کشف ۲ محموله میلیاردی کالای قاچاق در تهران

منبع: سیمرغ

1

1402/9/4

13:30


کشف ۲ محموله میلیاردی کالای قاچاق در تهران

کشف دو محموله کالای قاچاق به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد ریال در تهران

سرهنگ مهدی افشاری به تشریح دو مورد از ماموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت:‌ در یکی از این ماموریت‌ها بیش از یک هزار کارتن انواع بلوریجات خارجی قاچاق به ارزش ۳۷ میلیارد ریال از یک انبار کالا در شورآباد کشف شد. رسیدگی به این پرونده درپی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقادیر قابل توجهی انواع بلوریجات  خارجی در یک انبار کالا در شورآباد در دستورکار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار گرفت.  

وی با اشاره به نتایج تحقیقات انجام شده از سوی ماموران گفت:‌ بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که فردی مقادیر فراوانی کالای خارجی قاچاق و بدون مجوزهای قانونی را با استفاده از خودروهای باربری در این مکان تخلیه و  دپوکرده است. کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضائی از انبار بازدید کرده و در جریان آن ۱۴۹۴ کارتن انواع بلوریجات  قاچاق فاقد مدارک گمرکی را کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳۷ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت:  کلیه اموال کشف شده در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفت  و در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

افشاری همچنین از توقیف یک محموله مواد غذایی خارجی قاچاق در تهران نیز خبرداد و گفت:‌ درپی توقیف یک دستگاه وانت حامل مواد غذایی خارجی قاچاق در محدوده بازار تهران این محموله توقیف شد.

وی در توضیح بیشتر این ماموریت پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه ناامن کنندگان اقتصاد کشور، ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ  با اشرافیت اطلاعاتی یک دستگاه  خودروی وانت حامل مواد غذایی خارجی قاچاق در محدوده  خیابان ۱۵ خرداد و بازار تهران مورد شناسایی قرار دادند. در جریان بازرسی از  این وانت  ۸۶۱۷  عدد انواع مواد غذایی خارجی قاچاق که فاقد بارنامه و مجوز قانونی و گمرکی بود  کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه راننده خودرو نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.  

وی با بیان اینکه کلیه اموال کشف شده در اختیاز  سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی  قرار گرفت، درباره ارزش محموله کشف نیز گفت: ارزش محموله قاچاق توقیفی بنا به اظهار نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو