توقیف خودرو سواری با هزار لیتر سوخت قاچاق!

منبع: سیمرغ

1

1402/8/25

12:04


توقیف خودرو سواری با هزار لیتر سوخت قاچاق!

توقیف ۲ دستگاه خودروی حامل سوخت قاچاق در نهبندان

سرهنگ احمدرضا کارگر روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان بیرجند هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده‌ها به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودرو هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی نهبندان هم از توقیف ۲ دستگاه خودروی حامل سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین عرب اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده‌ها به ۲ خودرو سواری شوتی مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: ماموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرآورده‌های نفتی بیشترین فراوانی کالای قاچاق را در خراسان جنوبی دارد و بخش عمده سوخت قاچاق از محورهای شرق استان و نزدیک مرز مشترک با افغانستان عبور داده می‌شود.

به گفته کارشناسان و مسئولان، تفاوت فاحش قیمت سوخت در داخل و خارج مرزها یکی از دلایل اصلی قاچاق سرمایه ملی است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو