سریعترین روش های انتقال ارز در جهان

منبع: پلازا

2

1402/8/24

10:19


سریعترین روش های انتقال ارز در جهان

آیا تا به امروز تجربه انتقال وجه به کشورهای خارجی را داشته‌اید؟ آیا با روش‌های انتقال پول در جهان آشنا هستید؟ این روزها تعداد کثیری از ایرانیان دانشجو یا سرمایه‌گذار در سایر کشورهای خارجی، برای نقل و انتقالات خود به دنبال راهکارها و روش‌هایی کارساز هستند؛ به همین ترتیب در این مطلب قصد داریم برخی از بهترین و رایج‌ترین روش‌های انتقال وجه را معرفی کنیم.

هر یک از این روش‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما شما باید به عنوان روشی با کارمزد کم و در عین حال امنیت بسیار بالا باشید. البته لازم به ذکر است تعداد کثیری از روش‌های انتقال پول در ایران به علت اعمال برخی تحریم‌ها غیر قابل استفاده است. از این رو برای بهره‌مند شدن از خدمات سرویس‌های پرداخت بین‌المللی، باید از طریق سایت‌های پرداخت ارزی ایرانی فرایند ثبت نام و افتتاح حساب در آن‌ها را انجام داد.

روش‌های انتقال پول در جهان

آشنایی با بهترین روش‌های انتقال پول در جهان

تحریم‌‌ها: مانع انتقال پول در جهان از ایران با روش‌های مختلف!

همان طور که قبل‌تر اشاره کردیم، برای استفاده از خدمات تعداد زیادی از روش‌های انتقال پول، باید با استفاده از برخی راهکارها تحریم‌های موجود را از میان برداشت. برای انجام این کار، در حال حاضر تنها راهکار پیش روی ایرانی‌ها، استفاده از خدمات ارگان‌های واسط معتبر ایرانی است! این ارگان‌ها با خدمات‌رسانی در حیطه نقل و انتقالات ارزی و افتتاح حساب در درگاه‌های مختلف پرداخت، می‌توانند تمامی محدودیت‌های موجود را به راحتی برطرف کنند.

در مسیر انتخاب سایت پرداخت ارزی، حتما از معتبر و مورد تایید بودن آن باید اطمینان خاطر را کسب کنید تا بتوانید در شبکه پرداخت مورد نظر خود افتتاح حساب کرده و از خدمات آن بهره ببرید.

راهکارهای ارسال پول به خارج

در دنیای پیشرفته کنونی، تقریبا تمامی نیازهای جوامع بشری از طریق تبادل اطلاعات در بستر فضای مجازی و الکترونیکی برطرف می‌شود. نقل و انتقالات ارزی نیز از جمله مباحثی است که امروزه توسط ابزارهای الکترونیکی و مجازی انجام می‌شود. البته در گذشته تبادلات ارزی در سطح بین‌المللی، به صورت فیزیکی و سنتی انجام می‌شد. امروزه با توجه به تغییر شرایط، استفاده از روش‌های انتقال پول در جهان از نوع الکترونیکی امن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین انتخاب برای افراد است. 3 روش اصلی‌ انتقال پول به خارج عبارت‌اند از:

  • انتقال از طریق بانک
  • استفاده از سرویس‌های آنلاین انتقال وجه
  • انتقال وجه با ارزهای دیجیتال

انتقال پول از طریق بانک

یکی از روش‌های انتقال پول در جهان از طریق بانک‌ها است. در این روش عمدتا از فرایند حساب به حساب برای واریز استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که در روش انتقال حساب به حساب باید هزینه یا کارمزد ارسال وجه، نرخ تبدیل ارز و مواردی از این قبیل را باید بپردازید. در روش حساب به حساب می‌توان فرایند انتقال را با حواله بین بانکی پایا (ACH) انجام داد.

سرویس‌های انتقال پول

یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌های انتقال پول در جهان، سیستم‌های پرداخت هستند. منظور از سیستم‌های پرداخت همان درگاه‌های مجازی هستند که در فرمت نرم‌افزار یا نسخه تحت وب عرضه شده‌اند. این سرویس‌ها خدماتی شبیه به اپلیکیشن‌های بانکی دارند، اما برخی از امکانات آن‌ها بسیار فراتر و پیشرفته‌تر است.

از گذشته تا به امروز بیش از ده‌ها سرویس پرداخت بین‌المللی معرفی شده‌اند که هر کدام امکانات خاص خود را دارند. با استفاده از سرویس‌های معتبر پرداخت، می‌توان انواع تبادلات ارزی و تراکنش‌های مالی را با کارمزدی بسیار معقول انجام داد.

انتقال وجه با ارزهای دیجیتال

خوشبختانه با ظهور بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران به خصوص در بخش پرداخت و نقل و انتقالات ارزی برطرف شده است. با استفاده از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، شما به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌توانید بخشی دلخواهی از دارایی خود را به کیف پول شخص مورد نظر خود در هر کجای دنیا ارسال کنید. برخی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال عبارت‌‌اند از:

  • Bitpanda
  • Coinbase
  • Kraken

معرفی چند مورد از بهترین روش‌های انتقال پول در جهان

در بین این 3 دسته بندی انتقال و واریز وجه، سرویس‌های پرداخت معمولا بهترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه هستند. اما نکته مهمی که وجود دارد، در بین سرویس‌های پرداخت، تنها تعداد محدودی کارمزد کم، امکانات پیشرفته و محدودیت‌های پرداختی و واریزی کمی دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این بخش برخی از بهترین سیستم‌های پرداخت بین‌المللی را معرفی کنیم:

  • پی پال (Pay Pal)
  • ترنسفر وایز (Transfer Wise)
  • پرفکت مانی (Perfect Money)
  • وب مانی (Web Money)
  • مستر کارت یا ویزا کارت

نکته: خدمات برخی از این سرویس‌ها در حال حاضر به صورت مستقیم در ایران قابل استفاده نیست، اما با استفاده از شرکت‌های واسط می‌توان نسبت به ایجاد حساب کاربری در آن‌ها اقدام کرد.

1- پی پال: بهترین سیستم پرداخت بین‌المللی

شبکه پی پال، یک پلتفرم پرداخت ارزی است که با استفاده از آن می‌توان به سراسر دنیا در کمترین زمان با کارمزدی کم، مبلغ مورد نظر خود را واریز کرد. در واقع یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌های انتقال پول در جهان، شبکه پی پال است. پلتفرم Pay Pal در سال 1999 میلادی در کشور آمریکا تاسیس شده است، از آن زمان تا به امروز این پلتفرم توانسته با خدمات‌رسانی گسترده به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های پرداخت بین‌المللی تبدیل شود.

با ثبت نام در این پلتفرم و عضویت در آن، هر کاربری می‌تواند به دریافت و برداشت پول بپردازد. افزون بر این، می‌توان با استفاده از پی پال انواع تراکنش‌های مجازی اعم از خریدهای اینترنتی را انجام داد.

پی پال یکی از بهترین روش‌های انتقال پول در جهان

با استفاده از پی پال می توان در ازای پرداخت کارمزدی بسیار کم خدمات مربوط به نقل و انتقالات ارزی را انجام داد.

خدمات شبکه پی پال

یکی از اصلی‌ترین خدمات پی پال، انتقال وجه به صورت بین‌المللی است. با استفاده از این شبکه شما بدون نیاز به ابزار دیگری می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را به حساب‌های مختلف واریز کنید. علاوه بر این، کاربران پی پال بر اساس میزان اعتباری که دارند، می‌توانند از سایت‌های مختلف خارجی خریدهای خود را انجام داده و هزینه آن را از نقاط مختلف دنیا بپردازند.

2- ترنسفر وایز: دومین شبکه پرداخت معتبر جهانی

شبکه ترنسفر وایز، در هر نقطه از دنیا حساب‌های مختلفی دارد، این امر باعث شده تا کاربران از طریق این شبکه بتوانند بدون نگرانی از بابت وجود هر گونه محدودیت تبادلات ارزی خود را انجام دهند. پلتفرم Transfer Wise در سال 2011 میلادی راه‌اندازی شده است.

برای انتقال پول با استفاده از ترنسفر وایز شما باید ابتدا در این شبکه حساب باز کرده و سپس آن را به حساب بانکی غیر ایرانی خود متصل کنید (این محدودیت در ایران توسط سایت‌های واسط برطرف می‌شود). برای نمونه اگر قصد دارید مبلغی را به حسابی در بریتانیا ارسال کنید، ابتدا باید فرایند انجام داده و سپس منتظر بمانید تا ترنسفر واریز اطلاعیه مربوط به واریز را به ایالات متحده ارسال کند.

پس از تایید، مبلغ مورد نظر شما به دلار آمریکا به حساب مقصد واریز خواهد شد. حساب‌های قابل افتتاح در این پلتفرم به دو دسته حساب‌های تجاری و معمولی تقسیم می‌شوند. هر یک از این حساب‌ها حداکثر و حداقل مبلغ قابل پرداخت، واریز و برداشت دارند. این شبکه مانند پی پال در ایران به صورت مستقیم قابل استفاده نبوده و کاربران ایرانی باید به صورت غیر مستقیم در هر یک حساب باز کنند.

3- انتقال وجه بدون محدودیت با پرفکت مانی

پرفکت مانی مانند پی پال، یک شبکه پرداخت بین‌‌المللی است. این پلتفرم بنا بر امکانات و خدمات گسترده‌ای که دارد، از جمله بهترین روش‌های انتقال پول در جهان است. با استفاده از این پلتفرم می‌توان انواع تبادلات ارزی را با کمترین کارمزد و بیشترین امنیت را انجام داده و در کنار آن از سایر خدمات همچون پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی بهره‌مند شد.

شرکت پرفکت مانی در سال 2007 میلادی در کشور پاناما تاسیس شده است. اما با این حال، کلیه امور فنی و خدمات پرفکت مانی از کشور سوئیس مورد بررسی قرار می‌گیرد. در پرفکت مانی می‌توان مبالغ مختلف را به روش حساب به حساب، از حساب کاربری به حساب بانکی یا حواله انحصاری Perfect money انجام داد.

4- وب مانی: یکی از بهترین روش‌های انتقال پول در جهان

این پلتفرم جهانی پرداخت، در اوایل دهه 90 میلادی در کشور روسیه تاسیس شد. در آن زمان به علت وجود بحران‌های مالی بسیار، افراد برای انتقال وجه با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدند. اما با راه‌اندازی وب مانی به یکباره تمامی این محدودیت‌ها برطرف شدند. از آن دوران تا به امروز، وب مانی توانسته نیازهای بیش از 40 میلیون کاربر را در عرصه پرداخت‌های بین‌المللی برطرف کند!

برای استفاده از خدمات مربوط به انتقال وجه در وب مانی، اولین کاری که باید انجام دهید ثبت نام و ساخت کیف پول است. بعد از ساخت حساب، در بخش purses/Bank Cards/ETC باید روی گزینه add کلیک کنید. در این بخش باید کیف پول یا کارت اعتباری و حساب بانکی خود را وارد کنید تا حساب وب مانی شما به

یکی از آن‌ها متصل شود.

5- مستر و ویزا کارت: بهترین انواع کارت‌های بین‌المللی برای انتقال وجه

مستر و ویزا دو شرکت صادر کننده انواع کارت بین‌المللی هستند. ویزا و مستر کارت، هر کدام ویژگی‌های مشابه با کارت‌های بانکی را دارند، با این تفاوت که با استفاده از آن‌ها می‌توان به حساب‌های خارجی پول واریز کرد. به علاوه، از طریق مستر یا ویزا کارت کاربران می‌توانند انواع پرداخت‌های بین‌المللی اعم از خریدهای اینترنتی، پرداخت شهریه دانشگاه خارجی و… را انجام دهند.

مستر کارت و ویزا کارت: از جمله مطمعن ترین روش ها برای پرداخت

با داشتن مستر یا ویزا کارت می توان در کمترین زمان مبالغ مختلفی را به حساب های مختلف واریز کرد.

استفاده از خدمات سرویس‌های بین‌المللی مختلف برای انتقال وجه از ایران

برای بهره‌مند شدن از خدمات انواع سرویس‌های پرداخت بین‌المللی اعم از درگاه‌های پرداخت، صرافی‌های خارجی و… در ایران، باید از شرکت‌های واسط ایرانی کمک بگیرید. این شرکت‌ها در ازای دریافت کارمزدی بسیار اندک، صفر تا صد افتتاح حساب در هر نوع پلتفرم پرداخت بین‌المللی را انجام می‌دهند. برای استفاده از این خدمات کافی است تا مراحل زیر را طی کنید:

  • ثبت نام و ساخت پنل کاربری در سایت
  • ارسال درخواست افتتاح حساب یا صدور کارت
  • ارسال مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم درخواست
  • پرداخت هزینه خدمات و کارمزد سایت
  • تکمیل و تحویل درخواست بین 1 الی 3 روز کاری

سوالات متداول

حالا که با بهترین روش‌های انتقال پول در جهان را شناختید، نوبت آن است که به برخی سوالات رایج پاسخ دهیم تا تمامی مسائل مبهم موجود در ذهن شما شفاف‌سازی شوند.

کارمزد انتقال وجه با پرفکت مانی چقدر است؟

کارمزد ارسال وجه با استفاده از این پلتفرم معادل 0.5 درصد کل مبلغ واریزی است.

آیا درگاه‌های پرداخت بین‌المللی امن هستند؟

بله، هر یک از این درگاه‌ها مجوزهای لازم را دریافت کرده و از امنیت کافی برای انجام انواع تبادلات ارزی برخوردار هستند.

آیا خدمات وب مانی در ایران تحریم است؟

خوشبختانه خیر، ایرانیان به راحتی می‌توانند در این سایت حساب باز کنند.

سخن پایانی

اگر دانشجو هستید و یا در زمینه تجارت با کشورهای خارجی مختلفی ارتباط دارید، قطعا برای نقل و انتقالات ارزی خود به یک روش مطمعن نیاز پیدا خواهید کرد. در این مطلب به منظور راهنمایی شما، برخی از بهترین و امن‌ترین روش‌های انتقال پول در جهان را معرفی کردیم. توجه داشته باشید که برای استفاده از برخی از این روش‌ها، نیاز است تا از یک شرکت واسط (پرداخت ارزی) معتبر  راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو