بهترین آثار سینمایی کشور ژاپن طبق امتیاز IMDb

بهترین آثار سینمایی کشور ژاپن طبق امتیاز IMDb


منبع: گیمفا

1

1402/8/28

12:01


کشور ژاپن میزبان ساخته شدن آثار سینمایی خاطره‌انگیز و ارزشمندی می‌باشد که در این مقاله ۱۸ تای آن‌ها را طبق امتیاز IMDb رتبه‌بندی کرده‌ایم.

بهترین آثار سینمایی کشور ژاپن طبق امتیاز IMDb

کشور ژاپن میزبان ساخته شدن آثار سینمایی خاطره‌انگیز و ارزشمندی می‌باشد که در این مقاله ۱۸ تای آن‌ها را طبق امتیاز IMDb رتبه‌بندی کرده‌ایم.

زمانی که پای خلاقیت در سرگرمی به میان می‌آید، کشور ژاپن حسابی خوش می‌درخشد. از صنعت بازی‌های ویدیویی گرفته تا انیمه و مانگا و حتی فیلم و سریال، این کشور آسیایی همیشه در حال پیشرفت و تکامل بوده و استانداردهای خود را در طی دهه‌های گذشته بیش از پیش بهبود بخشیده و آثاری با کیفیت و منحصر به فرد برای مخاطبین خود تدارک دیده است.

در حوزه آثار سینمایی باید بگوییم که کشور ژاپن پروژه‌های ارزشمندی را برای سینماگران تدارک دیده است. آثاری که مفاهیمی همچون پیروزی و شکست را به شکلی منحصر به فرد به تصویر کشیده و حماسه‌های تاریخی شگفت‌انگیزی را به ارمغان آورده تا نشان دهد که از سبک و سیاق خاصی در بین باقی کشورهای آسیایی برخوردار می‌باشد. حتی در حوزه انیمه نیز ژاپن به عنوان پرچمدار این مدیوم شناخته شده و پروژه‌هایی را تولید کرده که مخاطبین غربی را نیز شیفته خود کرده است.

حال نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برترین آثار سینمایی کشور ژاپن طبق امتیاز وبسایت IMDB بپردازیم و فیلم و انیمه‌هایی را به شمار معرفی کنیم که تماشای آن‌ها می‌تواند حسابی شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم Throne of Blood(سریر خون) محصول سال ۱۹۵۷

  • امتیاز ۸.۱ در IMDB

آکیرا کوروساوا، کارگردان مشهور ژاپنی با الهام از داستان مکبث ویلیام شکسپیر دست به ساخت فیلم Throne of Blood با الهام از تاریخ کشور خود زده است که جنبه متفاوتی از این نمایشنامه‌ تراژیک محسوب می‌شود.

در این فیلم با سامورایی شرافتمندی به نام تاکتوکی واشیزو مواجه می‌شویم که به خواست همسرش مجبور می‌شود تا حاکم زمانه خود را به قتل رسانده و خود بر تخت حاکمیت تکیه بزند. مرد شرافتمندی که به گناه و فساد آلوده شده و عذاب وجدان سبب می‌شود تا به فروپاشی شخصیتی دچار شود. با قاطعیت می‌توان گفت که Throne of Blood یکی از بهترین و جذاب‌ترین اقتباس‌ها از داستان مکثب ویلیام شکسپیر به شمار می‌رود که با گذشت بیش از ۶۰ سال هنوز هم کیفیت آن حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و مخاطبین امروزی را می‌تواند در بهت و حیرت فرو ببرد.

انیمه Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion (نئون جنسیس اونگلیون: پایان اونگلیون) محصول سال ۱۹۹۷

  • امتیاز ۸.۱ در IMDB

مجموعه Neon Genesis Evangelion به خودی خود یکی از فلسفی‌ترین داستان‌های خلق شده در دنیای انیمه را پدید آورده که با انیمه سینمایی Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion عملاً حجت را برای طرفدارانش به پایان رسانده است.

اگر که از بینندگان انیمه سریالی Neon Genesis Evangelion باشید، می‌دانید که پایان‌بندی آن تا چه اندازه فلسفی و چالش‌برانگیز جلوه کرد. انیمه سینمایی The End of Evangelion با تمرکز بر قرار دادن آخرین تکه‌های پازل در کنار هم باری دیگر به شخصیت‌های شینجی، ری و آسوکا رجوع کرده تا نبرد نهایی خود با دشمنانشان را به مقصد نهایی برسانند. اثری سینمایی که ثابت می‌کند کلیت “انیمه” تا چه اندازه می‌تواند حتی برای مخاطبین بزرگسال خود نیز پیچیده و تاثیرگذار جلوه نماید.

انیمه A Silent Voice (صدای خاموش) محصول سال ۲۰۱۶

  • امتیاز ۸.۱ در IMDB

به دور از هر گونه روایت اکشن و فانتزی، انیمه A Silent Voice داستانی عاشقانه و در عین حال ساده را به طرزی تاثیرگذار روایت کرده تا نشان دهد که قضاوت میان انسان‌ها تا چه می‌تواند مخرب ظاهر شود.

انیمه‌ای که حول محور پسر و دختری جریان دارد که اگرچه تفاوت‌هایشان در ابتدای آشنایی موجب می‌شود تا زندگی هر یک به شیوه‌ خاصی تحت تاثیر قرار گیرد اما سرنوشت باری دیگر آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده تا اینبار به عاشق و معشوقی تبدیل شوند که تمامی سختی و کمبودهای گذشته‌شان را جبران نمایند. ماهیت عشق معصومانه‌ای که در انیمه سینمایی A Silent Voice به تصویر کشیده شده به حدی زیبا و به یاد ماندنی جلوه کرده که ذهن و احساسات هر بیننده‌ای را می‌تواند تا مدت‌ها تحت تاثیر قرار دهد.

فیلم Tokyo Story (داستان توکیو) محصول سال ۱۹۵۳

  • امتیاز ۸.۱ در IMDB

داستان Tokyo Story به حدی عمیق و تاثیرگذار جلوه کرده که مفهوم آن در دنیای مدرن امروز بیش از پیش باید مورد توجه فرزندانی قرار گیرد که اهمیت به پدر و مادر حتی جزو اولیوت‌های آن‌ها نیز شمرده نمی‌شود.

داستان این فیلم حول محور زوج مسنی جریان دارد که از روستای دور افتاده خود به شهر محل زندگی فرزندانشان نقل مکان کرده تا برای مدتی با آن‌ها زندگی کنند. با این حال فرزندان آن‌ها به حدی غرق در روزمره خود هستند که حتی حاضر نیستند تا زمان کوتاهی را برای گذراندن وقت با والدینشان سپری نمایند و در این بین همسر بیوه شده یکی از فرزندان این زن و شوهر که در جنگ کشته شده، با دیدن چنین شرایطی، از شغل خود کناره‌گیری کرده تا بتواند زمانی را با این زوج مسن گذرانده و تفریحاتی را برای آن‌ها در شهر توکیو مهیا نماید. پدر و مادری که زمانی فرزندانشان حتی توانایی یک روز زیستن بدون آن‌ها را نداشتند، حال به رهگذرانی ساده تبدیل شده‌اند که بود و نبودشان تاثیری در زندگی‌شان نخواهد داشت؛ مفهوم تلخ ولی واقعی که در دنیای امروز به راحتی می‌توان آن را مشاهده کرد. تماشای فیلم Tokyo Story شاید که بتواند چنین دیدگاهی را در وجود برخی از جوانان نسبت به والدینشان تغییر دهد.

انیمه My Neighbor Totoro (همسایه من توتورو) محصول سال ۱۹۸۸

  • امتیاز ۸.۱ در IMDB

نوبتی هم که باشد باید به سراغ یکی از پروژه‌های هایائو میازاکی تحت عنوان My Neighbor Totoro برویم. مردی که دین بزرگی بر گردن صنعت انیمه و سینمای ژاپن داشته و تا به امروز آثاری ارزشمند برای مخاطبین خود به یادگار گذاشته است.

داستان این انیمه حول محور خانواده‌ای جریان دارد که مادر آن‌ها در بیمارستان بستری شده و مجبور می‌شوند تا به خانه جدیدی در حومه شهر نقل مکان کنند. جایی که پسر و دختر کوچک خانواده در یکی از روزها و زمانی که مشغول بازی در اطراف خانه‌شان هستند، با موجودی عجیب و غریب به نام توتورو آشنا می‌شوند که در اصل به عنوان روح جنگل شناخته می‌شود. My Neighbor Totoro ساخته استودیو جیبلی مملو از احساسات کودکانه ناب و زیبایی است که با فرهنگ منحصر به فرد مردم ژاپن درآمیخته شده و اثری خاطره‌انگیز را پدید آورده است.

انیمه Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Movie: Mugen Train (اهریمن‌کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن) محصول سال ۲۰۲۰

  • امتیاز ۸.۲ در IMDB

پخش فصل نخست از انیمه Demon Slayer به حدی موفقیت‌آمیز و پرطرفدار ظاهر شد که تعجبی نداشت تا انیمه سینمایی Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Movie: Mugen Train رکوردهای جالب توجهی را در بحث فروش و حتی کسب امتیاز از خود بر جای بگذارد.

اثری که بین وقایع فصل اول و دوم جریان داشته و روایت‌گر ادامه ماجراجویی‌های تانجیرو و دوستانش برای پیدا کردن و شکار اهریمنان خونخواری می‌باشد که باعث شده‌اند تا خواهرش نیز به نفرین آن‌ها دچار شود. با این حال ماجراجویی‌های جدید آن‌ها با سوار شدن بر قطار موگن، حس و حالی متفاوتی به خود گرفته و نبردی سرنوشت‌ساز رقم می‌خورد که مملو از سکانس‌های حماسی و هیجان‌انگیز می‌باشد. Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Movie: Mugen Train نهایت هر چیزی است که طرفداران دنیای انیمه و آثار اکشن می‌توانند انتظار داشته باشند؛ اثری که در ارائه آن چیزی که انتظار می‌رود، سنگ تمام گذاشته و بینندگانش را حسابی به وجد آورده است.

فیلم Yojimbo (یوجیمبو) محصول سال ۱۹۶۱

  • امتیاز ۸.۲ در IMDB

در وصف بزرگی و عظمت Yojimbo باید همین را گفت که سرجو لئونه با اتکا بر آن یکی از بهتریم فیلم‌های تاریخ سینمای هالیوود یعنی A Fistful of Dollars (به خاطر یک مشت دلار) را پدید آورده است.

اثری به کارگردانی آکیرا کوروساوا افسانه‌ای روایت‌گر رونینی است که وارد دهکده‌ای مملو از فساد و خون می‌شود؛ جایی که به زمین بازی ۲ مرد قدرتمندی تبدیل شده که مردمین آن‌جا را تا سر حد مرگ به عذاب وا داشته و این رونین چاره‌ای نمی‌بیند جز این که خود وارد میدان شده و عدالت را اجرا نماید. عدالتی که به جنگی تمام عیار بدل گشته و اتفاقاتی غیرمنتظره را رقم می‌زند. Yojimbo به عنوان یکی از منحصر به فردترین فیلم‌های سامورایی‌محور تاریخ سینما شناخته می‌شود که تاثیر قابل توجهی در ژانر وسترن گذاشت و سینمای غرب را برای همیشه دگرگون کرد.

فیلم Rashomon (راشومون) محصول سال ۱۹۵۰

  • امتیاز ۸.۲ در IMDB

باز هم اثری سامورایی‌محور و باز هم ساخته منحصر به فرد دیگری از آکیرا کوروساوا که یک تنه تاثیر به سزایی در کلیت سینمای کشور ژاپن داشته است.

در فیلم Rashomon با یک سامورایی مواجه می‌شویم که به طرز فجیعی به قتل رسیده و همسرش نیز مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. حاکم آن زمان که از چنین جنایتی متوجه می‌شود سریعاً دستور داده تا ۴ شاهد برای ارائه مستندات خود در پیشگاه او حاضر شوند. شاهدینی که هر یک روایت منحصر به فرد خود از این واقعه را بازگو کرده و یافتن حقیقت ماجرا را بیش از پیش دشوار جلوه می‌دهند. Rashomon برخلاف آن چه که از فیلم‌های سامورایی‌محور انتظار می‌رود، شمشیر و نبردهای حماسی را کنار گذاشته و روایتی جنایی با تمرکز بر شخصیت‌هایی پیچیده را به معرض نمایش می‌کذارد که سبب شده تا با اثری متفاوت در عین حال جذاب طرف باشیم.

فیلم Ran (آشوب) محصول سال ۱۹۸۵

  • امتیاز ۸.۲ در IMDB

اصولاً زمانی که به پایان مسیر کارگردانان بزرگ دنیا نزدیک می‌شویم، شاهد افت کیفیت آثارشان هستیم که این مسئله نه تنها برای آکیرا کوروساوا صدق نمی‌کند، بلکه حتی فیلمی همچون Ran نیز جزو بهترین آثار ساخته شده توسط وی یاد می‌شود.

آکیرا کوروساوا برای ساخت این فیلم به سراغ الهام از یکی دیگر از آثار مشهور ویلیام شمکپسیر این بار به نام شاه لیر رفت تا آن را در بستری از تاریخ کشور ژاپن به تصویر بکشد. اثری که حول محور پادشاهی به نام هیداتورا ایشی مونجی جریان دارد که در اواخر عمرش سعی می‌کند تا میراث به جا مانده از خود را بین ۳ فرزندش تقسیم نماید. با این حال میراث او سبب می‌شود تا فرزندانش به فساد دچار شده و نه تنها خانواده سطلنتی آن‌ها را از هم پاشیده می‌شود بلکه کشور را نیز به جنگی خانمان‌سوز دچار می‌کند که زمینه‌ساز وقایعی شوکه‌کننده خواهد شد. Ran نقطه اوج تمام تکنیک‌های مشهور و نمادین آکیرا کوروساوا بوده که نامزدی در بخش بهترین کارگردان جشنواره اسکار را برایش به همراه داشته است.

انیمه Howl’s Moving Castle (قلعه متحرک هاول) محصول سال ۲۰۰۴

  • امتیاز ۸.۲ در IMDB

یکی دیگر از آثار کلاسیک و فانتزی استودیو جیبلی و هیائو میازاکی که با جادوی خود هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند، Howl’s Moving Castle نام دارد.

در این انیمه با دختری جوان و دوست داشتنی آشنا می‌شویم که در سرزمین خیالی به زندگی پرداخته و پس از مواجه با جادوگری مرموز، به یک پیرزن تبدیل می‌شود. مسئله‌ای که او را وا می‌دارد تا ماجراجویی خطیری را برای شکست این طلسم آغاز نماید. ماجراجویی منحصر به فرد و جذابی که به عنوان ساخته مورد علاقه خود شخص هایائو میازاکی به شمار رفته و در اصل اثری انتقادی علیه ایالات متحده آمریکا برای تهاجم به کشور عراق به شمار می‌رود. پیام‌های Howl’s Moving Castle به حدی تاثیرگذار است که می‌تواند مخاطبین بزرگسال خود را حسابی تحت تاثیر قرار دهد.

فیلم Ikiru (زیستن) محصول سال ۱۹۵۲

  • امتیاز ۸.۳ در IMDB

بی‌راه نیست اگر که بگوییم این مقاله به ستایشی برای آکیرا کوروساوا و هایئو میازاکی تبدیل شده است. ۲ مرد تکرار نشدنی سینمای ژاپن که تاثیر غیرقابل انکاری بر این مدیوم در سطح بین‌المللی داشته‌اند.

۱۳مین فیلم آکیرا کوروساوا به نام Ikiru به عنوان یکی از نادیده گرفته شده‌ترین پروژه‌های وی به شمار می‌رود. اثری که حول محور مرد تنها و بازنشسته‌ای جریان دارد که متوجه بیماری لاعلاج خود شده و سعی می‌کند تا از روزهای آخر زندگی خود نهایت لذت را برده و روابط تیره و تاریک با اطرافیانش را بهبود ببخشد. به معنای واقعی کلمه این فیلم می‌تواند آموزگاری برای چگونه درست زیستن باشد تا بتوانیم از تک تک روزهای خود نهایت استفاده و لذت را ببریم و قدر داشته‌های خود را بدانیم. مسئله‌ حائز اهمیت درباره Ikiru در این است که در زمان ساخت این فیلم، خانواده‌های ژاپنی با مشکلات متعدد اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کردند که آکیرا کوروساوا وارد میدان شد تا از جانب خود مردم کشورش را بیدار کرده و مسیر درست را در پیش روی آن‌ها قرار دهد.

انیمه Princess Mononoke (شاهزاده مونونوکه) محصول سال ۱۹۹۷

  • امتیاز ۸.۳ در IMDB

۴مین ساخته هایائو میازاکی به نام Princess Mononoke تاثیر قابل توجهی در محبوبیت او و استودیو جیبلی در سطح بین‌المللی داشت و سبب شده تا این انیمه از جایگاه ویژه‌ای در نزد مخاطبین برخوردار باشد.

انیمه‌ای زیبا و مفهومی حول محور شاهزاده‌ای جوان که با ارواح جنگل آشنا شده و متوجه می‌شود که انسان‌ها قصد دارند تا برای منافع شخصی دست به نابودی این منبع طبیعی و حیاتی بزنند. هایائو میازاکی به واسطه Princess Mononoke نگاهی انتقادی به تاثیرات منفی بشر بر محیط زیست داشت و تصویری که از شخصیت شرور داستان ایجاد کرده بود، به زیبایی توانست تا ذات تاریک و خودخواه بشر را به معرض نمایش بگذارد.

فیلم High and Low (بهشت و دوزخ) محصول سال ۱۹۶۳

  • امتیاز ۸.۴ در IMDB

به عنوان اثری درام و جنایی در کارنامه هنری آکیرا کوروساوا، باید گفت که High and Low یک شاهکار سینمایی به حساب می‌آید که می‌تواند فرهنگ و هنر کشور ژاپن را به زیبایی هر چه تمام نمایش دهد.

در این فیلم با مرد بسیار ثروتمندی به نام گوندو آشنا می‌شویم که به صورت مخفیانه درصدد خرید یک کمپانی برآمده و در این بین با تماسی مبنی بر ربوده شدن پسرش مواجه می‌شود. مسئله‌ای که دنیا را بر سر این پدر خراب کرده و مجبور می‌شود تا مبلغ هنگفتی را برای آزاد شدن فرزندش خرج نماید. High and Low مجموعه‌ای از سکانس‌های پرتنش و هیجان‌انگیز بوده و تلاش پلیس برای پیدا کردن آدم‌ربا و قوس شخصیتی گوندو به حدی عالی از آب درآمده که عملاً کلاس درسی برای فیلم‌های امروز ژانر جنایی محسوب می‌شود.

انیمه Your Name (نام تو) محصول سال ۲۰۱۶

  • امتیاز ۸.۴ در IMDB

در حالی که هایائو میازاکی به عنوان نماد انیمه در کشور ژاپن به شمار می‌رود اما نباید از یاد برد که فردی همچون ماکوتو شینکای نیز آثار ارزشمندی را تولید کرده و Your Name او به عنوان یکی از ۱۰ پروژه تاثیرگذار سینمای ژاپن به شمار می‌رود.

انیمه‌ای با داستان عاشقانه‌ای متفاوت حول محور دختر و پسری که زندگی چالش‌برانگیز آن‌ها سبب می‌شود تا آرزو کنند که ای کاش در جسم دیگری می‌زیستند. آرزویی که به شکل شگفت‌انگیزی به وقع پیوسته و در نهایت موجب ملاقات آن‌ها با یکدیگر می‌شود تا سفر اعجاب‌انگیزی را در کنار هم رقم بزنند. Your Name به زیبایی توانسته تا معضلات و مشکلات نوجوانان را به تصویر کشیده و با استقبال خوبی نیز از سوی مخاطبین مواجه شده است.

انیمه Grave of the Fireflies (مدفن کرم‌های شب‌تاب) محصول سال ۱۹۸۸

  • امتیاز ۸.۵ در IMDB

به راحتی می‌توان گفت که در این مقاله با ۱۸ پروژه سینمایی هیچکدام نمی‌توانند تا به لحاظ بار روانی شدید و فضایی افسرده حتی به گرد پای Grave of the Fireflies نزدیک شوند.

اثری که اقتباسی از رمان آکیوکی نوساکا به شمار رفته و نویسنده سعی داشته تا از خواهر کوچک خود به نام کیکو که در جریان جنگ جهانی دوم به واسطه سوءتغذیه کشته شده، عذرخواهی کرده و طلب بخشش نماید. Grave of the Fireflies در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم جریان داشته و تلاش ناامیدانه خواهر و برادری را به تصویر می‌کشد که تنها سعی دارند تا برای بقای خود تلاش نمایند. اثری به کارگردانی ایسائو تاکاهاتا در همکاری با استودیو جیبلی که به شکلی بی‌رحمانه، تلخی‌های جنگ را به تصویر کشیده و نشان می‌دهد که این تنها مردمان عادی هستند که فدای جاه‌طلبی سیاست‌مداران خواهند شد.

فیلم Harakiri (هاراکیری) محصول سال ۱۹۶۲

  • امتیاز ۸.۶ در IMDB

اگر که نگوییم بهترین، با یکی از بهترین فیلم‌های سامورایی‌محور تمام تاریخ به نام Harakiri طرف هستیم که توسط ماساکی کوبایاشی کارگردانی شده و به نحو احسنت فرهنگ سفت و سخت سامورایی‌ها را به معرض نمایش گذاشته است.

در این فیلم با یک رونین به نام سوگومو آشنا می‌شویم که با دختر و داماد خود زندگی فقیرانه‌ای را تجربه می‌کنند. زمانی که داماد آن‌ها متوجه می‌شود که یکی از خانواده‌های ثروتمند ژاپن در ازای هاراکیری (خودکشی به شیوه‌ای سنتی) مبلغ هنگفتی را به خانواده شخص کشته شده اعطا می‌کنند، او مجبور می‌شود تا این خودکشی را بر علیه خود عملی نماید. موضوعی که برخلاف شنیده‌های او پیش رفته و سلسله‌ای از اتفاقات غیرمنتظره و هولناک را پدید می‌آورد تا ماساکی کوبایاشی بتواند قوانین سفت و سخت نیاکان خود را زیر سوال برده و سامورایی‌ها را به باد انتقاد شدید بگیرد. فیلم Harakiri به حدی تاثیرگذار است که شما را مجاب خواهد کرد تا مطالعات دقیقی حول محور سامورایی‌ها و راه و رسم زندگی آن‌ها در پیش بگیرید.

فیلم Seven Samurai (هفت سامورایی) محصول سال ۱۹۵۴

  • امتیاز ۸.۶ در IMDB

پس از معرفی چندین و چند پروژه تماشایی از آکیرا کوروساوا حال نوبت به نمادین‌ترین ساخته او رسیده که جزو یکی از حماسه‌های فراموش نشدنی تاریخ سینما حتی فراتر از کشور ژاپن شناخته می‌شود.

فیلم Seven Samurai حول محور گردهمایی ۷ سامورایی برای محافظت از دهکده‌ای جریان دارد که ساکنینش توسط راهزنان بارها و بارها مورد تهاجم و تهدید قرار گرفته‌اند. ۷ سامورایی با گذشته‌ای متفاوت که برای هدفی مشترک گرد هم جمع شده و حماسه‌ای شگفت‌انگیز را رقم می‌زنند که سینمای غرب بارها و بارها از این داستان الهام گرفته و نه تنها نسخه وسترن آن با عنوان The Magnificent Seven (هفت دلاور) را تولید کرده، بلکه حتی فیلم‌هایی نظیر Avengers: Endgame (انتقام‌جویان: پایان بازی) و aving Private Ryan (نجات سرباز رایان) نیز با الهام از آن تولید شده که هر یک به خودی خود موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌اند.

انیمه Spirited Away (شهر اشباح) محصول سال ۲۰۰۱

  • امتیاز ۸.۶ در IMDB

در کنار حماسه Seven Samurai از آکیرا کوروساوا، یک پروژه دیگر طبق امتیاز IMDB از سینمای ژاپن حسابی خودنمایی می‌کند که Spirited Away نام داشته و نتیجه همکاری ستودنی بین هایائو میازاکی و استودیو جیبلی به شمار می‌رود.

انیمه‌ای حول محور دخترکی ۱۰ ساله بنام چیهیرو که شاهد تبدیل والدینش به ارواحی عجیب و غریب بوده و باید ماجراجویی شگفت‌انگیزی را در دنیایی سحرانگیز پشت سر گذاشته تا بلکه بتواند آن‌ها را حالت اولیه خود بازگرداند. اساساً باید گفت که Spirited Away کلکسیونی از ایده‌های دیوانه‌وار برگرفته از تخیل منحصر به فرد شخص هایائو مایازکی بوده که عناصر مختلفی از دنیای ما را در داستان فانتزی خود جای داده و مفاهیمی ارزشمند را برای مخاطبین ریزبین خود تدارک دیده است. اثری که به عنوان یک انیمه برای نخستین‌بار در تاریخ برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال شد و نام خود را به عنوان اثری غیرانگلیسی‌زبان تا ابد در تاریخ سینما جاودانه کرد.


به نظر شما دلیل تمایز سینمای کشور ژاپن با هم‌تایان خود همچون هالیوود در چیست؟ فرهنگ این کشور آسیایی تا چه اندازه در فیلم و سریال‌های آن‌ها تاثیر گذاشته تا کیفیت قابل توجهی نسبت به رقبای خود داشته باشد؟ آیا سازندگان دیگری را سراغ دارید که میراثی همچون هایائو میازاکی و یا آکیرا کوروساوا از خود بر جای گذاشته باشند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو