جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن

منبع: روزانه

3

1402/8/27

15:41


با شروع فصل سرما، ممکن است برای خودرو مشکلات مختلفی مانند افزایش سوخت و یخ زدگی قطعات به وجود آیند. یخ زدگی خودرو، تنها به یک قسمت خاص مربوط نمی شود و گاهی تمام قطعات آن را در برمی گیرد که باعث مختل شدن عملکرد خودرو می شود. رادیاتور خودرو و شلنگ های آن همواره […]

با شروع فصل سرما، ممکن است برای خودرو مشکلات مختلفی مانند افزایش سوخت و یخ زدگی قطعات به وجود آیند. یخ زدگی خودرو، تنها به یک قسمت خاص مربوط نمی شود و گاهی تمام قطعات آن را در برمی گیرد که باعث مختل شدن عملکرد خودرو می شود. رادیاتور خودرو و شلنگ های آن همواره دارای آب و مایعات مختلف می باشند؛ به همین دلیل در فصل زمستان، اولین بخشی که مورد یخ زدگی قرار می گیرد، رادیاتور ماشین و متعلقات دیگر آن است؛ از این رو باید رادیاتور خودرو را به طور مداوم و منظم چک کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

اولین و مهمترین اقدام برای جلوگیری از یخ زدگی رادیاتور، استفاده از ضد یخ می باشد. این مایع خاصیت ضد یخ و حتی ضد خوردگی یا ضد جوش دارد. وجود ضد یخ در فصول مختلف سال در رادیاتور ضروری است ولی در فصل زمستان نیاز به آن، بیشتر از فصل های دیگر، احساس می شود.

برای جلوگیری از یخ زدگی ماشین در فصل زمستان، می‌ توان از لاستیک‌ های مناسب استفاده کرد، خودرو را در مکان های گرم نگه داشت و از ترمزهای ضد قفل (ABS) استفاده نمود. همچنین استفاده از پوشش های ضد یخ روی آینه و پنجره ها نیز می‌ تواند به کاهش یخ زدگی در این قسمت‌ ها کمک کند. در این مقاله قصد داریم تا به علت های یخ زدن ماشین در فصل زمستان و راه های مقابله با آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن

دلایل یخ زدن ماشین در فصل زمستان

یخ زدن ماشین در فصول سرد سال، شرایط سخت و خطرناکی به وجود می آورد؛ به همین دلیل باید همیشه در دما های پایین، به فکر جلوگیری از یخ زدن بخش های مختلف ماشین باشید. یخ زدن ماشین در فصل زمستان، ممکن است به دلایل مختلفی مانند شرایط هواشناسی و وضعیت خودرو مرتبط باشد. برخی از این علل اصلی عبارتند از:

  • سرما و یخبندان: در دما پایین، رطوبت موجود در محیط به یخ تبدیل می‌شود و روی قطعات مختلف خودرو مانند پنجره‌ ها، در ها و آینه ها تجمع می یابد.
  • یخ زدگی سیستم ترمز: سیستم ترمز ممکن است به دلیل یخ‌ زدگی کابل‌ ها و قطعات متحرک باشد که این امر باعث کاهش عملکرد ترمز می‌ شود.
  • لاستیک مناسب نداشتن: برای فصل زمستان باید لاستیک های مناسب انتخاب کنید؛ زیرا این لاستیک ها در شرایط برف و یخ به خوبی عمل می‌ کنند و باعث کاهش خطر لغزندگی و همچنین رانندگی ایمن تر می شوند.
  • سیستم گرمایش و تهویه ناکارآمد: اگر سیستم تهویه و گرمایش ماشین کارآمد نباشد، احتمال تشکیل یخ در داخل خودرو زیاد است.

جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن

قسمت هایی که بیشتر دچار یخ زدگی می شوند

در هوای سرد، تمام قسمت های ماشین در معرض سرما و یخ زدگی قرار دارند اما برخی از قسمت های آن، بیشتر دچار این مشکل می شوند؛ به همین دلیل باید مراقب این قسمت ها باشید تا از عواقب ناشی از آن جلوگیری کنید. برای جلوگیری از یخ‌ زدگی در این قسمت ها، می توان از پوشش‌ های ضد یخ روی پنجره‌ ها و آینه‌ ها استفاده کرد، ترمزها و قفل ها را در مکان‌ های گرم نگه داشت و در موارد نیاز برای تخلیه یخ، از آب گرم استفاده نمود. در ادامه برخی از بخش‌ های خودرو را که در فصل زمستان، بیشتر دچار یخ‌ زدگی خواهند شد، بیان می کنیم:

  • پنجره‌ ها و آینه‌ ها: پنجره‌ ها و آینه‌ های ماشین به خاطر تماس مستقیم با هوا، جز اولین قسمت هایی هستند که یخ‌ زدگی را تجربه خواهند کرد.
  • در‌ ها: در فصل زمستان، در‌ ها و لبه های خودرو نیز دچار یخ زدگی می شوند. در این شرایط برای باز و بسته کردن در های ماشین، با مشکل مواجه خواهید شد.
  • قفل‌ ها: قفل‌ های ترمز و قفل های در ممکن است به دلیل تماس مستقیم با هوا دچار یخ زدگی شوند و مشکلاتی در باز و بسته کردن قفل ها به وجود آورند.
  • ترمز ها: سیستم ترمز و ترمز های صفحه‌ ای و دیسکی ممکن است به دلیل یخ‌ زدگی قطعات متحرک یا کابل ها نیز دچار یخ زدگی شوند.
  • لامپ‌ ها: یخ‌ زدگی لامپ‌ های جلو و عقب ماشین ممکن است در هنگام شب، باعث کاهش نوردهی و برآمدگی نور شود.

جلوگیری از یخ زدگی آینه‌ ها و پنجره ها

پنجره ها و آینه های خودرو از دیگر قسمت هایی هستند که ممکن است در فصل زمستان، دچار یخ زدگی شوند. روش های مختلفی برای از بین بردن یخ زدگی آینه و پنجره های ماشین وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها، احتمال تشکیل یخ را در آینه و پنجره های خودرو کاهش داد و رانندگی ایمن‌ تری را تجربه کرد. توجه داشته باشید که از بین بردن یخ باید با دقت و با ابزارهای خاصی انجام شود تا به سطح شیشه‌ های ماشین آسیب نرساند. همچنین قبل از شروع رانندگی در شرایط یخبندان، تمام یخ‌ زدگی شیشه ‌ها و پنجره‌ ها را بردارید تا دید خوبی داشته باشید. برای جلوگیری از یخ زدن آینه ها و پنجره های ماشین در فصل زمستان، می توان از روش‌ های زیر استفاده کرد:

  • پوشش ضد یخ: استفاده از پوشش‌ های ضد یخ روی پنجره‌ ها و آینه‌ های ماشین، می‌ تواند به صورت موثر از تشکیل یخ جلوگیری نماید. این پوشش‌ ها به شکل پوسته‌ های پلاستیکی هستند و بعد از استفاده، راحت برداشته می‌ شوند.
  • نگه داشتن ماشین در پارکینگ: اگر امکان دارد، ماشین را در پارکینگ یا یک محل گرم نگه دارید تا در حد امکان از تشکیل یخ روی پنجره‌ ها و آینه‌ ها جلوگیری شود.
  • استفاده از سیستم گرمایش: قبل از شروع رانندگی، باید سیستم گرمایش ماشین را روشن کنید تا آینه‌ ها و پنجره ها گرم شوند و یخ‌ زدگی روی آن ها از بین رود.
  • استفاده از مایع ضد یخ: مایعات ضد یخ اختصاصی در بازار برای پنجره‌ ها وجود دارند. این مایع را روی پنجره‌ ها و آینه‌ ها بپاشید و بگذارید بماند تا یخ‌ زدگی آن ها به حداقل برسد.

جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن

از بین بردن یخ زدگی شیشه‌ ها و پنجره ها

برای از بین بردن یخ زدگی شیشه های خودرو و پنجره ها، می توان از مایع ضد یخ استفاده کرد. این مایع را روی پنجره و شیشه ها قرار دهید. مایع ضد یخ باعث جلوگیری از تشکیل یخ و همچنین تسریع فرآیند ذوب شدن یخ می شود. از دیگر اقداماتی که می توان برای از بین بردن یخ زدگی شیشه ‌ها و پنجره های خودرو در زمستان استفاده کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از پرسیل: یک روش ساده برای از بین بردن یخ زدگی پنجره‌ و شیشه ها، استفاده از پرسیل (ایسوپروپیل الکل) می باشد. به این صورت که پرسیل را روی شیشه‌ های ماشین قرار داده، سپس به وسیله یک دستمال مخصوص، یخ را از بین می برند.
  • گرم کردن داخل خودرو: گرم کردن داخل ماشین به وسیله سیستم گرمایش می تواند به راحتی یخ شیشه ها را آب کند.
  • از اسپری های ضد یخ استفاده کنید: معمولا اسپری ضد یخ را روی شیشه ‌ها و پنجره‌ های ماشین قرار می دهند . این اسپری‌ ها از تشکیل یخ جلوگیری کرده و شیشه‌ های خودرو را نیز تمیز نگه می ‌دارند.
  • از پوشش ضد یخ زدگی ماشین استفاده نمایید: معمولا پوشش ‌های ضد یخ زدگی ماشین را روی شیشه ‌ها و پنجره ها قرار می دهند تا از تشکیل یخ روی آن ها جلوگیری شود.
  • تراشه‌ های یخ را بردارید: اگر روی پنجره ‌ها و شیشه ها تراشه های یخ وجود دارد، آن ها را به دقت بردارید.

جلوگیری از یخ زدگی در های خودرو

برای جلوگیری از یخ زدگی در های خودرو در فصل زمستان می توان از روغن های ضد یخ استفاده کرد. روغن ضد یخ یا روغن موتوری را بر لبه در‌ ها و همچنین سطوح آغشته به یخ بمالید. این کار از تشکیل یخ جلوگیری می کند. دیگر روش های جلوگیری از یخ زدگی در‌ های خودرو شامل موارد زیر هستند که با استفاده از این روش ها یا ترکیب آن ها با هم، می ‌توانید احتمال ایجاد یخ زدگی در‌ های ماشین را به حداقل رسانده و رانندگی ایمن‌ تری داشته باشید.

  • نگه داشتن خودرو در مکان گرم: اگر امکان دارد، خودرو را در جای گرم نگه دارید تا از یخ ‌زدگی ترمز و در ها جلوگیری شود.
  • پوشش ضد یخ: برای پنجره ‌ها، می‌ توانید از پوشش‌ ضد یخ روی قسمت لبه در‌ ها استفاده کنید تا از تشکیل یخ جلوگیری شود.
  • استفاده از مایع ضد یخ: مایع ضد یخ را بر قفل ‌ها و ترمز‌ها بپاشید و بگذارید تا یخ ‌زدگی را از بین ببرد.
  • استفاده منظم از خودرو: استفاده منظم از خودرو می تواند از تشکیل یخ جلوگیری کند، زیرا حرکت مکرر، در ها را گرم می‌ کند.

جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن

جلوگیری از یخ زدگی قفل های ماشین

برای جلوگیری از یخ زدگی قفل های ماشین در فصل زمستان می توان از پوشش های قفل‌ استفاده کنید. با استفاده از پوشش‌ مخصوص قفل‌ می توان از تماس مستقیم قفل ها با یخ و آب جلوگیری کرد. از دیگر روش های موثر برای جلوگیری از یخ زدگی قفل ‌های خودرو در فصل زمستان، می‌توان به روش‌ های زیر اشاره کرد که استفاده از این روش ها یا استفاده ترکیبی از آن ها به شما در جلوگیری از یخ زدگی قفل‌ های خودرو کمک بسیاری می کند و به راحتی می توانید در های ماشین خود را باز و بسته نمایید.

  • استفاده از روغن ضد یخ: می توانید روی قفل ‌ها، دسته‌ های در و کلید از روغن ضد یخ یا روغن موتوری استفاده کنید تا از ایجاد یخ زدگی جلوگیری شود.
  • مایع ضد یخ: در بازار مایعات ضد یخ مخصوصی برای قفل‌ ها به فروش می رسند که این مایع را روی قفل ‌ها و کلید ها استفاده می کنند تا از یخ‌ زدگی آن ها جلوگیری شود.
  • نگه داشتن قفل ‌ها در مکان گرم: اگر امکان دارد، قفل ها و کلید ها را در مکانی گرم نگه دارید تا از یخ‌ زدگی آن ها جلوگیری شود.
  • حرکت منظم: حرکت منظم کلید و قفل می تواند از ایجاد یخ زدگی جلوگیری نماید. برای این کار بهتر است قبل از شروع رانندگی، چند بار کلید را در قفل بچرخانید.

جلوگیری از یخ زدگی ترمز

بهترین راه برای جلوگیری از یخ زدگی ترمز‌ ها، نگه داشتن ماشین در مکانی گرم است. می توانید خودرو را در پارکینگ یا در یک مکان پوشیده، نگه دارید تا از یخ ‌زدگی ترمز ها جلوگیری‌ شود. از دیگر روش هایی که برای جلوگیری از یخ زدگی ترمز‌ های خودرو در فصل زمستان می ‌توان انجام داد، استفاده از روش‌های زیر است:

  • استفاده مرتب از ترمز: اگر خودرو در مکان گرم نباشد، با استفاده مداوم از ترمز، می ‌توان از تشکیل یخ زدگی آن جلوگیری کرد.
  • پیشگیری از تراکم یخ: می ‌توان از پوشش ترمز‌ ماشین یا پوشش ‌های ضد یخ، روی ترمز ‌ها استفاده کرد تا از تشکیل یخ جلوگیری شود. معمولا این پوشش‌ ها به صورت پد‌ های مخصوصی طراحی و به فروش می رسند.
  • تمیز کردن ترمز ‌ها: می‌ توان با تمیز کردن ترمز ها به منظور حذف آب و دیگر ذرات خشک شده، از ایجاد یخ زدگی آن ها جلوگیری کرد.
  • استفاده از ترمز های ضد قفل (ABS): ترمز های ضد قفل (ABS) در شرایط یخ‌ زدگی بهتر از ترمزهای معمولی عمل می ‌کنند؛ زیرا از قفل شدن چرخ ها و لغزش آن ها جلوگیری می‌ کنند.

جلوگیری از یخ زدگی لامپ های خودرو

لامپ ‌های خودرو را به صورت منظم تمیز کنید تا از انباشتگی آب و گرد و غبار روی آن ها جلوگیری شود. این کار به جلوگیری از ایجاد یخ زدگی و تشکیل کریستال ‌های برف روی لامپ‌ ها کمک می ‌کند. از دیگر روش هایی که می توان برای جلوگیری از یخ زدگی لامپ ‌های خودرو در زمستان انجام داد، موارد زیر می باشند:

  • استفاده از پوشش لامپ: می ‌توانید برای جلوگیری از یخ زدگی لامپ ها از پوشش‌های مخصوص استفاده کنید تا از تشکیل یخ روی لامپ ها جلوگیری شود.
  • استفاده از لامپ‌ های LED: لامپ‌ های LED معمولا کمتر گرم می ‌شوند و دمای خود را به سرعت بالا می ‌برند. می توانید با استفاده از لامپ‌ های LED در خودرو، از تشکیل یخ روی لامپ ها جلوگیری کنید.

جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن

 علت یخ زدن رادیاتور ماشین

برای جلوگیری از یخ‌ زدگی رادیاتور ماشین در فصل زمستان، باید از مایع خنک ‌کننده با درصد مناسبی از مایع ضد یخ استفاده کنید. همچنین بهتر است از سیستم گرمایش ماشین برای گرم کردن رادیاتور، قبل از رانندگی استفاده شود. رادیاتور خودرو در فصل زمستان ممکن است به دلایل مختلفی یخ بزند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دمای پایین: دمای پایین در زمستان باعث یخ زدن آب موجود در رادیاتور می ‌شود.
  • مایع ضد یخ نامناسب: اگر درصد مایع ضد یخ مناسب نباشد، احتمال تشکیل یخ در رادیاتور خودرو، افزایش می ‌یابد.
  • برگشت آب خنک‌ کننده به موتور: در برخی خودرو ها، در صورتی که آب سیستم خنک‌ کننده، به موتور برگردد، یخ‌ زدگی در رادیاتور ایجاد می شود.
  • آبگرمکن نامناسب: اگر آبگرمکن ماشین به درستی کار نکند یا حرارت کافی به موتور نرساند، احتمال یخ زدن رادیاتور وجود دارد.

جلوگیری از یخ زدگی رادیاتور

توجه داشته باشید که محافظت از رادیاتور خودرو برای جلوگیری از تشکیل یخ به عملکرد صحیح و ایمنی خودرو کمک بسیار زیادی می کند؛ زیرا یخ ‌زدگی رادیاتور باعث افت دما و مشکلات دیگری در سیستم خنک ‌کننده خواهد شد.

شما برای جلوگیری از یخ زدگی رادیاتور می ‌توانید از پوشش رادیاتور خودرو در سرمای زمستان استفاده کنید تا رادیاتور خودرو را گرم نگه دارید. این پوشش ‌ها از مواد عایق حرارتی ساخته شده اند و از ایجاد یخ در رادیاتور جلوگیری می‌ کنند. برای جلوگیری از یخ زدگی رادیاتور خودرو در فصل زمستان و حفظ سیستم خنک ‌کننده، می ‌توانید از روش‌ های زیر نیز استفاده کنید:

  • استفاده از آبگرمکن: اگر خودرو شما سیستم آبگرمکن دارد، می ‌توانید قبل از شروع رانندگی، زمانی که دمای هوا پایین است، آبگرمکن را فعال کنید تا از یخ زدگی رادیاتور جلوگیری شود.
  • تمیز کردن مداوم رادیاتور: رادیاتور خودرو را مرتب تمیز کنید تا از تجمع گرد و خاک و ذرات مختلف روی آن جلوگیری شود.
  • استفاده از مایع ضد یخ: مطمئن شوید که مایع خنک‌ کننده موجود در رادیاتور شما دارای مایع ضد یخ مناسب است.

علت یخ زدن موتور خودرو

برای جلوگیری از یخ زدن موتور خودرو در فصل زمستان باید از مایع خنک ‌کننده با درصد مناسبی از مایع ضد یخ استفاده شود. استفاده از سیستم گرمایش ماشین قبل از شروع رانندگی نیز می تواند موثر باشد. همچنین، به صورت مرتب سیستم خنک‌ کننده و سیستم آبگرمکن موتور را بررسی کنید. موتور خودرو در زمستان ممکن است به دلایل مختلف یخ بزند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت:

  • دمای پایین هوا: دمای پایین هوا در فصل زمستان باعث افت دما در محیط و داخل موتور می ‌شود. این افت دما می ‌تواند باعث ایجاد یخ در سیستم خنک ‌کننده و رادیاتور موتور شود.
  • مایع خنک ‌کننده نامناسب: اگر مایع خنک‌ کننده، نامناسب باشد یا درصد مایع ضد یخ آن مناسب نباشد، احتمال افزایش یخ زدگی سیستم خنک‌ کننده موتور وجود دارد.
  • آبگرمکن نامناسب: اگر آبگرمکن موتور نتواند به درستی عمل نکند یا به اندازه کافی به موتور حرارت برساند، ممکن است باعث یخ زدگی موتور شود.
  • نگهداری نامناسب: اگر موتور خودرو به مدت طولانی در شرایط سرد نگهداری شود، ممکن است روی سطح داخلی موتور، یخ زدگی ایجاد شود.

جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن

جلوگیری از یخ زدگی موتور خودرو

 قبل از روشن کردن موتور ماشین، سیستم گرمایش آن را فعال کنید تا سیستم خنک ‌کننده و موتور گرم شوند. این کار به جلوگیری از تشکیل یخ در موتور کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در ادامه برخی دیگر از روش های موثر که به جلوگیری از یخ زدن موتور خودرو در فصل زمستان کمک می کنند، می پردازیم:

  • استفاده از بخاری قویی: اگر خودرو شما دارای بخاری قویی یا بخاری تایمر است، می ‌توانید از آن برای گرم کردن موتور قبل از شروع رانندگی استفاده کنید. این کار به کاهش تولید یخ در موتور کمک می کند.
  • نگهداری منظم: مطمئن شوید که سیستم خنک‌ کننده و موتور خودرو در وضعیت مناسبی قرار دارند. همچنین اطمینان حاصل کنید که میزان مایع خنک‌ کننده نیز مناسب است و سیستم ترموستات به درستی کار می‌ کند.
  • استفاده از روغن موتور مناسب: از روغن موتور معتبر و مناسب استفاده کنید. روغن مناسب می تواند به حفظ عملکرد موتور در سرما و دما های پایین، کمک کند.
  • نگهداری از موتور در مکان های گرم: تا حد امکان موتور را در جای گرم نگه دارید تا از یخ زدگی آن جلوگیری شود.

خصوصیات لاستیک مناسب برای رانندگی در زمستان

یک لاستیک خودرو مناسب برای رانندگی در فصل زمستان و شرایط برفی و یخبندان، باید ویژگی ‌های خاصی داشته باشد. لاستیک‌ های مخصوص فصل زمستان معمولا از مواد خاصی ساخته می شوند که در دما های پایین، انعطاف پذیری بالاتری داشته باشند. معمولاً این لاستیک ‌ها، سیلیکا یا رزین مخصوص دارند.لاستیک‌های زمستانی معمولاً تایرهای بزرگ‌تری دارند که در هنگام تماس با سطوح برف و یخ پایدارتر هستند.

ویژگی‌های ضد یخ مناسب

باید از یک ماده ضد یخ مناسب در فصل زمستان استفاده شود تا بتوان با شرایط سرما و یخبندان به راحتی مقابله کرد و به افزایش ایمنی رانندگی کمک نمود. یک ماده ضد یخ مناسب باید بتواند با کاهش دما، از یخ زدن سطوح مختلف جلوگیری کند. از مهمترین ویژگی ‌های یک ضد یخ مناسب برای استفاده در زمستان و در هنگام مواجه شدن با یخبندان و برف، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تخریب یخ: یکی از ویژگی های مهم ماده ضد یخ، توانایی آن در از بین بردن یخ است.
  • عملکرد طولانی: ماده ضد یخ باید عملکرد بالایی داشته باشد تا بتواند به مدت معقولی از یخ زدن سطوح جلوگیری کند.
  • عدم آسیب به سطوح: ماده ضد یخ نباید به سطوح مختلف مانند خودرو، جاده، یا محیط زیست آسیب برساند.
  • عدم خورد شدن فلزات: ماده ضد یخ نباید به فلزات خودرو آسیبی برساند.
  • عدم ترکیب با مواد دیگر: ماده ضد یخ نباید با مواد دیگر ترکیب شود یا تاثیر تداخلی داشته باشد.
  • عدم ایجاد بو: ماده ضد یخ نباید بوی نامطبوعی داشته باشد تا باعث ناراحتی مصرف کنندگان نشود.
  • مقرون به صرفه: ماده ضد یخ باید مقرون به صرفه باشد و از قیمت مناسبی برخوردار باشد.
  • مطابقت داشتن با مقررات محیط زیست: ماده ضد یخ باید با مقررات محیط زیست و همچنین استاندارد های مرتبط با آن مطابقت داشته باشد.

سخن پایانی

یخ زدن خودرو جز آن دسته از تجربه های ناخوشایندی است که ممکن است افراد را در فصل زمستان، با آن مواجه و غافلگیر شوند. تصور صبحی سرد و یخبندان با خودرویی که از شدت سرما، روشن نمی شود و درهای آن یخ زده یا دیگر بخش های آن به دلیل دمای پایین از کار افتاده اند، اصلا خوشایند نیست. حال تصور کنید که می خواهید سرکار بروید یا یک قرار کاری بسیار مهم دارید.

در فصل های سرد با شروع یخبندان، ممکن است قسمت های مختلف ماشین مانند در ها، ترمز، موتور، رادیاتور، ترمز دستی و… دچار یخ زدگی شوند. برای جلوگیری از یخ زدگی قسمت های مختلف ماشین، می توانید خودروی خود را در یک مکان گرم مانند پارکینگ قرار دهید یا اینکه روی آن را بپوشانید. از محلول های موجود در بازار مانند اسپری های سیلیکونی یا روغن های معمولی می توان برای جلوگیری از یخ زدگی لاستیک درزهای در خودرو نیز استفاده کنید. همچنین در رادیاتور خود، ضد یخ بگذارید و روغن موتور و فیلتر بنزین درون باک را مرتب عوض نمایید. با به کارگیری روش های گفته شده می توانید تا حد زیادی از یخ زدن خودرو و قسمت های مختلف آن در فصل زمستان جلوگیری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو