هر آنچه از انیمه سینمایی The Boy and the Heron باید بدانید

منبع: فوت و فن

5

1402/6/21

15:23


هایائو میازاکی بیش از شش دهه فعالیت در دنیای انیمه داشته و تاکنون نیز انیمه‌های تحسین شده متعددی را ساخته است و حالا جدیدترین اثر وی یعنی انیمه پسر و ماهی‌خوار (The Boy and the Heron) قرار است در سال جاری میلادی اکران شود.

هر آنچه از انیمه سینمایی The Boy and the Heron باید بدانید

هایائو میازاکی بیش از شش دهه فعالیت در دنیای انیمه داشته و تاکنون نیز انیمه‌های تحسین شده متعددی را ساخته است و حالا جدیدترین اثر وی یعنی انیمه پسر و ماهی‌خوار (The Boy and the Heron) قرار است در سال جاری میلادی اکران شود. این اثر که در ابتدا با عنوان چطور زندگی می‌کنی (How Do You Live?) شناخته می‌شد، برای نزدیک به یک دهه در دست تولید بود و یکی از مورد انتظارترین انیمه‌های هایائو میازاکی به شمار می‌رود.

هایائو میازاکی علاوه بر اینکه سکان کارگردانی انیمه «پسر و ماهی‌خوار» را در دست داشته، فیلم‌نامه آن را نیز نوشته است. این انیمه یک اثر فانتزی بزرگ است که با الهام از رمانی محصول سال ۱۹۳۷ میلادی نوشته جنزابورو یوشینو ساخته شده است. این فیلم داستان به بلوغ رسیدن پسری جوان را روایت می‌کند که به دنبال مرگ پدرش، رشد فلسفی و احساسی‌ای را تجربه می‌کند.

انیمه «پسر و ماهی‌خوار» یازدهمین فیلم هایائو میازاکی است و دهمین فیلم او با استودیو جیبلی به شمار می‌رود و از سال ۲۰۱۶ میلادی در دست توسعه بوده است. این در حالی است که برای مدتی اعلام شده بود که این انیمه آخرین اثر هایائو میازاکی خواهد بود ولی شنیده‌ها حاکی از آن هستند که او ممکن است بازنشسته نشود و همچنان به ساخت انیمه‌های دیگر ادامه بدهد. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی این انیمه سینمایی تازه بپردازیم.

عوامل سازنده انیمه The Boy and the Heron

همان‌طور که در بالا ذکر شده بود، انیمه «پسر و ماهی‌خوار» زاده ذهن خلاق انیماتور و فیلمساز افسانه‌ای ژاپنی هایائو میازاکی است که فیلم‌نامه این اثر را با الهام از رمانی به نام «چطور زندگی می‌کنی؟» نوشته است و خودش سکان کارگردانی آن را در دست داشته است. هایائو میازاکی در طول شش دهه فعالیتش در دنیای انیمه توانسته به شهرتی جهانی دست پیدا کند و دلیل آن نیز داستان‌سرایی ماهرانه و سبک منحصربه‌فرد آثارش است. همین نیز سبب شده تا از او به‌عنوان یکی از موفق‌ترین فیلمسازان در تاریخ انیمیشن یاد کنند.

داستان انیمه The Boy and the Heron

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای انیمه «پسر و ماهی‌خوار» به شرح زیر است:

«پسر جوانی به نام ماهیتو عزادار مرگ مادرش است و به دنیایی سفر می‌کند که در آن مردگان و زندگان با هم زندگی می‌کنند. در آنجا مرگ به پایان رسیده و زندگی شروعی دوباره داشته است.»

انیمه سینمایی «پسر و ماهی‌خوار» به‌صورت رسمی به‌عنوان یک اثر فانتزی نیمه بیوگرافی درباره زندگی، مرگ و خلق توصیف شده و ادای احترامی به دوستی است. با توجه به خلاصه داستان این اثر می‎‌توان گفت که داستان آن می‌تواند فانتزی و جادویی باشد که احساسات انسانی را درون خودش جای داده است و این همان چیزی است که می‌توان از هایائو میازاکی انتظار داشت.

صداپیشه‌های انیمه The Boy and the Heron

هایائو میازاکی مخفی‌کاری بسیار زیادی را به هنگام تولید انیمه «پسر و ماهی‌خوار» به خرج داده و جزئیات بسیار زیادی از آن را مخفی نگه داشته است. بنا بر گزارش‌ها، صداپیشه‌های این انیمه سینمایی شامل سوما سانتوکی در نقش کاراکتر اصلی به نام ماساتو، ماساکای سودا، کو شیباساکی، آیمیون، یوشینو کیمورا، کیکو تاکشیتا، جون فوبوکی، ساواکو آگاوا و تعدادی دیگر است.

تاریخ اکران انیمه The Boy and the Heron

انیمه «پسر و ماهی‌خوار» در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۳ میلادی در کشور ژاپن به روی پرده سینماها رفته است. با این حال، این انیمه سینمایی در اوایل ماه سپتامبر در جشنواره بین‎‌المللی فیلم تورنتو اکران شده و اولین انیمیشنی به شمار می‌رود که در این جشنواره به روی پرده آمده است. این انیمه سینمایی قرار است در تاریخ ۸ دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲) به‌صورت سراسری اکران شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو