قیمت طلا امروز همه را غافلگیر کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

2

1402/8/20

11:18


قیمت طلا امروز همه را غافلگیر کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا امروز

بروزرسانی: شنبه 20 آبان - 08:30

عنوان نرخ قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 24,375,000

طلای ۲۴ عیار 32,499,000

طلای 18 عیار / 740 24,050,000

طلای دست دوم 24,049,820

آبشده کمتر از کیلو 105,600,000

مثقال طلا 105,650,000

انس طلا 1,957.64

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 292,460,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 257,010,000

نیم سکه تک فروشی 153,100,000

ربع سکه تک فروشی 103,900,000

سکه گرمی تک فروشی 57,200,000

تمام سکه (قبل 86) 255,000,000

نیم سکه (قبل 86) 123,000,000

ربع سکه (قبل 86) 63,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 55,320,000

حباب سکه بهار آزادی 20,470,000

حباب نیم سکه 34,700,000

حباب ربع سکه 44,570,000

حباب سکه گرمی 27,990,000

سیگنال ریزشی قیمت طلا به بازار سکه

به گزارش ساناپرس، سیگنال ریزشی قیمت طلا به بازار سکه / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 20 آبان

اقتصادنیوز: قیمت طلا در معاملات نقدی روز جمعه ریزش قابل‌توجهی را ثبت کرد. برخی از فعالان بازار تصور می‌کنند این کاهش قیمت احتمالاً نوسانات قیمت سکه امامی در اولین روز هفته را تحت‌تأثیر قرار دهد.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روزهای پایانی هفته قبل نوسان خاصی را تجربه نکرد و در محدوده ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رنج بود.

اما در روز جمعه قیمت طلای جهانی با ثبت ریزش قابل‌توجه، از ۱۹۵۷ دلار تا سطح ۱۹۳۳ دلار عقب‌نشینی کرد. فعالان بازار می‌گفتند این کاهش قیمت احتمالاً به کام جناح افزایشی بازار سکه در اولین روز هفته جاری خوش نخواهد آمد و کفه ترازوی کاهشی‌ها را سنگین خواهد کرد.

بااین‌حال دسته‌ای دیگر معتقدند که قیمت دلار در پشت خط جمعه نوسان کاهشی محدودی را تجربه کرد و این امر ممکن است اثر کاهشی قیمت طلا روی سکه را تا حدودی تعدیل کند. در کنار عوامل ذکر شده، معامله‌گران امروز دومین سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را زیر نظر خواهد گرفت. بر اساس اخبار منتشر شده سید حسن نصرالله عصر امروز سخنرانی خواهد کرد و باید منتظر ماند و دید این بار بازارها چه واکنشی نشان خواهند داد؟

در شرایط کنونی فنی‌کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز شنبه ۲۰ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

قیمت طلا پایین آمده و یک کاهش قیمت هفتگی دیگر را به تجربه کرده است. مقامات فدرال رزرو آمریکا در مورد توقف روند افزایش نرخ بهره مردد شده‌اند.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، کاهش نگرانی در مورد گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را پایین آورده است. قیمت طلا پس از ۱۰ درصد افزایش در ماه اکتبر حالا به پایین‌ترین رقم طی سه هفته گذشته رسیده، اما هنوز در محدوده ۱۹۰۰ دلار قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۴ درصد کاهش به ۱۹۴۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۱.۶۳ درصدی به ۱۹۳۷ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

اظهارات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار را که به پایین‌ترین سطح طی ۶ هفته گذشته رسیده بود، افزایش داده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر می‌کند.

جروم پاول در روز پنجشنبه هشدار داد فدرال رزرو هنوز متقاعد نشده که سیاست‌های پولی به اندازه کافی محدود کننده هستند و احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره به خاطر تورم بالا وجود دارد. بالا رفتن نرخ بهره به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۲.۷۲ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۲۸ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش قیمت ۱.۹۴ درصدی به ۸۴۵ دلار و ۸۳ سنت رسیده است.

اقتصادآنلاین نوشت: نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار طلا و سکه نیز اظهار داشت: پس از افزایش قیمتی که سکه را به ۳۱ میلیون تومان رساند در یک ماه اخیر قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است و در این شرایط مردم مبادلات را انجام دهند در روز‌های آینده باتوجه به نبود تقاضا، اگر در بازار‌های جهانی و اخبار سیاسی واقتصادی نداشته مساله خاصی رخ ندهد این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ثبات قیمت‌ها می‌تواند روی افزایش تقاضا موثر باشد در اوایل بحران خاورمیانه قیمت‌ها افزایش چشمگیری داشت، اما پس از تخلیه این افزایش قیمت‌ها تثبیت شده است.

بذرافشان در توصیه‌ای به مردم برای خرید طلا نیز گفت: در شرایط کنونی خرید مصنوعات طلا به صرفه است توصیه این است که مردم مصنوعات طلا خرید کنند که همان قیمت سکه می‌توان مصنوعاتی با نهایت ۳ میلیون تومان اجرت خریداری کرد که حباب ندارد و در دراز مدت هم سرمایه امنی خواهد بود.

بر این اساس حباب سکه ۵ میلیون تومان است یعنی خرید طلا ۲ میلیون سود دارد.

پیش بینی از روند قیمت طلا تا نیمه آذر

به نقل از اقتصاد آنلاین، قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر تقریبا به ثبات نسبی رسیده است، سکه تمام در محدوده ۲۹ میلیون تومان تا نزدیک ۳۰ میلیون تومان متغیر بوده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تقریبا ۲ میلیون و ۴۷۰ تا ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در نوسان بوده است.

انس جهانی طلا نیز پس از جهش هفته گذشته به ثبات رسیده است به طور میانگین در محدوده ۱۹۹۰ دلار در حرکت است. به اعتقاد کارشناسان بازار طلا کاهش تنش های میان فلسطین و اسرائیل و امید به رسیدن به آرامش باعث ثبات قیمت طلا شده است.

پیش بینی کارشناسان بر است که با توجه به شرایط فعلی قیمت طلای جهانی و طلا و سکه با روند کنونی ادامه داشته باشد مگر اینکه حادثه خاصی رخ دهد.

در همین زمینه عبادالله محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلای داخلی گفت: وضعیت بازار به ثبات قیمت رسیده است هر مثقال طلا روی ۱۰ میلیون ۷۶۰ تا ۷۷۰ هزار تومان جا خشک کرده است اتفاق خاصی در بازار نمی افتد گاها ۲۰ هزار تومان کاهش یا افزایش دارد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان تا ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: مردم به دنبال این هستند که از سرمایه شان ارزش افزوده کسب کنند، زمانی که بازار نوسان ندارد مشتری وارد آن نمی شود؛ یعنی خریدار در بازار ما وجود ندارد و خلوت است.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از روند قیمت ها نیز اظهار کرد: تا نیمه آذر ما این شرایط قیمت ها ادامه خواهد داشت نهایتا هر مثقال طلا ۱۱ میلیون تومان خواهد شد اما پس از آن تقاضای زیادی وارد بازار خواهد شد خریدار بیشتر می شود و تغییراتی در قیمت ها خواهیم داشت.

صعود سکه گرمی به کانال ۶ میلیونی

دیروز ۱۴ آبان قیمت سکه امامی با رشد ۲۲ هزار تومانی با رقم ۲۹ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز افزایش ۱۱۸ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌‌سکه کاهش ۱۴۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومانی ایستاد. ربع سکه‌ نیز کاهش ۱۵۶ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با افزایش ۴۴۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیونی راه یافت و با قیمت ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه گرمی ۳ میلیونی شد

دیروز قیمت طلا نیز افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با هشت هزار تومان افزایش با رقم ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد سه هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۶۹ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۳۶ هزار تومان معامله شد.

در چهاردهمین روز آبان حباب سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۳۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶۲ هزار تومان و ربع سکه ۱۶۷ هزار تومان کاهش داشت. حباب سکه بهار ۵۳ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۴۳۴ هزار تومان رشد داشت. این مقدار رشد، حباب سکه گرمی را در کانال سه میلیون تومانی قرار داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو