مقایسه ایرپاد اصل و فیک ؛ برای کدام هزینه کنیم؟

منبع: تکراتو

2

1402/8/18

13:19


مقایسه ایرپاد اصل و فیک شاید یکی از جالب‌ترین و در عین حال چالش‌برانگیزترین مقایسه‌های دنیای تکنولوژی باشد. همۀ ما می‌دانیم که ایرپادهای فیک افتضاح هستند و استفاده از آنها به اندازۀ استفاده از ایرپادهای اصل لذت‌بخش نیست.

مقایسه ایرپاد اصل و فیک ؛ برای کدام هزینه کنیم؟

مقایسه ایرپاد اصل و فیک شاید یکی از جالب‌ترین و در عین حال چالش‌برانگیزترین مقایسه‌های دنیای تکنولوژی باشد. همۀ ما می‌دانیم که ایرپادهای فیک افتضاح هستند و استفاده از آنها به اندازۀ استفاده از ایرپادهای اصل لذت‌بخش نیست.

وقتی شرکتی یک محصول محبوب و با کیفیت مثل AirPods Pro را روانۀ بازار می‌کند، اجناس فیک کم‌کم از گوشه و کنار سر برمی‌آورند. امروزه نمونه‌های فیک به حدی پیشرفت کرده‌اند که از نظر ظاهری کاملا شبیه به دستگاه‌های اصلی به نظر می‌رسند؛ هرچند که این ظاهر، تنها چیزی است که آنها را به نسخه واقعی نزدیک می‌کند.

امروزه تشخیص تفاوت ایرپاد اصل و فیک هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف‌کنندگان به یک چالش جدی تبدیل شده است. حال به کمک بعضی اسکن‌های اشعه ایکس جدید، علت این موضوع را متوجه می‌شویم. در ادامه به مقایسه ایرپاد اصل و فیک می‌پردازیم و علت این تفاوت چشمگیر را بررسی می‌کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مقایسه ایرپاد اصل و فیک

شرکت Lumafield که پیش از این تفاوت بین کابل‌های 5 و 130 دلاری USB-C را نشان داده بود، حالا به سراغ  AirPods Pro نسل دوم اپل رفته و آن را با نسخه‌های فیک آن مقایسه کرده است. گرچه تفاوت ایرپاد اصل و فیک در نگاه اول بسیار ظریف است، اما با استفاده از دستگاه‌های سی‌تی اسکن صنعتی می‌توان تفاوت‌های قابل توجهی را در این دو نسخه آشکار کرد. این اسکن‌ سه بعدی به خوبی توانسته تفاوت ایرپاد اصل و فیک را نشان دهد و پیچیدگی‌های فوق‌العادۀ نسخۀ اصلی را به رخ نسخه‌های فیک این محصول بکشد.

مقایسه ایرپاد اصل و فیک

ویژگی‌های مهمی که این اسکن‌ها در مقایسه ایرپاد اصل و فیک تحلیل کرده‌اند، مواردی مثل باتری، کیفیت ساخت و مدارهای الکترونیکی را شامل می‌شود. مهم‌ترین تفاوت ایرپاد اصل و فیک باتری آنها بود. شرکت اپل در ساخت AirPods از باتری‌های سلولی دکه‌ای سفارشی استفاده می‌کند که به خوبی در دستگاه جای می‌گیرند. در مقابل، در هر دو نسخۀ فیک از باتری‌های سلولی کیسه‌ای لیتیومی یونی استفاده شده که در داخل محفظۀ دستگاه فشرده می‌شوند. این باتری‌ها با اینکه پیچیدگی کمتری دارند، اما ممکن است برای کاربر خطرناک باشند.

در مقایسه ایرپاد اصل و فیک و بررسی مدارهای الکتریکی آنها مشخص شد که تفاوت بسیار بزرگی بین نسخه اصل و فیک وجود دارد. اگر با دقت به تصاویر زیر نگاه کنید، در ایرپادها اجزایی را می‌بینید که به وسیلۀ سیم‌های چندگانه به هم متصل شده‌اند. علاوه‌بر‌این می‌توانید لحیم‌کاری ناقصی که برای اتصال سیم‌ها به‌کار رفته را به وضوح ببینید.

در نسخۀ اصلی، برای استفادۀ بهینه از فضای محدود، از مدارهای چاپی انعطاف‌پذیر استفاده شده و در نتیجه این مشکلات به وجود نمی‌آیند. از دیگر تفاوت‌ های ایرپاد اصل و فیک می‌توان به کیفیت صدا اشاره کرد. شرکت Lumafield اعلام کرد که در نسخه‌های تقلبی به دلیل استفاده از میکروفون‌های محدود، کیفیت صدا بسیار پایین آمده است.

یکی دیگر از تفاوت ‌های ایرپاد اصل و فیک مربوط به کیفیت ساخت است و عدم قابلیت شارژ بیسیم و نبود آهنربای مخصوص برای قرارگیری در محفظۀ شارژر در ایرپادهای فیک دیده می‌شود. ایرپاد اصل هر دو ویژگی را دارد.

گرچه همه ما می‌دانیم که در مقایسه ایرپاد اصل و فیک، محصولات فیک حرفی برای گفتن ندارند، اما خوب است علت این برتری را بدانیم. این موضوع در مورد هدفون‌های سامسونگ یا گوگل TWS هم صادق است. این نشان‌دهندۀ طراحی سطح بالا و مهندسی پیشرفته‌ای است که در ساخت این هدفون‌ها به کار می‌رود. شاید ظاهر مشابه و قیمت پایین این دستگاه‌های تقلبی کمی وسوسه‌کننده باشد اما در نهایت انتخاب بین ایرپاد اصل و فیک می‌تواند موضوعی مهم‌تر از هزینه و ظاهر باشد. این تصمیم علاوه بر سرمایه‌گذاری مالی، پای اطمینان، کیفیت کاربری و آرامش خاطر مصرف‌کننده را هم به میان می‌کشد. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ ایرپاد اصل یا فیک؟

سوالات متداول

آیا ایرپاد فیک ارزش هزینه کردن را دارد؟

اصولا متخصصان تکنولوژی، خرید محصولات الکترونیکی فیک را توصیه نمی‌کنند. نسخۀ فیک ایرپاد به عنوان وسیله‌ای که ارتباط نزدیکی با آناتومی بدن کاربر دارد، می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. بهتر است با دیدن قیمت‌های پایین وسوسه نشوید.

آیا کیفیت صدای ایرپاد فیک متفاوت است؟

با توجه به تکنولوژی بی‌کیفیتی که در ایرپادهای فیک به کار می‌رود، کیفیت صدای آنها نیز پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید:

منبع: androidauthority

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو