جنگنده های روسی سوخو ۷۵ به هوش مصنوعی مجهز می شوند

منبع: تکراتو

4

1402/8/24

12:02


منابع خبری معتبر گزارش دادند که جنگنده های روسی سوخو ۷۵ به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. رقیب اصلی لاکهید مارتین F-35 چه ویژگی‌هایی دارد؟

جنگنده های روسی سوخو ۷۵ به هوش مصنوعی مجهز می شوند

منابع خبری معتبر گزارش دادند که جنگنده های روسی سوخو ۷۵ به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. رقیب اصلی لاکهید مارتین F-35 چه ویژگی‌هایی دارد؟

آنطور که منابع خبری معتبر گزارش داده‌اند، جنگنده های روسی سوخو ۷۵ به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد تا بهترین و اصلی‌ترین رقیب جنگنده نسل پنجمی و فوق پیشرفته آمریکایی F-35 باشد. این جنگنده ساخت روسیه قرار است تا سال 2025 میلادی رونمایی شود. با اعلام وزیر صنعت و تجارت روسیه این جنگنده نسل 5 توسط شرکت سوخو که زیرمجموعه شرکت “روستک” است ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: جنگنده بدون سرنشین بایراکتار کیزیلما ؛ خاص‌ترین پهپاد ارتش ترکیه!

جنگنده های روسی سوخو ۷۵ سال 2025 رونمایی می‌‎شوند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که جنگنده نسل پنجمی سوخو 75 که قرار است توسط شرکت “سوخو” ساخته و تا سال 2025 معرفی شود، دارای تکنولوژی هوش منصوعی خواهد بود.

سوخو مدعی شده که جنگنده نسل 5 پیشرفته خود جایگزینی ساده‌تر و ارزان‌تر جنگنده آمریکایی F35 است. در نسخه صادراتی سوخو 75 مشتریان امکان ادغام اجزای انتخاب شده این جنگنده نظیر رادار را دارا هستند.

جنگنده های روسی سوخو ۷۵ سال 2025 رونمایی می‎شوند

مشخصات فنی و ویزگی‌های سوخو 75

در ادامه به برخی مشخصات فنی و ویژگی‌های جت جنگی سوخو 75 می‌پردازیم:

  • جنگنده سوخو 75 روسیه مانند F-35 یک جنگنده تک‌موتوره است. وزن این جنگنده به 17 تن می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز بین 1.8 تا 2 ماخ برآورد شده است. همچنین این هواپیما تا 2800 کیلومتر برد دارد.
  • سوخو 75 برای پرواز و فرود در باند فرودگاه نیازمند مسافتی بین 400 تا 500 متر است.
  • سوخو 75 روسی دارای موشک‌های هوا به هوای نصب شده در زیر بدنه است تا از دید رادارهای دشمن پنهان بماند.
  • جنگنده روسی سوخو 75 مجهز به یک سامانه پشتیبانی لجستیکی (ماترویشکا) است که برای تعمیر و بازآماد از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.
  • سوخو 75 به دلیل اینکه یک جنگنده چندمنظوره است، باید توانایی حمل حجم وسیعی از تسلیحات نظامی را داشته باشد. این ویژگی برای سوخو 75 درنظر گرفته شده است و می‌تواند تا 7 تن تسلیحات نظامی را جابجا کند.
  • این هواپیمای جنگی قادر است مکمل تسلیحاتی چک‌میت موشک‌های هواو به هوا با قابلیت حمل 5 تیرموشک با برد متوسط و کوتاه “آروی وی”، موشک‌های هوا به زمین که از خانواده “گروم” هستند، بمب‌های هدایت‌شونده و تسلیحات دیگر است.

جنگنده های روسی سوخو ۷۵ سال 2025 رونمایی می‌‎شوند

پیش‌تر در نمایشگاه هوایی دبی مشخص شده بود که روسیه تولید این جنگنده را تا سال 2026 آغاز می‌کند. مقام‌های این کشور قردتمند نیز پیش‌تر اعلام کردند که چک‌میت بازهای آفریقا، هند و ویتنام را هدف قرار داده است.

درباره قیمت سوخو 75 نیز همانطور که بالا اشاره کردیم از اف 35 آمریکا کمتر است و هندوستان نیز اولین مشتری آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما مخاطبین عزیر تکراتو درباره جنگنده نسل پنجم پیشرفته سوخو 75 چیست؟ آیا این جنگنده پرفدرت می‌تواند F-35 لاکهید مارتین را در قدرت و سرعت شکست دهد؟ لطفاً نظرات خود را در این خصوص با ما به اشترام بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو