پاک کردن ژل مانیکور با آموزش ۵ روش مختلف

پاک کردن ژل مانیکور با آموزش ۵ روش مختلف


منبع: آرگا

3

1402/8/9

23:08


در طول سال های اخیر زیبایی ناخن ها بسیار مورد توجه خانم ها قرار گرفته است. تا جایی که اغلب خانم ها به منظور رسیدگی به ناخن ها و مانیکور کردن آن ها ماهی یک بار به آرایشگاه مراجعه می کنند. در حال حاضر روش های مختلفی برای کاشت و طراحی ناخن وجود دارد که هر خانمی می تواند با توجه به نیاز خود بهترین آن ها را انتخاب کند. یکی از روش های پر طرفدار و محبوب که ظاهری فوق العاده و طبیعی به ناخن ها می بخشد، لاک ژلیش است. با این حال گاهی ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که بخواهید لاک ژل خود را به سرعت پاک کرده و فرصت کافی هم برای به رفتن آرایشگاه نداشته باشید. در این شرایط مجبور هستید که در خانه این کار را انجام دهید.

ژل مانیکور ناخن به خاطر زیبایی و طبیعی بودن بر روی ناخن ها و ضرر کمتر آن در مقایسه با دیگر روش ها بسیار پر طرفدار است. در واقع دلایل بسیاری برای ترجیح لاک ژل نسبت به لاک معمولی وجود دارد. این محصول مانند لاک های معمولی به سرعت پاک نمی شود و همانند کاشت، لایه ای مصنوعی و ضخیم روی ناخن ها ایجاد نمی کند. علاوه بر این ماندگاری این لاک ها بدون ایجاد لب پر شدن چیزی در حدود ۲ الی ۳ هفته است و حتما باید به وسیله دستگاه یو وی خشک شوند. پاک کردن ژل مانیکور در خانه مراحل مخصوص به خود را دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در ادامه به راه های پاک کردن ژل مانیکور در خانه اشاره می کنیم.

روش های پاک کردن ژل مانیکور در منزل

پاک کردن ژل مانیکور ناخن در خانه با استفاده از روش های مختلفی امکان پذیر است که در ادامه به توضیح هریک خواهیم پرداخت:

نحوه از بین بردن ژلیش ناخن

۱. پاک کردن ژل مانیکور با استفاده از فویل و استون

این روش یکی از ساده ترین و مطمئن ترین روش های ریمو ژل مانیکور است. به طوری که در بسیاری از سالن ها نیز از این روش برای حذف لاک ژل استفاده می کنند. در این روش ناخن ها را به کمک تکه های پنبه آغشته به استون می پوشانید و سپس فویل آلومینیوم را دور آن می پیچید. برای انجام این روش به مواد زیاد احتیاج خواهید داشت:

  • ۱۰الی ۱۵ قطعه ورقه آلومینیومی
  • ۱۰ الی ۱۵ تکه پنبه
  • چوب نوک تیز
  • استون خالص
  • وازلین

ابتدا به کمک یک سوهان ناخن پوشش براق ناخن ها را حذف می کنید. زمانی که این لایه از بین می رود، شانس شما برای پاک کردن موفقیت آمیز لاک بیشتر می شود. فقط مراقب باشید که از پوشش بالایی خارج نشوید؛ چرا که امکان دارد بیش از حد به ناخن ها نزدیک شده و به آن ها اسیب وارد کنید. در مرحله بعد باید به اطراف ناخن های خود مقداری وازلین بزنید تا پوست شما از اثرات خشک کنندگی استون در امان بماند. سپس چند تکه پنبه را در استون خالص خیس کرده و بر روی تمام ناخن هایتان بمالید. تکه های آلومینیومی را که از قبل آماده کرده اید، بر روی تکه های پنبه بپیچانید. فویل کمک می کند که استون به سرعت تبخیر نشود. در این مرحله لازم است که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.

بعد از ۲۰ دقیقه متوجه می شوید که لاک ناخن شما بلند شده و استون تا حد زیادی لاک ژل را پاک کرده است. در این مرحله شما باید باقی مانده لاک را به کمک یک چوب نوک تیز حذف کنید. در نهایت دستان خود را با یک صابون ملایم بشویید تا باقی مانده استون ها از روی ناخن هایتان پاک شوند. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید این پروسه را با استفاده از کرم دست یا روغن ناخن کامل کرده و به محافظت از ناخن و پوست اطراف آن ها کمک کنید.

روش پاک کردن لاک ژلیش

۲. پاک کردن ژل مانیکور با استفاده از سوهان

در این روش بهتر است ناخن های خود را کوتاه کرده تا دسترسی به آن ها راحت تر شود. سپس یک سوهان بزرگ را به آرامی روی ناخن ها بکشید. گرد و غبار باقی مانده روی ناخن ها را پاک کنید. سپس بررسی کنید که وضعیت ناخن هایتان چگونه است تا از آسیب رساندن به آن ها جلوگیری شود. هنگامی که به ناخن طبیعی خود نزدیک شدید، سوهان خود را با یک سوهان ظریف و ملایم تعویض کنید تا ناخن هایتان دچار آسیب نشوند. توصیه می شود که به طور مرتب ناخن ها را بررسی کنید که بر روی ناخن بدون مواد سوهان نکشید.

روش های پاک کردن ژلیش

۳. پاک کردن ژل مانیکور با استفاده از استون

یک روش دیگر برای پاک کردن ژل مانیکور، خیساندن آن ها در استون است. البته این روش مدت زمان بیشتری طول می کشد. برای این کار وسایل زیر مورد نیاز خواهد بود:

  • یک کاسه بزرگ
  • یک کاسه متوسط
  • سوهان ناخن
  • استون خالص
  • وازلین
  • چوب نوک تیز

ابتدا کاسه بزرگی را با آب گرم پر کنید. یادتان باشد که آب به هیچ عنوان نباید داغ نباشد. سپس استون را در کاسه متوسط بریزید و آن را داخل کاسه بزرگ قرار دهید. اجازه دهید کاسه ۳ تا ۵ دقیقه در ظرف بزرگ بماند. در این مرحله لایه بالایی ناخن را به کمک سوهان تمیز کنید تا زمانی که مات به نظر برسد. سپس پوست اطراف ناخن را با وازلین پوشانده تا از خشک کنندگی استون در امان بماند. انگشتان خود را داخل استون گرم فرو ببرید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن بماند تا زمانی که لاک کاملا کنده شود.

لاک های باقی مانده بر روی ناخن را به کمک یک چوب نوک تیز جدا کنید. اما اگر این لایه های باقی مانده هم چنان مقاوم بودند، بهتر است آن ها را مدت طولانی تری در استون بگذارید تا بیشتر خیس بخورند. هر لاکی را که بر روی انگشتان تان باقی مانده تمیز کرده و دست تان را به خوبی با صابون بشویید. احتمالا ناخن های شما بعد از این کار خشک می شوند که برای این کار می توانید از یک روغن ملایم یا کرم ناخن استفاده کنید.

آموزش پاک کردن ژل مانیکور

۴. ریمو ژل مانیکور با استفاده از پد پاک کننده

روش دیگر پاک کردن لاک ژلیش در خانه، استفاده از پد پاک کننده لاک ژل است. این پدها حاوی مواد مخصوصی هستند که می توانند لاک ژل را به راحتی پاک کنند. به منظور استفاده از این پد، باید آن را روی ناخن ها کشیده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا مواد به داخل لاک ژل نفوذ کرده و آن ها را نرم کند. در نهایت به کمک ابزار مانیکور لاک ژل را بلند کنید.

روش پاک کردن ژل مانیکور

۵. پاک کردن ژل مانیکور با استفاده از ژل ریموور

ژل ریموور یکی دیگر از راه های پاک کردن ژل مانیکور است. بسته بندی و نحوه استفاده از این ژل تا حد زیادی شبیه به لاک زدن است. کافی است مقداری از این ژل را روی ناخن ها زده و به مدت ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. بعد از این مدت لاک ژلیش خود را خیلی راحت از روی ناخن ها جدا کنید.

امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات آموزش ژلیش ناخن، آموزش مانیکور ناخن و ساخت لاک ناخن را نیز مطالعه فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو