میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص لیورشیلد

منبع: ساعد نیوز

1

1402/8/22

11:02


قرص لیورشیلد با ترکیبات موثر در درمان بیماری‌های التهابی کبد و کبد چرب تاثیر چشمگیری دارد. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص لیورشیلد بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

قرص لیورشیلد با داشتن عصاره خارمریم، کنگر فرنگی و زردچوبه، یک مکمل عالی برای کمک به بیماران مبتلا به کبد چرب است. قرص لیورشیلد دارای اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و محرک ترشح صفرا است، از این رو استفاده از آن می تواند به محافظت از کبد در برابر آسیب های اکسیداتیو، جلوگیری از تشدید بیماری و فروز سیروز کبدی، رفع سوء هاضمه و مشکلات ناشی از آن مانند تهوع و نیز کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند.

میزان مصرف قرص لیورشیلد


  • 2 بار در روز و هر بار 1 قرص همراه با وعده غذایی با نصف لیوان آب مصرف گردد.

آثار فارماکولوژی و مکانیزم اثر قرص لیورشیلد


  • عصاره خار مریم: این گیاه و عصاره آن، معمولا در بسیاری از داروهای گیاهی کبد نقش اصلی را ایفا می‌کند و احتمالا نام آن را زیاد شنیده‌اید. عصاره خار مریم حاوی فلاونوئیدها و سیلیمارین است که در موارد متعدد و متنوعی همچون درمان بیماری‌های کبد، مقابله با سرطان، درمان دیابت نوع 2 و هپاتیت C مؤثر هستند. سیلیمارین که در مقدار بالا در دانه خار مریم موجود است، با تغییر غشا دیواره خارجی سلول‌های کبد از اتصال سموم کبدی به آن‌ها و وارد شدن آن‌ها به داخل سلول‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این سیل کریستین و سیلیبینین موجود در عصاره خار مریم باعث افزایش توانایی بازسازی کبد می‌شود. این مواد در کنار سیلیمارین خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد و افزایش غلظت داخل سلولی گلوتاتیون باعث مسمومیت زدایی در سلول‌های کبدی می‌شوند.

  • عصاره کنگر فرنگی: کنگر فرنگی که با نام آرتیشو نیز شناخته شده است، سرشار از فیبر، ویتامین‌های A، C و K و عناصری مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فلاونوئیدها است. اما در کنار همه این‌ها، سینارین موجود در این گیاه بیشترین تأثیر را روی ترشح و دفع صفرا و رفع التهاب دارد. کنگر فرنگی تأثیر سیلیمارین را برای محافظت از کبد چند برابر کرده و از میزان سمیت کبد نیز می‌کاهد. این گیاه آنتی اکسیدان‌هایی دارد که باعث کاهش ذخایر چربی کبد شده و التهاب کبد را نیز کاهش می‌دهند.

  • عصاره زردچوبه: ریشه زردچوبه حاوی ترکیبات ضد التهاب قدرتمند است که التهاب کبد را از بین می‌برد. همچنین ترکیبات فعال عصاره این گیاه، تأثیر مواد سمی کبد را خنثی کرده و سطح صفرای طبیعی را نیز افزایش می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو