معرفی فیلم Ballerina | جان ویک شعبه کره جنوبی

معرفی فیلم Ballerina | جان ویک شعبه کره جنوبی


منبع: گیمفا

2

1402/8/16

10:12


فیلم Ballerina با الهام از اکشن جان ویک روایتی حول محور انتقام را تدارک دیده که به خودی خود می‌تواند سرگرم‌کننده جلوه نماید.

معرفی فیلم Ballerina | جان ویک شعبه کره جنوبی

فیلم Ballerina با الهام از اکشن جان ویک روایتی حول محور انتقام را تدارک دیده که به خودی خود می‌تواند سرگرم‌کننده جلوه نماید.

ژانر اکشن برای دهه‌های متوالی میزبان حضور انواع و اقسام فیلم و سریال‌های مختلفی بوده که برخی از آن‌ها با تزریق المان و ایده‌های جدید موفق شدند تا موج جدیدی را در این ژانر به راه انداخته و زمینه‌ساز تولید آثار متنوعی شوند که هر یک با بازخوردهای گوناگونی مواجه شده‌اند. این مسئله را به وضوح می‌توان پس از محبوبیت فیلم‌های John Wick (جان ویک) در سینمای بین‌الملل مشاهده کرد که ده‌ها فیلم اکشن با الهام از این فرنچایز ساخته شده و اکثر آن‌ها بدون ارائه هیچ چیزی از خود و صرفاً کپی‌برداری از جان ویک، به آثاری فراموش شدنی و کلیشه‌ای تبدیل شده‌اند.

در حالی که سینمای کره جنوبی خود میزبان حضور آثار ارزشمندی در ژانر اکشن بوده اما امسال فیلمی تحت عنوان Ballerina راهی سرویس نتفلیکس شد که حتی نام آن می‌تواند مخاطبین را با اسپین‌آفی از جان ویک که توسط آنا د آرماس نقش آفرینی خواهد شد، به اشتباه بیندازد. فیلمی که الهامات مختلفی از این فرنچایز آمریکایی گرفته و اگرچه که شاید از خود چیزی برای ارائه نداشته باشد اما می‌تواند به عنوان اثری سرگرم‌کننده برای طرفداران اکشن شرقی محسوب شود و به همین سبب نیز در معرفی فیلم این هفته به سراغ آن رفته‌ایم.

  • نام فیلم: Ballerina
  • نام فیلم به فارسی: بالرین
  • ژانر: اکشن
  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • کارگردان: لی چونگ-هیون
  • بازیگران: جون جونگ-سو، کیم جی-هون، کیم مو یول و جانگ یون-جو
  • مدت زمان: ۹۳ دقیقه
  • محصول کشور: کره‌ جنوبی

فیلم Ballerina با معرفی دختری تنها و نه چندان اجتماعی به نام جانگ اوک جو آغاز می‌شود. نیروی امنیتی سابقی که توسط تنها دوست صمیمی‌اش، چوئی مین-هی که از قضا یک بالرین می‌باشد، مورد تماس قرار گرفته و آن‌ها قرار می‌گذارند که پس از مدت‌ها بی‌خبری، دیداری کرده و زمانی را با یکدیگر بگذارنند. مسئله‌ای که عجیب جلوه می‌کند، صدای نگران چوئی مین-هی پشت تلفن می‌باشد که خبر از اتفاقی ناگوار می‌دهد.

اوک جو به خانه دوست خود رفته و در حالی که پس از چندین و چند بار در زدن، کسی پاسخ نمی‌دهد، وارد خانه شده و بر روی تخت هدیه‌ای را دریافت می‌کند. یک جفت کفش بالرین که پیغامی در کنار آن قرار دارد: “لطفاً انتقام منو بگیر! تو میتونی کمکم کنی!”

اوک جو که وحشت‌زده شده، خانه را جست و جو کرده و مین-هی را در حمام و در حالی که خودکشی کرده، پیدا می‌کند. تنها چیزی که او برای دوست خود به یادگار گذاشته، آیدی اینترنتی یک سرآشپر می‌باشد. نشانه‌ای که در اینترنت مورد جست و جو قرار گرفته و به طرز عجیبی سفارشات خود را تنها از طریق انتقال بیت کوین انجام می‌دهد؛ مسئله‌ای که دختر داستان را بیش از پیش نسبت به وقایع پیش آمده مشکوک می‌کند.

در همین حین ناگهان تلفن همراه دوست کشته شده وی زنگ خورده و مردی ناشناس با تهدید وی، اعلام می‌کند که در مکانی از پیش تعیین شده باید ملاقات داشته باشند. مکانی که اوک جو به آن جا رفته و فرد مورد نظر را تعقیب می‌کند؛ مردی جوان که در امارتی مجلل زندگی می‌کند. جایی که اوک جو فرصت را غنیمت شمرده و دستگاه‌های شنود را در جاهای مختلفی جایگذاری می‌کند تا از راز این مرد مطلع شود.

پس از کش و قوس‌های فراوان و نقش بازی کردن در قامت دختری ساده که گول ظاهر این مرد جوان را خورده است، با او همراه شده و متوجه می‌شود که با باند فروش مواد و قاچاق انسانی طرف است که از دختران جوان سوءاستفاده کرده و اخاذی‌های مالی انجام می‌دهند. اوک جو که از این قضیه حسابی شاکی شده، دمار از روزگار مرد جوان درآورده و در حالی که خود جراحات سنگینی برداشته، به همراه یکی از قربانیان از مهلکه فرار می‌کند.

فرد مظنون پس از به هوش آمدن متوجه می‌شود که دهانش توسط اوک جو تمام و کمال پاره شده و رئیس این باند جنایت‌کار نیز روزشماری برای پیدا کردن این دختر تعیین کرده تا این آبروریزی را حل و فصل نمایند. از اینجاست که موش و گربه بازی فیلم شروع شده و از یک طرف اوک جو که می‌داند دیر یا زود به سراغش خواهند آمد، در حال آمادگی بوده تا بتواند انتقام دوست خود را نهایی کرده و عاملین خودکشی و سوءاستفاده وی را به سزای کارشان برساند و در سمت مقابل نیز فرد مظنون تمامی افراد خود را به کار گرفته تا به سراغ این دختر رفته و از شر وی خلاص شوند.

نکته‌ای که Ballerina را در تضاد با آثاری همچون جان ویک قرار می‌دهد حس و حال همیشگی فیلم‌های کره جنوبی بوده و به همین سبب نیز تا اواسط فیلم شاهد روایتی کند و درام هستیم که مخاطبین تشنه صرفا بزن و بکش را می‌تواند ناامید کند. با این حال اگر که زمان داده و با شخصیت‌ها و روایت داستان خو بگیرید، از نیمه دوم اکشن جذابی را دریافت خواهید کرد که به خودی خود می‌تواند سرگرم‌کننده جلوه نماید.

در پایان باید گفت که Ballerina نه قرار است تا ژانر اکشن را دگرگون کند و نه توان قرار گرفتن در کنار فیلمی همچون جان ویک را دارد. با این حال ۹۳ دقیقه درام و اکشنی معمولی را از سینمای کره برای شما به ارمغان می‌آورد که علی‌رغم برخورداری از کلیشه‌های خسته‌کننده و تکراری اما سکانس‌های زد و خورد آن با خشونت قابل توجهی که دارد، در پایان ناامیدتان نخواهد کرد و می‌تواند به عنوان فیلمی یک بار مصرف، شما را سرگرم نماید.

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو