تومان پول دریافت کرده‌اند و اگر حداقل را در نظر بگیریم یعنی یزدانی این پول را می‌گیرد و در لیگ به دلیل مصدومیت نمی‌تواند کشتی بگیرد.

البته مصدومیت جزئی از ورزش حرفه‌ای است اما موضوعی که مطرح است اینکه برخی از این کشتی‌گیران می‌دانند چه جایگاهی را در کشتی و ورزش ایران دارند که کسی نمی‌تواند مانع پرداخت این پول شود. در سال‌های گذشته هم چندین نفر بودند که قرارداد امضا کردند و در لیگ کشتی نگرفتند اما آیا کسی این پول‌ها را از آنها پس گرفت؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو