راهکار های فراوان برای حسن یزدانی | حسن یزدانی میزبان صحبت های بزرگان برای شکست تیلور

راهکار های فراوان برای حسن یزدانی | حسن یزدانی میزبان صحبت های بزرگان برای شکست تیلور


1

1402/8/30

18:05


راهکار های فراوان برای حسن یزدانی | حسن یزدانی میزبان صحبت های بزرگان برای شکست تیلور

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حسن یزدانی کشتی گیر جوان و قهرمان المپیک می باشد که در میان مردم نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است.حسن یزدانی یکی از نوابغ کشتی آزاد ایران می باشد بطوری که حسن یزدانی تا به حال در تمام مسابقات و تورنمنت های مختلف خوش درخشیده است و تجربه بالا رفتن از سکوهای (مسابقات آسیایی، مسابقات جهانی، مسابقات المپیک) را در کارنامه خود دارد، همچنین حسن یزدانی تا به حال هیچ حاشیه ای نداشته و تمرکز وی تنها بر روی ورزش کشتی است.در ادامه فیلم حسن یزدانی را می بینید.

کمیل قاسمی درباره وزن ۸۶ کیلوگرم و تکرار شکست‌ حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور در فینال رقابت‌های جهانی، گفت: من قبل از مسابقات هم در مصاحبه‌ام گفتم شرایط روحی و روانی در این کشتی حرف اول و آخر را می‌زند و هر کشتی‌گیری که بتواند بهتر خودش را کنترل کند پیروز خواهد شد. همانطور که گفتم تیم ما دچار مشکل روحی و روانی بود و میل به پیروزی در اکثر نفرات تیم وجود نداشت. تیلور حریف مستقیم حسن بود و قبل از این هم چند بار با هم کشتی گرفته بودند اما آن چیزی که من از نزدیک از این مبارزه دیدم این بود که تیلور در طول مبارزه همیشه یک گام از حسن یزدانی جلوتر بود و تمام حرکات او را می‌دانست. درست است اگر آن ۴ امتیاز را به حسن می‌دادند شاید اتفاقات دیگری رقم می‌خورد اما همانطور که کارشناسان داوری اعلام کردند رای داوران در دادن ۴ امتیاز به تیلور درست بود.

وی افزود: دیوید تیلور در طول مبارزه یک گام از حسن جلوتر بود و مشخص است در نهایت نتیجه به نفع کسی خواهد بود که بهتر عمل کند. تاکتیک زیر کتف زدن تاکتیک خوبی است و این تاکتیک برای حسن یزدانی به خوبی جا افتاده، در آن تبحر دارد و خیلی ها از آن الگوبرداری کرده‌اند و به اعتقاد من حسن نباید این تاکتیک را از دست بدهد اما او باید تاکتیک‌های دیگر مثل سر و گردن گرفتن را نیز به تاکتیک خود اضافه کند. حسن باید مقداری گاردش را هم پایین بیاورد و نگذارد تیلور به پایش برسد. اگر او این موارد را برطرف کند توانایی شکست تیلور را خواهد داشت. امیدوارم او بعد از عمل جراحی بتواند با قدرت به کشتی بازگردد و تیلور را یکبار دیگر شکست بدهد.

حسن یزدانی

ملی‌پوش سابق کشتی ایران درباره حواشی بوجود آمده درباره انجام عمل جراحی حسن یزدانی و اینکه آیا فکر می‌کند او به المپیک پاریس برسد یا خیر، خاطرنشان کرد: وقتی یک کشتی‌گیر دردی را تحمل می‌کند که نمی‌گذارد خوب تمرین کند و در نتیجه آن به خوبی آماده مبارزه شود، دیگر چاره‌ای جز انجام عمل جراحی ندارد. قطعا حسن یزدانی بهتر از هر کسی در جریان شرایط خود بوده و با مشورت‌هایی هم که داشته به این نتیجه رسیده که جراحی کند. به اعتقاد من با توجه به پیشرفت‌های امروز در بحث ریکاوری و ترمیم، هیچ چیز نشدنی نیست و من احساس می‌کنم یزدانی می‌تواند به کشتی بازگردد و حتی اگر منظم و با برنامه کار کند می‌تواند به المپیک هم برسد. خود حسن با تجربه است و می داند که شرایط سختی خواهد داشت اما او قهرمانی است که می‌تواند این کار را انجام دهد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به ورزشکاران کشور گفت: وقتی شما به کبریای الهی فکر کنید دیگر شکوه نام یک کشور یا یک کشتی گیر حتی قهرمان بلامنازع جهان باشد، بر شما تاثیر نمی گذارد.

به گزارش ایسنا، سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تقدیر از ملی پوشان کشتی از آن به عنوان یکی از دلنشین ترین جلساتی که در آن حضور یافته یاد و از این جهت علی رضا دبیر تشکر کرد.

وی با بیان اینکه جامعه ورزش کشور بخش مهمی از شخصیت کشور ماست، افزود: کشورها را همیشه با ستارگانشان می‌شناسند. شخصیت هایی که نام یک کشور را جهانی می کنند و پرچم ها را به اهتزاز در می آورند و سرود کشور را می نوازند و بازخوانی می کنند. آن‌ها عصاره‌ای از یک‌ ملت هستند که به میدان می‌روند و سازنده بخش مهمی از عظمیت بزرگی و شخصیت یک کشور هستند. کسانی هستند که در دیدگاه جامعه و جهان فاتح قله‌های بزرگ هستند، شخصیت‌های آرمانی که مخصوصا جوانان کشور دوست دارند در جای آن‌ها قرار بگیرند.

وی با یادآوری اینکه یکی از آرزوهای نوجوانان و جوانان همه کشورها این است که به جایگاه ورزشکاران کشورشان نزدیک شوند، گفت: ورزشکاران محبوب‌ترین اقشار هر جامعه‌ای هستند و دلیل این امر این است که قهرمانان ورزشکار با تحمل سختی‌ها و تلاش‌ها و تمرینات فوق طاقت یک انسان می توانند در میادین بین‌المللی بدرخشند و در یک رقابت سخت نام یک کشور را پرآوازه کنند.

حسن یزدانی

سلامی در ادامه افزود: خیلی از کشورها بواسطه ورزشکارانشان مورد احترام هستند. فکر می کنم در جریان جام جهانی ۹۸ در لبنان بودم. در آنجا مرسوم است هر خانواده ای که دوست دارد یک کشور پیروز شود پرچم آن کشور را از پنجره خانه اش  آویزان می کند و ما دیدیم در آن ایام فقط پرچم دو کشور ایران و برزیل از خانه ها آویزان بود.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه شخصیت های ورزشی معمولا وسعت جهانی دارند و تمام دنیا به آن ها افتخار می کنند،تصریح کرد: ورزش برای تحکیم روابط ملت ها و دوستی هاست. ورزش کشتی در کشور ما بسیار پرطرفدار و محبوب است و هیجانات عجیبی را در دل مردم و مخصوصا نوجوانان و جوانان ایجاد می کند. کشتی ورزشی استثنایی است که همه اعضای بدن در آن درگیر هستند. شخصیت ورزشکار یک شخصیت آرمانی و ستودنی است و مهمتر از همه فراموش نشدنی است.

وی خاطرنشان کرد: ما افتخارآفرینی پیشکسوتان عزیزی که اینجا حضور دارند را فراموش نمی کنیم. البته ما آن زمان تلویزیون نداشتیم، اما از رادیو گزارش های مرحوم عطا بهمنش را می شنیدیم و در حالیکه در روستا گندم درو می کردیم به همراه مرحوم پدرم این گزارش ها را گوش می‌کردیم و از پیروزی آن ها خوشحال می شدیم. 

فرمانده سپاه پاسداران، افزود: شما هیچوقت پوریای ولی را از یاد نمی برید یا شخصیت جهان پهلوان تختی یک شخصیت بزرگ برای همه است. یا شهید هادی ، صدرزاده و ۱۵۰۰ شهیدی که از جامعه کشتی تقدیم ملت شده اند از یاد نمی روند.

وی در ادامه با بیان اینکه شخصیت یک کشتی گیر دو بعد قوی دارد، گفت: یکی بعد قدرت و دیگری مقاومت جسمانی است که با هم تفاوت دارند. البته ما چون کار نظامی کنیم بیشتر تفاوت این دو واژه را درک می کنیم.

سلامی اضافه کرد: یک ‌کشتی گیر دارای شخصیت فیزیکی فوق العاده ای است. وقتی یک کشتی گیر روی پل می رود گردن باید فشار بسیار زیادی را تحمل کند تا دوارم بیاورد. وقتی روی پل می روند فشار سنگین روحی و روانی و جسمی به آن ها وارد می شود و یک کشتی گیر باید قدرت و مقاومت زیادی داشته باشد تا از آن پیروز بیرون بیاید. شاید ۸ سال زمان ببرد تا یک کشتی گیر در ۶ دقیقه عملکرد خیلی خوبی داشته باشد و تحت تاثیر نام حریف، داوری، انتظارات یک ملت و فشار تماشاگران قرار نگیرد.

حسن یزدانی

وی با بیان اینکه اگر کشتی گیر از شکوه حریف بترسد نمی تواند قابلیت های خود را به نمایش بگذارد، تاکید کرد: اگر کشتی گیر تمرکز ذهنی نداشته باشد نمی تواند آماده مبارزه باشد. ما چون مسلمان هستیم فرمول ساده ای از قرآن می گویم که می فرماید با ذکر خدا قلب ها آرامش پیدا می کند. وقتی شما به کبریای الهی فکر می کنید دیگر شکوه نام یک کشور یا یک کشتی گیر حتی قهرمان بلامنازع جهان باشد، بر شما تاثیر نمی گذارد.

سلامی در ادامه با اشاره به رقابت حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی، گفت: بعضی وقت ها حسن آقای عزیز ما با کشتی گیر آمریکایی که ظاهرا شکست کمی داشته است، رقابت دارد. اگر او با یاد خدا به میدان برود حتما موفق می شود. حریف هم همان تمریناتی که شما انجام می دهید را انجام می دهد. گاهی ممکن است از ناداوری ها گله کنیم اما همه چیز معمولا مساوی است. این را بدانید او هم دقیقا هم وزن شماست اما نگران نباشید شما مسلمان هستید و با ذکر و یاد خدا قطعا پیروز می شوید.

وی با بیان اینکه با دو رکعت نماز بچه ها شاداب می شوند و حتی بعضی وقت ها با شادابی می بازند، ادامه داد:  ورزشکار قوی کسی است که در پیروزی لطیف باشد و در شکست عزیز باشد. مسابقه کشتی اینطور است که حتما باید یک نفر پیروز شود و زیبایی آن هم همین است. باخت اگر توام با عزت باشد زیباست.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه طعم تلخ شکست و طعم شیرین پیروزی را ما خیلی در میدان جنگ قوی درک کردیم، گفت: اگر خودمان را دست کم بگیریم کم می آوریم. وقتی کشتی می بینم از استرس زیاد به صندلی فشار می آورم یا با وزنه بردارمان بلند می شوم. بچه ها می گویند بابا چرا اینطور می کنیم می گویم این یک نفر تمام ایران است که روی تشک رفته است. برد و باخت کمترین مسئله ورزش است. هر وقت می روید برای برد بروید و از هیچ چیز هم نگران نباشید. گاهی یک یا علی وسط میدان به شما دو برابر انرژی می دهد. 

وی ادامه داد: مقاله ای می خواندم بهترین کار این است کشتی گیر برنده دست بازنده را بگیرد. این ها به شخصیت کشتی گیر ارتفاع می دهد.جوانمردی در ورزش خیلی مهم است. هنوز دنیا در ابهام گلی است که مارادونا با دست زده است. همیشه می گویم ای کاش وقتی ورزشکار ما خطا کرد و داور ندید به آن اقرار کنیم. این یعنی شجاعت و کمک می کند حقی از حریف ضایع نشود.

سلامی همچنین با اشاره به قریب الوقوع بودن المپیک تاکید کرد: تا المپیک بعدی فاصله زیادی نیست. بچه ها باید ایران را پرستاره کنید. نام شما معادل قهرمانی جهان است و هیچ چیز کم ندارید./صدآنلاین

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو