خرید و فروش سری آیفون 14 و 15 در بازار ایران؛ هاج و واج شدن ستاد مبارزه با قاچاق کالا

منبع: تکراتو

1

1402/8/26

13:41


با وجود تمامی قوانین و سختگیری‌های ممنوعیت خرید و فروش سری آیفون 14 و 15 در ایران، بازار موبایل کار خود را پیش می‌برد و توجهی به قوانین ندارد.

خرید و فروش سری آیفون 14 و 15 در بازار ایران؛ هاج و واج شدن ستاد مبارزه با قاچاق کالا

با وجود تمامی قوانین و سختگیری‌های ممنوعیت خرید و فروش سری آیفون 14 و 15 در ایران، بازار موبایل کار خود را پیش می‌برد و توجهی به قوانین ندارد.

دو ماه پیش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستور جمع‌آوری تمامی آیفون‌های ممنوعه از سطح بازار را داد. اما با تمامی قوانین حاکم بر بازار گوشی موبایل، همچنان خرید و فروش سری آیفون 14 و 15 رونق دارد و حتی می‌شود گفت که آمار فروش نسبت به قبل افزایش یافته است. ستاد مبارزه با قاچاق کالا طبق بیانیه‌ای هشدار داد که تمامی واحدهای صنفی باید از این قانون پیروی کرده و اگر واحدی تخلف کند، طبیعتاً طبق قوانین قاچاق کالا با آن برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سوتی عجیب اپل ؛ ارسال 60 آیفون 15 پرو مکس به ارزش 96 هزار دلار به یک نفر!

خرید و فروش سری آیفون 14 و 15 در بازار ایران افزایش یافته است

براساس ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خرید و فروش تمامی گوشی‌های برند اپل از آیفون‌های 14 به بعد در بازار موبایل ایران ممنوع است و اگر واحد صنفی در این مورد مرتکب تخلف شود، طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

طبق اعلام سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، 30 درصد سبد ارزی کشور متعلق به مالکان گوشی‌های آیفون است در صورتی که فقط 1 درصد شهروندان از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنند. به عقیده وی، واردات آیفون برای ایران با توجه به آمار 1 درصدی استفاده از گوشی‌ها آن، بهره مالی اقتصادی ندارد.

همچنین مدیرکل هماهنگی مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا درباره ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 و اقدامات این ستاد در خصوص مبارزه با خرید و فروش این کالاها گفت: «بسیاری از سریال‌های گوشی‌های آیفون 14 در بازار در گمرک ثبت نشده و از نظر قانون قاچاق محسوب می‌شوند.»

خرید و فروش سری آیفون 14 و 15 در بازار ایران افزایش یافته است

وی بیان داشت:

در خصوص آیفون 15 نیز به هیچ عنوان ثبت سفارشی صورت نگرفته است و ورود آن حتی به‌صورت مسافری نیز ممنوع است و قاچاق محسوب می‌شود، بنابراین در محل‌های عرضه گوشی‌های تلفن همراه اگر مشاهده شود که این مدل گوشی‌های قاچاق در حال توزیع است دستور برخورد و جمع‌آوری آن‌ها صادر خواهد شد.

با وجود تمامی قوانین ابلاغ شده درباره جمع‌آوری گوشی‌های آیفون 14 و 15 از بازار، مشاهدات بازار گوشی موبایل و فروشگا‌ه‌های اینترنتی نشان می‌دهد که این کالای الکترونیکی همجنان در سطح گسترده‌ای به فروش می‌رسد و عزمی برای جلوگیری از فروش انها انجام نگرفته است.

آیفون 14 رجیستر خواهد شد!

حدود یک ماه پیش مهدی اسلام پناه، رییس سازمان استاندارد ایران، در یک نشست خبری اعلام کرد که با معرفی نسل جدید گوشی‌های اپل، آیفون 14 رجیستر خواهد شد. این خبر مثل بمب در رسانه‌های ایران و شبکه‌های اجتماعی صدا کرد و بسیاری از مالکین پرچمدار سال گذشته اپل را خوشحال کرد. اما هنوز حرف‌های اسلام‌پناه تمام نشده، از طرف دولت با وی تماسی گرفته شد و در کسری از ثانیه حرف خود را عوض کرد. ویدئوی این نسست خبری و حرف عوص کردن رئیس سازمان استاندارد به یکی از پربازدیدترین ویدئوهای ماه گذشته تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص خرید و فروش گسترده آیفون 14 و آیفون 15 در بازار ایران چیست؟ آیا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند جلوی خرید و فروش گوشی‌های آیفون را بگیرد؟ لطفاً نطرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو